בקשה עזרה דחופה, איך מסבירים את הנחיצות בקיום ברית מילה דווקא ביום השמיני?

מוהל מומחה

משתמש רשום
מכיון שלא צריך מניין לברית
שולחן ערוך יורה דעה הלכות מילה סימן רסה סעיף ו: היכא דאפשר, עבדינן למילה בעשרה. והיכא דלא אפשר, עבדינן בפחות מעשרה.
ודאי שעדיף שיהיה מנין, וכמובן שלא על חשבון חילול שבת, אם יש אפשרות כדאי לדאוג שיגיעו קבוצת שומרי שבת.
 

אברהם בן

משתמש מקצוען
אז ככה,

מדוע לא עושים זאת בשבעה הימים שקודמים ליום השמיני?

מחקר שנערך קבע כי מילה בשבעת הימים הראשונים להולדת התינוק מסכנת את חייו!!!
ולכן התורה הקדושה לא מצווה עלינו למול את הילד לפני היום השמיני,

אבל מדוע דוקא ביום השמיני?

אז פה אנחנו צריכים לסמוך על התורה הקדושה, שכשהיא ניתנה לנו לפני אלפי שנים, למרות שלאף אדם לא היה אז ידע באנטומיה, היא ידעה שברית מילה מסוכנת בשבעת הימים הראשונים,
אז מדוע שלא נסמוך גם על נחיצות היום השמיני למילה כי לאחר מכן זה כבר פחות בריא?
למה אנחנו צריכים מחקרים מפרופסורים חכמים, בעיני עצמם, כדי שיגידו לנו שהתורה צדקה, בואו נלך למקור, ונסמוך עליו, כי זה כבר הוכח כמקור נאמן וצודק.

מקוה שעזרתי.
 

מוהל מומחה

משתמש רשום
מחקר שנערך קבע כי מילה בשבעת הימים הראשונים להולדת התינוק מסכנת את חייו!!!
ולכן התורה הקדושה לא מצווה עלינו למול את הילד לפני היום השמיני,
עפ"י תורה יש הנימולים ביום אחד, (עיין גמ' שבת קלה לגבי יליד בית ומקנת כסף ומח' לגבי אנדרוגינוס), וזה לא מסכן את חייו,
כן יש מחקרים שהקרישה הכי טובה היא ביום השמיני.
[/SPOILER
פסיקתא זוטרתא (לקח טוב) בראשית פרק מ פסוק כג (פרשת וישב)
ואתנה לבי לדעת חכמה כי הפרשה כולה התחלת הפסוקים בוי"ו חוץ משמונה פסוקים, וסימנם אל"ה א"ב ככ"ב, אלה תולדות (לז ב), לכו ונמכרנו (לז כז), היא מוצאת (לח כה), איננו גדול בבית (לט ט), בעוד קמא (מ יג), כי אם (מ יד), כי גנב (שם טו), בעוד בתרא (שם יט), למה כנגד המילה שנתנה לשמנה, שכל הפרשה סיפורים של ווי"ם ווי היה במכירת יוסף, ווי במיתת אשת יהודה ובניו, ווי באשת פוטיפרע, ווי בבית האסורים, ווי לסריסי פרעה, חוץ משמנה פסוקים שאמרנו למעלה, שזכה אסנת בת פוטיפרע להזדווג למולים, כיוצא בדבר ויהי בימי שפוט השופטים (רות א א), כולן ווי"ן חוץ מח' פסוקים שבספר רות, שנזדווגה רות עם בועז ויצא ממנה מלכות, שנאמר הוא אבי ישי אבי דוד (שם ד יז):
]
 

loving music

משתמש מקצוען
אז ככה,

מדוע לא עושים זאת בשבעה הימים שקודמים ליום השמיני?

מחקר שנערך קבע כי מילה בשבעת הימים הראשונים להולדת התינוק מסכנת את חייו!!!
ולכן התורה הקדושה לא מצווה עלינו למול את הילד לפני היום השמיני,

אבל מדוע דוקא ביום השמיני?

אז פה אנחנו צריכים לסמוך על התורה הקדושה, שכשהיא ניתנה לנו לפני אלפי שנים, למרות שלאף אדם לא היה אז ידע באנטומיה, היא ידעה שברית מילה מסוכנת בשבעת הימים הראשונים,
אז מדוע שלא נסמוך גם על נחיצות היום השמיני למילה כי לאחר מכן זה כבר פחות בריא?
למה אנחנו צריכים מחקרים מפרופסורים חכמים, בעיני עצמם, כדי שיגידו לנו שהתורה צדקה, בואו נלך למקור, ונסמוך עליו, כי זה כבר הוכח כמקור נאמן וצודק.

מקוה שעזרתי.
אם מוכיכים שמילה בשבעת הימים מסוכנת על ידי מחקר, מה הבעיה להוכיח גם את נחיצות היום השמיני דווקא על ידי מחקר?
 

אליהו פ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אז ככה,

מדוע לא עושים זאת בשבעה הימים שקודמים ליום השמיני?

מחקר שנערך קבע כי מילה בשבעת הימים הראשונים להולדת התינוק מסכנת את חייו!!!
ולכן התורה הקדושה לא מצווה עלינו למול את הילד לפני היום השמיני,

אבל מדוע דוקא ביום השמיני?

אז פה אנחנו צריכים לסמוך על התורה הקדושה, שכשהיא ניתנה לנו לפני אלפי שנים, למרות שלאף אדם לא היה אז ידע באנטומיה, היא ידעה שברית מילה מסוכנת בשבעת הימים הראשונים,
אז מדוע שלא נסמוך גם על נחיצות היום השמיני למילה כי לאחר מכן זה כבר פחות בריא?
למה אנחנו צריכים מחקרים מפרופסורים חכמים, בעיני עצמם, כדי שיגידו לנו שהתורה צדקה, בואו נלך למקור, ונסמוך עליו, כי זה כבר הוכח כמקור נאמן וצודק.

מקוה שעזרתי.
זה נכון, אבל צריך להגיד אתזה בדיוק ההפך.
מכיוון שהקב”ה קבע שעושים ברית ביום השמיני, לכן הוא עשה ששבעת הימים הראשונים זה יהיה מסוכן כי יהיה חסר עדיין החומר של קרישיות הדם, ודווקא ביום השמיני יש חומר ב 110%! וביום התשיעי ואילך זה חוזר לכמות הרגילה של 100% .
אבל הגישה צריכה להיות שקודם כל נקבע שהברית ביום השמיני ואחרי זה הקב”ה עשה שזה באמת יהיה היום הכי טוב למול.
וזה מה שנאמר עליו ”הסתכל באורייתא וברא עלמא” שהקב”ה עשה את חוקי הטבע שיסתדרו עם כל המצווצ שכתובות כבר בתורה.
 

חרש עץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
מן הסתם כבר לא רלוונטי אבל הפתרון הפשוט שימולו ביום השמיני ואת המסיבה יעשו באיזה יום שבא להם
 

מרים ליף

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
תשאלו רב.
שאלתי בזמנו לגבי קרובת משפחה חילונית. והרב פסק לשכנע לדחות ליום א'.
כייון שאם יהיה בשבת יהיה הרבה חילול שבת.
 

מנחם 2

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
בלתק
תאמרי להם שזה כמו לחייג למישהו ולהחליף בסהכ מספר אחד ... או אות אחת במייל
ככה זה ולא סתם ןכל שינוי משנה
 

d&a

משתמש רשום
הרב וואזנר זצ"ל היה מורה לא לעשות ברית כשיבואו אורחים בשבת
 

מוהל מומחה

משתמש רשום
יש לציין את דעת החת"ס, דמצד הטבע, אדרבה ביום השמיני, יותר סכנה מגיל מבוגר.

שו"ת חתם סופר חלק ב (יורה דעה) סימן רמה
הנה מ"ש דבסתם איכא מיעוט המתים מחמתה איברא כן משמע בש"ס גיטין נ"ז ע"ב וברש"י שם ד"ה זו מילה וכו' ע"ש ומדקדוק לשון הש"ס משמע דוקא מילה שניתנה בשמיני איכא סכנה מצוי טפי משא"כ ישמעאל ובני קטורה שמלים בגדלותם והנה עינינו רואות שאפי' א' מאלף ישראלים אינו מת מחמת מילה וצ"ל מצוה מגינה ומצלי אבל עפ"י דרך הטבע היה המיעוט מתים ח"ו ואפ"ה ציוה הקדוש ברוך הוא למולו ש"מ הולכים אחר הרוב בפ"נ לענין מילה
 

אליהו פ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
כי למה שמיני בדוקא,
אולי תשיעי?
אולי עדיף חודש?
אמרו את זה קודם.
החומר שגורם לדם להיקרש (כלומר שלא לזרום בלי גבול מפצע אלא להיעצר ולהתקשות) הוא עוד לא בשל בגוף התינוק בלידתו.
וכל יום הוא מתגבר בגוף התינוק עד היום השמיני שאז הוא נמצא במאה ועשר אחוז!! וביום התשיעי הוא יורד וחוזר לכמות הרגילה של 100%.
כלומר שביום השמיני זה הזמן הכי טוב למול כי הדם ניקרש הרבה יותר מהר וזה הרבה יותר טוב לתינוק מאשר בשאר ימים.
וכמובן שהסיבה האמיתית שצריך דווקא ביום השמיני ולא תשיעי או חודש כי כך ציוונו בוראנו!
 

מאירקה'

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אמרו את זה קודם.
החומר שגורם לדם להיכרש (כלומר שלא לזרום בלי גבול מפצע אלא להיעצר ולהתקשות) הוא עוד לא בשל בגוף התינוק בלידתו.
וכל יום הוא מתגבר בגוף התינוק עד היום השמיני שאז הוא נמצא במאה ועשר אחוז!! וביום התשיעי הוא יורד וחוזר לכמות הרגילה של 100%.
כלומר שביום השמיני זה הזמן הכי טוב למול כי הדם ניכרש הרבה יותר מהר וזה הרבה יותר טוב לתינוק מאשר בשאר ימים.
וכמובן שהסיבה האמיתית שצריך דווקא ביום השמיני ולא תשיעי או חודש כי כך ציוונו בוראנו!
אגב "נקרש" ולא "נכרש"
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  21  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה