טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
טיוטת המתווה נחשפה בוועדה: כ-52 אלף איש יוכלו לשהות חמש שעות במירון...
למי שמכיר את הנתונים זה די והותר...
ולא יצטרכו לכאורה לצאת אחרי 5 שעות...
 

לבלוב

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
למי שמכיר את הנתונים זה די והותר...
ולא יצטרכו לכאורה לצאת אחרי 5 שעות...
חבל שהוא בכלל מגביל ל5 שעות
אני אומר חבל, כי זה חבל בשבילו
זה נותן פתחון פה לכל האש דת למיניהם.....
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
חבל שהוא בכלל מגביל ל5 שעות
אני אומר חבל, כי זה חבל בשבילו
זה נותן פתחון פה לכל האש דת למיניהם.....
זה לא רציני...
זה כדי לסתום את פיהם של המקטרגים, וגם אש דת צריכים להבין את זה...
חוצמיזה שיוסי דייטש כבר הוכיח שהוא יודע להסתדר עם הקהילות הקנאיות בהידברות שקטה, נקווה שכך זה יסתיים גם כעת..
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית

החלו העבודות להכשרת הר מירון לקראת ההילולא

כחלק מההכנות לקראת הילולת הרשב"י במירון 2023 והעבודות להכשרת השטח, דרך בורמה מורחבת - פי שניים מהמצב הקיים • העבודות במקום מצטרפות לעבודות לבניית ציר החירום החדש שהורחב פי ארבעה מהציר הישן.

החלו העבודות להכשרת הר מירון לקראת ההילולא​

כחלק מההכנות לקראת הילולת הרשב"י במירון 2023 והעבודות להכשרת השטח, דרך בורמה מורחבת - פי שניים מהמצב הקיים • העבודות במקום מצטרפות לעבודות לבניית ציר החירום החדש שהורחב פי ארבעה מהציר הישן​

משה ויסברג

55166d0e9d1d6ca55504.jpg
דרך מהדרין שהורחבה | צילום: באדיבות המצלם
כחלק מהכשרת השטחים ביישוב מירון וההכנות להילולה הקרובה בל"ג בעומר, החלו העבודות בשטח להכשרה והרחבה של 'דרך בורמה', לטובת רכבי ההצלה והחירום ולרווחת עשרות אלפי העולים מירונה, בשגרה בכלל ובזמן ההילולא בפרט.
העבודות בשטח באות כחלק מההכנות להילולא הקרובה, על בסיס הפקת הלקחים מהאסון בהר לפני כשנתיים ומקריסת מתווה ההילולא דאשתקד, ולאחר עבודה מאומצת של השר הממונה מאיר פרוש שפעל מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לאישור תקציבי של 20 מיליון ש"ח להכשרת הדרכים, בנוסף לעשרות מיליוני השקלים שיוקצו לטובת ההילולא.
הדרך החדשה צפויה לכלול כאמור כביש מרווח ומשופר, בנוסף לתאורה ועמדות עצירה לאורך כל הדרך לטובת רכבי ההצלה והחירום.
בנוסף, במסגרת העבודות בהר נבנה ציר חירום משופר ומרווח שישמש גם לעלייה לציון וגם למעבר חירום מקוצר ומרווח.
שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש ציין כי "העבודות בשטח נעשות לטובת עשרות אלפי החוגגים, על מנת שתהיה הילולא שמחה ובטוחה, ומצטרפות לעבודות המאומצות שנעשות כל העת ברחבי ההר כדי להכשיר את המקום לקראת ההילולא. אני מודה לשר סמוטריץ' על אישור התקציב המיוחד להכשרת השטחים, ולשר גולדקנופף על הסיוע במציאת השטחים המתאימים לעשרות אלפי המתפללים והחוגגים".
הפרויקטור הממונה יוסי דייטש מסר: "בזכות שיתוף פעולה פורה עם אנשי המשטרה, ועבודה מאומצת של השר הרב מאיר פרוש, אנו עובדים בשטח לטובת ההילולה שתתקיים בעוד כחודש וחצי. אנחנו עושים את מירב המאמצים כדי להספיק ולהכשיר את השטח לקראת ההילולא, וכדי שתהיה הילולה שמחה ובטוחה לעשרות אלפי המתפללים ומבקשי הישועה. עם זאת, אסור לשכוח שחלק לא מבוטל מהצלחת ההילולה תלוי גם בציבור. אם הציבור ישכיל להסתכל בעין טובה, לחשוב על השני ולפעול לפי ההנחיות, אני משוכנע שבעזרת השם נעבור את ההילולא בשמחה ובביטחה".
בחדרי חרדים
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
למה לחזור על טעויות?
למה נראה להם שמישהו יקנה את זה?
ויעמוד במרחק ק"מ מהציון בדבקות?
זה לא יעבוד וחבל!!!
כי חשבתי שהשנה זה אנשים שמבינים משהו...

110 דונם ל-3 מתחמי הדלקה, חניונים, אוהלי תפילה, וח"י רוטל​

110 דונם של אוהלי תפילה ולימוד, מתחם חלאק'ה חדשני ומרווח, מוקדי הדלקה ומתחמי מזון וח"י רוטל - וזה רק חלק קטן ממה שצפוי להתקיים ב"מתחם ההילולא" (מתחם 89) אותו התחילו להכשיר לקראת ההילולא במירון, כחלק מפעילות הסדרת ההר של השר הממונה הרב מאיר פרוש והפרויקטור הרב יוסי דייטש​

05c92bcda9ae7d809d5e.jpg
הכשרת השטח במירון | צילום: באדיבות המצלם
כחלק מיישום מסקנות ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון, הורה השר פרוש לאתר שטח מישורי ומרווח לטובת התכנסות עשרות האלפים העולים מירונה. לאחר מאמצים מרובים אותר שטח ענק בכניסה ליישוב, שטח בהיקף של כ-110 דונם שקיבל את השם "מתחם ההילולא" (מתחם 89), ויכול להכיל כ-25 אלף איש בו זמנית. הפעילות בשטח מתאפשרת בזכותו של שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף שאישר את העברת השטח לטובת ההילולא.
לאחר שהושלמו ההכנות התכנוניות וההנדסיות, החלו עבודות ההכשרה, לאזור שצפוי לכלול מתחמי הדלקה לטובת הדלקות האדמו"רים והרבנים מכלל העדות והחוגים, רחבות ריקודים גדולות ומישוריות, מתחמי חלאק'ה חדשניים לטובת ילדי החלאק'ה ובני משפחותיהם, מתחמי מזון וחלוקת ח"י רוטל ואהלי תפילה ולימוד ממוזגים ורחבי ידיים.

במתחם תוקם בנוסף במת ענק של שמחה וריקודים, לצד אוהל מיוחד שיעמוד לטובת המשפחות השכולות של קדושי מירון. כמו כן מוקמים במתחם חדרי נוחיות חדשים לגברים ונשים בהיקף משמעותי שאמור להכיל את עשרות האלפים.
על מנת לסייע ולהקל על החוגגים, לצד המתחם החדש יוקמו גם חניוני ענק לטובת הגעה קלה ונוחה לקהילות השונות המקיימות הדלקה במתחם.
הכשרת המתחם מצטרפת לכלל העבודות הנעשות בשטח, וביניהן בניה מחודשת של דרך הכהנים והרחבתה פי שלוש מהקיים, הסרת המכשולים, בניית מתווה תחבורה סדיר, ביטול חניוני הויסות והוספת חניוני התרעננות ועוד.
שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "הכשרת המתחם הינה צעד משמעותי שיאפשר להמוני העולים לשמוח לכבוד רשב"י, מבלי לפגוע בשלום הציבור ומבלי לסכן את ציבור המתפללים והחוגגים. נמשיך לפעול במטרה לאפשר את קיום ההילולא באופן מכובד ובטוח ובעיקר בעין טובה ובערבות הדדית".
הממונה על ההילולא, יוסי דייטש: "בהתאם למדיניות השר, אנחנו פועלים ללא לאות כדי לאפשר את קיום ההילולא באופן המיטבי. אני מודה לשר השיכון ולצוות לשכתו, כמו גם לאנשי רשות מקרקעי ישראל ולכל הגורמים הרלוונטיים שפועלים יום ולילה לאפשר את קיום ההילולא כסדרה. הזמן קצר והמלאכה מרובה, ובסייעתא דשמיא נעשה ונצליח".

הסרטון:https://www.kore.co.il/files/2023/4/videos642af828d0ee8file_8068.mp4
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
3.4.2023 18:56
ישראל כהן: מרדכי הלפרין מהנהלת מושב מירון הגיש צו מניעה להפסקת העבודות ב"מתחם הילולא" בטענה שהשטח שייך למושב.
בקיצור כל השטיקים הקבועים,
הוא כל שנה תוקע מקלות בגלגלים...
שנה שעברה המועצה לא אישרה משום מה להדליק בכל שטח המושב בלי להשיג תוך יום אישורים ב30 גורמים שונים...
הכל כמו שהיה ...
 

משה שולמן

משתמש מקצוען
חודש וחצי לפני הילולת הרשב"י שבה יציינו שנתיים לאסון הנורא בליל ל"ג בעומר תשפ"א במירון, אלמנתו של ההרוג הרב יוסף גרינבוים ז"ל מחסידי ויז'ניץ התארסה בשעה טובה ומוצלחת עם החתן הרב בנימין שלזינגר מחסידי חוג חתם סופר בבני ברק. אלמנתו של ההרוג הרב יוסף גרינבוים ז"ל מחסידי ויז'ניץ התארסה בשעה טובה ומוצלחת עם החתן הרב בנימין שלזינגר מחסידי חוג חתם סופר בבני ברק.
 

קצר ולענין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
ראיון חג עם השר מאיר פרוש והפרויקטור יוסי דייטש היום ב'שחרית'

1680877710012.png
 

קבצים מצורפים

  • _07042023.pdf
    4.4 MB · צפיות: 61

קצר ולענין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
נפתח קו המידע הרשמי להילולת הרשב"י במירון
הקו יביא בעברית ובאידיש את כל המידע הדרוש לציבור כדי להכיר באופן מלא את המתווה המתוכנן והפעילות הנעשית
בהר מירון לקראת ההילולא
מספר הקו: 03-566-1111
(המבשר)
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית

הישורת האחרונה: השר פרוש בסיור בשטחי העבודות במירון...​


שר ירושלים ומסורת ישראל ופרויקטור ההילולא קיימו סיור מעמיק במירון לקראת הצגת מתווה ההילולא לציבור • בישיבת עבודה במשטרה עם מפקד המחוז וראש אגף התנועה הוצגה תמונת המצב בהיערכות לאבטחת העולים​

6a735db4c28245c6ab45.jpg
השר פרוש בסיור במירון | צילום: מיכאל דימנשטיין, לע"מ
שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, ופרויקטור ההילולא, יוסי דייטש, קיימו ביום חמישי סיור מעמיק ומקיף במירון, לקראת הצגת מתווה הילולת הרשב"י תשפ"ג לציבור.
בשעות הבוקר ביקרו במטה הפיקוד של מחוז צפון במשטרה, שם שמעו את ההערכה מקציני ושוטרי המחוז לעבדותם של פרויקטור והצוותות שהקים, שצפויים לקחת חלק ב'מבצע מירון'. בפגישה עם מפקד המחוז, ניצב שועאע (שוקי) תחאוכה, בירכו על שיתוף הפעולה המבורך שבעז"ה יוביל להצלחת המתווה.
בפגישת עבודה מורחבת, שהתקיימה בראשות ניצב תחאוכה, וראש אגף התנועה במשטרת ישראל, ניצב יהודה בן עטר, הוצגה תמונת המצב של ההיערכות המשטרתית והמפקדים האמונים על ההיבטים השונים של מבצע ההילולא הציגו את הנעשה בגזרתם.
de957c881e346df9949d.jpg

בהמשך הגיעו השר והפרויקטור לסיור במירון, שנפתח בחניונים השונים שישמשו את אלפי כלי התחבורה שיביאו את ההמונים להילולא, וסקרו את עבודות ההכשרה, תוך הקפדה על נוחות מרבית לכל הנוסעים.
בביקור במתחם ההילולא המורחב, שהולך ומוכשר בימים אלו, הוצגה לשר מפת המיקומים של האירועים הנוספים שיתקיימו במקום כנהוג במסורת של מירון מידי שנה, שיכיל במהלך יום ההילולא עשרות אלפי איש, בשורת שטחי התכנסות ברחבי המתחם.
השר עמד על כך מול המפיקים כי יש לוודא כי המתחם יהיה ברמה גבוהה של בטיחות ונוחות, למען הרבבות העולים למירון, שייהנו השנה משירות מכובד וראוי, לכבודו של התנא רבי שמעון בר יוחאי.
1672a7ebd7f0bb9131fd.jpg

בסיור בדרך הכהנים ובדרך בורמה, סקרו פרוש ודייטש את עבודות התשתית הנרחבות והחסרות תקדים הנעשות במקום. השר וידא מול מנהלי העבודות את העמידה בלוחות הזמנים לקראת ההילולא.
במעלה ההר בחן השר את יישום המתווה המיוחד המגובש למתחם הציון, שיאפשר את הגעת ההמונים להר והתפרסותם על שטחים רבים המוכשרים בימים אלו, סמוך לציון הרשב"י.
בתום הסיור, קיים השר רצף של פגישות עבודה במירון עד לשעות הערב המאוחרות, כולל מפגש עם כמאה נציגי קהילות להם הוצג המתווה לעולים למירון במסגרת הקהילתית, וישיבות נוספות לקראת המעבר לשלב הסופי ביישום מתווה ההילולא.
cfdbb550497984223b29.jpg

בחדרי חרדים
 

a jew

משתמש פעיל
עובד בנטפרי
 

ההדר שבהדר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
דייטש הזכיר כמה וכמה פעמים בתוך הדברים שלו את הרב בידרמן זאת אומרת שר'ב מיילך הולך להדליק השנה במירון?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ו

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד:ב יְהוָה אַל בְּאַפְּךָ תוֹכִיחֵנִי וְאַל בַּחֲמָתְךָ תְיַסְּרֵנִי:ג חָנֵּנִי יְהוָה כִּי אֻמְלַל אָנִי רְפָאֵנִי יְהוָה כִּי נִבְהֲלוּ עֲצָמָי:ד וְנַפְשִׁי נִבְהֲלָה מְאֹד (ואת) וְאַתָּה יְהוָה עַד מָתָי:ה שׁוּבָה יְהוָה חַלְּצָה נַפְשִׁי הוֹשִׁיעֵנִי לְמַעַן חַסְדֶּךָ:ו כִּי אֵין בַּמָּוֶת זִכְרֶךָ בִּשְׁאוֹל מִי יוֹדֶה לָּךְ:ז יָגַעְתִּי בְּאַנְחָתִי אַשְׂחֶה בְכָל לַיְלָה מִטָּתִי בְּדִמְעָתִי עַרְשִׂי אַמְסֶה:ח עָשְׁשָׁה מִכַּעַס עֵינִי עָתְקָה בְּכָל צוֹרְרָי:ט סוּרוּ מִמֶּנִּי כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן כִּי שָׁמַע יְהוָה קוֹל בִּכְיִי:י שָׁמַע יְהוָה תְּחִנָּתִי יְהוָה תְּפִלָּתִי יִקָּח:יא יֵבֹשׁוּ וְיִבָּהֲלוּ מְאֹד כָּל אֹיְבָי יָשֻׁבוּ יֵבֹשׁוּ רָגַע:
נקרא  39  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה