אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
בית שמש גודלת עם שכונות חדשות בדרום העיר, וריבוי טבעי גדול ב"ה.
משמח להסתובב באיזורים הותיקים יותר של העיר ולראות עוד פנים חרדיות, עוד אברך ועוד צורב.
משמח? משנה את מי. יש כאלה שכלל לא שמחים עם זה, זה מרגיז אותם מאד!
יש כאלה שזה לא נוגע אליהם בכלל, ויש כאלה ששמחים עם התחרדות העיר.
יהיו שיטענו שזה בגלל השיווקים הרבים לחרדים בשנים האחרונות בעיר.
ויהיו כאלה שיטענו שדווקא השיווקים הרבים האטו את קצב ההתחרדות.

אבל, אלו ואלו יודו שזה נובע ממצוקה קשה בציבור החרדי, שכן, גם אם בית שמש החרדית מכפילה את עצמה בשכונות החרדיות החדשות בעיר, המצב הכללי בארץ הוא שלא בונים לחרדים, ומשכך, אלה נאלצים לוותר על מגורים בסביבה שמורה וחרדית, וללכת, כל אחד וכמה רחוק שהוא הולך.
הרחובות הסמוכים לשכונות החרדיות - כבר חרדיים לגמרי, הרחוקים יותר, מלאים בחרדים, ובאמצע ה"עיר" כבר גם גרים חרדים...
רוב רובם של החרדים הגרים שם, יעדיפו לגור בשכונה חרדית. אבל התקציב לא אפשר להם.
ומשכך, עוד שכונה ועוד שכונה מתחרדת, או מראה סימני התחרדות.
יש כאלה ששמחים מכך שהעיר מתחרדת, יש כאלה שמבוהלים מכך, ויש כאלה שאיכפת להם רק הרחוב שלהם, או שלא רוצים עימותים מיותרים.

בימים האחרונים דובר פה רבות, בעיקר ע"י הרב @עו"ד נתן רוזנבלט על ההקשר בין התיישבות חרדית בפריפריה לבין התחבורה הציבורית, האם זה הפיתרון היחיד למצוקת הדיור או חלק ממנו, אבל וודאי שקשור אליו.
בכל מקרה, תחבורה ציבורית ממרכזי הערים החרדיות לחריש לדוג', וודאי יאיצו את ההתיישבות החרדית שם.
ו, לא מפתיע, זה נתקל בהתנגדות מצד כל מיני גורמים מסויימים.

אבל, ההתחרדויות החרדיות בבית שמש זכו כנראה לאוהבים בעירייה, שכן, קווי אוטובוס רבים נחנכו בשנה וחצי האחרונה, שמחברים את ה"עיר" על ההתחרדויות שבה, לשכונות החרדיות.
על מנת שנבין עד כמה העירייה אוהבת את המתחרדים, נקח לדוג' קו טרי שנחנך ביום שישי האחרון, 10/02/2023.
לאחר מעל שנתיים מאיכלוס רמה ד', לאחר מאות עם לא אלפי תלונות למשרד התחבורה, העירייה, וכו', ולאחר שגורמים מסויימים בעירייה התנגדו בתוקף להפעלת קו אוטובוס שיחבר בין רמת בית שמש ד' החדשה לרמת בית שמש ב' הקיצונית, סוף סוף בסיעתא דשמיא נחנך קו 2 שמחבר את רמה ד' לרמה ב', לרווחת אלפי תושבי רמה ד' שמגיעים לרמה ב' למוסדות, חנויות, אולמות, הורים, וכו'.

אבל, אחרי רמה ב' הוא ממשיך אל עבר רחובות רדומים וישנוניים, ללא חנויות או מרכזים, שבהם, יש גם יהודים חרדים, בודדים, שגרים, בינות לאחים תועים, אתיופים, ועוד.
התחלה של התחרדות, שלהם כמובן העירייה דואגת לחיבור ישיר עם השכונה הקיצונית + רמה ד' החרדית, לעזור למתחרדים בתחבורה.

שכן, אם לא הסבר זה, מה עוד יכול לגרום למסלול זה של הקו?

כי בתי כנסת או מוסדות במתחרדים, בשום פנים ואופן, לא יקום ולא יהיה.
פינוי בינוי במתחרדים, ב8 מתחמים שונים. (ומגדלים, נבנים גם ברמתיים, רמה ד', ועוד).
אבל לתחבורה העירייה החביבה דואגת.


חיכיתי בתחנה הראשונה ברמה ב' לקו 2 החדש, הנה הוא מגיח מאחורי הפינה עם אורות מכובים, אוטובוס ריק, 12 דק' אחרי זמן היציאה (הזמן שלוקח הסיבוב ברחובות ההם ללא שום עצירה), עוצר בתחנה, מדליק אורות, ומתמלא...
בתחנות הבאות לאורך נהר הירדן אין אפילו תחנה אחת בה הוא לא מעלה.
והנוסעים, שמחים ומאושרים על הקו לרמה ב'.


ולמה זה לא נכתב בתחבורה ורכבים? כי חוץ ממה שזה קשור לתחבורה זה גם קשור למה שדובר פה בשבוע האחרון על התחבורה והפריפריה\התחרדויות, וזה גם קשור לשנאה שהם שונאים אותנו האם זה מועיל או מזיק.
וגם שפה @עו"ד נתן רוזנבלט מסתובב יותר, ואני מחכה גם לתגובתו על הנושא.


וכנראה, כשתופץ השמועה בשם אי מי מהעירייה ש"על גופתו יעבור קו המחבר בין המתחרדים לנהר הירדן", נדע שהסיפור אבוד... ההתחרדות כבר מאחורינו.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
בבקשה, על אף שהנושא או, הנושאים קצת טעון ועם ים של דעות שונות, לשמור לא להסיט את האשכול למחוזות רחוקים או דיונים עקרים, ולשמור על שיח מאופק ומכבד.
 

מישמשית

משתמש מקצוען
בבקשה, על אף שהנושא או, הנושאים קצת טעון ועם ים של דעות שונות, לשמור לא להסיט את האשכול למחוזות רחוקים או דיונים עקרים, ולשמור על שיח מאופק ומכבד.
קודם שנצליח להבין מה כתבת...........
לא מבינה בכלל מה אתה מתכוין בדברים שלך
 

אל ייאוש!!!

משתמש צעיר
בכמה מילים:
הקשר בין ההתיישבות באיזורים חדשים בפריפריה, או לאיזורים מתחרדים, והחיבור שנוצר בין מקומות, מה שגם מיקל על אנשים לעבור אליהם, לתחבורה הציבורית, זמינותה, מסלוליה, ועוד, זה נושא שנכתב עליו כמה פעמים בשבוע האחרון.
@אור אורות מתכוון לכך שהתחבורה הציבורית משמשת ועוזרת להתיישבות חרדים בכל מיני מקומות גם בבית שמש...
ועם מה שהתפרסם בשבועות האחרונים על כך שעיריית בית שמש מונעת מהמתחרדים בתי כנסת ומוסדות, והאשכול "הזדמנות אחרונה להציל את בית שמש" אז כנראה שזה שהעירייה עושה קווים רבים לאיזורים החילוניים בעיר, לא נובעת מאהבת החרדים שגרים שם, ודאגה לכך שיהיה להם תחבורה נוחה לשכונות החרדיות בעיר.
הבנתי נכון?
 

מישמשית

משתמש מקצוען
בכמה מילים:
הקשר בין ההתיישבות באיזורים חדשים בפריפריה, או לאיזורים מתחרדים, והחיבור שנוצר בין מקומות, מה שגם מיקל על אנשים לעבור אליהם, לתחבורה הציבורית, זמינותה, מסלוליה, ועוד, זה נושא שנכתב עליו כמה פעמים בשבוע האחרון.
@אור אורות מתכוון לכך שהתחבורה הציבורית משמשת ועוזרת להתיישבות חרדים בכל מיני מקומות גם בבית שמש...
ועם מה שהתפרסם בשבועות האחרונים על כך שעיריית בית שמש מונעת מהמתחרדים בתי כנסת ומוסדות, והאשכול "הזדמנות אחרונה להציל את בית שמש" אז כנראה שזה שהעירייה עושה קווים רבים לאיזורים החילוניים בעיר, לא נובעת מאהבת החרדים שגרים שם, ודאגה לכך שיהיה להם תחבורה נוחה לשכונות החרדיות בעיר.
הבנתי נכון?
אם עינה של העירייה צרה במתחרדים אז למה שתחבורה הם כן יעשו להם???????????
ובפרט שכמו שכבר נכתב זה הדבר העיקרי שגורם להתחרדות
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
לא הבנתי...
אתה מתכוון שהעירייה עושה קווים לחילונים לשכונות החרדיות?
אם זה נכון אז מה אכפת לך הרי כתבת שאיש לא נוסע שם,
ואם זה לא נכון דהיינו רק לסייע למתחרדים אדרבה ואדרבה...
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
אני מתכוון שכל קו חרדי חדש חייב לעבור גם בשכונות חילוניות, מה שמונע ממנו להיות קו מהדרין.
פה זה מגוחך, שכן הקו מגיע משם ריק (במקום שישמש לרחובות אחרים שצריכים אותו).
וזה מפריע, כי כנראה זה לא לעולם ישאר ריק...
כשעובר לך אוטובוס כל 20 דק' מתחת הבית, גם אם זה המסלול שהכי פחות טוב לך, תתחיל פעם להשתמש איתו..., כשהקו הזה עובר כל 20 דק' סיבוב שלם, גם אם היום המציאות היא שהוא ריק, אניין שתוך חצי שנה גג, תושבי האיזורים שהוא עובר בהם יתחילו להשתמש איתו, גם אם זה לא צורך שהיו עושים בשבילו קו חדש, בטח לא צורך דחוף, מה שמפריע לקו להיות מהדרין.
 

חיים של תורה

משתמש מקצוען
@אור אורות סליחה ומחילה, אבל אני מצליח להבין מה אתה רוצה?
מצד אחד אתה מברך על זה שיש קו לאיזורים המתחרדים, מצד שני אתה מתלונן על זה שזה בגלל שלא רוצים לבנות מוסדוך חינוך בעיר הישנה, ומצד שלישי אתה מתלונן שבגלל זה הקו הוא לא מהדרין?
תוכל בבקשה להסביר בדיוק מה אתה רוצה?
שכן יהיו קווים שמחברים או שלא יהיו קווים?
ואולי שכל קו שעובר ברמה ב' שיהיה מהדרין?
או אולי שיהיו קווים בין רמה ד' (איפה שאתה גר) לבין רמה ב' (איפה שאתה לומד/עובד/ילדים במוסדות חינוך) וכל שאר החרדים שיסבלו?!
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
הרב @אור אורות כבר כתב את כל הכתבה הזאת שלו באשכול אחר אלא שמחקו לו אותה ולכן הוא פתח פה אשכול חדש
וכיון שא"א לא מבין מה אתה רוצה אני יסביר:
בשבוע שעבר נחנך קו חדש בבית שמש בין רמה ד' - רמה ב' - רכבת דרך העיר הישנה
הרב אור אורות צרה עינו בכך אם משום שהוא רוצה קו אישי פרטי שיביא אותו ליפה נוף או מקום אחר שהוא צריך להגיע אם משום שהוא רוצה קו מהדרין על טהרת הקודש אם משום סיבה אחרת שאיני יודע מהי.
ולמרות שכמה כתבו לו באשכול הנ"ל שיש איזורים מתחרדים בבית שמש שמאד שנהנים מקו זה הוא מתעקש לא להבין או לפרגן להם ועל כך כתבתו פה
אז רק שתדעו עם מי ועל מה אתם מתכתבים...
ברכה והצלחה
 
נערך לאחרונה ב:

חד בדרא

משתמש צעיר
בלת"ק.
תכנון תחבורה ציבורית זה מקצוע בפני עצמו.
לא כל מי שנוסע בתחבורה ציבורית יודע גם איך לתכנן מסלולים ולוחות זמנים כמו שלא כל מי שנוהג ברכב יודע להרכיב רכב.
סתם חשבתם אולי שקו אמור להסתיים באיזה מקום מסודר ולא באמצע הרחוב? אולי גם האוטובוס צריך לחנות בין הנסיעות? אולי גם הנהג צריך להתאוורר קצת?
לכן הרבה פעמים נראה קווים שבתחילת המסלול או בסופו נוסעים ריק, פשוט כי הקו צריך להמשיך עד המסוף הקרוב בשביל ההפסקה.
יש עוד הרבה היבטים, הארתי רק אחד מהם.
ואגב, תכנון הקווים לרוב לא מתחשב בפוליטיקה בכלל אלא ביעדי ביקוש. כל ניסיון לקשור בין גורמים פוליטיים לתכנון קווים הוא שטויות והבלים.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
לדעתי אלו שנוסעים קבוע בתח''צ ערים לצרכים שלהם יותר מהפקידים שנעים ברכבי ממוזגים
תלוי,
לגבי מקומות ריענון למשל מי שנוסע ממש לא מבין בזה ולא למד אי פעם תכנון תנועה...
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
הרב @אור אורות כבר כתב את כל הכתבה הזאת שלו באשכול אחר אלא שמחקו לו אותה ולכן הוא פתח פה אשכול חדש
וכיון שא"א לא מבין מה אתה רוצה אני יסביר:
לא מחקו, זה עדיין קיים שם.
הרב אור אורות צרה עינו בכך אם משום שהוא רוצה קו אישי פרטי שיביא אותו ליפה נוף או מקום אחר שהוא צריך להגיע אם משום שהוא רוצה קו מהדרין על טהרת הקודש אם משום סיבה אחרת שאיני יודע מהי.
אני רוצה ומעוניין שיהיו קווי מהדרין בבית שמש גם ברמה ד' כמו ברמה ב' וחפציבה, המציאות היא שעל אף שבחפציבה ורמה ב' יש קווי מהדרין (11, 16, וכאלה שעוברים גם בתחנת רכבת, אבל לא בעוד איזורים חילוניים 12,13) שמגיעים גם לרמה ג', רמה א', ורמת אברהם.
משום מה ברמת בית שמש ד' הענקית אין ולו קו אחד כזה,
קו 6 "חייב" לעבור דרך נעימי, כמובן, קופות חולים, (כמעט כמו בלב הרמה...). משרד הפנים (במרחק כמה רחובות מהתחנה), וטיפת חלב של חפציבה.
קו 4 הוא קו שעובר במשקפיים הד"לית, ובאיזורים חילוניים רבים, עד לתחנת רכבת.
עכשיו פתחו סוף סוף, אחרי שנתיים המתנה, קו לרמה ב', קו 2, שמשום מה חייב גם הוא לעבור באיזורים חילוניים, דרך ארוכה ומשמימה, שעד היום לא שמענו תלונה אחת (!) על הצורך בקו תחבורה שיחבר איזורים אלו לאיזורים חרדיים.
מדובר באיזורים ללא חנויות או משרדים.
ויש שם גרעיני התחרדות קטנים כמו בכל העיר. (ומהגרעיני התחרדות היותר קטנים בעיר).
ולמרות שכמה כתבו לו באשכול הנ"ל שיש איזורים מתחרדים בבית שמש שמאד שנהנים מקו זה הוא מתעקש לא להבין או לפרגן להם ועל כך כתבתו פה
ועל תגובת האיזורים המתחרדים בעיר, שכנראה רק בגללם זה מסלול הקו..., בא האשכול הזה.
ברכה והצלחה
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
סתם חשבתם אולי שקו אמור להסתיים באיזה מקום מסודר ולא באמצע הרחוב?
קודם כל יש הרבה מאד קווים שמסתיימים בשום - מקום. (לדוג', קו 23 עד הימים האחרונים, קו 6, 16, 11, ביוסף קארו, ועוד).
אבל, לכן הצעתי שהאוטובוס ימשיך ליפה נוף או לקריה החרדית, או כמו ה13.
אולי גם האוטובוס צריך לחנות בין הנסיעות? אולי גם הנהג צריך להתאוורר קצת?
זה לא קשור לאיפה הוא מסיים, לגופו של עניין המסוף הקרוב ביותר הוא "דרך החיים", גם להגיע לתחנת הרכבת זה הדרך הכי ארוכה שיש (וגם הכי פחות משרתת נוסעים).
ואגב, תכנון הקווים לרוב לא מתחשב בפוליטיקה בכלל אלא ביעדי ביקוש. כל ניסיון לקשור בין גורמים פוליטיים לתכנון קווים הוא שטויות והבלים.
לא בבית שמש, תברר.
 

ייד

משתמש מקצוען
בלת"ק.
תכנון תחבורה ציבורית זה מקצוע בפני עצמו.
לא כל מי שנוסע בתחבורה ציבורית יודע גם איך לתכנן מסלולים ולוחות זמנים כמו שלא כל מי שנוהג ברכב יודע להרכיב רכב.
סתם חשבתם אולי שקו אמור להסתיים באיזה מקום מסודר ולא באמצע הרחוב? אולי גם האוטובוס צריך לחנות בין הנסיעות? אולי גם הנהג צריך להתאוורר קצת?
לכן הרבה פעמים נראה קווים שבתחילת המסלול או בסופו נוסעים ריק, פשוט כי הקו צריך להמשיך עד המסוף הקרוב בשביל ההפסקה.
יש עוד הרבה היבטים, הארתי רק אחד מהם.
ואגב, תכנון הקווים לרוב לא מתחשב בפוליטיקה בכלל אלא ביעדי ביקוש. כל ניסיון לקשור בין גורמים פוליטיים לתכנון קווים הוא שטויות והבלים.
אין ספק שבשביל לדעת מה צריך נוסע בתחבורה ציבורית חייבים דוקטורת מאוניברסיטה ורכב חדיש עם דלקן,
ויעיד על זה מצב התח״צ בארץ....
וכמובן שבשביל לדעת מה צריך נוסע חרדי מבית שמש צריך מתכנן חילוני חכם מתל אביב,
ויעידו על זה כמעט כל הקוים החדשים לחררדים בארץ
 

חד בדרא

משתמש צעיר
לדעתי אלו שנוסעים קבוע בתח''צ ערים לצרכים שלהם יותר מהפקידים שנעים ברכבי ממוזגים
אקסיומה נפוצה וטעות שהשתרשה.
כמעט כל העוסקים במלאכת תכנון קווי התח"צ בישראל, הן במשרד התחבורה והן בחברות הנותנות שירות למשרד, נוסעים בעצמם בתח"צ באופן קבוע.
נכון שהם לא נוסעים ביום שישי עם הטשולנט או עם עשרה ילדים מקפצים ונכון שהם לא תמיד מודעים לגמרי לניואנסים של המגזר החרדי, אבל הם בהחלט חווים על בשרם את כל הכשלים של התח"צ.
 

ראובן 23

משתמש מקצוען
אקסיומה נפוצה וטעות שהשתרשה.
כמעט כל העוסקים במלאכת תכנון קווי התח"צ בישראל, הן במשרד התחבורה והן בחברות הנותנות שירות למשרד, נוסעים בעצמם בתח"צ באופן קבוע.
נכון שהם לא נוסעים ביום שישי עם הטשולנט או עם עשרה ילדים מקפצים ונכון שהם לא תמיד מודעים לגמרי לניואנסים של המגזר החרדי, אבל הם בהחלט חווים על בשרם את כל הכשלים של התח"צ.
מאיפה המידע הזה.
לפי מה שידוע לי זה אחרת.
 

וותיק בעיר

משתמש פעיל
להווי ידוע שמנהל אגף הפיקוח והבקרה על חברות התחבורה במשרד התחבורה לשעבר נוסע בתחבורה ציבורית גדל והתחנך בנאה שערים
וגם אם זה נכון בעולם ממוחשב אפשר לדעת את מצב התחבורה גם בלי לנסוע
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכח

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אַשְׁרֵי כָּל יְרֵא יְהוָה הַהֹלֵךְ בִּדְרָכָיו:ב יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תֹאכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ:ג אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ:ד הִנֵּה כִי כֵן יְבֹרַךְ גָּבֶר יְרֵא יְהוָה:ה יְבָרֶכְךָ יְהוָה מִצִּיּוֹן וּרְאֵה בְּטוּב יְרוּשָׁלִָם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ:ו וּרְאֵה בָנִים לְבָנֶיךָ שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
נקרא  26  פעמים

לוח מודעות

למעלה