דרוש מידע "פדהאל". זהירות מספוילרים! אם לא קראתם ועדיין מתכננים לקרוא - אל תיכנסו!

מצב
הנושא נעול.

יוצרתת

משתמש פעיל
איור וציור מקצועי
אפשר לשים לב שהיא ניסתה לקשר מספר נקודות בספר לימינו. (או שזה לא בכוונה...)
לדוג': בויכוח של יוזבד ושאול אודות התשובה של הרב מסלג'ואר לגבי האוכף והזלזול של שאול בתשובתו ובכך שיש עוד רבנים.
וכן כל הספר מתייחס לאזרח הפשוט שלפעמים בשם האמת נעשות לו עוולות אך עדיין בשעת מבחן צריך להניח הכל בצד ולבצע את הבחירה שלו. (קצת מזכיר את התעמולת בחירות של המפלגות החרדיות)
ברור,
גם משפטים נוספים שהשמיע שאול אודות אחד מרבני התקופה וכמה בנוגע לזה ש'בני ביתו מנהלים והוא לא באמת מעורב או מחליט'
בקשר לתעמולה אולי זה בפוקס..
 

דנמרק

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי

ESTI.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אגב , על היקום המקביל שהיא יצרה דיברו כאן?
כמעט מאפס היא בנתה מדינה עם שמות הרים, ערים ונחלים
המציאה שמות מקוריים לדמויות,ביטויים ייחודיים,שם למטבע ואפילו סמל למדינה....
זה גאוני בעיניי
ניסיתי לנתח את השמות של הדמויות ושל המקומות, יש מלא ועוד לא סיימתי
(אשמח לעזרתכם)
בינתיים,
*בכמה שמות התחלפה הח' בר' כגון פנרס=פנחס, נרמה=נחמה, אלרנן=אלחנן, מנרם=מנחם...
*בחלק מהשמות פשוט הושמטה אות אחת כדי שיהיו מקוריים וקסומים יותר: רנה-רינה, הלה-הילה.
*יש שמות לועזיים מוכרים כמו בסטיאן-שזה קיצור לסבסטיאן-שם גויי ישן.
*יש שמות שעדיין לא הצלחתי לפענח כמו "אונמר"-שם מהמם כ"כ או קאה-הי וידרת,או אלרון
המשך יבוא בעזרת השם
ואי איזה השקעה!
לא בטוחה שבכל שם יש משמעות
אבל ממש הדליק אותי לגלות שיש מקום בארץ נראה לי בשומרון
שנקרא אמת הביואר
וזוכרת שבהרבה מהשמות בסדרה נתקלתי בשיעורי תורה..
תכלס למי זה לא קרה הא?;)
וסתם נקודה למחשבה אתמול נאמר פה
שמיה וסברת שקהל היעד שלה
הוא בעיקר גברים
אז כיף לראות שהאשכול הזה מוכיח אחרת
יש פה נוכחות נשית חזקה
אין עלינו! חחח
 
נערך לאחרונה ב:

ESTI.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אפשר לשים לב שהיא ניסתה לקשר מספר נקודות בספר לימינו. (או שזה לא בכוונה...)
לדוג': בויכוח של יוזבד ושאול אודות התשובה של הרב מסלג'ואר לגבי האוכף והזלזול של שאול בתשובתו ובכך שיש עוד רבנים.
וכן כל הספר מתייחס לאזרח הפשוט שלפעמים בשם האמת נעשות לו עוולות אך עדיין בשעת מבחן צריך להניח הכל בצד ולבצע את הבחירה שלו. (קצת מזכיר את התעמולת בחירות של המפלגות החרדיות)
נקודה יפה!
אני חשבתי את אותו הדבר על כל ההשקפה שהיא מכניסה
שהיא מאוד רלונטית לתקופתנו
בעיני יוסף דיאלדיאן הוא המשל לכל מי שמנהל היום אורח חיים "חרדי"
ועושה בו זמנית דברים שלא באמת משקפים את מי שמקיים תורה ומצות
הדמות של אביהוד למשל ממש מדברת על הדמות של-דתי לפי דעתי....
ויקוואל זה הקבלה מאוד ברורה בעיני לנוער נושר
בקריאה חוזרת אני פתאום הבנתי כמה שהדמות שלו בעצם צועקת לעזרה ואפחד לא מקישב לו
איסתרק טוען שהוא חשוב לו אבל בתכלס לא עושה הרבה כדי להפגין את האהבה שלו כלפיו
והוא פשוט אומלל ובגלל המסכנות הזו שלו הוא מנסה למשוך תשומת לב בכוח
 

יוצרתת

משתמש פעיל
איור וציור מקצועי
הדמות של אביהוד למשל ממש מדברת על הדמות של-דתי לפי דעתי....
נראה לי פחות בכיון דתי לפי דעתי אלא יותר עזבו אותי ותנו לי לא לבחור צד
עיני יוסף דיאלדיאן הוא המשל לכל מי שמנהל היום אורח חיים "חרדי"
ועושה בו זמנית דברים שלא באמת משקפים את מי שמקיים תורה ומצות
זה לא דיאלידאן עצמו, אלא הגישה שלו (כי האיש עצמו, לפחות בסוף הסדרה כבר פחות מביא אמירה) אלא הגישה שלו שזוהי הגישה הבעייתית, וזוהי הגישה של תושבי כוזר החדשה וכל המלחמה בין הכוזריות זה על זה.
יוסף דאלידאן עצמו זה הרבה מעבר כי בסופו של דבר הוא הנבל של הסדרה שזה רוע מוחלט, מה שאא לומר על האנשים שציינת כי הם אולי טועים אבל לא רשעים ברמה של רוע מוחלט
כן אני יודעת שזה מנוסח גרוע
 

ESTI.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
זה לא דיאלידאן עצמו, אלא הגישה שלו (כי האיש עצמו, לפחות בסוף הסדרה כבר פחות מביא אמירה) אלא הגישה שלו שזוהי הגישה הבעייתית, וזוהי הגישה של תושבי כוזר החדשה וכל המלחמה בין הכוזריות זה על זה.
יוסף דאלידאן עצמו זה הרבה מעבר כי בסופו של דבר הוא הנבל של הסדרה שזה רוע מוחלט, מה שאא לומר על האנשים שציינת כי הם אולי טועים אבל לא רשעים ברמה של רוע מוחלט
כן אני יודעת שזה מנוסח גרוע
אפשר לדבר על זה שעות
על הפרשנות של הדמות שלו
כמבובן שהם לא רשעים ממש לא לפי דעתי
רק כתבתי למה שאני חושבת שמיה כיונה
דעתי האישית היא שהחשיבה של מיה היא קצת שחור לבן
כי זה בהחלט אפשרי
גם להנות מהעולם הזה ווגם לקיים תורה ומצוות
ומעצבן שהיא בעצם הראתה בסדרה שכסף ויראת שמים לא יכולים ללכת ביחד
ושתורה יכולה להתקיים רק מתוך פשטות..(ע"ע איסתרק עם הישיבה המלכותית נוסח דילאדאן)
יכול לתת לך כדוגמא את שרגי גשטננר
ראיתי בזמנו סרטון מאוד מרגש שעשו עליו
ואחד האחים שלו אממ עליו שהוא ידע להנות מהעולם
היה יוצא לטייל לאכול וכו
אבל הוא היה לומד בכל יום מבלי לוותר על הקביעות אפילו שהוא היה איש עסקים עם סדר יום תובעני
ואם נחזור לדוגמא שהבאתי מאיסתרק
היא בעיקר אוהבת ללכת לקצצות ולא מבינה שיש גם אמצע והוא בהחלט אפשרי
 

יוצרתת

משתמש פעיל
איור וציור מקצועי
שטחים אפורים
לא הם רשעים. הכוונה לגישה שדיאלידאן הנחיל. לא לדמות שלו עצמו כי הוא הנבל.
לגבי מה שציינת זה נושא עמוק.... יש בזה הרבה רבדים(שונאת. שונאת את המילה הזאת.)
בדכ הולכים לאיזשהי קיצוניות כדי לתאר משהו מסוים
לא כל אחד שנהנה ויוצא לאכול וכו' הוא בנא לא בסדר ורדוד, מי אמר?
לא זו גם הגישה של דיאלידאן
נראה לי בשביל הנושא הזה צריך לקרוא את הספר איסתרק שוב כי זה בדיוקק על זה, הרי גם איסתרק עצמו התחיל בגישה כזאת!(של דיאלידאן. לא של האנשים היום זה משהו אחר קצת) וכל הרעיון של הספר ההוא זה שהוא הבין ולמד על בשרו (עם זה שקנז נכנס בו בצורה די נחמדה) שזה לא הדרך, או יותר נכון
זו אולי דרך אבל לא לאן שהוא רוצה להגיע!
לכל אחד יש תמדרגה שהוא נמצא בה
השאלה לאן אתה שייך, (לאן ליבך שייך... מצטטת) ולאן אתה שואף להגיע.
אם מטתרך היא רק להנות, כל השאר באמת יהיה נטל עבורך. וכמה שננסה להסביר זה לא יעזור לך.
אם המטרה שלך לשאוף לאמת ולהיות נכון גם לוותר בשבילה, זה כבר רמה אחרת של בן אדם.
אין שום סיבה שלא תפגוש הנאות בדרך! וכל שמתעקש להסתגף ולחפש הגבלות מיותרות בעיה שלו. (לא מדובר על חומרות או משהו כזה.)
 

קלסר

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
למה אני צריכה לשקול כמה פעמים אם לקנות את הספר או לא?!
מחיר הנייר עלה בשנה האחרונה בכמעט 100%
וזה היה צפוי שמחיר הספרים יעלו גם.
תהיתי לעצמי בחודש אב כמה יאמירו מחירי הספרים שנקנה בחודש תשרי
אבל לשמחתי המחיר נותר נמוך משחשבתי

בחודש ניסן המחיר ההתחלתי של הספרים התחיל ב60 ורק 2 עלו 79
אז גם כעת בחודש תשרי המחיר ההתחלתי היה 65 2 ספרים ב79 ואחד ב89
 

00:00

משתמש פעיל
אפשר לדבר על זה שעות
על הפרשנות של הדמות שלו
כמבובן שהם לא רשעים ממש לא לפי דעתי
רק כתבתי למה שאני חושבת שמיה כיונה
דעתי האישית היא שהחשיבה של מיה היא קצת שחור לבן
כי זה בהחלט אפשרי
גם להנות מהעולם הזה ווגם לקיים תורה ומצוות
ומעצבן שהיא בעצם הראתה בסדרה שכסף ויראת שמים לא יכולים ללכת ביחד
ושתורה יכולה להתקיים רק מתוך פשטות..(ע"ע איסתרק עם הישיבה המלכותית נוסח דילאדאן)
יכול לתת לך כדוגמא את שרגי גשטננר
ראיתי בזמנו סרטון מאוד מרגש שעשו עליו
ואחד האחים שלו אממ עליו שהוא ידע להנות מהעולם
היה יוצא לטייל לאכול וכו
אבל הוא היה לומד בכל יום מבלי לוותר על הקביעות אפילו שהוא היה איש עסקים עם סדר יום תובעני
ואם נחזור לדוגמא שהבאתי מאיסתרק
היא בעיקר אוהבת ללכת לקצצות ולא מבינה שיש גם אמצע והוא בהחלט אפשרי
שימי לב שגם אצל איסתרק היו הנאות (כמו תחרויות עול מצוות ומפגני כח, כבוד ליופי וכו')
אבל ההבדל ביניהם היה שיוסף פשוט זלזל בתורה, הוא שמר עליה למראית עין בשביל שירצו בו למלך אבל הוא עצמו השתמש בה לצרכיו, היא לא עניינה אותו בכלל.
זה לא כתוב במפורש בספר אבל מאוד מאוד מובן.
 

מסוקרנ/ת

משתמש צעיר
אלרון מתגייר ומתארס עם רנה ועוד
הרבה טועים בזה.. אז לא התאפקתי. בלת"ק. אלרון לא מתארס עם רנה!! מה הקשר בינה לבינו? רנה מתארסת עם מנרם בנטילאן ותאור שידוכו של אלרון כתוב על ספר דברי הימים למלכי כוזר
 

מירי11111

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
יש לו גיסות בשפע
הכי גרוע הוא יכול לשדך לו את לאפי בת השש
בעצם הקטנטונת בת 10, בטח היא כבר רווקה מזדקנת
אבל הגיסות שלו יבשות כמו צנון...

הוא צריך מישהי באופי של שלוואן
סכין השחזה....
 

עדיה שיר

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
באמת זה מפליא שאלרון התחתן עם רנה, לא?
רנה אמורה להיות לפחות בת חמישים, נכון? אלרון בן 30 בערך...
לא מוזר?
 

טאבו

משתמש סופר מקצוען
אבל הגיסות שלו יבשות כמו צנון...

הוא צריך מישהי באופי של שלוואן
סכין השחזה....
יבשות כמו צנון?
לאפי העזה לחבק את ליאה דיאלידאן המלכה לשעבר ואפילו לומר לה שהיא אוהבת אותה
ילדה אמיצה ומלאת רגש! כלילת המעלות! כפתור ופרח!
אל תורידי לי את השידוך! תראו שהשידוך בין אלרון ללאפי יצא ואני אקבל 1000 פאררך דמי שדכנות:devilish:
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  17  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה