פוקוס על שתיים

esterk

משתמש רשום
1. איך מכוונים פוקוס על שני אנשים ויותר, שהם לא באותו מרחק מהמצלמה, ושהרקע ישאר מטושטש ? השיטה היחידה זה לסגור צמצם, ואז הרקע לא כל כך מטושטש?
 

ETStudio

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י esterk;1987209:
1. איך מכוונים פוקוס על שני אנשים ויותר, שהם לא באותו מרחק מהמצלמה, ושהרקע ישאר מטושטש ? השיטה היחידה זה לסגור צמצם, ואז הרקע לא כל כך מטושטש?

בעצם התשובה היא כן.

בכל אופן, במצלמות DSLR יש מצב צילום 'חלבי' כזה למתחילים:),
שבו המצלמה מפקסת על שתי נקודות שונות כדי לכלול את כל האובייקטים בתוך טווח הפוקוס.
 

esterk

משתמש רשום
תודה על התשובה. מה זה אומר המצב הזה (איך הוא עובד)? איך הוא נקרא במצלמות קנון?
 

ETStudio

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
ככה זה נראה במצלמות קנון הבסיסיות, ב 550D שהיתה לי פעם בכל אופן.
 

tadmit

המרכז לשידורים חיים, חתונות, כנסים, לוויות
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י esterk;1987209:
1. איך מכוונים פוקוס על שני אנשים ויותר, שהם לא באותו מרחק מהמצלמה, ושהרקע ישאר מטושטש ? השיטה היחידה זה לסגור צמצם, ואז הרקע לא כל כך מטושטש?

2 אפשרויות בסיסיות בכל מצלמה. ייתכן שבדגם ספציפי יהיו אפשרויות נוספות.
1) פוקוס ידני.
2) נעילת פוקוס (שנמצא במרכז) על האובייקט והזזת המצלמה. נעילת הפוקוס נעשית ע"י חצי לחיצה.

בהצלחה
 

ETStudio

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י esterk;1987209:
1. איך מכוונים פוקוס על שני אנשים ויותר, שהם לא באותו מרחק מהמצלמה, ושהרקע ישאר מטושטש ? השיטה היחידה זה לסגור צמצם, ואז הרקע לא כל כך מטושטש?

נכתב ע"י tadmit;1987526:
2 אפשרויות בסיסיות בכל מצלמה. ייתכן שבדגם ספציפי יהיו אפשרויות נוספות.
1) פוקוס ידני.
2) נעילת פוקוס (שנמצא במרכז) על האובייקט והזזת המצלמה. נעילת הפוקוס נעשית ע"י חצי לחיצה.

בהצלחה

השאלה היתה על פוקוס בשתי נקודות שונות במקביל.
 

tadmit

המרכז לשידורים חיים, חתונות, כנסים, לוויות
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י ETStudio;1987540:
השאלה היתה על פוקוס בשתי נקודות שונות במקביל.

איכשהוא פספסתי את זה.
בכל מקרה התשובה היא פשוטה.
ממקמים את האובייקטים (במקרה שהצגת, אנשים) בתוך טווח החדות של עומק השדה, ואת הרקע מחוץ לו.
כמובן שעומק השדה משתנה בהתאם לפרמטרים שונים כגון: עדשה-רחבת זוית או להיפך.
צמצם סגור או פתוח, חיישן גדול או קטן.

בהצלחה
 

ראובן 10

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
אם הצמצם סגור מספיק אז גם אם יהיו הבדלי מרחק בין שני האנשים שבפריים הם יצאו בטווח החדות-פוקוס-עומק שדה. וכמו שאמרה 'רותי ה' אם אורך המוקד יהיה צר עדיין הרקע יצא מטושטש.
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
התשובה האמיתית היא שאין אפשרות כזאת.
אפשר לעשות את זה בשיטות טכניות מסובכות ומורכבות, אבל זה יוצר עיוות של המציאות.
לטעמי עדיף לצמצם מרחקים עד כמה שניתן, למקם את הפוקוס על האובייקט הקרוב, כך שהמראה יהיה טבעי יותר.
 

yitzy

משתמש פעיל
צילום מקצועי
D I G I T A L
נכתב ע"י esterk;1987209:
1. איך מכוונים פוקוס על שני אנשים ויותר, שהם לא באותו מרחק מהמצלמה, ושהרקע ישאר מטושטש ? השיטה היחידה זה לסגור צמצם, ואז הרקע לא כל כך מטושטש?

עם עדשת טילט :cool:

ומעשית:

פוקוס נקבע רק ע"י מרחק
הנקודות פוקוס במצלמה רק עוזרות לנו להגיד למצלמה לאיזה מרחק לפקס
אבל א"א להגיד למצלמה "בנקודה הזאת תכוון פוקוס למרחק מטר, ובנקודה הזאת למרחק שני מטר" - עם עדשות רגילות זה טכנית לא אפשרי
 

yitzy

משתמש פעיל
צילום מקצועי
D I G I T A L
נכתב ע"י ETStudio;1987266:
בכל אופן, במצלמות DSLR יש מצב צילום 'חלבי' כזה למתחילים:),
שבו המצלמה מפקסת על שתי נקודות שונות כדי לכלול את כל האובייקטים בתוך טווח הפוקוס.

A-DEP בעברית - עומק שדה אוטומטי

המצלמה פשוט סוגרת צמצם באופן אוטומטי כדי ששהאובייקטים מאחורי הנקודות הנבחרות יכנסו לעומק שדה

אין פה איזה קסם שמאפשר פוקוס בשתי נקודות...
 

ETStudio

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י קקטוס;1987707:
התשובה האמיתית היא שאין אפשרות כזאת.
אפשר לעשות את זה בשיטות טכניות מסובכות ומורכבות, אבל זה יוצר עיוות של המציאות.
לטעמי עדיף לצמצם מרחקים עד כמה שניתן, למקם את הפוקוס על האובייקט הקרוב, כך שהמראה יהיה טבעי יותר.

במחילה, אינלימושג למה אתה אומר את זה.

המצלמה מודדת שני מרחקים שונים, 3 מטר ו4 מטר לצורך הענין,
ומחליטה לסגור צמצם ל 13 כדי שכולם יהיו בתוך טווח הפוקוס.

אני חייב להעלות דיאגרמה בשביל זה?
 

tadmit

המרכז לשידורים חיים, חתונות, כנסים, לוויות
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י קקטוס;1987707:
התשובה האמיתית היא שאין אפשרות כזאת.
אפשר לעשות את זה בשיטות טכניות מסובכות ומורכבות, אבל זה יוצר עיוות של המציאות.
לטעמי עדיף לצמצם מרחקים עד כמה שניתן, למקם את הפוקוס על האובייקט הקרוב, כך שהמראה יהיה טבעי יותר.

אם אתה מפקס על מישהו במרחק של 2 מטר ועומק השדה (טווח החדות לפני ואחרי נקודת הפוקוס) לאחריו עוד מטר והרקע במרחק של 2 מטרים, אזי שני אנשים במרחקים שונים יצאו חדים והרקע יהיה מטושטש.
זה ממש לא מסובך ומורכב.
נכון שזה דורש בדיקה ואי אפשר לעשות את זה בשליפה מהמותן. ולפעמים א"א לשחק עם המרחקים בגלל מגבלות של מקום. אז אולי זה לא פרקטי לצלם באירוע, אבל מסובך ומורכב זה ממש לא.
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י ETStudio;1987757:
במחילה, אינלימושג למה אתה אומר את זה.

המצלמה מודדת שני מרחקים שונים, 3 מטר ו4 מטר לצורך הענין,
ומחליטה לסגור צמצם ל 13 כדי שכולם יהיו בתוך טווח הפוקוס.

אני חייב להעלות דיאגרמה בשביל זה?
בצמצם 13, אתה לא תקבל עומק שדה רדוד ומטושטש כראוי.
נכתב ע"י tadmit;1987883:
אם אתה מפקס על מישהו במרחק של 2 מטר ועומק השדה (טווח החדות לפני ואחרי נקודת הפוקוס) לאחריו עוד מטר והרקע במרחק של 2 מטרים, אזי שני אנשים במרחקים שונים יצאו חדים והרקע יהיה מטושטש.
זה ממש לא מסובך ומורכב.
נכון שזה דורש בדיקה ואי אפשר לעשות את זה בשליפה מהמותן. ולפעמים א"א לשחק עם המרחקים בגלל מגבלות של מקום. אז אולי זה לא פרקטי לצלם באירוע, אבל מסובך ומורכב זה ממש לא.
רק בצמצם סגור תקבל עומק שדה של מטר, ואז גם הרקע לא יהיה מטושטש
 

tadmit

המרכז לשידורים חיים, חתונות, כנסים, לוויות
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י קקטוס;1988201:
בצמצם 13, אתה לא תקבל עומק שדה רדוד ומטושטש כראוי.

רק בצמצם סגור תקבל עומק שדה של מטר, ואז גם הרקע לא יהיה מטושטש

תלוי בטווח של העדשה. ככל שהיא יותר טלה העומק שדה צר יותר ולהיפך, ככל שהיא רחבה יותר כך גם עומק השדה גדל.
ודרך אגב לחישוב עומק השדה ראיתי בעבר טבלה בהתאם לכל טווחי העדשה והצמצמים.
ברור לי שזה גם שונה בין החברות השונות של העדשות, אבל בסופו של יום לכל עדשה יש את הטבלה שלה.
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  17  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה