שיתוף - לביקורת עולם תלוי על חוט דק

איש המילה הכתובה

כתיבה שהיא גדולה מסך מילותיה
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אנשים מבולבלים בתוך עולם מוזר, משתנה, מתהפך, מפתיע ומטעה.

מחפשים תבניות, מגמות ומתודיות להיעזר בהן. מסמך שמסכם את העבר, שממנו אפשר ללמוד על המחר, רצף אירועים שמסגיר שיטתיות המשכית, הוכחות חדות עם מסקנות חותכות, או מבנה לוגי שלפיו ייפול דבר.

אך לשווא.

העולם הזה מסרב בתוקף להתנהל לפי כללים או נוסחאות; ליצוק עצמו לתוך שבלונה מתוחמת של קווי אופי צפויים. הוא גם לא מוכן להבטיח שום דבר לגבי העתיד הקרוב או הרחוק. הוא כן מוכן להיות צפוי בכך, שהוא בוודאות לא יהיה צפוי אף פעם.

הוא שומר את הקלפים צמוד-צמוד לחזה, וחושף רק את הרגע הנוכחי, את ה'כאן ועכשיו', שלא מחויב לרגע החולף, ולא בהכרח מספר או מעיד על הרגע שיבוא בעוד רגע.





אנשים שלווים בתוך עולם נפלא, מתפתח, יציב, מפתיע ומרגש.

נאחזים בחוט האמונה והבטחון, הנמשך מסוף העולם ועד סופו, מאז שאף האף הראשון אוויר לתוכו, ועד עתה. החוט תלה, תולה ויתלה שם מעלינו בחן זוהר תמיד - ברגע הקודם, בזה הנוכח וגם בבא אחריו; חוט משוך של חסד ורחמים שהנאחז בו, רוגע יסובבנו.

נכון. הוא חמקמק החוט הזה וקצת מחליק. לעיתים הוא נע ומיטלטל ברוח סערה, מידי פעם מיטשטשת חזותו מפאת תנאי ראות לקויים, ולפעמים הוא מסתתר מאחורי דרדרי החיים. אבל החפץ בו ימצאהו תמיד איתן, חזק, יציב ונכון להציע משען לכל הזקוק לתמך. הוא היחיד שיחזיק אותנו כשהקרקע תישמט או תרעד, ויוביל אותנו בבטחה לארץ המובטחת והנצחית.

חוט אחד ומיוחד שזור בבגד החיים, ושווה לנו לשים לב אליו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  21  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה