מידע שימושי צריכת דלק כשמפעילים מזגן ברכב

חיים דוביד

משתמש סופר מקצוען
האם צריכת הדלק כשמפעילים מזגן ברכב, היא קבועה על עצם הפעלת המזגן
או שזה תלוי בעוצמה?

ומה יותר משפיע על הצריכה, עוצמת האוורור, או מספר המעלות?

תודה רבה
 

יהודי פשו

משתמש פעיל
כשהמזגן פועל ברכב, צריכת הדלק תעלה בכ 15%-10%.
בצע נסוי, סע במהירות שיוט כשהמזגן כבוי ואז הדלק המזגן ומייד תרגיש את בלימת הרכב.
תוספת הכוח מהמנוע שהמזגן (מדחס) דורש גורמת עליית צריכת הדלק.
מהירות פעולת המפוח הנה קטנה מאוד בהשפעתה על צריכת הדלק.
ככל שיש צריכת חשמל גבוהה יותר ברכב, כך האלטרנטור (גנרטור הרכב) מייצר זרם חשמלי גבוה יותר שגורם לעומס החשמלי של האלטרנטור להיות גבוה יותר ועומס זה קצת בולם את המנוע ולכן צריכת הדלק של המנוע עולה גם.
במהירות מפוח גבוהה יותר נדרש יותר "קור" ולכן המדחס יעבוד יותר, כלומר יכנס יותר פעמים לעבודה או במדחס עם ספיקה משתנה יעבוד עם ספיקה גבוהה יותר, וכל זאת כמובן מתבטא בעומס גדול יותר על המנוע ותצרוכת דלק גבוהה יותר.
בעמידה בסרק ההבדלים בתצרוכת דלק גדולים עוד יותר ויכולים להגיע ל25% יותר ורכב חשמלי פעולת המזגן תגדיל את תצרוכת החשמל אפילו עד כדי 100%.
 

יהודי חשוב

משתמש פעיל
ישר כח על התשובה המחכימה
ולגבי השאלה השניה מה משפיע יותר
עוצמת האוורור או המעלות?
 

יהודי פשו

משתמש פעיל
ישר כח על התשובה המחכימה
ולגבי השאלה השניה מה משפיע יותר
עוצמת האוורור או המעלות?
למדחס "לא אכפת" לאיזה טמפרטורה כיוונת. הוא תמיד מקרר לאותה טמפרטורה קבועה.
כשאתה מכוון לטמפרטורה גבוהה יותר, אתה מעביר חלק מהאוויר שבא מהמזגן דרך מערכת חימום, ושם הוא מתחמם. ככל שאתה מעלה את הטמפרטורה, אחוז גדול יותר של האוויר עובר דרך מערכת חימום.
אין קשר לפעולת מדחס.
כשאתה מעלה את מהירות המאוורר, הרוח החזקה שהוא מייצר מפנה יותר אוויר קר מהיחידה הפנימית של המזגן. ואז הטמפרטורה שם עולה ומדחס נאלץ לעבוד יותר על מנת לשמור על טמפרטורה מוגדרת.
 

כתיבת תוכן

משתמש פעיל
למדחס "לא אכפת" לאיזה טמפרטורה כיוונת. הוא תמיד מקרר לאותה טמפרטורה קבועה.
כשאתה מכוון לטמפרטורה גבוהה יותר, אתה מעביר חלק מהאוויר שבא מהמזגן דרך מערכת חימום, ושם הוא מתחמם. ככל שאתה מעלה את הטמפרטורה, אחוז גדול יותר של האוויר עובר דרך מערכת חימום.
אין קשר לפעולת מדחס.
כשאתה מעלה את מהירות המאוורר, הרוח החזקה שהוא מייצר מפנה יותר אוויר קר מהיחידה הפנימית של המזגן. ואז הטמפרטורה שם עולה ומדחס נאלץ לעבוד יותר על מנת לשמור על טמפרטורה מוגדרת.
לא הבנתי בסוף מה צורך יותר דלק מעלות או אוורור?
 

חיים דוביד

משתמש סופר מקצוען
תודה רבה @יהודי פשו זה מידע מדהים
נראה לי שהרוב לא יודעים את זה, סובלים קצת מחום, ולא מורידים עוד את המעלות, בשביל לחסוך בדלק...

למעשה אתה אומר שחוזק האוורור כן משפיע יותר על הצריכה, בגלל שהוא מעלה את הטמפרטורה ביחידה הפנימית?
 

אני וביתי

משתמש מקצוען
למדחס "לא אכפת" לאיזה טמפרטורה כיוונת. הוא תמיד מקרר לאותה טמפרטורה קבועה.
כשאתה מכוון לטמפרטורה גבוהה יותר, אתה מעביר חלק מהאוויר שבא מהמזגן דרך מערכת חימום, ושם הוא מתחמם. ככל שאתה מעלה את הטמפרטורה, אחוז גדול יותר של האוויר עובר דרך מערכת חימום.
אין קשר לפעולת מדחס.
כשאתה מעלה את מהירות המאוורר, הרוח החזקה שהוא מייצר מפנה יותר אוויר קר מהיחידה הפנימית של המזגן. ואז הטמפרטורה שם עולה ומדחס נאלץ לעבוד יותר על מנת לשמור על טמפרטורה מוגדרת.
זה גם ברכבים חדשים? כי שאני מוריד את הטמפרטורה ברכב אני רואה שהמזגן מפסיק להציא קור והמדחס נכבה כנראה שזה לא רק מעביר דרך חימום.
 

מקשיב

משתמש פעיל
אני לא יודע אם יש תרמוסטט במזגני רכב,
אבל אם כן,
ככל שעוצמת האוורור תהיה חזקה יותר -
כך יתאמץ פחות המדחס.
כי אם ישמור על אותה עוצמה כל הזמן,
המעלות ירדו וירדו, ככל שיותר אוויר קר ייפלט.
לכן האוורור אמור לספק משב רוח חזק בלבד,
וברגע שהטמפרטורה תגיע למעלה הרצויה,
המדחס יפסיק לפעול, ורק האוויר ימשיך לזרום.
 

יהודי פשו

משתמש פעיל
אני לא יודע אם יש תרמוסטט במזגני רכב,
אבל אם כן,
ככל שעוצמת האוורור תהיה חזקה יותר -
כך יתאמץ פחות המדחס.
כי אם ישמור על אותה עוצמה כל הזמן,
המעלות ירדו וירדו, ככל שיותר אוויר קר ייפלט.
לכן האוורור אמור לספק משב רוח חזק בלבד,
וברגע שהטמפרטורה תגיע למעלה הרצויה,
המדחס יפסיק לפעול, ורק האוויר ימשיך לזרום.
אין אפשרות יותר לכוון עוצמת הקירור ע"י הנהג, ז"א בורר הטמפ' לא משפיע באופן ישיר על תפוקת המדחס ולכן בוא נתייחס לעומס חום הסביביתי שקיים בתוך הרכב ומחוצה לו, ביום חם מאוד המדחס יעבוד יותר ולכן תצרוכת הדלק תעלה וביום נעים בדיוק הפוך.
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
האם צריכת הדלק כשמפעילים מזגן ברכב, היא קבועה על עצם הפעלת המזגן
או שזה תלוי בעוצמה?

ומה יותר משפיע על הצריכה, עוצמת האוורור, או מספר המעלות?

תודה רבה
קח בחשבון שבנסיעה במהירות גבוהה אז חלון פתוח משפיע הרבה יותר על צריכת הדלק.
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L

יהודי פשו

משתמש פעיל
קח בחשבון שבנסיעה במהירות גבוהה אז חלון פתוח משפיע הרבה יותר על צריכת הדלק.
בניסוי שנערך נראה היה כי לא משנה מה המהירות, מזגן תמיד זולל דלק יותר מחלון פתוח. אך הניסוי גם מראה כי פתיחת החלון על פני המזגן משפרת את צריכת הדלק במידה מועטה בלבד, וזאת תוך גרימת אי-נוחות לנוסעים במכונית
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
אתה מתכווין שעדיף להדליק מזגן מאשר לפתוח חלון?
אכן

בניסוי שנערך נראה היה כי לא משנה מה המהירות, מזגן תמיד זולל דלק יותר מחלון פתוח. אך הניסוי גם מראה כי פתיחת החלון על פני המזגן משפרת את צריכת הדלק במידה מועטה בלבד, וזאת תוך גרימת אי-נוחות לנוסעים במכונית
לא יודע מי ערך את הניסוי, והאם הוא נערך בצורה תיקנית - באותם תנאי נסיעה, במרחק נסיעה מכובד, בסוגי רכבים שונים, ובמדידה מדוייקת של דלק (לא לפי מד הרכב),
 

שטייגען

משתמש פעיל
רציתי לשאול אם הכלל שכתבת, שהמזגן מייצר תמיד את אותו קור, האם זה גם לגבי חום.
שמעתי, וכך בדקתי גם ברכב שלי, שהחום עובד על החום של המנוע, דהיינו, אם בקיץ המנוע צריך לקרר אתהגז של המזגן, הרי שעכשיו הוא פשוט מעביר אתהגז במנוע של הרכב, כך שממילא המנוע לא מוציא יותר אנרגיה בשביל לחמם את הגז.
איפה אני רואה זאת? שבתחילת הנסיעה, שהמנוע עוד קר, הוא לא מחמם רק אחרי כמה דקות. ואילו באמצע הנסיעה שמדליקים על חום, הוא ישר מחמם.
 

חיים דוביד

משתמש סופר מקצוען
שמעתי, וכך בדקתי גם ברכב שלי, שהחום עובד על החום של המנוע, דהיינו, אם בקיץ המנוע צריך לקרר אתהגז של המזגן, הרי שעכשיו הוא פשוט מעביר אתהגז במנוע של הרכב, כך שממילא המנוע לא מוציא יותר אנרגיה בשביל לחמם את הגז.
איפה אני רואה זאת? שבתחילת הנסיעה, שהמנוע עוד קר, הוא לא מחמם רק אחרי כמה דקות. ואילו באמצע הנסיעה שמדליקים על חום, הוא ישר מחמם.
יישר כוח
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  3  פעמים

לוח מודעות

למעלה