פריצת דרך בתהליך אסטרטגיה שיווקית

פדואלה

משתמש סופר מקצוען
שלום למקצוענים!

שמתי לב לאחרונה,
שאחרי הגשת הפרזנטציה ללקוח,
שבסופה מגיעה הפריצת דרך,
שזה בעצם הפיצוח הגדול, העבודה הקשה והחידוש בכל התהליך,
הלקוח לא התכוון כלל לפריצת דרך מיוחדת, הוא לא מבין בשביל מה עבדתי כ"כ קשה על הפריצת דרך.
מספיק לו כל התהליך הקודם, של מחקר, סקר שוק, סווט וכו', ואין לו שום עניין ליישם משהו חדשני ופורץ דרך.
וכשאני מציעה לו דרכים פשוטות ומוכרות, הוא הרבה יותר מבסוט, ומעוניין לקבל את הדברים.
וזה כבר לא לקוח ראשון ככה, אלא כמה וכמה.

* קורה לכם גם?
* האם באמת לא צריך להזיע ע"מ להציע פריצה מיוחדת?
* יכול להיות שלקוחות מעדיפים משהו בנאלי ופשוט, שלא בטוח יקנה את הקהל ע"פ משהו חדשני שעלול לגזול את זמנם והונם, אך יכניס להם בעתיד כסף ולקוחות?
 

תזרים

משתמש מקצוען
קורה לי גם.. וקרה ממש לאחרונה.
ועדיין לא הייתי מוותרת לגמרי על פריצות דרך :)
אולי זה תלוי בסוג הלקוח, ואם כן אז כנראה שווה לנסות לקרוא אותו - אם יתאים לו או לא - לפני העבודה הקשה...
 

פדואלה

משתמש סופר מקצוען
קורה לי גם.. וקרה ממש לאחרונה.
ועדיין לא הייתי מוותרת לגמרי על פריצות דרך :)
אולי זה תלוי בסוג הלקוח, ואם כן אז כנראה שווה לנסות לקרוא אותו - אם יתאים לו או לא - לפני העבודה הקשה...
דוקא אני מאוד מתחקרת את הלקוחות קודם.
מה הם היו רוצים לקבל ואיך, מה הציפיות מהעבודה וכד'.
זה לא שאני רוצה לוותר, אלא מתלבטת פחות להשקיע בוואוו של הפריצה, אלא יותר להיצמד לבנאלי ולמוכר.
 

קופירייטה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
הפקות ואירועים
זה מעניין
כי בתיאום ציפיות בדרך כלל אפשר להבין מה הלקוח מחפש,
ואפשרי לדייק אותו האם זה מה שאכן חסר לעסק שלו, או שעדיף לו ללכת על משהו גדול או חכם יותר.

נתקלתי בלקוחות שלא יודעים להעריך עבודה מאחוריי התוצאות,
לא כל כך בלקוחות שהעריכו עבודה אבל לא את התוצאות.
 

הגיג

משתמש סופר מקצוען
הפקות ואירועים
כשלמדנו על פריצת דרך אמרו שזה דבר שקורה 'פעם בחיים' (או פעם ב... כמובן, לא נראה לי שהכוונה לפעם אחת)
ממילא זה לא תמיד מתאים לעבודה שגרתית שלקוח ביקש.
גם מצד הלקוח, אני יכולה לומר שלא כל פעם מתאימה למהפך.
לא מצד המשאבים, לא מצד דרך העבודה, לא מצד תוצאות מצופות, אכן.
לכן מה שחשוב יותר מכל זה תיאום הציפיות מראש.
 

itzuvim

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
שופט/ת באתגר דריבל
מניסיוני מדובר באופי של הלקוח.
יש לקוחות נועזים שמוכנים לקחת פארסה באמצע כביש מהיר, הם מוכנים לקפוץ למים עמוקים אם הם רואים שזה הדבר הנכון לעשות.
אבל יש לקוחות, שגם אם אני ישכנע אותם שזו הדרך הנכונה ביותר לקדם את העסק, הם פשוט לא מסוגלים לקחת יותר מצעד קטן בכל פעם.

ובמקרה כזה הכדור חוזר לידיים של המקצוען, האם לשבת ללקוח על הזנב עד שישתכנע, או להרפות ולתת לו להחליט לבד מה הוא רוצה בעסק שלו.
העיקר שמנהל החשבון בנק שלי יהיה מרוצה... :)
 

קופירייטה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
הפקות ואירועים
כשלמדנו על פריצת דרך אמרו שזה דבר שקורה 'פעם בחיים' (או פעם ב... כמובן, לא נראה לי שהכוונה לפעם אחת)
ממילא זה לא תמיד מתאים לעבודה שגרתית שלקוח ביקש.
גם מצד הלקוח, אני יכולה לומר שלא כל פעם מתאימה למהפך.
לא מצד המשאבים, לא מצד דרך העבודה, לא מצד תוצאות מצופות, אכן.
לכן מה שחשוב יותר מכל זה תיאום הציפיות מראש.
הדגש חשוב!
אבל מרבית הלקוחות הקטנים שבאים לקופירייטינג עושים את זה כהשקעה של פעם בחיים.
 

לללי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
על איזו "פריצת דרך" את מדברת?
פיצוח איכותי של בריף, בד"כ לא מבריח לקוחות
אבל שינוי מהמסלול המוכר, ויציאה לדרך חדשה, מלחיצה אותם, ובצדק. מי אמר שהיא אכן תביא את התוצאות המקוות?
אז נכון שגם הדרך הבנאלית לא בהכרח שווה זהב, אבל לפחות היא לא בגדר הימור, והכל ידוע מראש.
וכך, גם הלקוחות שנראה שהם רוצים שינוי, ו"מעיזנים", מקפלים את הזנב כשמגיע שלב המעשה.

ישנה רמה נוספת של פריצת דרך אסטרטגית. כזו שמצריכה שינוי מערכתי מורכב.
שם ברור כיצד נוצרת ההתנגדות, ולמה...

בקיצור
הרבה אנשים מכריזים על עצמם כאוהבים חדשנות
עד שזה מגיע לעסק שלהם.
הם עלולים לקבור רעיונות יצירתיים ומהפכנים, ולהצמיח תחתם עוד עמוד במקומון השכונתי.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  3  פעמים

לוח מודעות

למעלה