אני לא מציירת את המקור. אני מציירת דמות, וכדי שיצא יפה (כלומר, שיראה במקצת כמו בן אדם, ולא גוש פלסטלינה, למשל) אני מסתמכת על רפרנס אחד או יותר. לא מעניין אותי אם הציור נראה כמו המקור או לא.
אני חושבת שהלך מחשבה כזה יכול לסייע לנו לראות את המציאות כפי שהיא, ולא כפי שאנחנו מצפים לראות אותה, אז אולי בכל זאת אוכל לייעץ לך....
בתאוריה אני חושבת שאם מתרכזים באזור מיזערי, קל לכל אחד ליצור משהו שנאמן למקור. לכן אם נחלק את העבודה לשלבים מאוד קטנים, נוכל להצליח בעז"ה.
לצורך ההדגמה לקחתי תמונה אקראית מגוגל:
צפה בקובץ המצורף 407391
שלב א.
כל אחד מסוגל לצייר צורות בסיסיות, נכון?
אז ננסה לפרק את התמונה לצורות כאלה. אישית אני אוהבת להשתמש במלבנים, משולשים טרפזים ושאר צורות זוויתיות.
בגלל שקשה להתנתק ממה שהמוח מתעקש להאכיל אותנו, ולראות את מה שבאמת קיים, אפשר לנסות לערפל את המבט, להוציא את הפוקוס, בדומה לפעולה שעושים כדי לראות סטריאוגרמות (העין הקסומה/ תמונות תלת מימד נסתרות/ אשליות אופטיות תלת מימדיות/ לוידת מה לקרוא לזה). בקיצור- תפזלו, תמצמצו, או תורידו משקפיים.
צפה בקובץ המצורף 407430
התמונה לעיל אינה מורכבת כל כך מהצורות שפירטתי, כמו שהיא מורכבת מקווים פשוטים וזוויתיים.
הסיבה היא, שעשיתי את הפעולה הזו כבר כמה פעמים. לכן אני יכולה להשתמש בצורות מורכבות יותר. בתור התחלה, תעשו מה שנוח לכם. אין נכון או לא נכון. עיגולים, ריבועים, כוכבים. זה לא משנה. העיקר לזכור שהתוצאה המבוקשת היא סימונים קלים ופשוטים שיהיו לנו לעזר בשלב הבא. סימונים שכל אחד יכול לעשות.
שלב ב
כעת נדייק במקצת את הסקיצה הראשונית. נעגל פינות, נוסיף פרטים שהשמטנו. אנחנו עדיין אוחזים בסקיצה, והתוצאה לא אמורה להיות ציור יפה. אנחנו עדיין רק מסמנים לנו תזכורות. נמשיך להשתמש בקווים פשוטים.
צפה בקובץ המצורף 407438
שלב ג
כעת אפשר כבר להוסיף את כל הפרטים שהתאפקתם עד עכשיו מלהניח על הנייר. אפשר קצת להשתחרר בשלב הזה, לסמן את מה שנראה לכם מעניין. אבל בכל זאת , תזכרו שזה עדיין סקיצה, לא להשקיע יותר מדי. תנצלו את השלב הזה להשוות את הפרטים עם תמונת המקור, לתקן מיקומים וזוויות. להגדיל או להקטין פרטים וכדומה. למדידה מדויקת של קנה מידה, העזרו בפרט מסוים בתמונה ובידקו את היחס של שאר הפרטים אליו. לדוגמא, אני השתמשתי במרחק בין פסגת הגולגולת לקו המצח, ומצאתי שהמצח מעט יותר ארוך, שהאף בערך באותו אורך, ושהמרחק בין קצה האף לסנטר הוא כמו הגובה של המצח... פרצוף ארוך
צפה בקובץ המצורף 407452
שלב ד
היות שהשתוללנו בשלב הקודם, שכחנו להשאיר את הקווים חלשים ועדינים. לפי כך אני מגלגלת מחק גמיש על כל הסקיצה כדי להבהיר אותה.
שלב ה
לצבוע.
צפה בקובץ המצורף 407457
פשוט מאוד!
תמונה בגודל מלא:
צפה בקובץ המצורף 407460
אני לא מציירת את המקור. אני מציירת דמות, וכדי שיצא יפה (כלומר, שיראה במקצת כמו בן אדם, ולא גוש פלסטלינה, למשל) אני מסתמכת על רפרנס אחד או יותר. לא מעניין אותי אם הציור נראה כמו המקור או לא.
אני חושבת שהלך מחשבה כזה יכול לסייע לנו לראות את המציאות כפי שהיא, ולא כפי שאנחנו מצפים לראות אותה, אז אולי בכל זאת אוכל לייעץ לך....
בתאוריה אני חושבת שאם מתרכזים באזור מיזערי, קל לכל אחד ליצור משהו שנאמן למקור. לכן אם נחלק את העבודה לשלבים מאוד קטנים, נוכל להצליח בעז"ה.
לצורך ההדגמה לקחתי תמונה אקראית מגוגל:
צפה בקובץ המצורף 407391
שלב א.
כל אחד מסוגל לצייר צורות בסיסיות, נכון?
אז ננסה לפרק את התמונה לצורות כאלה. אישית אני אוהבת להשתמש במלבנים, משולשים טרפזים ושאר צורות זוויתיות.
בגלל שקשה להתנתק ממה שהמוח מתעקש להאכיל אותנו, ולראות את מה שבאמת קיים, אפשר לנסות לערפל את המבט, להוציא את הפוקוס, בדומה לפעולה שעושים כדי לראות סטריאוגרמות (העין הקסומה/ תמונות תלת מימד נסתרות/ אשליות אופטיות תלת מימדיות/ לוידת מה לקרוא לזה). בקיצור- תפזלו, תמצמצו, או תורידו משקפיים.
צפה בקובץ המצורף 407430
התמונה לעיל אינה מורכבת כל כך מהצורות שפירטתי, כמו שהיא מורכבת מקווים פשוטים וזוויתיים.
הסיבה היא, שעשיתי את הפעולה הזו כבר כמה פעמים. לכן אני יכולה להשתמש בצורות מורכבות יותר. בתור התחלה, תעשו מה שנוח לכם. אין נכון או לא נכון. עיגולים, ריבועים, כוכבים. זה לא משנה. העיקר לזכור שהתוצאה המבוקשת היא סימונים קלים ופשוטים שיהיו לנו לעזר בשלב הבא. סימונים שכל אחד יכול לעשות.
שלב ב
כעת נדייק במקצת את הסקיצה הראשונית. נעגל פינות, נוסיף פרטים שהשמטנו. אנחנו עדיין אוחזים בסקיצה, והתוצאה לא אמורה להיות ציור יפה. אנחנו עדיין רק מסמנים לנו תזכורות. נמשיך להשתמש בקווים פשוטים.
צפה בקובץ המצורף 407438
שלב ג
כעת אפשר כבר להוסיף את כל הפרטים שהתאפקתם עד עכשיו מלהניח על הנייר. אפשר קצת להשתחרר בשלב הזה, לסמן את מה שנראה לכם מעניין. אבל בכל זאת , תזכרו שזה עדיין סקיצה, לא להשקיע יותר מדי. תנצלו את השלב הזה להשוות את הפרטים עם תמונת המקור, לתקן מיקומים וזוויות. להגדיל או להקטין פרטים וכדומה. למדידה מדויקת של קנה מידה, העזרו בפרט מסוים בתמונה ובידקו את היחס של שאר הפרטים אליו. לדוגמא, אני השתמשתי במרחק בין פסגת הגולגולת לקו המצח, ומצאתי שהמצח מעט יותר ארוך, שהאף בערך באותו אורך, ושהמרחק בין קצה האף לסנטר הוא כמו הגובה של המצח... פרצוף ארוך
צפה בקובץ המצורף 407452
שלב ד
היות שהשתוללנו בשלב הקודם, שכחנו להשאיר את הקווים חלשים ועדינים. לפי כך אני מגלגלת מחק גמיש על כל הסקיצה כדי להבהיר אותה.
שלב ה
לצבוע.
צפה בקובץ המצורף 407457
פשוט מאוד!
תמונה בגודל מלא:
צפה בקובץ המצורף 407460
כמו שכבר אמרו לך פה, אבל אולי לא מספיק ברור,ועוד שאלה אם כבר אתם כ"כ נחמדים פה --
איך מציירים דיוקן שיראה בול בול כמו המקור?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
הנחת ענק!
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
24.06
י"ח סיוון
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
7.05
כ"ט ניסן
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
מלחמה מבעד לעדשה
עם אילן לורנצי
שיתוף מטלטל ומיוחד על צילומים בזמן מלחמה ותיעודים יותאי דופן זווית יוצאת דופן מתוך עזה והעוטף ועד הצפון
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קלג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד הִנֵּה מַה טּוֹב וּמַה נָּעִים שֶׁבֶת אַחִים גַּם יָחַד:ב כַּשֶּׁמֶן הַטּוֹב עַל הָרֹאשׁ יֹרֵד עַל הַזָּקָן זְקַן אַהֲרֹן שֶׁיֹּרֵד עַל פִּי מִדּוֹתָיו:ג כְּטַל חֶרְמוֹן שֶׁיֹּרֵד עַל הַרְרֵי צִיּוֹן כִּי שָׁם צִוָּה יְהוָה אֶת הַבְּרָכָה חַיִּים עַד הָעוֹלָם: