פוסטקריפט - דיסטילר - דולב ומה שבינהם.

ראש_יהודי

משתמש פעיל
שלום לכולם!

אפשר בבקשה לנדב מישהו שיסביר אחד על אחד איך לסגור קובץ pdf כמו שצריך
שיהיה איכותי וקל.
מה זה פוסטקריפט (כתבתי נכון?) דיסטילר דולב וכדו'

מתי צריך להשתמש בכל אחד? איפה הם נמצאים? (יש לי את כל אדובי).

אני יודעת - שכתבו על זה פה המון המון!

אבל לא מצאתי משהו מסודר.

אני אשמח אם יהיה למישהו זמן להרים את הכפפה.
או אולי לשלוח קישור עם מדריך שקיים ברשת.

תודה רבה מראש!
(בשם כמה וכמה חברים מפה)
 

אלי ויסברג

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
בקצרה: פוסטסקריפט היא שפת תיכנות המתארת צורות גרפיות, בשימוש כיום עבור מדפסות מסוימות. EPS הוא פורמט תומך פוסטסקריפט.

PDF הוא פורמט המשמש גם לפרסום על גבי מסכים (דרך האינטרנט וכדומה), וגם לדפוס. הכי קל פשוט לייצא מתוך תוכנות אדובי בפורמט זה. ולתאם בהגדרות לצרכים הספציפיים.
 

גרפיקנער

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
נתחיל מההתחלה: כיום ניתן לייצא ישירות לפידיאף על ידי הדפסה במדפסת של אקרובט וכדו'. אמנם דרך זו אינה מועדפת. הדרך המומלצת ביותר היא לסגור קודם לקובץ של פוסטסקריפט, ורק אחר כך לקחת את הקובץ פוסט סקריפט, ולהפוך אותו לפידיאף.

וזה מביא אותנו לשני המושגים 'דיסטילר' ו'דולב': 'דיסטילר' היא התוכנה שהופכת קובץ של פוסטסקריפט לפידיאף. זו תוכנה של חברת אדובי שמגיעה ביחד עם אקרובט פרופשינל, ובהתקנה של אקרובט גם היא מותקנת.

'דולב', או 'סייטקס' זה שם של חברת מדפסות שעל ידה ניתן להדפיס קובץ פוסט סקריפט מכל תוכנה. ברגע שהדרייבר של מדפסת זו מותקן במחשב, ניתן להדפיס כל מסמך דרך מדפסת זו (על ידי בחירה באפשרות 'הדפס לקובץ') לקובץ של פוסט סקריפט (ואחר כך להפוך לפידיאף על ידי הדיסטילר, כפי שנתבאר לעיל)
 

ariels

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
רגע, גרפינקער, מה הבעיה עם סגירה דרך PRINT ל- adobe pdf ישירות?

אני תמיד סוגרת ככה ועד כה לא היו בעיות.

פעם הייתי עושה את כל התהליך, סגירה לפוסטסקריפט, מדסטלת. עכשיו סוגרת ישירות, ולא ראיתי שום הבדל בתוצאה הסופית.

אז אשמח ללמוד אם יש משהו שאני לא יודעת.

בכלל התחום של קדם דפוס ודפוס הוא משהו שלא מלמדים מספיק לעומק, אני חורשת את הרשת למצוא עוד ועוד חומר ותמיד מסתבר שיש עוד מה ללמוד...

וכן, הארבס הסביר פה פעם מדוע מומלץ לסגור רק ל-PDF ולא פוסטסקריפט, וככה שמעתי גם מאחד המרצים של מנטור, טל אאל"ט. עד היום לא הבנתי איך בדיוק סוגרים כמו שצריך באופציה הזו כי יש שם דברים שחסרים בהשוואה לפקודת PRINT.
 

תמנתי ווב דיזיין

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
אם את סוגרת באינדיזיין דרך PRINT, את מאבדת מהאיכות. אם כבר אז לסגור דרך Adobe PDF presets ולבחור באופציה הרצויה. אני משתמשת בד"כ ב press quality - איכות דפוס. בדרך הזו הדפוס יוצא הכי איכותי שיכול להיות. לפחות מהניסיון שלי.
 

הרשל'ה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
מבלי להיכנס לכל הנושא, אציין רק שמנסיוני, יצוא ישיר לפי די אף ברוב התוכנות המתקדמות (הלכת כמה וכמה באלו מבית אדובי - אמו הורתו של פורמט הפי די אך) עדיף על פני הדפסה לדולב / אגפא נורמילייזר, עקב טיפול ה ר ב ה יותר טוב בפיצ'רים השונים של כל תוכנה, ובמיוחד בחפיפות בין טקסטורות ווקטוריות לאלו הביטמפיות.
הדולב (400 / 800 המוכר לי) מבצע תרגום גולמי של נתוני הקובץ, אך לא יודע איך לעכל אפקטים מורכבים.
דבר חשוב נוסף, הוא האפשרות הפוטנציאלית "לערוך" קובץ פי די אף "סגור" (במיוחד נכון הדבר לגבי נתוני טקסט), אך רזים אלו מוכרים מן הסתם הרבה יותר טוב ליושבי הפורומים השכנים, מלי הבור.
 

ariels

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י גינגית;206966:
אם את סוגרת באינדיזיין דרך PRINT, את מאבדת מהאיכות. אם כבר אז לסגור דרך Adobe PDF presets ולבחור באופציה הרצויה. אני משתמשת בד"כ ב press quality - איכות דפוס. בדרך הזו הדפוס יוצא הכי איכותי שיכול להיות. לפחות מהניסיון שלי.

אני סוגרת בפקודת PRINT אבל לא לפוסטסקריפט אלא ל-adobe pdf
והאיכות מצויינת.
בד"כ מאילוס.

אבל הבנתי שכדי שהסגירה לפידיאף תתן באמת את מירב התועלת זה צריך להיות לגרסה חדשה של פידיאף, אחרת הוא במילא עושה שיטוח שקיפות ו"הורג" את הקובץ כדברי הארבס, ואז אין שום הבדל בין זה לפוסטסקריפט.
 

מיכל וובר

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
יש לקחת נקודה חשובה בחשבון.
לא כל בתי הדפוס כאן בארץ הקודש,
יודעים להתמודד עם פידיאף 7.0 - - -


חבל להתאכזב בהעתק שמש / בהדפסה.
וודאו לפני כן עם בית הדפוס מהי השיטה הטובה ביותר לסגור עבורו את הקובץ.
 

riki-v

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
בכל אופן למי שרוצה לסגור דרך הדולב, ולא יודע איך?
נכנסים לתקיית מדפסות, בוחרים בהתקנת מדפסת חדשה, מתוך רשימה, מחפשים ברשימה של היצרנים scitex ובוחרים במדפסת דולב (אצלי מותקן 800 ) ביציאה בוחרים יציאה לקובץ.
לא מומלץ לסמן אותה כמובן כמדפסת ברירת מחדל.
בתוכנה שעמה עובדים כשרוצים ליצא את הקובץ בוחרים בהדפסה ובסוג המדפסת מסמנים את הדולב, בודקים שמסומן וי בהדפסה לקובץ וסוגרים.
יווצר לכם קובץ של ps ואם מותקן לכם הדיסטילר של אדובי, לחיצה קפולה על קובץ ps תיצור לכם את הקובץ של pdf
מקווה שעזרתי למשהו.
בהצלחה
 

גרפיקנער

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
כל דברי כוונו לגבי הדפסה מ'תג' או 'וורד'.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  9  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה