שיתוף - לביקורת פדהאל של פעם

-חיה-

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
פנאפיק על פדהאל בהשראת האשכול של @7שבע7

כתבתי על פדהאל של לפני תחילת הספר

רוב האנשים שפדהאל מכיר אינם אוהבים לפתוח דלת כשהרוח שורקת מבחוץ, הם מעדיפים לתת לה לנקוש על התריסים ולהרעיד את הפעמונים, אבל הוא מזמן התרגל שקריאון שונה בכל. על כן כשרגלו של קריאון חוצה את מפתן הנגרייה, פדהאל הודף את המסור וחש להגיף את התריסים, איש אינו צריך לדעת מה שולייתו של חרש עץ מחזיק בכפלי גלימתו.

פדהאל מוציא את ידו מהגלימה ובוחן את החפץ הקטן והעגלגל, "טבעת חותם" לוחש, מעביר אותו בין אצבעותיו. הוא מגלגל על לשונו את הכיתוב המוטבע על החותם, אבל השם באנם רדלטיאן אינו מוכר לו. הוא בטוח שאף לקוח העונה לשם זה לא ביקר בנגרייה בחצי שנה האחרונה, ובכלל ממתי באים אל קריאון לקוחות בעלי טבעת חותם, תוהה לעצמו.

שריקת רוח אימתנית במיוחד מזכירה לשולית הנגרים שתיכף המעסיק שלו יבוא ויתהה מדוע לא התקדם בעבודתו. הוא מחזיר את הטבעת לגלימתו ופונה למסור המשונן, עליו לחתוך עוד עשרה קרשים לפחות.

ורק אחרי שקראון חוזר ומשבח אותו על עבודתו הדייקנית כתמיד, פדהאל מחליט לגשש מעט. "הרהיטים של הנגרייה מפורסמים הרבה מעבר לנפת דיראט".

"ודאי", מחייך חרש העץ, "אנשים יודעים לכבד איכות",

"במיוחד אנשי אצולה" מציין השוליה בעודו רוכן על שרפרף קטן, בוחן את פגמיו,

"הו, אנחנו לא עד כדי כך מפורסמים" מגחך קריאון, "אני חושב שאתה מכיר רק בן אצולה אחד הדורך כאן באורך קבע",

חמיצות עולה בפדהאל, "איני בן אצולה" אומר בשקט כשכאב חלוד בעיניו, הוא נעמד, מוציא את הטבעת שבגלימתו ועוד לפני שפוצה פיו הוא מבחין בחיוורונו של קריאון "אתה מכיר את בעל החותם", ספק שואל ספק קובע.

"מכיר" משיב חרש העץ, "תן לי אותה"

פדהאל מסובב את הטבעת בין אצבעותיו, "מיהו באנם רדלטיאן?"

קריאון נאנח, "לא מתאים לך ילד, אתה יודע טוב ממני שעל העבר להישאר בעבר".

"ובכל זאת?" דוחק פדהאל, מלטף את האבני החן המשובצות בחותם.

"מלחמה מביאה עימה עוולות וזוועות, ואלו שמנסים למנוע אותן נפגעים ראשונים". הנגר הותיק מתיישב על יד הדלפק, מתופף על השולחן.

פדהאל פוסע לעברו של קריאון, "ובאנם ההוא ניסה?"

"האציל רדלטיאן ניסה פעם אחת יותר מידי" שפתיו של קריאון מתעקלות מעלה למראה עיניו המבוהלות של פדהאל והטבעת שעושה דרכה אל הדלפק, "אצילים אינם נושכים", הוא מפטיר.

"אני מכיר כמה שכן". פדהאל משפשף את ידיו הריקות ואחר כך מביט במעסיקו, והשאלה הבאה שעמדה על לשונו נבלמת למראה הידיים שמחליקות את הטבעת אליהם, מלטפות אותה שניה יותר מידי.

הוא חוזר לשרפרף העץ ובמוחו פקעת מחשבות, תמיד חשד שעברו של חרש העץ אינו חלק כפי הנראה, ולפי דבריו של קריאון, כמו גם המיקום הלא סביר בו מצא את הטבעת, סביר להניח שהוא מדבר על מישהו קרוב, אולי אפילו על עצמו.

פדהאל ממשיך לעבוד בשקט, וכאשר השמש מבצבצת בין ענני הסערה ומגלה על השקיעה הקרבה הוא מתעטף במעילו ויוצא מהנגרייה. לפני תשע שנים כוזר נקרעה, ואת העוולות שהביאה עימה הקריעה חש על בשרו. ולמרות שהמלחמה ביוסף דיאלידאן וברעיונותיו הפשרניים חשובה מאין כמותה, מוטב היה אם בארמונות אתיל היו מקדישים זמן רב יותר בכדי למנוע פשעים מעין אלה.

הרוח מכה בו, משדלת אותו להאט פסיעותיו, ואולי גם את הרהוריו. חיוך קטן עולה בו, חייו כשוליה עיצבו אותו הרבה יותר מאשר שיער, עובדה שגם הוא פוסע נגד הרוח ולא מניח לה לחדור בעצמותיו.
 

7שבע7

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
מקסים!
הצלחת לחקות אפילו טוב יותר את סגנונה של מיה
:)
ונתת פה פתח עלילה מעניין ממש...

יש כמה שגיאות כתיב, בקטנה... אפשר להחליק
:)

איזה כיף זה להמשיך לקרוא על ממלכה במבחן גם לאחר שהסדרה נגמרה!
 

-חיה-

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה

-חיה-

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
ואו! הסגנון כתיבה מזכיר ממש את יוצרת הסדרה, למעט סימני פיסוק מסויימים שהייתי ממליצה להוסיף. אבל זה בקטנה ממש.
אהבתי ברמות את הקטע! זה-פשוט-טוווב!
:giggle:
תודה רבה!!
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
איזו כתיבה יפה! כבר מחבבת את פדהאל יותר...
"מלחמה מביאה עימה עוולות וזוועות, ואלו שמנסים למנוע אותן נפגעים ראשונים". הנגר הותיק מתיישב על יד הדלפק, מתופף על השולחן.
זה פתגם שיכולתי לחשוב שמיה כתבה אותו.
לפני תשע שנים כוזר נקרעה, ואת העוולות שהביאה עימה הקריעה חש על בשרו. ולמרות שהמלחמה ביוסף דיאלידאן וברעיונותיו הפשרניים חשובה מאין כמותה, מוטב היה אם בארמונות אתיל היו מקדישים זמן רב יותר בכדי למנוע פשעים מעין אלה.
בשורות האחרונות יש קצת סיכום לרעיון של הספר, בתור קוראת פאנפיקים מושבעת אני יכולה לומר שזה דבר די נפוץ לכתוב נקודה מבט ואז לנסות לקשר לסיפור המקורי במשפט סיכום אבל לדעתי יפה יותר לוותר על זה, אחרי הכול המטרה היא לכתוב סצנה אחת חסרה בספר.
 

-חיה-

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
איזו כתיבה יפה! כבר מחבבת את פדהאל יותר...
מחמיא לי מאוד, תודה!!
כתבתי את הפאנפיק הזה כי הייתה חסרה לי היכרות עם פדהאל בטרם יציאתו לעולם, ואם אין אני לי מי לי;)
זה פתגם שיכולתי לחשוב שמיה כתבה אותו.
:giggle:
בשורות האחרונות יש קצת סיכום לרעיון של הספר, בתור קוראת פאנפיקים מושבעת אני יכולה לומר שזה דבר די נפוץ לכתוב נקודה מבט ואז לנסות לקשר לסיפור המקורי במשפט סיכום אבל לדעתי יפה יותר לוותר על זה, אחרי הכול המטרה היא לכתוב סצנה אחת חסרה בספר
האמת שמשפט הסיכום גם ככה יצא לי מסורבל מעט, אבל רציתי לקשר את הפאנפיק לספר. אולי זה באמת מיותר.
 
נערך לאחרונה ב:

-חיה-

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
החלום שלי זה ליצור פנאפיקים בדיוק כאלה. יש מתעניינים? יש קהל?
אני עוד מתלבטת אם להשקיע בכתיבת המשך לממלכה במבחן. זה קשה לחקות כתיבה כל כך עמוקה. אבל שווה את זה.
אני מתעניינת, ומאוד!
לגבי הכתיבה: הסגנון של מיה ממש יפיפה, ואפילו שקשה לחקות אותה את תרוויחי מזה לכתיבה שלך.

ואגב, שאלה: איפה הפאנפיקים עוברים את גבול הטעם הטוב?
כלומר ברור שאף אחד לא יוציא ספר המשך לסדרה הכוזרית, אבל לכתוב קטע קטנטן זה בסדר, אז איפה הגבול?
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
ואגב, שאלה: איפה הפאנפיקים עוברים את גבול הטעם הטוב?
שאלה טובה, במגזר שלנו זה כמעט ולא קיים, בעולם הכללי היו כבר פאנפיקים כל כך טובים שיצאו לאור כספרים (דיגיטליים) כמו 'הארי פוטר והשיטה הרציונלית' שאורכו כחמשת הספרים הראשונים של הארי פוטר, הפאנפיק הצליח כל כך עד שתורגם לשפות נוספות וגם עליו נכתבו פאנפיקים.
אז איפה הגבול?
אפשר לכתוב קאנון - סצנות חסרות ופיתוח דמויות קיימות ואפשר לשנות אירועים קיימים, להוסיף דמויות משלך, להצליב דמויות מיקום אחר (קרוסאובר) או לכתוב עלילה חדשה לגמרי.
לכאורה כל עוד את מצהירה שאין לך זכויות על הדמויות ובעלות על העולם שיצר הסופר וכל עוד היצירה עצמה היא לא למטרת רווח אין בעיה.
 

רוח פרצים

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
אני מתעניינת, ומאוד!
לגבי הכתיבה: הסגנון של מיה ממש יפיפה, ואפילו שקשה לחקות אותה את תרוויחי מזה לכתיבה שלך.

ואגב, שאלה: איפה הפאנפיקים עוברים את גבול הטעם הטוב?
כלומר ברור שאף אחד לא יוציא ספר המשך לסדרה הכוזרית, אבל לכתוב קטע קטנטן זה בסדר, אז איפה הגבול?
דווקא חשבתי לפתוח דברי הימים ולהוציא משם את השם הכי ארוך והזוי שאמצא ולכתוב איזה ספר קטן...
עכשיו ברצינות- אנשים כל כך בהלם שנגמרה הסדרה שהם היו מאד שמחים אם עוד כמה שנים מיה תבין שבלי ממלכה במבחן אנשים לא יחכו כמו אז לספרים שלה ופשוט תוציא סדרת המשך (נגיד כוזר כעבור 100 שנים כשהגיבורים של עכשיו הם ציורי קיר מלבבים מההיסטוריה של פעם ומביטים בהם בהערצה כל עת שצריכים להשבע נאמנה או משהו כזה...)
אבל גם אם לא- מותר לא להמתין למשהו שכנראה לא יקרה ולעשות מעשים של במקום שאין איש...
בכל מקרה איש לא יתלונן אם למען האומנות והכיף האישי שלי אחייה לזמן מה את הגיבורים הנחמדים של מיה, נכון?
ואיש גם לא יתלונן אם אשתף אתכם בכך, נכון?
אז יש ביקוש?
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אוקיי. אני עובדת על זה.
זה לא יצא היום כי מחר שבת ועסוקים וגם... קצת חוששת מלהתמר לכתוב כמו מיה... אני עוד עלולה לעשות בושות...
המלצה:
תכתבי בשביל הכיף, תערכי בשביל הרמה. תעלי בשביל שאחרים יהנו.
לקחת קשה בדרך כלל לא עושה טוב לפאנפיקים.
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
זה לא יצא היום כי מחר שבת ועסוקים וגם... קצת חוששת מלהתמר לכתוב כמו מיה... אני עוד עלולה לעשות בושות...
אני גם כותבת משהו כזה מאז שיצא פדהאל אבל יש עוד זמן עד שאעלה משהו מסודר...
לדעתי לא כדאי לנסות לכתוב כמו המקור. הכתיבה בכל מקרה תמיד תזכיר קצת את האווירה, אבל בסופו של דבר פאנפיק מביא חוץ מהסיפור השונה גם נקודת מבט חדשה, אז קחי את זה בכייף ותיהני מזה:)
 

ביזנסטורי - אילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  24  פעמים

לוח מודעות

למעלה