עזרה עזרה דחופה ביותר!!!!! כל אחד יכול ----

שירה 123

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
זה מה שפורסם
האם עיריית ראשון לציון תיענה ליוזמה של אלון בלאן ותציב עץ אשוח בחזיתה? "כמו הסיגד, אני רוצה שיציינו גם את החג שחשוב לנו - הנוביגוד". הצביעו במשאל "מיינט ראשון", האם אתם בעד או נגד הצבת העץ?
אלון בלאן מראשון לציון חושב שגם העיר הרביעית בגודלה בארץ צריכה להציע אטרקציה בדמות עץ אשוח, ממש כמו הערים הגדולות בחו"ל. בימים אלה הוא מנסה לקדם יוזמה שלפיה יוצב עץ חגיגי ברחבת העירייה לטובת חברי קהילת העולים ממדינות ברית המועצות שחוגגים את הנוביגוד. גללו למטה והצביעו במשאל "מיינט ראשון"





2018_11_21_774b8410-7925-4232-bc23-4c854cf2ae70_510_1000_Fit_.jpg

עץ אשוח כמו בערים גדולות בעולם | המחשה: ShutterStock


בלאן, 24, נולד בעיר אך הוריו עלו לארץ מאוקראינה, שם הכירו היטב את הצבת העץ המקושט. "כבר כמה שנים שאני נוסע כל חג ליפו, שם יש עצי אשוח לרגל הכריסמס. רציתי תמיד שגם בעיר שבה אני גר יהיה דבר כזה", הוא מסביר. "לאחרונה ראיתי שעיריית ראשון לציון ציינה את חג הסיגד של יוצאי אתיופיה וזה העלה אצלי את הרצון שגם בראשון לציון יציינו את החג שחשוב לנו - הנוביגוד".

לדברי בלאן, מהלך שכזה יכול למשוך תיירות רבה לראשון לציון, "יבואו רבים בני העלייה הרוסית ויוכלו להשתתף בחגיגות ויתחברו יותר לאווירה של החג ולעיר. אפשר גם לעשות דוכנים בחוץ שימכרו מתנות ברוח הנוביגוד, קישוטים לעצי האשוח. חשוב גם לציין שחג המולד של הנוצרים זה חג נוצרי דתי וברוסיה לא חוגגים אותו. מבחינת יוצאי ברית המועצות מדובר בציון תחילת השנה האזרחית החדשה וגם יהודים רוסים חוגגים אותו. זה חג אזרחי נטו בלי שום הקשר דתי".

בלאן מציע שאת העץ יציבו במקום מרכזי, ליד בניין העירייה או במדרחוב ברוטשילד. "אני בטוח שזו תהיה אטרקציה ורבים ישמחו להצטלם על רקע העץ. שלחתי כבר פניה לעירייה ואני ממתין לתשובה. אני גם אפנה לראש העירייה החדש בנושא".

למרות ההצהרות שמדובר בחג אזרחי, שמואל ג'מיל, נציג החרדים בעירייה, לא משתכנע. "השם ירחם. זו יוזמה חמורה מאוד. אני לא רואה את זה קורה ומאמין שזה לא יקרה".

מנגד אומר בלאן: "חשוב לי לציין שאם אני מכבד את החגים היהודים אז ראוי ורצוי שיכבדו גם את מה שאני רוצה לחגוג, בייחוד כשלא מדובר בשום עניין של גויים".

מה דעתכם? הצביעו במשאל של "מיינט ראשון", ובשבוע הבא יתפרסמו כאן התוצאות.

ר"ל מי שלא יכול להצביע שיפרסם!!!!
 

שירה 123

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
אפשר להצביע מכמה סוגים של דפדפנים כרום גוגל... אז כל המרבה הרי זה משובח
 

בן ציון הלמ

משתמש מקצוען
ממש חגיגה של דמוקרטיה...
הוא טוען,
זה מה שאני רוצה לחגוג תכבדו אותי עפ"ל.
חילוני יטען שזה נקרא פלורליזם...
העניין הוא שדמוקרטיה אמורה להבין,
שלא לכול דבר שיהיה לו רוב אפשר לעשות אותו,
גם אם יהיה רוב של 99% לשרוף דבר שחשוב לאחוז אחד וזה קדוש ויקר לו,
ממילא הרוב בטל למיעוט.
נקוה מאוד שיקבלו שכל וטהרה.
 

משה גל

משתמש מקצוען
ה'נוביגוד' הוא 'חג' שהמציאה ברית המועצות לאחר שהוציאה את כל הדתות מחוץ לחוק.
התושבים היו מאוד מאוכזבים, בין השאר, מביטול כל חגותיאם, וגם הממשלה הבינה שבין כה הם יחגגו את תחילת השנה האזרחית, ולכן המציאה חג חילוני בשם 'נוביגוד' שהוא בא לציין את תחילת השנה האזרחית.
לא נצרות ולא נעליים.
עץ אשוח זה ודאי צורם לנו.
אבל אם זה מסמלי החג החילוני-רוסי 'נוביגוד', שהמוני יוצאי בריה"מ עדיין מציינים אותו. מה הבעיה הגדולה?
אמנם, כל מי שיראה את האשוח יקשר בינו לבין הנצרות ולא לחג הרוסי-אזרחי הזה. אולי כדאי שיתלו מעליו שלט ניאון שיודיע שהוא של נוביגוד (כמו קלנועית שבת עם שלט מעליה, להבדיל להבדיל)

יאללה עגבניות!

נ.ב. גילוי נאות: אני מנסה (בנטפרי) להצביע נגד
 

שירה 123

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
ממ..ממ..
לכל מי שאמר---
נובִי גוֹדרוסית: Новый Год - "השנה החדשה") הוא חג לציון תחילתה של השנה האזרחית על פי הלוח הגרגוריאני (ספירת הנוצרים). החג נחוג במדינות ברית המועצות לשעבר בלילה שבין ה-31 בדצמבר ל-1 בינואר, ולרוב, גם בקרב מהגרים דוברי רוסית בשאר מדינות העולם, כולל עולים במדינת ישראל.

למרות הגדרתו כחג חילוני, כולל הנובי גוד סממנים דומים לחג המולד של הכנסייה הפרובוסלאבית הנחוג ב-7 בינואר, כגון קישוט עץ יולקה (אשוח), והנחת מתנות למרגלותיו ודמותו שלדד מורוז (סבא כפור) כמקבילה לדמותו של סנטה קלאוס.

מנהגי החג[עריכת קוד מקור | עריכה]
  • מסיבות תחפושות לילדים.
  • חלוקת מתנות.
  • הצבת אשוח (יולקה).
  • ארוחת חג והכנסת אורחים.
להזריח את המושגים הנוצריים או שלא צרייך..?????..
אז שלא יעבדו עלינו....
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית

בעריש

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי

משה גל

משתמש מקצוען
ויש גם בחיפה, רשמי מטעם העיריה
כמה שיודעים פחות - יותר טוב
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת זְכוֹר יְהוָה לְדָוִד אֵת כָּל עֻנּוֹתוֹ:ב אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַיהוָה נָדַר לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ג אִם אָבֹא בְּאֹהֶל בֵּיתִי אִם אֶעֱלֶה עַל עֶרֶשׂ יְצוּעָי:ד אִם אֶתֵּן שְׁנַת לְעֵינָי לְעַפְעַפַּי תְּנוּמָה:ה עַד אֶמְצָא מָקוֹם לַיהוָה מִשְׁכָּנוֹת לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ו הִנֵּה שְׁמַעֲנוּהָ בְאֶפְרָתָה מְצָאנוּהָ בִּשְׂדֵי יָעַר:ז נָבוֹאָה לְמִשְׁכְּנוֹתָיו נִשְׁתַּחֲוֶה לַהֲדֹם רַגְלָיו:ח קוּמָה יְהוָה לִמְנוּחָתֶךָ אַתָּה וַאֲרוֹן עֻזֶּךָ:ט כֹּהֲנֶיךָ יִלְבְּשׁוּ צֶדֶק וַחֲסִידֶיךָ יְרַנֵּנוּ:י בַּעֲבוּר דָּוִד עַבְדֶּךָ אַל תָּשֵׁב פְּנֵי מְשִׁיחֶךָ:יא נִשְׁבַּע יְהוָה לְדָוִד אֱמֶת לֹא יָשׁוּב מִמֶּנָּה מִפְּרִי בִטְנְךָ אָשִׁית לְכִסֵּא לָךְ:יב אִם יִשְׁמְרוּ בָנֶיךָ בְּרִיתִי וְעֵדֹתִי זוֹ אֲלַמְּדֵם גַּם בְּנֵיהֶם עֲדֵי עַד יֵשְׁבוּ לְכִסֵּא לָךְ:יג כִּי בָחַר יְהוָה בְּצִיּוֹן אִוָּהּ לְמוֹשָׁב לוֹ:יד זֹאת מְנוּחָתִי עֲדֵי עַד פֹּה אֵשֵׁב כִּי אִוִּתִיהָ:טו צֵידָהּ בָּרֵךְ אֲבָרֵךְ אֶבְיוֹנֶיהָ אַשְׂבִּיעַ לָחֶם:טז וְכֹהֲנֶיהָ אַלְבִּישׁ יֶשַׁע וַחֲסִידֶיהָ רַנֵּן יְרַנֵּנוּ:יז שָׁם אַצְמִיחַ קֶרֶן לְדָוִד עָרַכְתִּי נֵר לִמְשִׁיחִי:יח אוֹיְבָיו אַלְבִּישׁ בֹּשֶׁת וְעָלָיו יָצִיץ נִזְרוֹ:
נקרא  19  פעמים

אתגר AI

תקווה לעתיד טוב יותר • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה