דרוש מידע עד מתי אפשר להרעיש לשכנים בבניית סוכה?

מצב
הנושא נעול.

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
יזכר לטוב השכן שלי שנכנס הביתה באחד בלילה עם קבוצת חברים, והתחילו לבנות את הסוכה בקול ששון שמחה ומקדחה.
עליתי אליהם עם פרצוף חמוץ של זקן יקה, הערתי את תשומת ליבם שהשעה אחת בלילה, הם הופתעו והתנצלו וכמובן קיפלו מיד ציוד והשתררה דממה.
נראה לכם?
לא. זה לא קרה כי זה עיר חרדית ומותר.
למה לא הזמנת משטרה?
בעילום שם כמובן...
 

שלג קל

משתמש מקצוען
יזכר לטוב השכן שלי שנכנס הביתה באחד בלילה עם קבוצת חברים, והתחילו לבנות את הסוכה בקול ששון שמחה ומקדחה.
עליתי אליהם עם פרצוף חמוץ של זקן יקה, הערתי את תשומת ליבם שהשעה אחת בלילה, הם הופתעו והתנצלו וכמובן קיפלו מיד ציוד והשתררה דממה.
נראה לכם?
לא. זה לא קרה כי זה עיר חרדית ומותר.
מה לא קרה, לא עלית או שהם לא התקפלו?
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
לא מסברא אלא מלשונו שכתב: והמדקדקים מתחילים מיד במוצאי י"כ בעשיית הסוכה, כדי לצאת ממצוה אל מצוה (מהרי"ל ומנהגים והג"מ פ"ב דברכות מהרי"ו):

(ומצוה לתקן הסוכה מיד לאחר יום כפור, דמצוה הבאה לידו אל יחמיצנה) (מהרי"ל):

משנ''ב תרכ''ה:
ומצוה לתקן הסוכה מיד וכו' - אף דכבר כתבו לעיל בסוף סימן תרכ"ד התם בלילה התחלה בעלמא ולמחרת מתקן כולה אם אפשר
 

שלומי12

משתמש סופר מקצוען
(ומצוה לתקן הסוכה מיד לאחר יום כפור, דמצוה הבאה לידו אל יחמיצנה) (מהרי"ל):

משנ''ב תרכ''ה:
ומצוה לתקן הסוכה מיד וכו' - אף דכבר כתבו לעיל בסוף סימן תרכ"ד התם בלילה התחלה בעלמא ולמחרת מתקן כולה אם אפשר
למה אתה משמיט את רישא דברי הרמ"א שכותב "והמדקדקים מתחילים מיד במוצאי י"כ בעשיית הסוכה". הרי שמדברי הרמ"א כבר מבורר שהמצוה להתחיל גם אם לא מסיים.
 

מציאותית

משתמש סופר מקצוען
הילדים כ"כ שמחו
(ב"ה אצלינו אין חיידרים עכשיו במקום החופש)
הילדים והילדות נהנים ונהנות מבניית הסוכה שלנו ושל השכנים
שמחת החיים למה לא.
הפוך הם שאלו למה אצלינו לא קודחים ולא עושים רעש מספיק
זה משמח אותם

קחו את החיים בטוב
ותהנו.
מאושרת בשבילך! באמת!
אבל למי ששגרת חייו נמשכת?
עבודה/לימודים/שגרה...
(אצלי גם בחופש הקטנים ישנים בזמן)
את יודעת מה? אני זורמת, אבל הילדים שלי וכל הקטנטנים כאן באזור, לא זורמים! זה סבל!
 

בנ"א

משתמש רשום
בתכל'ס אין באמת שעה שהגיוני לעבוד בה בלי להפריע כי לא מדובר בשכן אחד שבונה כולם בונים ואי אפשר להגיד לכולם לעבוד באותה שעה בדיוק ולכן אין מה לעשות ומי שזה מפריע לו שיסגור את החלון
 

פוקה פוקה

משתמש מקצוען
קראתי את מה שנכתב
בנינו בניית סוכה לבחורים זה חלק מהכיף. ומפרגנת להם
יכולים לבנות את תחילת הסוכה במוצאי כיפור ולהמשיך למחרת
אלא שבחורים מתחילים את היום בלילה
וכן גם אבות שעובדים. אין שום סיבה לעשות זאת בשעות מאוחרות
בעיקר שלא פעם בונים בחצר בניין. ושומעים כל פיס קטן
אז רעש של מקדחה מעיר את כל הבית
עם החגיגה של ילדים מתועררים הם לא מתמודדים, וכן מפריע למבוגרים שגרים בקומות הנמוכות
 

rivkiy

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
מקובל לבנות סוכה ואפילו מובא בהלכה שיש ענין ללכת ממצוה למצוה אבל מספפיק בשביל זה גם קרש אחד...
כתבו פה שזה מקובל, לא יודעת איפה - אצלינו בשכונה מרכזית בירושלים חוץ מכמה בודדים אף אחד לא בנה סוכה חוץ מ2 מטורפים שהתחילו ב12 וחצי בלילה וברבע לשלוש הלכו אחרי שלאחד השכנים נמאס לגמרי (בקשו הם כמה פעמים ולא הסכימו)
בנו סוכה באמצע הרחוב וחוץ מלקדוח ולדפוק כמו משוגעים הם גם שמו מוזיקה להנעים לעצמם את הזמן...
אז אם זה היה אתם תדעו שאני מתקשה לסלוח אחרי צום לא קל לנסות להרגיע תינוקת שהתעוררה כל 5 דק' מהקדיחות ובגלל זה זה ללכת לישון ב3 בלילה עם ראש מתפוצץ...
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אני גר במיקום מרכזי בבני ברק,
אמנם אתמול החל מ10 בבוקר ועד 2 בצהרים, וכן מ5 ועד 10 היו רעשים סבירים,
אבל לשמחתי השכנים שלנו באזור לא מרעישים מעבר לשעות הללו.

והשעות האלה נראה לי סביר לגמרי לבנות סוכה.
 

צחית

משתמש מקצוען
נורא
לגור בבני ברק ז"א לוותר על איכות חיים
אין טיפת התחשבות
על שנ"צ ויתרתי כי אין סיכוי עם רעש בניית הסוכה (כלומר ניסיתי לישון אבל כמובן...)
אבל למה לפנות בבוקר לקדוח ולדפוק עם פטיש
חכו שעה ותנו לאנשים לישון
ב"ה ששבת קרובה ושאין מקדחה באישור "משמרת השבת" או "מכון צומת"
לכל הרגישים לרעש שימו לב לישון "שינה מפסקת" בצהרי שבת. לכו תדעו מתי הפעם הבאה שהשכנים יאפשרו לכם לתפוס תנומה
רוב המקומות שגרים רק חרדים זה ככה
ולא דווקא ב"ב
באזורים חילונים שאתה עושה רעש בשעות
הלילה תוך כמה דקות מגיע ניידת משטרה
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ו

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד:ב יְהוָה אַל בְּאַפְּךָ תוֹכִיחֵנִי וְאַל בַּחֲמָתְךָ תְיַסְּרֵנִי:ג חָנֵּנִי יְהוָה כִּי אֻמְלַל אָנִי רְפָאֵנִי יְהוָה כִּי נִבְהֲלוּ עֲצָמָי:ד וְנַפְשִׁי נִבְהֲלָה מְאֹד (ואת) וְאַתָּה יְהוָה עַד מָתָי:ה שׁוּבָה יְהוָה חַלְּצָה נַפְשִׁי הוֹשִׁיעֵנִי לְמַעַן חַסְדֶּךָ:ו כִּי אֵין בַּמָּוֶת זִכְרֶךָ בִּשְׁאוֹל מִי יוֹדֶה לָּךְ:ז יָגַעְתִּי בְּאַנְחָתִי אַשְׂחֶה בְכָל לַיְלָה מִטָּתִי בְּדִמְעָתִי עַרְשִׂי אַמְסֶה:ח עָשְׁשָׁה מִכַּעַס עֵינִי עָתְקָה בְּכָל צוֹרְרָי:ט סוּרוּ מִמֶּנִּי כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן כִּי שָׁמַע יְהוָה קוֹל בִּכְיִי:י שָׁמַע יְהוָה תְּחִנָּתִי יְהוָה תְּפִלָּתִי יִקָּח:יא יֵבֹשׁוּ וְיִבָּהֲלוּ מְאֹד כָּל אֹיְבָי יָשֻׁבוּ יֵבֹשׁוּ רָגַע:
נקרא  39  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה