סרטים להמחשת רעיונות מהתורה

רותי12

מהמשתמשים המובילים!
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י amirg;977933:
בס"ד

האם מישהו הזכיר עד כה שדברי התורה הם מעל ומעבר לזמן ומקום כוכבים ומזלות?

ואוסיף לשאול (ולא כטענה או פולמוס):
האם זוכרים את 'לא תעשה לך פסל ותמונה' ומבינים שזה קשור בראש ובראשונה לרצון הגשמי שלנו 'להמחיש' כל דבר ולמסגר כל דבר נעלה ורוחני שמעל החושים שלנו בתוך מסגרת חומר צרה?

האם שוכחים את עינוי הטיט והלבנים במצרים?
האם זוכרים את 'נעשה ונשמע'? קודם נעשה ואז נוכל 'לשמוע' - מעל החושים.
צריך להאמין בזה 'כאיש אחד בלב אחד'.

את הילד יש ללמד ליכולת חשיבה מופשטת וגבוהה ולפיתוח עוצמת הרצון לעשיה טובה.
תוך כדי כך, במהלך גדילתו הוא 'ישמע' ויבין את הדברים בצורה הרבה יותר בהירה וברורה, לעומק לרוחב ולגובה יותר מכל 'המחשה' שיכול להביא לו בן אנוש.

התפתחותו בתורה ומצוות, בעשיית טוב, בצדקה ובשיתוף פעולה עם חברים, בכיבוד הורים ובהקשבה נדיבה וכן ביכולת לתת מעצמו ואחר כך להתחתן, לגדל ילדים להתפרנס ועוד - התפתחות זו היא זאת שתמחיש לו נכון את הדברים.

בהצלחה,
חג כשר ושמח

למרות שערב פסח ואין לי זמן, היתי חייבת להגיב לך: עלית פה לענן גבוה מאד... דברת גבוהה גבוהה.. תודה על כל דברי ה"גבוהה" שדיברת. לולא הית כותבת לא הינו יודעים שיש
לחנך לכיבוד הורים ומידות טובות. וממש נס שקראתי את זה עכשיו , שהזכרת לי ענינים חשובים אלה! אבל מה לזה ולשאלה ששאלתי? תוכל\י להסביר לי את הקשר ?
ומה , אם לדעתך לא צריך המחשה לילדים. לדעתי (כאמא שגם כמוך יודעת לחנך לכיבוד הורים ולדרך ארץ ב"ה..)יש גילאים שאי אפשר עדיין לחנך לחשיבה מופשטת.
יש ילדים שכן צריכים המחשות. נקודה.
ולא קרה כלום אם הילד ראה כמה תמונות זזות הממחישות את מכת דם.
מבטיחה לך שלא זה מה שיטמא את נפשו ורוחו. אולי זה שרואה שהוריו בערב פסח עסוקים רק בקניות וניקיונות לחג ושוכחים שמהות החג זה להרבות ביציאת מצרים, אולי זה מה שיטמא את רוחו ונפשו. .
בטוחה שהמחשה בת 10 דק' של מכת צפרדע לא תזיק לאף אחד מבני ישראל.
די לעשות עניין מכל דבר.כל מה שאמרת מיותר.
פסח כשר ושמח עם הרבה המחשות וסיפורי יציאת מצרים לילדים! כי עיקר הפסח זה להרבות בסיפור יציאת מצרים. וכל אחד ימחיש איך שנראה לדעתו להמחיש. העיקר שנגיע לאמונה שלמה וניגאל בעז"ה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  3  פעמים

לוח מודעות

למעלה