דרוש מידע עד היכן הגיע הפרוטקשן הקנאי בבית שמש?

מצב
הנושא נעול.

3524

משתמש מקצוען
טעות גדולה. אין שום מקום להערכה לאנשים גזלנים שתלטנים אלימים ומטילים מורא.
לא מדובר בפרסומים אסורים או בדברים גרועים.
מדובר שאסור לאף אחד לחיות קצת שונה ממה שהוד מעלתם חושבים לנכון.
והדוגמא שהבאתי למשל - לא להרשות לעיתון לפרסם כתובת של השגת מים לשיעורים ליום הכיפורים (!), כי זו כתובת ברמת אברהם.
מי שלא רוצה עיתון כזה לביתו - שיוציא מהדואר שלו עצמו - ויזרוק לפח. ויפסיק להשתלט על כל הציבור.
אין לו כל רשות ליגוע בעיתונים של אחרים, לגזול את בעלי העיתון, לגזול את המפרסמים השונים בעיתון ששלמו הרבה כסף לגרפיקה ולפרסום, ומדובר בפרנסה שלהם.
ואין לו שום רשות והיתר ליגוע בעיתון ששייך למישהו אחר. ההוא כן מעוניין לראות שם פרסומות על דירות ומוצרים וקורסים ודירות וידיעות אחרות שהוא זקוק להם. הוא לא אמור לבקש רשות מהוד מעלתו שמתנגד לשיעור כזה או אחר או למגורים במקום כזה או אחר.
הם לא אנשים חמים בחומה של תורה. הקומץ הזה הם אנשים שחמים בחומן של מידות מושחתות של הרס ושתלטנות, והם מטעים את עצמם (וגם את האחרים) שהם חמים לתורה, תוך זלזול נוראי במצוות רבות מאוד.
אולי הגיע הזמן שלא נרמה את עצמנו שאנשים שלובשים לבוש חרדי ומדברים בשם התורה והטוהר - הם באמת חרדים לדבר ד'.
יהיו שיסכימו עם הדברים ויהיו שלא. כך דרכו של עולם. גם מה שפנחס עשה בקנאותו היה 'הלכה ואין מורין כן'.
 

ינקוביץ

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה תורנית
הוא לא התכוון לרמה כזאת של מודעות
תגיעו לבני ברק ותראו את הרמה של המודעות ותבינו על מה הוא מתכוון
אולי הוא לא התכוון, בסופו של דבר ברגע שאתה נותן לגיטימציה לכפיית דעות על אנשים אחרים, אין לדבר סוף, כמעט כל דבר שמישהו סבור שזה בסדר או לא נורא יכול להיות מישהו שיסבור שזה דבר נורא ואיום.
 

חיים של תורה

משתמש מקצוען
חינמון נוסף אני רואה שכבר מקימים פה.
לא דוקא בא להקים עוד ארגון 'פרוטקשן'... נראה לי רווחי יותר. מי מצטרף?


לעצם העניין.
בערים אחרות אין פיקוח כמעט בכלל, וכל אחד מכניס מה שבא לו.
פרסומות על מה שרוצים, עם איזו תמונה שרוצים, וכל שבוע עוד מידעון פורץ חומה נוספת שהיתה מקובלת עד היום.
גם אם איני מסכים עם חלק מהמאבקים שלהם, עצם הדבר שקהילה שמורה שומרת בכל כוחה שלא יחולקו עיתונים חינמיים עם מידע או תוכן שאינו מקובל עליהם, זה דבר שראוי להערכה, והלואי שיהיה אנשים חמים בכל מקום לשמור על הגדרים, ולאסוף את כל העיתונים כל פעם שיש שם דברים גרועים. כי בשביל כסף, אנשים עושים היום הכל..
אם הם מזיקים בצורה נוספת מלבד איסוף העיתונים זה ממש חמור, אבל איסוף ושריפה רואי להערכה.
אתה טועה טעות חמורה!
אם עיתון היה מפרסם תמונה פרוצה (באמת) אז אתה צודק.
אם עיתון היה מפרסם מקום או אתר שאסור לפי כללי ההלכה אז אתה צודק.
אבל אם אתה יש לך השקפה מסוימת, ויש הרבה רבנים אחרים שחולקים על ההשקפה הזאת, אז מותר לך לגנוב ולשרוף כסף של אחרים??
מה בדיוק הפרצה? שפרסמו מקום שלא עומדת בכללים של ההשקפה שלך??

ככלל, לגנוב ולשרוף אף פעם לא ראוי להערכה!
מעולם לא ראיתי ת"ח וצדיקים נוהגים כך, רק ברברים מתנהגים ככה!

ולגופו של עניין, אני מסכים שכל עיתון צריך פיקוח, אבל פיקוח של רב ולא של קבוצת ברברים כמו שיש ברמה ב'!
גם במודיעין עילית יש פיקוח על החינמונים, פיקוח של אחד מהרבנים הכי חשובים בעיר, וזה עובד יותר טוב ממה שאתה חושב!

האם גם לשבור ולנתץ מכשירי 'נדרים פלוס' הוא טוב בעיניך???
האם גם להכות ולרדוף אברך שגר בשכונת רמת אברהם זה טוב בעיניך???

כואב לי לכתוב את זה, אבל דעותיך האישיות כבר ידועות כאן, אני מאוד מכבד אותך להתנהג באופן אישי כמו שאתה רואה לנכון, אבל זה לא מתיר אותך להזיק לאחרים!!
 

שלחן עורך

מהמשתמשים המובילים!
פרסום וקופי
עריכה תורנית
אולי הוא לא התכוון, בסופו של דבר ברגע שאתה נותן לגיטימציה לכפיית דעות על אנשים אחרים, אין לדבר סוף, כמעט כל דבר שמישהו סבור שזה בסדר או לא נורא יכול להיות מישהו שיסבור שזה דבר נורא ואיום.
אתה לא נותן לזה לגיטמציה?
לו יצוייר שמחר יחולק ישראל היום חינם ברחובות בני ברק או ירושלים, לא תעשה הכל כדי לסלק אותם?! לא תאסוף כאלו עיתונים מחדר המדרגות?! לא תאיים על העיתון באסיפת העיתונים בכל הארץ כדי שיפסיקו עם מעשיהם?!

אז כל העניין הוא לא כפיה או לא כפיה, אלא עד איזה גבול של פרצות בחומה אנחנו שותקים, ומהי גובה החומה ומטרתה.
אז הם עם חומות אולי מוגזמות, ולא מסכימים לפרות אפילו חומה קטנה ראשונה. זה הכל!
 
נערך לאחרונה ב:

לאנגער

משתמש מקצוען
יש לי הרגשה שהאשכול עומד לפני נעילה, אוסיף רק נקודה.

הרבה דברים מופרעים עושים הקנאים בבית שמש, דברים הראויים לכל גינוי. אבל דבר אחד אי אפשר שלא לזקוף לזכותם. אילולי הם היתה רמתה הרוחנית של העיר דומה לאחיותיה ביתר ואלעד. המבין יבין והקופץ יקפוץ.
מה הבעיה ברמתה הרוחנית של ביתר לעומת בית שמש (בכללותה)?
 

מרחבית

משתמש מקצוען
הוא לא התכוון לרמה כזאת של מודעות
תגיעו לבני ברק ותראו את הרמה של המודעות ותבינו על מה הוא מתכוון
ההודעה שלי איננה אישית נגדו. המצב בבית שמש - הוא בעייתי מאוד. קבוצה קטנה אלימה (שאיננה כוללת כמובן את כל ההולכים בהשקפה הקנאית) שברור להם שחוץ מהם ומדרכם - אין ולא יהיה משהו אחר, ו(כמעט) כל הדרכים להשתלטות על האחרים - כשרות.
ורק לציין, שגם הודעות שיותר בעייתיות בעיני רוב הציבור - כפי שהינך טוען על בני ברק (לא מוכר לי) - צריך לדעת שכשמדובר על גזל אחרים ועל השתלטות על החיים שלהם, צריך קודם כל פסיקה של פוסק מוסמך.
 

שלחן עורך

מהמשתמשים המובילים!
פרסום וקופי
עריכה תורנית
אבל אם אתה יש לך השקפה מסוימת, ויש הרבה רבנים אחרים שחולקים על ההשקפה הזאת, אז מותר לך לגנוב ולשרוף כסף של אחרים??
לפי רבני המזרחי גם אשה כמעט צנועה מותר לפרסם.
אתה לא תאסוף עיתון 'בשבע' או 'עולם קטן' אם יחולק בשכונה שלך? ומה עם ישראל היום שהרב סתיו מתיר לקרוא בו לכחילה? האם כולם צריכים לשמוע דוקא לרב שלך, וכל רב שאינו בהשקפתך אין לו זכות דעה? ולזה אתה קורא 'פתיחות'?!
אבל לא מתיר אותך להזיק לאחרים!!
כתבתי מפורש שאיני מתיר ואני מוחה בכל נזק לאחרים.
לאסוף עיתון שחולק חינם בבנייני השכונה זו תגובה ראויה.
כמו שיש לו זכות לחלק, יש לי זכות לאסוף.
וכמו שיש לו זכות לפרסם בלוח המודעות פרסומות עליו, יש לי זכות לפרסם נגדו!

מעניין. אם לא אנשים כמוך אספו דברי השקפה ללא פריצות של רבנים שהשקפתם שונה...? אז מי אסף?!
 

נתל'ע

משתמש סופר מקצוען
יש הבדל גדול בין עיתון שלא מפרסם דברים, בגלל אינטרס אישי שלהם או בגלל שציבור הקוראים שלהם לא רוצה שהם יפרסמו אותם, לבין מצב שקבוצת אנשים מסוימת מכריחה עיתון בכוח הזרוע, לא לפרסם דברים שרוב קוראיהם מעוניינים או לא אכפת להם שיתפרסמו.
איני יודע כמה פירסמת בחייך.
אני פירסמתי הרבה מאד, הפרוטקשן קיים בכל עיתון בשם כזה או אחר, פעם זה מכובס ופעם זה קנאים (שב"ה דעתי רחוקה מהם) שאפשר להתגלגל עליהם.
רק להזכיר מאבק בין 2 עיתונים שהתרחש בעשור האחרון ואבוי למי שהעיז לפרסם בעיתון הישר ואבוי למי שהעיז לפרסם בעיתון ההשקפה, כולם (כולל אני) חטפו טרור גם מצד הפלג וגם מצד המיינסטרים.
 

חיים של תורה

משתמש מקצוען
אתה לא נותן לזה לגיטמציה?
לו יצוייר שמחר יחולק ישראל היום חינם ברחובות בני ברק או ירושלים, לא תעשה הכל כדי לסלק אותם?! לא תאסוף כאלו עיתונים מחדר המדרגות?! לא תאיים על העיתון באסיפת העיתונים בכל הארץ כדי שיפסיקו עם מעשיהם?!

אז כל העניין הוא לא כפיה או לא כפיה, אלא עד איזה גבול של פרצות בחומה אנחנו שותקים, ומהי גובה החומה ומטרתה.
אז הם עם חומות אולי מוגזמות, ולא מסקימים לפרותץ אפילו חומה קטנה ראושנה. זה הכל!
עיתון 'ישראל היום' אני מסכים איתך, כי זה נוגד את כללי ההלכה (וגם אז לא צריך לשרוף אלא להשתמש בכל הפעולות המותרות ע"פ ההלכה כדי לסלק אותם).
אבל לא על זה היה הדיבור כאן.
 

יוק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ההודעה שלי איננה אישית נגדו. המצב בבית שמש - הוא בעייתי מאוד. קבוצה קטנה אלימה (שאיננה כוללת כמובן את כל ההולכים בהשקפה הקנאית) שברור להם שחוץ מהם ומדרכם - אין ולא יהיה משהו אחר, ו(כמעט) כל הדרכים להשתלטות על האחרים - כשרות.
ורק לציין, שגם הודעות שיותר בעייתיות בעיני רוב הציבור - כפי שהינך טוען על בני ברק (לא מוכר לי) - צריך לדעת שכשמדובר על גזל אחרים ועל השתלטות על החיים שלהם, צריך קודם כל פסיקה של פוסק מוסמך.
קודם כל לא התכוונתי שצריך לעשות מעשי קנאות אלא לחדד את הבעיה שיש בחינמונים
שנית למה אתם מבינים שלהם (בעלי החינמונים) מותר לעשות מה שהם רוצים (ולהכנס בדלת האחורית לכל בית)ולאזרח הקטן אסור להביע את דעתו?
לתושבים יש לפחות את אותה רמת זכויות כמו לבעלי החינמונים (ואולי יותר)...
 

ינקוביץ

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה תורנית
יש לי הרגשה שהאשכול עומד לפני נעילה, אוסיף רק נקודה.

הרבה דברים מופרעים עושים הקנאים בבית שמש, דברים הראויים לכל גינוי. אבל דבר אחד אי אפשר שלא לזקוף לזכותם. אילולי הם היתה רמתה הרוחנית של העיר דומה לאחיותיה ביתר ואלעד. המבין יבין והקופץ יקפוץ.
על זה לא נותר לי אלא להביא את דברי הנצי"ב מוואלז'ין בפתיחה לספר בראשית:

והענין דנתבאר בשירת האזינו עה״פ הצור תמים פעלו וגו' צדיק וישר הוא. דשבח ישר הוא נאמר להצדיק דין הקב״ה בחרבן בית שני שהיה דור עקש ופתלתל. ופירשנו שהיו צדיקים וחסידים ועמלי תורה. אך לא היו ישרים בהליכות עולמים. ע״כ מפני שנאת חנם שבלבם זא״ז חשדו את מי שראו שנוהג שלא כדעתם ביראת ה׳ שהוא צדוקי ואפיקורס. ובאו עי״ז לידי ש״ד בדרך הפלגה ולכל הרעות שבעולם עד שחרב הבית. וע״ז היה צדוק הדין. שהקב״ה ישר הוא ואינו סובל צדיקים כאלו אלא באופן שהולכים בדרך הישר גם בהליכות עולם ולא בעקמימות אע״ג שהוא לש״ש דזה גורם חרבן הבריאה והריסות ישוב הארץ.
 

שלחן עורך

מהמשתמשים המובילים!
פרסום וקופי
עריכה תורנית
עיתון 'ישראל היום' אני מסכים איתך, כי זה נוגד את כללי ההלכה (וגם אז לא צריך לשרוף אלא להשתמש בכל הפעולות המותרות ע"פ ההלכה כדי לסלק אותם).
אבל לא על זה היה הדיבור כאן.
מבחינתם רמת אברהם זה איסור הלכתי.
אני לא אוחז כך, ויש לי בני משפחה שגרים שם.
אך מבחינתם אסור לתת לזה לגיטמציה, וזה נוגד את ההלכה.
תסכים שבעיתון שלך יהיה כתוב 'דרושים מפיצים לישראל היום'?! לא! כי זה נגד ההלכה שלך.
ושוב, הנה תראה, הרב שלך הוא זה שקובע, וכל השאר פשרנים או קנאים, לפי העניין.
אני מכבד את דרכך, ואת דרך הקנאים, למרות שדרכי אולי מעט שונה. וכשיהיה משהו שמבחינת השקפתי נוגד את דרך הישר, אעשה כל מה שניתן בדרך התורה כדי לעצור את זה, כולל איסוף מתיבות דואר של חומר חינמי. כמו שבודאי זכית לעשות על חומר של פלגים אחרים, פעמים אין ספור....
 

חיים של תורה

משתמש מקצוען
לפי רבני המזרחי גם אשה כמעט צנועה מותר לפרסם.
אתה לא תאסוף עיתון 'בשבע' או 'עולם קטן' אם יחולק בשכונה שלך? ומה עם ישראל היום שהרב סתיו מתיר לקרוא בו לכחילה? האם כולם צריכים לשמוע דוקא לרב שלך, וכל רב שאינו בהשקפתך אין לו זכות דעה? ולזה אתה קורא 'פתיחות'?!
בוא לא ניסחף, אני דיברתי על משהו שהוא מותר ע"פ ההלכה.
זה שיש רבנים שמתירים דברים אסורים ע"פ רוב ככל הפוסקים לא אומר שזה בסדר.
כמו שיש רבנים מסויימים שמתירים עליה להר הבית, אע"פ שרוב ככל הפוסקים אוסרים זאת באופן מוצהר.
לא דיברתי על רבנים שאין בינם לבין ההלכה כמעט שום קשר, כמו הרב סתיו ודומיו.
כתבתי מפורש שאיני מתיר ואני מוחה בכל נזק לאחרים.
לאסוף עיתון שחולק חינם בבנייני השכונה זו תגובה ראויה.
כמו שיש לו זכות לחלק, יש לי זכות לאסוף.
וכמו שיש לו זכות לפרסם בלוח המודעות פרסומות עליו, יש לי זכות לפרסם נגדו!
ההשוואה לא במקומה, יש לך זכות לאסוף אצלך ולא אצל אחרים.
ההשוואה האמיתית היא, כמו שלהם יש זכות לחלק אז גם לך יש זכות לחלק חומר נגד.
אבל לקחת זה כבר עניין אחר.
מעניין. אם לא אנשים כמוך אספו דברי השקפה ללא פריצות של רבנים שהשקפתם שונה...? אז מי אסף?!
מצטער לאכזב אותך, אנשים כמוני לא אוספים שום דבר מתיבות דואר של אחרים.

ושוב, אני נגד כל פעולה שהיא נגד ההלכה.
ברור שצריך פיקוח, אבל פיקוח רבני ולא של קבוצה אלימה.
כל אחד חייב ללכת לפי הוראות רבותיו, ואם הרב שלך אומר לך לא לקרוא חומר מסויים אז אתה חייב לשמוע לו.
ואם אתה יכול, זכותך וחובתך לדרוש מבעלי העיתון שלא יפרסמו אצלך, אבל מכאן ועד להשתלט על כל העיר הדרך רחוקה מאוד!
 

החכמה צודקת

משתמש מקצוען

כמו שבודאי זכית לעשות על חומר של פלגים אחרים, פעמים אין ספור....
למה זה נראה לך משהו שאנשים בנורמה עושים?
אני מחליטה מה להכניס לביתי! החדר מדרגות כבר לא שייך רק לי!
אבל מה אכפת לי שמתגלגלים ונרמסים בחדרי מדרגות עיתונים שלא התאים לי להכניס?
 

מרחבית

משתמש מקצוען
יהיו שיסכימו עם הדברים ויהיו שלא. כך דרכו של עולם. גם מה שפנחס עשה בקנאותו היה 'הלכה ואין מורין כן'.
מי שמשווה את הסיקריקים לפנחס - שיבקש מחילה מפנחס.
ומי שמשווה את חטא המדיינית (!) לפרסום שיעורים חרדיים שלא מוצאים חן בעיני הוד מעלתם או פרסומים על רמת אברהם שהותרה על ידי פוסקים רבים - אבל הוד מעלתם חושבים שבכל זאת לאף אחד אסור לגור או לחיות שם - שיבקש סליחה מנותן התורה, איך מעוותים את תורתו.
וכן מי שמביא מעשה שנעשה פעם אחת במשך עשרות שנים, כשהיה צורך מיוחד, למעשים של יום יום על כל דבר שזז שלא בדיוק לפי מחשבתם.
אין חילול ד' יותר גדול מאשר לעשות מעשים מושחתים בניגוד גמור לתורה - בשם כביכול התורה. ולא רק מה אחרים יגידו. אפילו בפני עצמו.
 

חיים של תורה

משתמש מקצוען
מבחינתם רמת אברהם זה איסור הלכתי.
אני לא אוחז כך, ויש לי בני משפחה שגרים שם.
אך מבחינתם אסור לתת לזה לגיטמציה, וזה נוגד את ההלכה.
ואז מה?
יש הרבה רבנים שגם הם מסכימים שהם רבנים אמיתיים כמו הראב"ד הרב משה שטרנבוך שליט"א שחולק על זה.
אני גם אוחז (לא אני הרב שלי) שיש דברים שאחרים עושים שאסור לפי ההלכה, אבל אני גם מודע לכך שאותם רבנים שהתירו הם אנשים גדולים, ולכן שכל אחד ינהג כפי רבותיו.
מעולם לא שמעתי על רב שפוסק שיש איסור במשהו מסויים, והוא עובד בכל הדרכים המותרות ושאינם כדי לא לתת לזה לגיטימציה!
זו דרכם של ברברים, ולא של קנאים אמיתיים.
אני אישית גדלתי בירושלים ויש לי המון הערכה לקנאים האמיתיים כמו הרב עמרם בלוי וממשיכי דרכו כמו חסידות תולדות אהרן ודושינסקיא וכדו', אע"פ שהרב שלי חולק עליהם.
אבל מה שחלק מהקנאים עושים ברמה ב', זה לא קנאות ולא נעליים זה ברברות לשמה!!
תסכים שבעיתון שלך יהיה כתוב 'דרושים מפיצים לישראל היום'?! לא! כי זה נגד ההלכה שלך.
ושוב, הנה תראה, הרב שלך הוא זה שקובע, וכל השאר פשרנים או קנאים, לפי העניין.
הרב שלי הוא הקובע בשבילי, ולא בשביל אחרים.
אני בשונה ממך מכבד כל רב אמיתי שהולך לפי ההלכה, ולא משנה מאיזה חוג.
ואל תביא לי דוגמאות מרבנים שרוב ככל הרבנים מכל החוגים יצאו נגדם.
אני מכבד את דרכך, ואת דרך הקנאים, למרות שדרכי אולי מעט שונה. וכשיהיה משהו שמבחינת השקפתי נוגד את דרך הישר, אעשה כל מה שניתן בדרך התורה כדי לעצור את זה, כולל איסוף מתיבות דואר של חומר חינמי. כמו שבודאי זכית לעשות על חומר של פלגים אחרים, פעמים אין ספור....
תעשה מה שאתה רואה לנכון, אני יהיה האחרון שיעצור אותך.
אבל תשאל את הרב שלך אם הוא מורה לך לעשות כן.
וגם זה אצלך בבית שלך, לא בבתים של אחרים.
גדולי ישראל מעולם לא נהגו כך!
 

מרחבית

משתמש מקצוען
כתבתי מפורש שאיני מתיר ואני מוחה בכל נזק לאחרים.
לאסוף עיתון שחולק חינם בבנייני השכונה זו תגובה ראויה.
שני משפטים שסותרים זה את זה.
נזק גדול מאוד למפרסמים הרבים ששילמו טבין ותקילין, לבעלי העיתון, ולמקבלי העיתון, גם אם הוא חינמי.
 
נערך לאחרונה ב:

3524

משתמש מקצוען
מי שמשווה את הסיקריקים לפנחס - שיבקש מחילה מפנחס.
ומי שמשווה את חטא המדיינית (!) לפרסום שיעורים חרדיים שלא מוצאים חן בעיני הוד מעלתם או פרסומים על רמת אברהם שהותרה על ידי פוסקים רבים - אבל הוד מעלתם חושבים שבכל זאת לאף אחד אסור לגור או לחיות שם - שיבקש סליחה מנותן התורה, איך מעוותים את תורתו.
וכן מי שמביא מעשה שנעשה פעם אחת במשך עשרות שנים, כשהיה צורך מיוחד, למעשים של יום יום על כל דבר שזז שלא בדיוק לפי מחשבתם.
אין חילול ד' יותר גדול מאשר לעשות מעשים מושחתים בניגוד גמור לתורה - בשם כביכול התורה. ולא רק מה אחרים יגידו. אפילו בפני עצמו.
חלילה מלהשוות, אבל אם - למשל - הרב האישי של עורך העיתון הנכבד הוציא צו איסור 'שלא לדרוך ברמת אברהם' (היו רבנים רבים שהוציאו איסור כזה, ואין כאן המקום), הכי ניתן להכריח אותו לפרסם בעיתון שלו מודעה המזמינה כניסה לרמת אברהם?
 

חיים של תורה

משתמש מקצוען
רק דוגמא קטנה מהשבוע.
פורסם שהאדמו"ר מדושינסקיא שיבח מאוד את הנהלת 'דרשו' על כל מה שהם עושים כדי להגדיל תורה ולהאדירה, ובאותו מעמד גם שיבח את האברכים שלא הולכים לסיום שלהם שנערך במקום שיש איסור מהבד"ץ (עד"ח) להיכנס לשם.
זו קנאות אמיתית!
מצד אחד להשמיע את דעתך ללא מורא, ומצד שני לשבח את החולקים עליך שהולכים בדרך רבותיהם.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמא

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה קְרָאתִיךָ חוּשָׁה לִּי הַאֲזִינָה קוֹלִי בְּקָרְאִי לָךְ:ב תִּכּוֹן תְּפִלָּתִי קְטֹרֶת לְפָנֶיךָ מַשְׂאַת כַּפַּי מִנְחַת עָרֶב:ג שִׁיתָה יְהוָה שָׁמְרָה לְפִי נִצְּרָה עַל דַּל שְׂפָתָי:ד אַל תַּט לִבִּי לְדָבָר רָע לְהִתְעוֹלֵל עֲלִלוֹת בְּרֶשַׁע אֶת אִישִׁים פֹּעֲלֵי אָוֶן וּבַל אֶלְחַם בְּמַנְעַמֵּיהֶם:ה יֶהֶלְמֵנִי צַדִּיק חֶסֶד וְיוֹכִיחֵנִי שֶׁמֶן רֹאשׁ אַל יָנִי רֹאשִׁי כִּי עוֹד וּתְפִלָּתִי בְּרָעוֹתֵיהֶם:ו נִשְׁמְטוּ בִידֵי סֶלַע שֹׁפְטֵיהֶם וְשָׁמְעוּ אֲמָרַי כִּי נָעֵמוּ:ז כְּמוֹ פֹלֵחַ וּבֹקֵעַ בָּאָרֶץ נִפְזְרוּ עֲצָמֵינוּ לְפִי שְׁאוֹל:ח כִּי אֵלֶיךָ יְהוִה אֲדֹנָי עֵינָי בְּכָה חָסִיתִי אַל תְּעַר נַפְשִׁי:ט שָׁמְרֵנִי מִידֵי פַח יָקְשׁוּ לִי וּמֹקְשׁוֹת פֹּעֲלֵי אָוֶן:י יִפְּלוּ בְמַכְמֹרָיו רְשָׁעִים יַחַד אָנֹכִי עַד אֶעֱבוֹר:
נקרא  5  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה