• משתמשים יקרים!

    בשל עבודות תחזוקה הערב, ייתכן שהאתר יהיה סגור לפרקי זמן שונים לצורכי תחזוקה.
    זוהי סגירה מכוונת, ונועדה לשפר את ביצועי האתר, לטובתכם.
    בתקווה להבנה. תודה על הסבלנות!

אוראל סולטן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה

פרק 1.

האקדמיה לש.ר.ל.ו.ק. הול.מ.ס.


"שיטת ש.ר.ל.ו.ק. הול.מ.ס, חביבי, היא הדרך היחידה לשרוד במקצוע הזה."

ככה התחיל היום שלי, כמו כל יום שבו אני, כריס דיפט, נגרר אחרי הבוס היהודי שלי, הבלש מייקל ווטסון.

הפעם זה קרה בשורה 18, כיסא B, בטיסה מסיאטל לפורטלנד. מקום טוב באמצע המטוס, או כמו שמייקל אוהב להגיד – "מרחק אידיאלי להשתלטות במקרה של חטיפה." אני חשבתי שזה סתם מקום אידיאלי כדי לישון בלי שאיזה תינוק יבעט לי בגב, אבל לך תתווכח עם בלש בינלאומי שמתייחס לכל רגע בחיים כמו איזו חקירה.

"תגיד," פניתי אליו, "מה זה בעצם השיטה הזו?"

"יפה ששאלת." הוא חייך, שלף מחברת וכתב בכותרת: שיטת ש.ר.ל.ו.ק. הול.מ.ס

ואז הוא כתב מתחת:
שיטה רצינית להתמודדות ומניעת כל סכנה.

אני נשבע שהוא המציא את זה באותו רגע רק כדי שיצא לו ראשי תיבות משעשעים.

"אני אסביר לך בקצרה," הוא המשיך, "בכל מצב של סכנה, בין אם מדובר בחטיפה, התנקשות או מצב שבו מגישים לך קפה קר במסעדה – עליך לפעול בשלושה שלבים."

הוא המשיך לרשום תוך כדי דיבור:
  1. שמור על קור רוח. רק אנשים טיפשים נכנסים לפאניקה. חכמים מחכים לרגע הנכון לפעול.
  2. רשום פרטים סביבתיים. תמיד תסתכל על יציאות, על אנשים חשודים ועל ההבעות שלהם.
  3. לחשוב מהר, אבל לפעול לאט. אל תעשה שום דבר בלי לחשוב, אלא אם כן מדובר בבריחה, ואז – פשוט תרוץ.
"אז אתה אומר," סיכמתי, "שאם עכשיו המטוס הזה ייחטף, אני צריך לשמור על קור רוח, להסתכל מסביב ולחשוב על פתרון לפני שאני מתעלף?"

"בערך," הוא השיב, "רק אל תשכח לשים לב אם החוטף לובש נעליים חדשות או ישנות. זו לפעמים ההוכחה שהוא חסר ניסיון."

"תזכיר לי למה אני עובד איתך?"

"כי אני משלם לך 30% יותר מכל בלש אחר בעיר."

"נכון, נכון... וגם כי החיים משעממים מדי בלי זה."

ובדיוק כשסיימתי את המשפט, כל האורות במטוס נכבו.


יומנו של כריס דיפט – 24 בנובמבר 1971

לא יודע איך החיים שלי הפכו למשהו שאפשר לקרוא עליו בעיתון. פעם הייתי סתם שוטר שמן עם חלום קטן לעבוד במשרד חקירות פרטי. עכשיו אני על מטוס עם מטורף שטוען שיש עליו פצצה.

הכל התחיל בדיוק כמו שלא רציתי – עם דיילת מבוהלת שהעבירה פתק לקברניט, ואז הקברניט שיצא מהקוקפיט עם פנים שהיו לבנות כמו החולצה של הבוס שלי, ואז הלחישה הזו בין הדיילים:

"הוא אומר שיש לו פצצה."

ומה אני עשיתי? כמובן, הפעלתי את שיטת ש.ר.ל.ו.ק. הול.מ.ס.
  1. שמור על קור רוח – נכשלתי בזה ברגע שהתזתי על עצמי את הקולה מהחרדה.
  2. רשום פרטים סביבתיים – האיש ההוא, עם משקפי השמש, מעיל שחור, ופרצוף שאומר "אני הולך להיות אגדה אורבנית".
  3. לחשוב מהר, לפעול לאט – אז חשבתי, מהר מאוד, על הדרך הכי טובה לשרוד: לתת למייקל להיות זה שמתעסק עם זה.

הערות מייקל ווטסון – חוקר תחת אש (או לפחות תחת איום פצצה):


"זה הוא", לחשתי לכריס.

"אה, באמת? חשבתי שזה הילד בשורה 12 עם הדובי", הוא ענה לי בסרקזם.

"תקשיב לי טוב," אמרתי לו, "תוציא מחברת ותכתוב: חשוד – גבר בסוף שנות השלושים לחייו, משקפי שמש, לבוש במעיל שחור. גובה 1.78 בערך, נראה בטוח בעצמו בצורה מחשידה."

"סליחה," כריס הרים גבה, "איך אתה יודע שהוא 1.78 בדיוק?"

"כי אני 1.81 והוא נמוך ממני בדיוק בגובה של חצי כוס קפה אמריקאי רגילה."

"ברור," כריס נאנח, "איך לא חשבתי על זה."

אני לא זוכר באיזה רגע הבנתי שהוא מתכוון באמת לקפוץ מהמטוס עם מצנח וכסף, אבל זה היה בערך בנקודה שבה הוא נתן לדיילת הוראות מפורטות לגבי איך בדיוק הוא רוצה את הכסף שלו – מזומן, בשטרות של 20 דולר, בלי עקבות.

בשלב הזה, שני דברים קרו בו-זמנית:
  1. כריס הביט בי במבט של "אנחנו עומדים למות, נכון?"
  2. ואני הבנתי שאני צריך להישאר רגוע, לרשום פרטים סביבתיים ולפעול בצורה חכמה – כי האיש הזה לא נראה כמו סתם עבריין. הוא היה גאון. או מטורף. או גם וגם.
וככה, מבלי שתכננתי, הפכתי להיות האדם היחיד בעולם שצפה בלייב בפרשיית די.בי. קופר – בזמן שהיא התרחשה.
 
נערך לאחרונה ב:

אוראל סולטן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הסיפור הזה הוא כעין המשך לסדרת סיפורי הבלשים שהתחילה בזה:


כמובן שגם כאן יש כוונות עמוקות מאחורי השמות. נראה מי מצליח להבין...

תודה רבה ל @חני גרשון שבזכותה הסיפור הזה קים. (פשוט גלגלתי קצת על 'תיק יופרטיס' ואיכשהו בהשגחה פרטית הגעתי לסיפור הזה...)

הסיפור לוקח השראה ממקומות רבים (בעיקר מ'שרלוק הולמס' וידידיו.). אשמח לשמוע את דעתכם על כך.

@מוריופ מסקרן אותי אם זה נראה בעיניך אותו דבר כמו הקודם, למרות ששיניתי לגוף ראשון...
 

חני גרשון

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הסיפור הזה הוא כעין המשך לסדרת סיפורי הבלשים שהתחילה בזה:


כמובן שגם כאן יש כוונות עמוקות מאחורי השמות. נראה מי מצליח להבין...

תודה רבה ל @חני גרשון שבזכותה הסיפור הזה קים. (פשוט גלגלתי קצת על 'תיק יופרטיס' ואיכשהו בהשגחה פרטית הגעתי לסיפור הזה...)

הסיפור לוקח השראה ממקומות רבים (בעיקר מ'שרלוק הולמס' וידידיו.). אשמח לשמוע את דעתכם על כך.

@מוריופ מסקרן אותי אם זה נראה בעיניך אותו דבר כמו הקודם, למרות ששיניתי לגוף ראשון...
אני שמחה שסיפור שלי מביא תועלת, חוץ מלבדר כמה אנשים משועממים... האמת, ההשראה שלי לגמרי לא משרלוק הולמס. אבל כן, בהחלט, הוא אחלה מקור להשראה. חבל שאנשים שוכחים ממנו.
מחכה לקרוא את ההמשך...
 

אוראל סולטן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
אני שמחה שסיפור שלי מביא תועלת, חוץ מלבדר כמה אנשים משועממים... האמת, ההשראה שלי לגמרי לא משרלוק הולמס. אבל כן, בהחלט, הוא אחלה מקור להשראה. חבל שאנשים שוכחים ממנו.
מחכה לקרוא את ההמשך...
תודה רבה!!!
אני יודע שההשראה לסיפור שלך לא משם, אבל שלי קצת כן...
 

אוראל סולטן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
פרק 2.

החוטף, המצנח והשאלה הכי גדולה בעולם.


יומנו של כריס דיפט – 24 בנובמבר 1971, שעה 17:40

דברים שאני מצטער עליהם:

  1. זה שאכלתי כריך טונה לפני הטיסה.
  2. זה שהקשבתי למייקל ווטסון כשהוא אמר לי "בוא נעלה לטיסה, יהיה מעניין."
  3. זה שעכשיו אני תקוע באוויר עם חוטף חמוש בפצצה.
דברים שאני לא מצטער עליהם:
  1. זה שאין לי ילדים שיצטרכו להספיד אותי.
  2. זה שאם כבר למות, לפחות זה ייכנס לספרי ההיסטוריה.
  3. זה שאין לי ילדים שיצטרכו להספיד אותי. (כן, חשוב לכתוב את זה פעמיים.)
החוטף, זה שכבר כינו אותו בינינו "מר משקפי שמש", ישב רגוע, כאילו הוא מחכה לכרטיסים להופעה של הביטלס ולא לזה שיביאו לו 200,000 דולר ומצנחים. אם להיות הוגן, הבחור שידר מקצוענות. לא צרח, לא איים, לא התחיל לצטט קטעים מסרטי גנגסטרים. רק חייך פה ושם, בעיקר כשהדיילת חזרה עם עדכון מהטייסים.

ואני? אני ניסיתי לא להיראות כמו מישהו שבודק כמה מהר אפשר להגיע לתקרה מההלם. מייקל, לעומת זאת, נראה כאילו הוא נהנה. האיש הזה, אני נשבע, צריך להיבדק.


הערות מייקל ווטסון:

אני יודע שזה יישמע מוזר, אבל הייתי מוקסם.

לרוב, אנשים שחוטפים מטוסים הם או אידיולוגים מטורפים שרוצים להפיל משטרים, או פושעים נואשים עם תוכנית כל כך מטומטמת שגם אמא שלהם הייתה אומרת "אולי תנסה משהו אחר?".

אבל האיש הזה?

הוא היה אחר.

לא רק שהוא תכנן הכל לפרטי פרטים, הוא אפילו התחשב בנוסעים. לא ירה, לא צעק, לא חיפש דרמות. הוא פשוט אמר בקול רגוע לדיילת:

"תגידי להם להביא את הכסף ואת המצנחים, ואנחנו נסתדר."

וזהו.

הבעיה שלי הייתה שיותר מדי דברים נראו... מתאימים מדי.

יותר מדי שקט.

יותר מדי ביטחון.

יותר מדי... מקצוענות.

"כריס", לחשתי.

"מה?"

"תוציא את המחברת."

"אתה צוחק עלי? אני מנסה להבין אם זה הזמן הנכון להתחיל להתפלל."

"תוציא מחברת ותרשום."

כריס גלגל עיניים ושלף את הפנקס.

דברים מוזרים בפרשת קופר:
  1. הוא לא לחוץ. חוטפים צריכים להיות לחוצים. הוא לא.
  2. הוא הכין הכל מראש – כסף מדויק, מצנחים, טיסה קצרה. מי שמתכנן ככה, יודע מה הוא עושה.
  3. הוא לא מפחד. הוא יודע שהוא לא הולך להיעצר.
"ומה זה אומר?" כריס שאל בלחש.

"זאת אומרת," עניתי, "שאו שהוא שייך לאיזה ארגון סודי, או שהוא תכנן לברוח בדרך שאף אחד מאיתנו לא יעלה על דעתו."

אני הסתכלתי עליו.

הוא הסתכל קדימה, לעבר החלון, כאילו הוא רואה משהו שאנחנו לא.

אולי, חשבתי, הוא באמת רואה.


יומנו של כריס דיפט – 24 בנובמבר 1971, שעה 19:10

יש רגעים שאתה יודע שהם הולכים לשנות לך את החיים.

למשל, הרגע שבו אתה מבין שלסבתא שלך יש יותר מזומן מהמשכורת שלך.

או הרגע שבו אתה מבין שהשכן שלך לוקח לך את העיתון כבר חצי שנה.

או, במקרה שלי – הרגע שבו אתה מבין שמישהו עומד לפתוח את הדלת של המטוס בגובה 10,000 רגל ולקפוץ החוצה עם הכסף.

זה בדיוק מה שקרה.

הדיילת חזרה מהקוקפיט.

"הטייס אומר שהכסף והמצנחים מחכים לנו בנחיתה", היא אמרה.

מר משקפי שמש חייך, כאילו זה מה שהוא ציפה לשמוע.

"מעולה", הוא אמר. ואז, בלי למצמץ, הוא הסתכל עליה והוסיף:

"אני רוצה שתמשיכו לטוס. וכשאני אגיד – תורידו מהירות ותפתחו את הדלת האחורית."

הדלת האחורית?!


הערות מייקל ווטסון:

זה היה הרגע שבו הבנתי – האיש הזה עומד לעשות את הבלתי ייאמן.

"בשום אופן", אמר הקברניט בקשר.

"אז אני אלחץ על הכפתור", אמר קופר.

עכשיו, בואו נדבר שנייה על המציאות:

אם אתה במטוס, ויש לך פצצה, ואתה מספיק בטוח בעצמך כדי לנהל משא ומתן כאילו זה חוזה שכירות – כנראה שאתה או משוגע, או יודע בדיוק איך תצא מזה.

קופר היה השני.

הוא קם, שלף אחד מהמצנחים, הצמיד את התיק עם הכסף לגופו, והתחיל לפתוח את הדלת.

הדיילת נראתה כמו מישהי שמתחננת לנס.

כריס נראה כמו מישהו שמבין שהוא שונא גבהים הרבה יותר ממה שהוא חשב.

אני? אני פשוט הסתכלתי עליו ואמרתי:

"אתה באמת הולך לעשות את זה?"

קופר חייך אליי, חצי חיוך מתגרה.

"תגיד לי, ווטסון," הוא אמר, "אתה מאמין באנשים שיכולים להיעלם?"

ואז הוא קפץ.


יומנו של כריס דיפט – 24 בנובמבר 1971, שעה 20:30

דברים שאני צריך ללמוד לעכל:
  1. מישהו קפץ ממטוס עם מצנח וכסף בסכום 200,000 דולר.
  2. זה עבד.
  3. אני צריך כוס ויסקי.
"מה עכשיו?" שאלתי את מייקל.

הוא הסתכל על הדלת הפתוחה, ואז עליי.

"עכשיו?" הוא אמר.

"עכשיו אנחנו הולכים למצוא אותו."
 
נערך לאחרונה ב:

חי מינץ

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
מרתק, וכתוב טוב!
רק הערה אחת:
כאילו הוא מחכה לכרטיסים להופעה של אברהם פריד
ב-1971 אברהם פריד עוד לא התחיל את הקריירה שלו, כך שלא ייתכן שהיה להם את הדימוי הזה.
חוץ מזה שזה לא מתאים שלגוי יהיה דימוי כזה.
 
נערך לאחרונה ב:

אוראל סולטן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
מרתק, וכתוב טוב!
רק הערה אחת:

ב-1971 אברהם פריד עוד לא התחיל את הקריירה הזאת, כך שלא ייתכן שהיה להם את הדימוי הזה.
חוץ מזה שזה לא מתאים שלגוי יהיה דימוי כזה.
תודה רבה על המשוב המעודד!
במקור כתבתי 'הביטלס', אבל אח"כ שיניתי... שכוייח על ההבחנה הדקה! (עכשיו שיניתי בחזרה.)
 

אוראל סולטן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה

ת.עקבי

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
"הטייס אומר שהכסף והמצנחים מחכים לנו בנחיתה", היא אמרה.

"אני רוצה שתמשיכו לטוס. וכשאני אגיד – תורידו מהירות ותפתחו את הדלת האחורית."

הוא קם, שלף אחד מהמצנחים, הצמיד את התיק עם הכסף לגופו, והתחיל לפתוח את הדלת.
לא הבנתי מתי הספיק החוטף לקבל את הכסף.
חוץ מזה - כתיבה זורמת. כיף לקרוא.
 

אוראל סולטן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה

מוריופ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
הזווית ההומוריסטית, האישית, עושה טוב לעלילת הבלשים הזאת
מוצלח!
החלוקה לשני כותבים, כשכל אחד מגיע מזווית אחרת, זה מצוין
הייתי מציעה לחדד קצת את האופי של כריס ומייקל. הם קצת השתטחו מתחת להומור, ואם כי כריס יותר מוכר לנו ומובן, ווטסון קצת הלך לאיבוד. אמנם הוא כתוב בגוף ראשון, אבל הכתיבה היא חיצונית אליו. לדוג':
אני? אני פשוט הסתכלתי עליו ואמרתי:

"אתה באמת הולך לעשות את זה?"

קופר חייך אליי, חצי חיוך מתגרה.
זה נשמע כמו שיקוף, או מבט חיצוני. אנשים בד"כ לא עסוקים בלבדוק איך הם נראים בעיני אחרים, אלא פשוט חווים את חווייותיהם. כתיבה שלטעמי היתה מעבירה את החוויה של ווטסון אולי היתה נראית:
'כריס נראה כמו מישהו שמבין שהוא שונא גבהים הרבה יותר ממה שהוא חשב.
לא דאגתי לו. בחנתי את קופר. "אתה באמת הולך לעשות את זה?" שאלתי אותו.
קופר חייך אלי חצי חיוך כמתגרה...'

כאן, לדוג':
"מה עכשיו?" שאלתי את מייקל.

הוא הסתכל על הדלת הפתוחה, ואז עליי.

"עכשיו?" הוא אמר.
זאת כתיבה מצוינת, כי ווטסון הוא באמת חיצוני לכותב. אבל כשאלו ההערות שלו, צריך לכתוב אותן מנקודת מבטו

בכללי, יש אווירה מצוינת לסיפור
 

Zohar Kali

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
הסיפור הזה הוא כעין המשך לסדרת סיפורי הבלשים שהתחילה בזה:


כמובן שגם כאן יש כוונות עמוקות מאחורי השמות. נראה מי מצליח להבין...

תודה רבה ל @חני גרשון שבזכותה הסיפור הזה קים. (פשוט גלגלתי קצת על 'תיק יופרטיס' ואיכשהו בהשגחה פרטית הגעתי לסיפור הזה...)

הסיפור לוקח השראה ממקומות רבים (בעיקר מ'שרלוק הולמס' וידידיו.). אשמח לשמוע את דעתכם על כך.

@מוריופ מסקרן אותי אם זה נראה בעיניך אותו דבר כמו הקודם, למרות ששיניתי לגוף ראשון...
ממש יפה!! כתיבה הומוריסטית, סוחפת, מעלה חיוך ומכניסה לאווירה ממש! אהבתי את ראשי התיבות, את התיאורים ואת התלונות. ההומור כאן שולב נהדר. ואהבתי עם הכוס קפה האמריקאי. נהניתי לקרוא
 

אוראל סולטן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הזווית ההומוריסטית, האישית, עושה טוב לעלילת הבלשים הזאת
מוצלח!
החלוקה לשני כותבים, כשכל אחד מגיע מזווית אחרת, זה מצוין
הייתי מציעה לחדד קצת את האופי של כריס ומייקל. הם קצת השתטחו מתחת להומור, ואם כי כריס יותר מוכר לנו ומובן, ווטסון קצת הלך לאיבוד. אמנם הוא כתוב בגוף ראשון, אבל הכתיבה היא חיצונית אליו. לדוג':

זה נשמע כמו שיקוף, או מבט חיצוני. אנשים בד"כ לא עסוקים בלבדוק איך הם נראים בעיני אחרים, אלא פשוט חווים את חווייותיהם. כתיבה שלטעמי היתה מעבירה את החוויה של ווטסון אולי היתה נראית:
'כריס נראה כמו מישהו שמבין שהוא שונא גבהים הרבה יותר ממה שהוא חשב.
לא דאגתי לו. בחנתי את קופר. "אתה באמת הולך לעשות את זה?" שאלתי אותו.
קופר חייך אלי חצי חיוך כמתגרה...'

כאן, לדוג':

זאת כתיבה מצוינת, כי ווטסון הוא באמת חיצוני לכותב. אבל כשאלו ההערות שלו, צריך לכתוב אותן מנקודת מבטו

בכללי, יש אווירה מצוינת לסיפור
שכוייח עצום על הביקורת הנבונה והמדויקת והמחמאות החמימות!
בעז"ה בל"נ אשנה אצלי.

ממש יפה!! כתיבה הומוריסטית, סוחפת, מעלה חיוך ומכניסה לאווירה ממש! אהבתי את ראשי התיבות, את התיאורים ואת התלונות. ההומור כאן שולב נהדר. ואהבתי עם הכוס קפה האמריקאי. נהניתי לקרוא
תודה ענקית על התגובה המעודדת!
 

אוראל סולטן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
פרק 3.
האיש שקפץ בלי לומר שלום.


יומנו של כריס דיפט – 24 בנובמבר 1971, שעה 23:15

דברים שאני לא מצליח להפסיק לחשוב עליהם:

  1. האיש ההוא קפץ ממטוס. קפץ. ממטוס.
  2. ועדיין, איכשהו, זה לא החלק הכי מוזר של הערב.
  3. אני צריך להפסיק לטוס עם מייקל. ברצינות.
אני יכול לספר שראיתי בראש את כל הטעויות שעשיתי שהובילו אותי לרגע הזה.

  1. לא להקשיב לאמא שלי כשהיא אמרה לי ללמוד ראיית חשבון.
  2. להסכים להיות העוזר של בלש שיש לו משיכה מוזרה למצבי חירום מיותרים.
  3. ושוב להאמין למייקל ווטסון שאמר שזו תהיה סתם טיסה רגילה.

"זה נראה כמו תוכנית נורמלית בעיניך?" שאלתי את מייקל.

הוא משך בכתפיו. "תלוי איך אתה מגדיר נורמלי."

עדיין לא היינו על הקרקע. המטוס התקרב לנחיתה, כולם התארגנו, מבולבלים. אבל מייקל ואני קיבלנו מבט מאוד ספציפי מהדיילת, כאילו אנחנו אשמים בזה שהוא קפץ.

"טוב, לפחות אנחנו לא תקועים בארון", ניסיתי להישמע חיובי.

"מי הכניס איש לארון?" שאל מייקל, בלי להרים מבט מהמחברת שלו.

הוא מרוכז, הבחור?

"איך קוראים לתסרוקת שלך?", זרקתי, סתם כדי לראות מה מייקל יענה.

"ארתור", השיב מייקל.

טוב, עכשיו ברור שהוא לא מרוכז.


הערות מייקל ווטסון:


רוב האנשים, כשהם רואים מישהו במבצע פשע, עושים דבר מאוד פשוט: מתקשרים למשטרה ומחכים בצד.

אני, לעומת זאת, לא רוב האנשים.

במקום פשוט להתיישב חזרה בכיסא ולחכות שהטייס יכריז על נחיתה, שלפתי מחברת וכתבתי:


עובדות חשובות בפרשת קופר:

  1. האיש הזה ידע בדיוק מה הוא עושה.
  2. הוא בטוח מאוד בעצמו. מדי.
  3. אנשים עם ביטחון עצמי כזה, או שהם גאונים – או שהם מטורפים.
כריס בהה בי כאילו אני הוזה.

"אתה באמת כותב עכשיו?"

"כן."

"למה?"

"כדי להבין איך הראש שלו עובד."

"אהה," אמר כריס, "הצעתי: להתחיל ב'עקום' ולסיים ב'חסר תקנה'."


יומנו של כריס דיפט – 25 בנובמבר 1971, שעה 01:00

אחרי הנחיתה, נגררנו היישר לתחקור של ה-FBI.

"תגידו לי שוב איך זה קרה", דרש הסוכן.

"הוא ביקש כסף ומצנחים, קיבל אותם, ואז קפץ מהמטוס", אמרתי, כי ככה זה עבד.

"אתם מתבדחים עלי?"

"הלוואי", עניתי.

הוא העיף בי מבט מתוסכל, ואז פנה למייקל.

"יש לכם איזושהי תיאוריה?"

"תמיד." אמר מייקל בנחת. "אבל לפני שאגיד לכם אותה, אני רוצה להזכיר שלמדנו משהו מאוד חשוב בפרשית 'כלבם של בני קווירלדמורט'."


הערות מייקל ווטסון:

"בין הדברים שלמדנו משם," אמרתי לסוכן ה-FBI, "זה שהפרט הכי חשוב בחקירה, הוא להבין לאן החוטף ברח, ולאן הוא רוצה שנחשוב שהוא ברח."

"ואתה חושב שזה מה שקופר עשה?"

"תן לי רגע," אמרתי, "ואענה לך אחרי שאעשה קפה."


יומנו של כריס דיפט – 25 בנובמבר 1971, שעה 02:45

מייקל ישב מולי עם פנקס פתוח והבעה מרוכזת, כאילו הפתרון לסוד האווירודינמי הגדול של המאה נמצא בין דפיו.

"תשמע," אמרתי, "אם קופר חכם מספיק כדי לקפוץ ממטוס ולהיעלם לגמרי, אז למה לא פשוט לשדוד בנק ולנסוע לקובה כמו כל בן אדם נורמלי?"

"כי הוא רוצה שנחפש אותו במקום הלא נכון", אמר מייקל.

וזה, חברים, היה הרגע שבו הבנתי משהו מאוד מאוד לא נעים.

אם יש מישהו שיודע איפה קופר באמת – זה קופר עצמו.

והבעיה? אין לנו מושג איפה הוא.


הערות מייקל ווטסון:

אז מה עכשיו?

אני אגיד לכם מה עכשיו

עכשיו אנחנו הולכים לרדוף אחרי הצל.
 
נערך לאחרונה ב:

אוראל סולטן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה

פרק 4.

כלב מת לא נובח, אבל הוא כן משאיר רמזים.



יומנו של כריס דיפט – 25 בנובמבר 1971, שעה 09:15


אם הייתי צריך לבחור דרך אחת לא לפתוח בה את הבוקר, זה כנראה היה לשבת בחדר חקירות עם כוס קפה קר, לשמוע את מייקל מסביר על חקירה ישנה על כלבים מתים, ולדעת שבאיזשהו שלב היום אני כנראה רוצה לחנוק אותו.

אבל הנה אני, וזה בדיוק מה שקורה.

"אז מה זה היה בעצם?" שאל סוכן ה-FBI, שנראה היה כאילו הוא מתחיל להירדם.

"בקצרה," אמר מייקל, "בפרשת 'כלבם של בני קווירלדמורט' נמצאו שני כלבים מתים. אחד עם שלושה ראשים, והשני - עם ראש אחד אבל עם שני צדדים."

הסוכן מצמץ. "זה נשמע מצוין. לקחת את כל הרעיונות הגרועים של המיתולוגיות ולהכניס אותם לתוך בלנדר."


הערות מייקל ווטסון:


טוב, אם יש משהו שלמדתי בחיים האלו, זה שחקירה טובה היא כמו כלב טוב. תמיד מובילה אותך קדימה.

"נו?" הוא דחק בי לפתע, מעיר אותי באחת מהרהורי.

"נו," המשכתי, "הבנו שהכלבים האלה נועדו לבלבל. לא היה להם קשר זה לזה, אבל הם הושארו באותו מקום כדי שהחוקרים יעסקו במה שלא חשוב במקום במה שכן."


יומנו של כריס דיפט – 25 בנובמבר 1971, שעה 10:30


"אתה מנסה להגיד," סיכם הסוכן, "שקופר השאיר לנו מספיק רמזים כדי שנבזבז זמן על הכיוונים הלא נכונים?"

"בדיוק," אמר מייקל. "והשאלה היא – על מה אנחנו מבזבזים זמן כרגע?"

תנו לי לענות על זה: כלום.

אנחנו מבזבזים זמן על כלום.

"זה נחמד וכל זה," אמרתי, "אבל אנחנו עדיין לא יודעים איפה הוא."

"לא," אמר מייקל, "אבל אנחנו יודעים איפה לא לחפש."


הערות מייקל ווטסון:


"בני קווירלדמורט שמו כלבים מתים כדי להפנות אותנו הלאה," אמרתי, "וקופר?"

"הוא לא?"

"לא," עניתי. "הוא פשוט לא רצה שננחש שהוא מתכוון לקפוץ לבד. זה קלאסי."


יומנו של כריס דיפט – 25 בנובמבר 1971, שעה 12:00

  • עוד מעט אני אתן למישהו כאן אגרוף.
אתם בטח שואלים את עצמכם מה קרה.

אז ככה:

זה היה כשהצצתי בתוך המחברת של מייקל. שם, בין כל מיני רישומים של "כיוון אפשרי לבריחה" ו"תזכורת לבדוק דיווחים על כסף מזויף", היה רשום משהו אחר:

"הגוי של שבעס הימחשימויניק הזה".

אני קפאתי.

ואז הסתובבתי אליו.

ואז, בקור רוח מושלם, אמרתי:

"מה. זה."


הערות מייקל ווטסון:


"תראה," התחלתי לומר, "זה לא מה שזה נראה-"

"באמת?" כריס התפרץ. "כי זה נראה כמו הדרך הכי יצירתית לקרוא לי גוי חסר חשיבות."

"לא, זה לא... זה לא מה שזה נראה לך... פשוט..."

"וזה גם כאילו אני אמור להעריך את זה!"


יומנו של כריס דיפט – 25 בנובמבר 1971, שעה 12:15


אז כן, אני יודע שמייקל לא באמת רואה אותי ככה.

אני יודע את זה.

אבל אחרי שעות של מתח, של עבודה על פרשה שלא ביקשתי להיות בה, של לשבת ולחכות לתשובות שאין לנו - לקרוא משהו כזה מהבוס שלך?

זה היה יותר מדי.


הערות מייקל ווטסון:


"אני מתפטר."

"מה?"

"סיימתי. אתה תמצא את קופר לבד."

אני בהיתי בו.

"כריס, אתה לא רציני."

"אני רציני לגמרי."

ואז, לראשונה מאז שהכרנו, כריס פשוט הסתובב ויצא מהחדר.


יומנו של כריס דיפט – 25 בנובמבר 1971, שעה 12:20


אם הייתי מצפה שהעבודה עם מייקל תיגמר בפיצוץ, זה בטח היה משהו מגניב.

אבל זה?

זה פשוט הרגיש כמו מישהו שסוגר דלת ולא מסתכל לאחור.


הערות מייקל ווטסון:


אז כריס הלך.

זה אומר דבר אחד.

עכשיו אני לבד עם התיק הזה.

(של החמצוצים. לחקירה שלום. לבינתיים.)
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הסיפור אמיתי, אך עבר מעט שינויים. החוקרים לא באמת קיימים. ההשראה לשמו של רי'צי נלקחה משם סגן משטרת ניו-יורק החרדי ושם משפחתו משם המדינה 'טאורד' המוכרת מהמקרה של האיש ביפן (מי שלא מכיר, לא קרא 'נידונה לכישלון'...).תודה רבה לדורון פישלר, לוויקיפדיה, ולנ. נווה.

#1

1 בדצמבר 1948, 6:30 בבוקר, משטרת אוסטרליה.

הטלפון בתחנת המשטרה מצלצל.

"הלו?" פותח האדם מעבר לקו בלחץ, "משטרה, שומעים אותי? מצאתי איש מת על חוף הים בסומרטון פארק."

מכאן הכל התחיל.


כעבור מספר דקות, בחוף.


"תראו", אמר המתקשר לשוטרים, "יש טיילת ליד החוף, ויש גדר אבן שמפרידה בין החול לבין הטיילת, ומדרגות עץ שיורדות מהטיילת אל החול.

ליד המדרגות שוכב בן אדם שהיה נראה לי שהוא פשוט ישב רגע להסתכל על הים ונרדם שם. תראו, הנה, שם, זה ששוכב עם הרגליים לכיוון הים ושהראש שלו שעון על הגדר."

השוטרים מסתכלים על האיש. "איש לבן, נראה בסביבות גיל 45, הוא די נאה. הוא גבוה, שרירי, הוא לובש בגדים נקיים, חולצה לבנה מכופתרת, מכנסיים חומים, נעליים, ז'קט ועניבה." מסכם אחד השוטרים את מראה עיניו.

"וכמו כן, הוא מת." מוסיף המתקשר.

"האיש לא שוכב בשלולית דם. הוא לא דקור, הוא לא ירוי, אין עליו שום סימני אלימות. הוא פשוט מת."

השוטרים עושים חיפוש מהיר בבגדים של האיש, בכיסים שלו, והם מוצאים כמה דברים:

קופסת סיגריות, וקופסת גפרורים, מסרק, עוד מסרק אחד, היו לו שניים, חפיסת מסטיק, כרטיס אוטובוס וכרטיס רכבת.

מה שהם לא מוצאים זה ארנק, או תעודת זהות, או כל אמצעי זיהוי אחר. ככה שהזהות של האיש נשארת לא ברורה.

ואז הם מתחילים לחקור.


משרדו של החוקר ריצ'י טאווירד.

"אני מנסה לענות על שתי שאלות", אמר ריצ'י לידידו דונאלד, "א', מי זה האיש הזה? וב', מה הרג אותו?"

"נו, ומה גילית?" מסתקרן דונאלד.

"אז בקשר לשאלה הראשונה - מי זה?:

בדרך כלל, אם בן אדם כלשהו נעלם, מישהו ידווח על זה: משפחה, עבודה, חברים. אבל אף אחד בערים שמסביב לא מדווח על נעדר שמתאים לתיאור הזה.

עכשיו, לזה מצאתי תשובה פשוטה - האיש הזה לא מקומי. הוא הגיע לאזור יום לפני כן."

"איך אתה יודע?" שאל דונאלד.

"מיניתי צוות שישאל מי ראה את האיש הזה ביום האחרון, ולפי העדויות בניתי לוח זמנים של כל מה האיש הזה עשה ביום שהוא הגיע לפה.

אז אנחנו יודעים שהוא הגיע ברכבת לתחנת הרכבת המרכזית באדלייד, ב11 בבוקר. הוא קנה כרטיס אוטובוס, שלקח אותו לתחנה שנמצאת 20 דקות הליכה מהחוף."

"ואז?"

"ואז זהו. אין לנו מושג מה הוא עשה, כי הפעם הבאה שראו אותו זה ב19:15 בערב, שני אנשים שטיילו על החוף ראו אותו שוכב, באותו מקום בדיוק, ליד המדרגות. הם אמרו שהם ראו אותו זז, ככה שהוא לא היה מת בשלב הזה, אבל בדיעבד מתברר שהוא לא קם יותר משם.

"אז איך נדע מאיפה הוא?" שאל דונאלד.

"יש דרכים." נאנח ריצ'י, "אחת הדרכים לדעת מאיפה בן אדם מגיע, היא דרך הבגדים שלו. בתווית של הבגד אמור להיות שם של החנות שבה הוא נקנה, ובאיזו עיר החנות הזאת נמצאת.

"טוב, בוא נבדוק את הבגדים."


לאחר מספר דקות, ליד הגופה.

"טוב, מוזר..." פלט ריצ'י, "אין לו תוויות על הבגדים, כולם תלושות. זה טיפה מתחיל להיראות כמו איש שלא רוצה שידעו מי הוא..."

"ואיפה הארנק שלו בעצם?" שאל דונאלד, "הרי הוא היה רחוק מהבית, והוא קנה כרטיסי אוטובוס, כלומר היה עליו כסף, אבל בכיסים שלו לא הייתה אגורה. אז הוא איבד את הארנק? גנבו לו אותו? מישהו הרג אותו ולקח לו את הארנק כדי שלא יזהו אותו?"

"לא יודע", ענה ריצ'י, עדיין לא מצאנו אותו".

ובלוח החקירות של ריצ'י מופיעים שני משפטים בלבד:

"התשובה ל'מי זה?':

אין. לאף. אחד. מושג."

ספירת העומר

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

אתגר AI

תספרו 50... תזכורת • אתגר 252

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צה

א לְכוּ נְרַנְּנָה לַיי נָרִיעָה לְצוּר יִשְׁעֵנוּ:ב נְקַדְּמָה פָנָיו בְּתוֹדָה בִּזְמִרוֹת נָרִיעַ לוֹ:ג כִּי אֵל גָּדוֹל יי וּמֶלֶךְ גָּדוֹל עַל כָּל אֱלֹהִים:ד אֲשֶׁר בְּיָדוֹ מֶחְקְרֵי אָרֶץ וְתוֹעֲפוֹת הָרִים לוֹ:ה אֲשֶׁר לוֹ הַיָּם וְהוּא עָשָׂהוּ וְיַבֶּשֶׁת יָדָיו יָצָרוּ:ו בֹּאוּ נִשְׁתַּחֲוֶה וְנִכְרָעָה נִבְרְכָה לִפְנֵי יי עֹשֵׂנוּ:ז כִּי הוּא אֱלֹהֵינוּ וַאֲנַחְנוּ עַם מַרְעִיתוֹ וְצֹאן יָדוֹ הַיּוֹם אִם בְּקֹלוֹ תִשְׁמָעוּ:ח אַל תַּקְשׁוּ לְבַבְכֶם כִּמְרִיבָה כְּיוֹם מַסָּה בַּמִּדְבָּר:ט אֲשֶׁר נִסּוּנִי אֲבוֹתֵיכֶם בְּחָנוּנִי גַּם רָאוּ פָעֳלִי:י אַרְבָּעִים שָׁנָה אָקוּט בְּדוֹר וָאֹמַר עַם תֹּעֵי לֵבָב הֵם וְהֵם לֹא יָדְעוּ דְרָכָי:יא אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתִּי בְאַפִּי אִם יְבֹאוּן אֶל מְנוּחָתִי:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה