מידע פרמטרים של גיטרה בס

Studio Bit

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אשמח לדעת מה זה DI לעומת AMP וגם לגבי סוגי הגשר במיטרים למטה
 

moshe@צםדיק

משתמש פעיל
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
AMP- קיצור של amplifier- מגבר באנגלית דהיינו חיבור פשוט עם כבל PL לגיטרה בס למגבר
זה שונה מקופסת DI ששם החיבור מתבצע גם עם כבל PL מהגיטרה (לדוג') לDI וממנה למיקסר או לכרטיס קול
ההבדל בין שניהם הוא שבמגבר האות לא מאוזן (שומעים רעשים וזרמים חשמליים וסטטיים שלא צריכים להישמע) ומהקופסת DI האות מאוזן ונקי מכיוון שבקופסת DI יש מאזן אות- זה דומה לחוט חשמל עם הארקה התפקיד של הקופסת DI לפצל את האות לשתיים ולחבר פיצול אחד למיקסר בצורה ישירה- Direct והפיצול השני מחובר למעגל בתוך הקופסה-into ומייצא ממנו פאזה הפוכה לתדרים מסויימים לפי איכות הקופסה וכך הוא מאזן את הצליל
לגבי קופסאת DI יש פה הסבר יותר מורחב
http://www.sontronics.co.il/pages/6706-מה-הוא-DI-ולמה-צריך-DI-מה-הוא-אות-מאוזן
 
נערך לאחרונה ב:

נתנאל 1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
למיטב הבנתי.. ampזה תוספת חשמל (כמו גיין או פנטום לדוג')
DI יוצר הנחתה של העוצמה שהוא מקבל כדי להתאים אותה למיקסר שמקבל אותה והוא בכל מקרה נותן חשמל (amp, שמתבטא בגיין)
אם לא תהיה הנחתה כזאת, יהיו פה שתי הגברות שלא תמיד זה נשמע טוב ככה

אני לא בטוח ב100% במה שכתוב כאן אבל זה בערך..
 

נתנאל 1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
לענ"ד לגיטרה בס (וכן לזמר במיקרופון שירה וכן לגיטרה חשמלית וכו') כדאי לתת amp כדי לתת נפח ובשר כמו שצריך

לאחרונה התחדד לי ש(לכאורה) גם בהקלטה צריך לתת את הגיין הנכון ולא נמוך ממנו, כי זה בעצם החשמל של המיקרופון, וזה משפיע מאוד על איך המיקרופון יקלוט את מה שהוא קולט, ולא מספיק להוסיף גיין אחרי ההקלטה

לכן גם בגיטרה בס וכדו' כדאי לתת דחיפה

ולכן לאורגן או מכשיר אפקטים של חשמלית וכיו"ב שהם כבר באים עם עוצמה (חשמל) משלהם - כדאי לחבר DI שמנחית את הdb לרמה שמתאימה להגברה של המיקסר שנותנת חשמל בxlr

חוץ מזה DI עוזר שלא יהיו רעשים המצויים בPL
 

moshe@צםדיק

משתמש פעיל
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
לענ"ד לגיטרה בס (וכן לזמר במיקרופון שירה וכן לגיטרה חשמלית וכו') כדאי לתת amp כדי לתת נפח ובשר כמו שצריך

AMP בכל מקום שהוא מציין אפלפייר=מגבר ואם תגביר עוצמה בין במגבר פיזי ובין בפלאגין מדמה מגברים זה ייתן לך יותר עוצמה ונפח לדעתי בשירה כדאי להשתמש בפרהאפ=קדם מגבר ולהגביר אמצע נוטה לנמוך ולחבר למגבר-AMP ואותו גם לתת בעוצמה אמצע נוטה לגבוהה כך השירה תיהיה יותר עוצמתית ומצד שני לא תיכנס לבעיות של עיוותים ודיסטורשיין והשירה תיהיה יותר נקיה

לאחרונה התחדד לי ש(לכאורה) גם בהקלטה צריך לתת את הגיין הנכון ולא נמוך ממנו, כי זה בעצם החשמל של המיקרופון, וזה משפיע מאוד על איך המיקרופון יקלוט את מה שהוא קולט, ולא מספיק להוסיף גיין אחרי ההקלטה

אם תוסיף גיין אחרי הקלטה אתה מסתכן עם בעיות של דיסטורשיין לפי דעתי צריך לעבוד עם עוצמה בינונית גבוהה ואחרי הקלטה ולא כדאי להגביר בגיין אלא להגביר עם קומפרסור ואקולייזר ואוטומציה נכונה בגבוהים

DI יוצר הנחתה של העוצמה שהוא מקבל כדי להתאים אותה למיקסר שמקבל אותה והוא בכל מקרה נותן חשמל (amp, שמתבטא בגיין)
אם לא תהיה הנחתה כזאת, יהיו פה שתי הגברות שלא תמיד זה נשמע טוב ככה

זה נשמע לך שDI יוצר הנחתה מכיוון שחלק מניקוי הרעשים של קופסת הDI הוא באמצעות ביטול פאזה
ו2 הגברות יש כמעט בכל דבר גם בכרטיס קול וגם באורגן ובעוד מכשירים פיזים וויזואלים, קוראים לזה פרהאמפ-קדם מגבר, רק צריך לדעת איך לכוון אותו כמו שכבר כתבתי למעלה ותמיד אפשר לנקות רעשים לא רצויים עם לימיטר וקמפרסיה נכונה
 

נתנאל 1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
תודה רבה על ההחכמה

אגב די בודאות DI מנחית את העוצמה כדי להתאים למיקסר, אפשרות נוספת בDI זה לבטל רעשים
המטרה העיקרית שלו זה לאפשר לחבר את הקלידים וכו' לכניסת XLR ואז זה מאוזן, הבעיה היא שבכניסת xlr יש הגברה מהמיקסר (שזה חשמל) ולכן (לפחות בהגברה זה ככה) צריך DI כדי שינחית את העוצמה שתתאים להגברה הנוספת שהמיקסר נותן

ככה הבנתי, וגם יצא לי לפעמים לנתק דיאיי תוך כדי אירוע ואז הייתי צריך להנמיך את הערוץ במיקסר...

יכול להיות שלא הבנתי לגמרי, זה באמת קצת סבוך..
 

moshe@צםדיק

משתמש פעיל
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אגב די בודאות DI מנחית את העוצמה כדי להתאים למיקסר, אפשרות נוספת בDI זה לבטל רעשים
המטרה העיקרית שלו זה לאפשר לחבר את הקלידים וכו' לכניסת XLR ואז זה מאוזן, הבעיה היא שבכניסת xlr יש הגברה מהמיקסר (שזה חשמל) ולכן (לפחות בהגברה זה ככה) צריך DI כדי שינחית את העוצמה שתתאים להגברה הנוספת שהמיקסר נותן

PL היא יציאה לא מאוזנת בתוך הDI שהכניסה אליו היא מPL נכנס תדר לא מאוזן ומתחבר למשהוא כמו הארקה ומתפצל משם ליציאת XLR שהיא יציאה מאוזנת-מאורקת(הארקה)
בכל מיקסר על כל יציאה שמכילה PL+XLR יש אפשרות להפעיל מתח פנטום - בכפתור phantom שנמצא על כל ערוץ בנפרד הוא נותן תוספת חשמל לכל ערוץ בשביל מיק' קונדנסר, ובשביל אות מאוזן עדיף לא להפעיל אותו בשביל שאות היציאה תשמע טוב בלי רעשי ניתוקים וכדו'
ולשחק (פחות) עם הגיין ו(יותר) עם הQ שעל כל ערוץ.
 

Studio Bit

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אשריכם ישראל אין עליכם...
 

נתנאל 1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
PL היא יציאה לא מאוזנת בתוך הDI שהכניסה אליו היא מPL נכנס תדר לא מאוזן ומתחבר למשהוא כמו הארקה ומתפצל משם ליציאת XLR שהיא יציאה מאוזנת-מאורקת(הארקה)
בכל מיקסר על כל יציאה שמכילה PL+XLR יש אפשרות להפעיל מתח פנטום - בכפתור phantom שנמצא על כל ערוץ בנפרד הוא נותן תוספת חשמל לכל ערוץ בשביל מיק' קונדנסר, ובשביל אות מאוזן עדיף לא להפעיל אותו בשביל שאות היציאה תשמע טוב בלי רעשי ניתוקים וכדו'
ולשחק (פחות) עם הגיין ו(יותר) עם הQ שעל כל ערוץ.
יישר כח על כל החידודים

מה שרציתי לחדד זה העניין שהגיין עצמו זה גם חשמל, לכן מטבע הדברים לא צריך לחשמל משהו שהוא כבר מחושמל

אני מתעסק יותר בתחום ההגברה, ושם רואים את זה בבירור - אורגן על גיין 0 עם DI יוצא בדיוק בווליום, לי זה לא תמיד מספיק כי צריך שהאורגן ידחוף אז אני מוסיף עוד גיין
במאסטר ווליום של הערוץ הכי רצוי שהפרמטר יהיה 0, זה בערך ב3/4 של הפיידר
אחרת אתה דוחף יותר מידי לתוך המיקסר בלי להוציא החוצה הרבה

יש סאונדמנים שבעיקר משחקים רק עם הגיין כווליום וממש קצת עם המאסטר של הערוץ

כששמים אורגן בלי DI צריך לפעמים להוריד במאסטר וזה מה שנראה לי לא בריא מבחינת סאונד איך אתה מכניס ואיך אתה מוציא
אורגן עם ווליום משל עצמו, מה שאתה מעוניין זה להגביר את מה שאתה מקבל, לכן יש את המאסטר, ואם זה לא מספיק אתה דוחף עם הגיין
לעומת זאת מיקרופון לא מביא לך כמעט כלום מעצמו, לכן אתה צריך לדחוף לו חשמל והגברה נוספת, וזה חלק מהיופי והצבע והעומק שהוא מקבל, לכן לא מחברים מיקרופון לDI אלא לapm עם כל הפרמטרים שאמרת
ובהקלטות זה ממש חשוב אחרת אתה לא יכול אחרי ההקלטה לגרום למיקרופון להיות יותר רגיש..

(תנסו לדמיין amp שאמור להגביר מיקרופון שלא דוחף לתוכו כלום, אלא הamp מגביר אותו
תנסו לדמיין מה קורה אם מחברים אליו mp3 על פול ווליום) זה הרעיון

אשרינו.. ;)
 

Studio Bit

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אז תכלס אם אני רוצה סאונד של בס חסידי (עמוק ונקי) אני צריך להשתמש יותר עם הDI? (אני עובד עם פלאגין שנקרא מודו בס ויש שמה הרבה פרמטרים לכיוון הגיטרה אז אשמח לעוד עצות בנידון)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב יַעַנְךָ יְהוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב:ג יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ:ד יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה:ה יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא:ו נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ:ז עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ:ח אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר:ט הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד:י יְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

זמן מסע • אתגר 47

לוח מודעות

למעלה