צביעת דיוקן בעפרונות רישום

הגיבן

משתמש סופר מקצוען
אני לא מציירת את המקור. אני מציירת דמות, וכדי שיצא יפה (כלומר, שיראה במקצת כמו בן אדם, ולא גוש פלסטלינה, למשל) אני מסתמכת על רפרנס אחד או יותר. לא מעניין אותי אם הציור נראה כמו המקור או לא.
אני חושבת שהלך מחשבה כזה יכול לסייע לנו לראות את המציאות כפי שהיא, ולא כפי שאנחנו מצפים לראות אותה, אז אולי בכל זאת אוכל לייעץ לך....

בתאוריה אני חושבת שאם מתרכזים באזור מיזערי, קל לכל אחד ליצור משהו שנאמן למקור. לכן אם נחלק את העבודה לשלבים מאוד קטנים, נוכל להצליח בעז"ה.

לצורך ההדגמה לקחתי תמונה אקראית מגוגל:
landscape-ustv-house-season-8-promotional-pictures-hugh-laurie-2.jpg


שלב א.
כל אחד מסוגל לצייר צורות בסיסיות, נכון?
אז ננסה לפרק את התמונה לצורות כאלה. אישית אני אוהבת להשתמש במלבנים, משולשים טרפזים ושאר צורות זוויתיות.
בגלל שקשה להתנתק ממה שהמוח מתעקש להאכיל אותנו, ולראות את מה שבאמת קיים, אפשר לנסות לערפל את המבט, להוציא את הפוקוס, בדומה לפעולה שעושים כדי לראות סטריאוגרמות (העין הקסומה/ תמונות תלת מימד נסתרות/ אשליות אופטיות תלת מימדיות/ לוידת מה לקרוא לזה). בקיצור- תפזלו, תמצמצו, או תורידו משקפיים.

upload_2018-11-14_22-33-7.png


התמונה לעיל אינה מורכבת כל כך מהצורות שפירטתי, כמו שהיא מורכבת מקווים פשוטים וזוויתיים.
הסיבה היא, שעשיתי את הפעולה הזו כבר כמה פעמים. לכן אני יכולה להשתמש בצורות מורכבות יותר. בתור התחלה, תעשו מה שנוח לכם. אין נכון או לא נכון. עיגולים, ריבועים, כוכבים. זה לא משנה. העיקר לזכור שהתוצאה המבוקשת היא סימונים קלים ופשוטים שיהיו לנו לעזר בשלב הבא. סימונים שכל אחד יכול לעשות.

שלב ב
כעת נדייק במקצת את הסקיצה הראשונית. נעגל פינות, נוסיף פרטים שהשמטנו. אנחנו עדיין אוחזים בסקיצה, והתוצאה לא אמורה להיות ציור יפה. אנחנו עדיין רק מסמנים לנו תזכורות. נמשיך להשתמש בקווים פשוטים.
upload_2018-11-14_22-41-2.png

שלב ג

כעת אפשר כבר להוסיף את כל הפרטים שהתאפקתם עד עכשיו מלהניח על הנייר. אפשר קצת להשתחרר בשלב הזה, לסמן את מה שנראה לכם מעניין. אבל בכל זאת , תזכרו שזה עדיין סקיצה, לא להשקיע יותר מדי. תנצלו את השלב הזה להשוות את הפרטים עם תמונת המקור, לתקן מיקומים וזוויות. להגדיל או להקטין פרטים וכדומה. למדידה מדויקת של קנה מידה, העזרו בפרט מסוים בתמונה ובידקו את היחס של שאר הפרטים אליו. לדוגמא, אני השתמשתי במרחק בין פסגת הגולגולת לקו המצח, ומצאתי שהמצח מעט יותר ארוך, שהאף בערך באותו אורך, ושהמרחק בין קצה האף לסנטר הוא כמו הגובה של המצח... פרצוף ארוך:p

upload_2018-11-14_22-48-58.png


שלב ד
היות שהשתוללנו בשלב הקודם, שכחנו להשאיר את הקווים חלשים ועדינים. לפי כך אני מגלגלת מחק גמיש על כל הסקיצה כדי להבהיר אותה.

שלב ה
לצבוע.
IMG_20181114_00022.jpg


פשוט מאוד!


תמונה בגודל מלא:
IMG_20181114_0002.png
 

מרים יעל

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
OH
MY
GWAD
:eek::eek::eek:
זה מטורף!! אפילו שביצעת רק חצי פנים אפשר ממש לראות את אותה הבעה, אותו זיק בעיניים!!
זה עושה לי חולשה, זהו.
 
נערך לאחרונה ב:

1ֹ_RACHEL

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
אני לא מציירת את המקור. אני מציירת דמות, וכדי שיצא יפה (כלומר, שיראה במקצת כמו בן אדם, ולא גוש פלסטלינה, למשל) אני מסתמכת על רפרנס אחד או יותר. לא מעניין אותי אם הציור נראה כמו המקור או לא.
אני חושבת שהלך מחשבה כזה יכול לסייע לנו לראות את המציאות כפי שהיא, ולא כפי שאנחנו מצפים לראות אותה, אז אולי בכל זאת אוכל לייעץ לך....

בתאוריה אני חושבת שאם מתרכזים באזור מיזערי, קל לכל אחד ליצור משהו שנאמן למקור. לכן אם נחלק את העבודה לשלבים מאוד קטנים, נוכל להצליח בעז"ה.

לצורך ההדגמה לקחתי תמונה אקראית מגוגל:
צפה בקובץ המצורף 407391

שלב א.
כל אחד מסוגל לצייר צורות בסיסיות, נכון?
אז ננסה לפרק את התמונה לצורות כאלה. אישית אני אוהבת להשתמש במלבנים, משולשים טרפזים ושאר צורות זוויתיות.
בגלל שקשה להתנתק ממה שהמוח מתעקש להאכיל אותנו, ולראות את מה שבאמת קיים, אפשר לנסות לערפל את המבט, להוציא את הפוקוס, בדומה לפעולה שעושים כדי לראות סטריאוגרמות (העין הקסומה/ תמונות תלת מימד נסתרות/ אשליות אופטיות תלת מימדיות/ לוידת מה לקרוא לזה). בקיצור- תפזלו, תמצמצו, או תורידו משקפיים.

צפה בקובץ המצורף 407430

התמונה לעיל אינה מורכבת כל כך מהצורות שפירטתי, כמו שהיא מורכבת מקווים פשוטים וזוויתיים.
הסיבה היא, שעשיתי את הפעולה הזו כבר כמה פעמים. לכן אני יכולה להשתמש בצורות מורכבות יותר. בתור התחלה, תעשו מה שנוח לכם. אין נכון או לא נכון. עיגולים, ריבועים, כוכבים. זה לא משנה. העיקר לזכור שהתוצאה המבוקשת היא סימונים קלים ופשוטים שיהיו לנו לעזר בשלב הבא. סימונים שכל אחד יכול לעשות.

שלב ב
כעת נדייק במקצת את הסקיצה הראשונית. נעגל פינות, נוסיף פרטים שהשמטנו. אנחנו עדיין אוחזים בסקיצה, והתוצאה לא אמורה להיות ציור יפה. אנחנו עדיין רק מסמנים לנו תזכורות. נמשיך להשתמש בקווים פשוטים.
צפה בקובץ המצורף 407438
שלב ג

כעת אפשר כבר להוסיף את כל הפרטים שהתאפקתם עד עכשיו מלהניח על הנייר. אפשר קצת להשתחרר בשלב הזה, לסמן את מה שנראה לכם מעניין. אבל בכל זאת , תזכרו שזה עדיין סקיצה, לא להשקיע יותר מדי. תנצלו את השלב הזה להשוות את הפרטים עם תמונת המקור, לתקן מיקומים וזוויות. להגדיל או להקטין פרטים וכדומה. למדידה מדויקת של קנה מידה, העזרו בפרט מסוים בתמונה ובידקו את היחס של שאר הפרטים אליו. לדוגמא, אני השתמשתי במרחק בין פסגת הגולגולת לקו המצח, ומצאתי שהמצח מעט יותר ארוך, שהאף בערך באותו אורך, ושהמרחק בין קצה האף לסנטר הוא כמו הגובה של המצח... פרצוף ארוך:p

צפה בקובץ המצורף 407452

שלב ד
היות שהשתוללנו בשלב הקודם, שכחנו להשאיר את הקווים חלשים ועדינים. לפי כך אני מגלגלת מחק גמיש על כל הסקיצה כדי להבהיר אותה.

שלב ה
לצבוע.
צפה בקובץ המצורף 407457

פשוט מאוד!


תמונה בגודל מלא:
צפה בקובץ המצורף 407460

יואוו
איזה יופי!
ממש עבודה יפה
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
ו......ישר ללינקייה.
כל הכבוד.
 

אפרת 10

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
אני לא מציירת את המקור. אני מציירת דמות, וכדי שיצא יפה (כלומר, שיראה במקצת כמו בן אדם, ולא גוש פלסטלינה, למשל) אני מסתמכת על רפרנס אחד או יותר. לא מעניין אותי אם הציור נראה כמו המקור או לא.
אני חושבת שהלך מחשבה כזה יכול לסייע לנו לראות את המציאות כפי שהיא, ולא כפי שאנחנו מצפים לראות אותה, אז אולי בכל זאת אוכל לייעץ לך....

בתאוריה אני חושבת שאם מתרכזים באזור מיזערי, קל לכל אחד ליצור משהו שנאמן למקור. לכן אם נחלק את העבודה לשלבים מאוד קטנים, נוכל להצליח בעז"ה.

לצורך ההדגמה לקחתי תמונה אקראית מגוגל:
צפה בקובץ המצורף 407391

שלב א.
כל אחד מסוגל לצייר צורות בסיסיות, נכון?
אז ננסה לפרק את התמונה לצורות כאלה. אישית אני אוהבת להשתמש במלבנים, משולשים טרפזים ושאר צורות זוויתיות.
בגלל שקשה להתנתק ממה שהמוח מתעקש להאכיל אותנו, ולראות את מה שבאמת קיים, אפשר לנסות לערפל את המבט, להוציא את הפוקוס, בדומה לפעולה שעושים כדי לראות סטריאוגרמות (העין הקסומה/ תמונות תלת מימד נסתרות/ אשליות אופטיות תלת מימדיות/ לוידת מה לקרוא לזה). בקיצור- תפזלו, תמצמצו, או תורידו משקפיים.

צפה בקובץ המצורף 407430

התמונה לעיל אינה מורכבת כל כך מהצורות שפירטתי, כמו שהיא מורכבת מקווים פשוטים וזוויתיים.
הסיבה היא, שעשיתי את הפעולה הזו כבר כמה פעמים. לכן אני יכולה להשתמש בצורות מורכבות יותר. בתור התחלה, תעשו מה שנוח לכם. אין נכון או לא נכון. עיגולים, ריבועים, כוכבים. זה לא משנה. העיקר לזכור שהתוצאה המבוקשת היא סימונים קלים ופשוטים שיהיו לנו לעזר בשלב הבא. סימונים שכל אחד יכול לעשות.

שלב ב
כעת נדייק במקצת את הסקיצה הראשונית. נעגל פינות, נוסיף פרטים שהשמטנו. אנחנו עדיין אוחזים בסקיצה, והתוצאה לא אמורה להיות ציור יפה. אנחנו עדיין רק מסמנים לנו תזכורות. נמשיך להשתמש בקווים פשוטים.
צפה בקובץ המצורף 407438
שלב ג

כעת אפשר כבר להוסיף את כל הפרטים שהתאפקתם עד עכשיו מלהניח על הנייר. אפשר קצת להשתחרר בשלב הזה, לסמן את מה שנראה לכם מעניין. אבל בכל זאת , תזכרו שזה עדיין סקיצה, לא להשקיע יותר מדי. תנצלו את השלב הזה להשוות את הפרטים עם תמונת המקור, לתקן מיקומים וזוויות. להגדיל או להקטין פרטים וכדומה. למדידה מדויקת של קנה מידה, העזרו בפרט מסוים בתמונה ובידקו את היחס של שאר הפרטים אליו. לדוגמא, אני השתמשתי במרחק בין פסגת הגולגולת לקו המצח, ומצאתי שהמצח מעט יותר ארוך, שהאף בערך באותו אורך, ושהמרחק בין קצה האף לסנטר הוא כמו הגובה של המצח... פרצוף ארוך:p

צפה בקובץ המצורף 407452

שלב ד
היות שהשתוללנו בשלב הקודם, שכחנו להשאיר את הקווים חלשים ועדינים. לפי כך אני מגלגלת מחק גמיש על כל הסקיצה כדי להבהיר אותה.

שלב ה
לצבוע.
צפה בקובץ המצורף 407457

פשוט מאוד!


תמונה בגודל מלא:
צפה בקובץ המצורף 407460



אשכרה הוצאת ספר ולא שמת לב
יש לך כושר הסבר מטורף, תעשי עם זה משו...!
 

ronitg

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
@הגיבן הסבר מעולה!! (אם כי אני עושה חלק מהשלבים קצת אחרת)
כל הכבוד על ההשקעה!
(והכל באמת נשמע יותר מידי כמו @Ammo ... איפה השב"כ כשצריכים אותם??)

תרשי לי להוסיף כמה טיפים לעבודה נקיה יותר
כי עפרונות זה דבר סופר נמרח ומלכלך, ובתור אחת שכל הציורים שלה היו נשחתים מרוב ליכלוך, אימצתי לי כמה שיטות עבודה הרבה יותר נקיות:

1. במקום מילוי השטחים שהגיברת הגיבננת הציעה פה, אני עושה שטריך - שזה קווקוים עדינים, וככל שהם צפופים יותר האזור כהה יותר. כך המשטחים יוצאים הרבה יותר נקיים, הרבה פחות נמרחים, ויש אפשרות לשלוט כל הזמן על כמה כהה זה יהיה - אפשר להכהות ולהכהות כמעט בלי סוף.
(בשיטה הזאת אני עושה ציורים שלמים בלי שום צורך בעפרונות כהים ונמרחים כמו 6B, אלא עם עיפרון הכי פשוט של כיתה א') (טוב אולי 6B רק לגימורים בסוף)

2. לא לשים את הדף על ערמת דפים או ישירות על השולחן, אלא להדביק אותו במסקינג טייפ לפלטת עץ כלשהי, ולהניח בצורה משופעת (נח על הברכיים שלך ונשען על השולחן) בצורה הזאת גם רואים את הציור יותר טוב, וגם לא שוברים את הצוואר.

3. חשוב!! - להניח חתיכת נייר נקי מתחת ליד המציירת - מנסיון כ"כ מר, היד המציירת יכולה לעשות חורבן אחד גדול של מריחות ובלאגאן, ולבאס את כל הציור.

4. אני כן משאירה הכל לבן, חוץ מהאזורים הכהים, ועושה הדרגה יפה בין הכהים ללבן

אני גם מציירת כל אזור בנפרד, ואח"כ עושה איחודים לכל חלקי הציור, אבל זאת סתם שיטה פסיכית שמאוד נוחה לי.

בהצלחה רבה!!
ותעלי אח"כ תוצאות
 

ronitg

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
ועוד שאלה אם כבר אתם כ"כ נחמדים פה --
איך מציירים דיוקן שיראה בול בול כמו המקור?
כמו שכבר אמרו לך פה, אבל אולי לא מספיק ברור,
הכל באמת עניין של פרופורציות נכונות בין חלקי הפנים / צורות נכונות שמהם בנית את הפנים.

ובעייני גם הגימורים הקטנים של דברים מאוד מאפיינים, כמו נגיד איך הוא סוגר את הפה או דברים כאלו. תנסי להסתכל (בעיניים מצומצמות כו שאמרה @הגיבן ) מה המאפיינים הבולטים.

אבל זה שלב ב', אחרי שהציור בנוי לך עם פרופורציות נכונות.
כי אם הפרופורציות לא נכונות, זה לא יעזור לך
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד הִנֵּה מַה טּוֹב וּמַה נָּעִים שֶׁבֶת אַחִים גַּם יָחַד:ב כַּשֶּׁמֶן הַטּוֹב עַל הָרֹאשׁ יֹרֵד עַל הַזָּקָן זְקַן אַהֲרֹן שֶׁיֹּרֵד עַל פִּי מִדּוֹתָיו:ג כְּטַל חֶרְמוֹן שֶׁיֹּרֵד עַל הַרְרֵי צִיּוֹן כִּי שָׁם צִוָּה יְהוָה אֶת הַבְּרָכָה חַיִּים עַד הָעוֹלָם:
נקרא  19  פעמים

אתגר AI

חיבורים • אתגר 18

לוח מודעות

למעלה