דרוש מידע צהרון לילדים- מזיק רגשי?

חוחית

משתמש סופר מקצוען
אנחנו לא צריכים לחפש הבדלים. זה בכלל לא דומה.
מישהי השוותה בטעות - אף שזה כל-כך שונה במהות.
אז יש צורך לתקן את ההשוואה המוטעית הזו. זה הכל.
מעולם הקצנות לא תרמו לשיפור מצבים.
לא, @מרחבית היקרה.
לא השוויתי בטעות.
השוואה, ע"פ מילוג:
בדיקת שני דברים שונים או יותר כדי למצוא את הדמיון וההבדלים ביניהם
אני הבאתי את הדומה ואת-את השונה.

לידיעתך, יש ילדים שמגיעים למעון ב7 ויוצאים ממנו ב5, גם זה כבר קיים.
הקצנות לא תרמו לשיפור המצב, וגם לא דמיונות של 'הכל בסדר, לא יקרה שום נזק'.
ומילא, אם הציבור הישראלי היה נאבק שעובדי חינוך מגיל 0-יקבלו משכורות איכותיות ויותגמלו.
בגילאי 0-3 הייתי עושה 2 משמרות למטפלות.
אבל, הכל הפוך.
ולפי תיאורי האמהות כאן וממה שאני רואה ושומעת-הרבה, הרבה ילדים חווים חויות לא מצמיחות...

וכן, זה וודאי יכול לגרום לנזק רגשי.
חוסר פנאי ופניות.
ילדים הם לא עציצים.
הם צריכים יחס.
וברוב הגדול-אין כמו אמא בעולם.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
לא, @מרחבית היקרה.
לא השוויתי בטעות.
השוואה, ע"פ מילוג:
בדיקת שני דברים שונים או יותר כדי למצוא את הדמיון וההבדלים ביניהם
אני הבאתי את הדומה ואת-את השונה.

לידיעתך, יש ילדים שמגיעים למעון ב7 ויוצאים ממנו ב5, גם זה כבר קיים.
הקצנות לא תרמו לשיפור המצב, וגם לא דמיונות של 'הכל בסדר, לא יקרה שום נזק'.
ומילא, אם הציבור הישראלי היה נאבק שעובדי חינוך מגיל 0-יקבלו משכורות איכותיות ויותגמלו.
בגילאי 0-3 הייתי עושה 2 משמרות למטפלות.
אבל, הכל הפוך.
ולפי תיאורי האמהות כאן וממה שאני רואה ושומעת-הרבה, הרבה ילדים חווים חויות לא מצמיחות...

וכן, זה וודאי יכול לגרום לנזק רגשי.
חוסר פנאי ופניות.
ילדים הם לא עציצים.
הם צריכים יחס.
וברוב הגדול-אין כמו אמא בעולם.
אין צורך לשכנע אותי על הבעייתיות בכך שילדים כל-כך הרבה שעות מחוץ לבית. הנושא הזה כואב לי מאוד, כפי שכתבתי יותר מפעם אחת.
ולא חייב להיות או הקצנות או דמיונות של הכל בסדר.
יש משהו באמצע: לראות את המציאות כפי שהיא.
 

דריבלית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
בלת"ק
עקבתי מלמעלה

משהו כתב על הענין הזה?:
הבעיה בצהרון זה שחלק ילדים לא וחלק ילדים כן
מה שיוצר בעיה וגעגוע לבית
ככה הילדים יודעים שיש אופציה אחרת...
וזה יוצר קומפליקט של הזנחה
אמא לא לוקחת אותי... אין לה זמן אלי...

אם כולם היו בצהרון המצב היה שונה
כמו ללכת לבית ספר


אגב כל פעם שבאתי לקחת את הילדה מהצהרון מוקדם התעצבנה למה באתי מוקדם
היא באמצע משחק/עבודה ...
בחופש התחננה אלי ללכת לצהרון כי יש ילדות שנשארו
ואני כמו אמא טובה אמרתי לה הנה חופש זה הזדמנות של אמא לקחת אותך מוקדם...
(ולא אין לי חופש ואני לא מורה - אני כן מורידה פרופיל ולחץ)
מצד שני כל יום יכולה להגיד לא רוצה צהרון
מוזר אה :)
תכלס אם הילדים חוזרים ב1 וההורים עובדים
חלאס עבודה
אולי באמת אהלים זה הפתרון - תקציב נמוך...
אחכ יגידו הילדים שלא השקענו בהם מספיק ולא הבאנו להם רמה לימודית וגשמית טובה....;)
 

מרחבית

משתמש מקצוען
ומילא, אם הציבור הישראלי היה נאבק שעובדי חינוך מגיל 0-יקבלו משכורות איכותיות ויותגמלו.
בגילאי 0-3 הייתי עושה 2 משמרות למטפלות.
מצטרפת. עובדי החינוך חייבים להיות מתאימים לתפקידם ולקבל תנאים הוגנים והגיוניים לטיפול מיטבי בילדים!
וכדאי שכל מעון או צהרון או מקום אחר שמתנהל בבעייתיות, שהורים יטפלו בזה ככל יכולתם!
הנה, רק באשכול הזה תוארו צהרונים כל-כך שונים אחד מהשני. אין ספק שהמגמה צריכה להיות מטפלות ועובדי חינוך איכותיים שעברו סינון!
 

שולחן וכיסא

משתמש פעיל
כולם פה כותבים שאם היו לוקחים את הילדים מוקדם, לא בצהרון,
האמא היתה יושבת 5 שעות עם הילדים כל היום, מבלה איתם, משחקת ונותנת הרבה תשומת לב לכל אחד
ככה עד המקלחות והשינה,
אם אתם מכירים אישה כזאת-אשריה
אני לא מכירה...
ואם זה לא ככה והילד משתעמם בבית
לא עדיף שהוא יהיה עסוק עם חברים בצהרון??
 

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
לצורך הדיון בנושא האשכול, השאלה אמורה להיות 'האם נשים עשו דברים לצורך פרנסה או שעסקו רק בצרכי הבית והילדים'. ופחות חשוב מה הגבר עשה או לא עשה.
הערתי הערת שולים על נקודה שמשהי כתבה, לא דיברתי על נושא האשכול.
 
נערך לאחרונה ב:

יודיתתתתתתת

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
כל כך כיף לקרוא את מה שכתבת.

שמתי לב שהמון מעובדות ההוראה והצהרונים מאשימות הרבה את ההורים,
הם יכולות לאמר לי (כן, אני עובדת עד 16:00) שהן רואות על הבנות בכיתה שהאמהות שלהם עובדות עד מאוחר :mad:,
ושאלו בנות בעיתיות וכו׳.
בקיצור - הם הרבה תקועות 50 שנה אחורה, לצערי.

תמיד אני מצטערת וקשה לי לשלוח את הילדים שלי לכאלו מוסדות,
לכאלו מורים או מורות שחושבים עלי ועל נשים כמוני שעובדות הרבה הרבה יותר שעות מהן - רע :(
כיף לשמוע מתוך המערכת מישהי עם גישה וראייה שפויה.
תודה לך.
מעניין מה עובדות בצהרונים חושבות על זה כשילדיהם בשעות האלה כנראה לא עם אמא בבית
 
נערך לאחרונה ב:

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
צהרונים חלק כתבו

חלק גדול מהצהרונים זה קבוצות אוסף של בנות מכמה גנים (זה אני מכיר)

נוצרות שם חברויות שלא תמיד הם לרוח ההורים ואין איך לדעת!!!

גם הגננות פעמים רבות זה לא הגננת של הילדה! זהוי גננת אחרת מגן אחר ולפעמים אף משכונה אחרת, והיא לא מבינה באינטרקציות.

הגננות כפי שכתבו מותשות בחלקם, ורק צריכות להעביר את הזמן, יושבות ופחות מסתובבות, לא שמות לב לניואנסים בין בנות.

לפעמים כדי להעביר את הזמן מראות סרטים ללא שאילת רשות מההורים (ברור שהבת לא תרצה ללכת הביתה)

כשנגמר הגן וחלק מהבנות הולכות ונשארות בנות לשאריות ורק בסוף לוקחים אותם בשורה.... אולי עדיף שמיד כשמגיע הזמן בנות הצהרון כבר יילכן לצהרון?

קשה לברר מי תיהיה הגנננת ובוודאי להלחם.

מכיר משפחה שניסו לעניין את הגננות במה שקורה, אבל תמיד אמרו שהכל בסדר ואין משהו חריג, אממה בביקור פתע קצר ראו את האיטרקציות בין הבנות ואת הסגנון - דבר שהשפיע לרעה על התלמידה.

לסיכום :
באם כל התלמידות או רוב התלמידות ישארו עם אותם גננות של הבוקר ללא הוספת תלמידות, עם השגחה צמודה, וללא הפסקות ארכות מדי, ייתכן וזה יפתור חלק גדול מהבעיות.
 

משפחה מהצפון

משתמש חדש
מה עושים כשפתאום הילדה בת ה 5 לא רוצה להישאר בצהרון?
יש לציין שעד לפני שבוע לא היתה רוצה לצאת מהצהרון. זה משהו שקרה ממש לאחרונה וגם לקראת סוף שנה, ומהכירות עם הגננות הם פשוט מקסימות אז ככה שקשה לי להצביע על משהו מסוים.
ומצד הילדה כשאני שואלת אותה היא עונה כל מיני סיבות מוזרות כמו "אני לא אוהבת את האוכל" או "משעמם לי שם" וכו.. ואני לא יודעת מה לעשות. האם יש מישהו/י שיכול/ה להאיר את עיני?
תודה רבה!
 

מחזיק מפתחות

משתמש מקצוען
אולי זה משהו חברתי?
והאמת, הבת שלי גם אומרת את זה הרבה ובדקתי
והאוכל באמת לא משהו
אבל אמרתי לה שאין ברירה היא נשארת בצהרון
פעם ב אני מפתיעה אותה והיא חוזרת לבית מוקדם.
 

מפתח הלב

משתמש פעיל
מנסיוני כגננת צהרון שנים רבות בד"כ הסיבה היא קושי חברתי. מריבה כלשהיא או חברה שמעדיפה פתאום חברה אחרת/ לא משתפים אותה/ פגעו בה וכד' נראה לי שכדאי לדבר עם הגננת של הצהרון, שיחה בלי שהילדה שותפה ולגייס אותה שתעצים אותה (מאד) בימים הקרובים: תתן לה תפקידים, תשבח, תנסה לחבר אותה עם ילדות אחרות בקיצור כל מה שעושה לילדה טוב על הלב, מנסיוני השיפור מיידי! בהצלחה!
 

משפחה מהצפון

משתמש חדש
אבל אם זה קשור למשהו חברתי אז למה בשאר היום הכל בסדר ורק בצהרון לא?
זה הרי אותן חברות מהבוקר?
 

מפתח הלב

משתמש פעיל
אצלנו לא כולן נשארות לצהרון כך שהאינטראקציה החברתית קצת משתנה, ואולי הרגישה קצת מתח באוויר: עייפות, לחץ של הצוות, בכל מקרה לא תפסידי מהרעיון שלי, אם הגננות תשתפנה פעולה, הוא עובד אצלי בגן חזק ופטר הרבה בעיות כמו כאבים למינהם, התבכיינויות ועוד : תשומת לב מהצוות (אפילו מאחת מהן) פירגונים, כל דבר שירומם אותה, אני לוחשת סודות לילדה שאוהבים אותה מאד בגן ונותנת בשקט לבחור פרס/ מדבקה סתם כי את חמודה וכד' כיד הדמיון הטובה.
 

משפחה מהצפון

משתמש חדש
וואו תודה זה באמת רעיון טוב אני ידבר עם צוות הגן. כי עכשיו שאני חושבת על זה הילדה שלי מאוד אוהבת לקבל צומי מהגננות שלה ויכול להיות שכבר אין להן כח לזה וגם עייפות, והילדה מרגישה את זה ולא רוצה ללכת
 

לראות את הטוב

משתמש מקצוען
אבל אם זה קשור למשהו חברתי אז למה בשאר היום הכל בסדר ורק בצהרון לא?
זה הרי אותן חברות מהבוקר?
בבוקר היא יודעת שאין כל כך אופציה,
בצהרון היא רואה שיש ילדות שהולכות, ושיש ימים שאין צהרון וכו,
במודע או בתת מודע שלה היא מבינה את ההבדל.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יא

א לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד בַּיהוָה חָסִיתִי אֵיךְ תֹּאמְרוּ לְנַפְשִׁי (נודו) נוּדִי הַרְכֶם צִפּוֹר:ב כִּי הִנֵּה הָרְשָׁעִים יִדְרְכוּן קֶשֶׁת כּוֹנְנוּ חִצָּם עַל יֶתֶר לִירוֹת בְּמוֹ אֹפֶל לְיִשְׁרֵי לֵב:ג כִּי הַשָּׁתוֹת יֵהָרֵסוּן צַדִּיק מַה פָּעָל:ד יְהוָה בְּהֵיכַל קָדְשׁוֹ יְהוָה בַּשָּׁמַיִם כִּסְאוֹ עֵינָיו יֶחֱזוּ עַפְעַפָּיו יִבְחֲנוּ בְּנֵי אָדָם:ה יְהוָה צַדִּיק יִבְחָן וְרָשָׁע וְאֹהֵב חָמָס שָׂנְאָה נַפְשׁוֹ:ו יַמְטֵר עַל רְשָׁעִים פַּחִים אֵשׁ וְגָפְרִית וְרוּחַ זִלְעָפוֹת מְנָת כּוֹסָם:ז כִּי צַדִּיק יְהוָה צְדָקוֹת אָהֵב יָשָׁר יֶחֱזוּ פָנֵימוֹ:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

חג מתן תורה • 1

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה