• פרוג למען העצמאים!

    כפורום העצמאים והעסקים הקטנים המוביל בציבור החרדי, אתר פרוג נרתם לעזרתכם. בעקבות התפשטות נגיף הקורונה והשפעתו על המשק, נגרמים נזקים כלכליים לעצמאים רבים אשר מתמודדים עם מחסור בלקוחות. לכן החלטנו להושיט לכם יד ואנו מעניקים לכם, חברי האתר היקרים, את מערכת הפרסום העצמאית שלנו ב30% הנחה!!!

    למימוש ההטבה, אין צורך בהקלדת קוד קופון, פשוט פרסמו!

    לתשומת לב! המבצע עד חג הפסח

    למעבר ליצירת קמפיין >>>
     
    להתייעצות ועזרה בין חברי הפורום >>>
     
    לחבילת פוש לעסקים לחץ כאן >>>
     

פירוש למגילת אסתר המיוחס לרמב"ם - מי חיברו?

yonatanr

משתמש מקצוען
פרסום וקופירייטינג
עריכה תורנית
מוזיקה ונגינה
כתיבה ספרותית
במדף נידח בספרייה מאובקת, מצאתי ספר שנקרא 'פירוש הרמב"ם למגילת אסתר'.
מעלעול מהיר ניכר שהרמב"ם לא שמע על ספר זה מעולם. מדובר בספר שמביא המון רב של מדרשים על המגילה, וידועה דעת הרמב"ם על הבאת מדרשים חסרת הבחנה.
אשמח למידע על ספר זה.
 

יענקי R

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
עריכה תורנית
יש פירוש 'מגילת אסתר' על (ספר המצוות ל)הרמב"ם.
לראשונה אני שומע שיש פירוש הרמב"ם על מגילת אסתר...
אתה מתכוון לזה?
 

י ג

משתמש צעיר
עריכה תורנית
ממק"א: ביקשו מהרב קאפח זצ"ל לתרגמו, ולא הסכים כי אמר שהסגנון והערבית לא מתאימים לרמב"ם. הוא לא פסל את הפירוש כמאחד קדמון; רק שאינו של הרמב"ם.
 

בן מיכאל

משתמש פעיל
עריכה תורנית
במדף נידח בספרייה מאובקת, מצאתי ספר שנקרא 'פירוש הרמב"ם למגילת אסתר'.
מעלעול מהיר ניכר שהרמב"ם לא שמע על ספר זה מעולם. מדובר בספר שמביא המון רב של מדרשים על המגילה, וידועה דעת הרמב"ם על הבאת מדרשים חסרת הבחנה.
אשמח למידע על ספר זה.
אכן מקובל כי אין זה מהרמב"ם, אבל בעניין המובאות הרבות ממדרשים קרא את איגרת תימן...
 

yonatanr

משתמש מקצוען
פרסום וקופירייטינג
עריכה תורנית
מוזיקה ונגינה
כתיבה ספרותית
בעניין המובאות הרבות ממדרשים קרא את איגרת תימן...
באיגרת תימן הוא הביא כמה מדרשים ספציפיים, בשביל לנחם את יהודי תימן, שהיו מוכים וחבולים על ידי המוסלמים, ועל ידי משיחי השקר שצצו מפעם לפעם.
אך בענין ליקוט מדרשים בלי סיבה מסויימת, ראה את דבריו באיגרת תחיית המתים:
ואין ראוי שיחלוק אדם על ענינו אלא שיש עליהם ראיות שכליות בפשוטי דרשות שראוי לאומרן בפני הנשים בבית האבל.

וראה גם את דבריו בהקדמתו לפירושו לפרק חלק:
וממה שאתה צריך לדעת שדברי חכמים עליהם השלום נחלקו בהם בני אדם לשלש כתות.
הכת הראשונה והם רוב אשר נפגשתי עמהם ואשר ראיתי חבוריהם ואשר שמעתי עליהם, מבינים אותם כפשטם ואינם מסבירים אותם כלל, ונעשו אצלם כל הנמנעות מחוייבי המציאות, ולא עשו כן אלא מחמת סכלותם בחכמות וריחוקם מן המדעים, ואין בהם מן השלמות עד כדי שיתעוררו על כך מעצמם, ולא מצאו מעורר שיעוררם, ולכן חושבים הם שאין כונת חכמים בכל מאמריהם המחוכמים אלא מה שהבינו הם מהם, ושהם כפשוטם, ואף על פי שיש בפשטי מקצת דבריהם מן הזרות עד כדי שאם תספרנו כפשטו להמון העם כל שכן ליחידיהם היו נדהמים בכך ואומרים היאך אפשר שיהא בעולם אדם שמדמה דברים אלו וחושב שהם דברים נכונים, וכל שכן שימצאו חן בעיניו. והכת הזו המסכנה רחמנות על סכלותם לפי שהם רוממו את החכמים לפי מחשבתם ואינם אלא משפילים אותם בתכלית השפלות ואינם מרגישים בכך,
 

לוח דרושים

למעלה