סעיף 14 בחוק הפיצויים

הכנה לעימוד

משתמש פעיל
האם לא חתמתי על זה, האם אני מתחייב על הסעיף הנ"ל או שלא,
אני רוצה לתבוע את המעביד לפי משכורת אחרונה, ולא לפי מה שהצטבר בקופה,
זה הבדל די משמעותי.
בתודה מראש,
 

חיה.

משתמש מקצוען
אם לא חתמת סעיף 14 לא חל.
חריג: על הפרשות לקופ"ג מכח החוק של הפרשה לפנסיה חובה חל סעיף 14 באופן אוטומטי.
 

הכנה לעימוד

משתמש פעיל
תודה, לא הבנתי מה החריג?
אני לא מדבר על פנסיה אלא על ההפרשה לפיצויים מכח החוק!
 

חיה.

משתמש מקצוען
עד 2008 המעביד לא היה חייב להפריש לפיצויים ולפנסיה. רק אם העובד פוטר המעביד היה חייב לשלם לו פיצויים בגובה משכורת אחרונה * מספר שנות עבודה.
מ-2008 מכח החוק של פנסיה חובה המעביד גם חייב להפריש לעובד לפיצויים. על כספי פיצויים אלו חל סעיף 14. כלומר - העובד יקבל אותם בכל מקרה, גם אם יעזוב מרצונו, אך מנגד הוא יקבל רק את הסכום שנצבר, גם אם משכורתו הועלתה במהלך השנים.
 

sh12

משתמש מקצוען
נכתב ע"י nיה;1182942:
אך מנגד הוא יקבל רק את הסכום שנצבר, גם אם משכורתו הועלתה במהלך השנים.

אם המשכורת עולה, גם ההפרשה לפיצויים עולה בהתאם.
הרי ההפרשה היא אחוזים מסויימים מתוך המשכורת.
 

הכנה לעימוד

משתמש פעיל
בשנה הראשונה המשכורת שלי היתה יחסית מאוד נמוכה - בעיקר מילויי מקום וכדו',
אם לא חל עלי סעיף 14 - אזי מגיע לי לפי המשכורות האחרונות על השנים אחורה ג"כ
עדיין לא יצאתי ברור מה קורה אם לא חתמתי
תודה למגיבים ועונים
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
בגדול,
כמה אחוזים המעביד הפריש לך עבור הפיצויים ? אם הוא הפריש 5 %, מגיע לך לכאו' לפי השנה האחרונה בניכוי הפיצויים שכבר הופרשו לקופה. אם הוא הפריש 8.3 % אז מה שהוא הפריש זה מה שמגיע לך.
 

פרייליך רו"ח

משתמש רשום
משנת 2008, שחל חובת הפקדה לגמל ע"י המעסיק
על החלק שהמעסיק הפריש לפיצויים, חל באופן אוטומטי סעיף 14. משנת 2008, מדי שנה הסכום עלה, וכעת בשנת 2014, רכיב ההפקדה לפיצויים הוא 6%.
על ההפרש בין הפקדת המעסיק לבין חובת תשלום פיצויים שזה 8.33% שזה חודש משנה. הפיצויים משולמים לפי משכורת אחרונה.

ולשאלה הספציפית, עובד שעתי, שמן הסתם זה המעמד שלך. מחשבים ממוצע שעות עבודה, ב12 חודשים אחרונים, כפול תעריף לשעה במשכורת אחרונה. זה בהקשר של התעריף לשעה
בהקשר של כמות שעות העבודה שהשתנה בשנה האחרונה. לגבי זה מחלקים את תקופות העבודה. ולכל תקופה מחשבים את הפיצויים לפי כמות שעות העבודה באותה תקופה.
 

הכנה לעימוד

משתמש פעיל
הוא הפריש לי 8.3 אחוז לפיצויים - לפי התשובה של מיכל 123 אני מבין שאין לי עילה לתביעה כי סעיף 14 חל אוטומטי - תקנו אותי אם אני טועה!!!
אין שמחה כהתרת הספיקות
תודה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת זְכוֹר יְהוָה לְדָוִד אֵת כָּל עֻנּוֹתוֹ:ב אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַיהוָה נָדַר לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ג אִם אָבֹא בְּאֹהֶל בֵּיתִי אִם אֶעֱלֶה עַל עֶרֶשׂ יְצוּעָי:ד אִם אֶתֵּן שְׁנַת לְעֵינָי לְעַפְעַפַּי תְּנוּמָה:ה עַד אֶמְצָא מָקוֹם לַיהוָה מִשְׁכָּנוֹת לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ו הִנֵּה שְׁמַעֲנוּהָ בְאֶפְרָתָה מְצָאנוּהָ בִּשְׂדֵי יָעַר:ז נָבוֹאָה לְמִשְׁכְּנוֹתָיו נִשְׁתַּחֲוֶה לַהֲדֹם רַגְלָיו:ח קוּמָה יְהוָה לִמְנוּחָתֶךָ אַתָּה וַאֲרוֹן עֻזֶּךָ:ט כֹּהֲנֶיךָ יִלְבְּשׁוּ צֶדֶק וַחֲסִידֶיךָ יְרַנֵּנוּ:י בַּעֲבוּר דָּוִד עַבְדֶּךָ אַל תָּשֵׁב פְּנֵי מְשִׁיחֶךָ:יא נִשְׁבַּע יְהוָה לְדָוִד אֱמֶת לֹא יָשׁוּב מִמֶּנָּה מִפְּרִי בִטְנְךָ אָשִׁית לְכִסֵּא לָךְ:יב אִם יִשְׁמְרוּ בָנֶיךָ בְּרִיתִי וְעֵדֹתִי זוֹ אֲלַמְּדֵם גַּם בְּנֵיהֶם עֲדֵי עַד יֵשְׁבוּ לְכִסֵּא לָךְ:יג כִּי בָחַר יְהוָה בְּצִיּוֹן אִוָּהּ לְמוֹשָׁב לוֹ:יד זֹאת מְנוּחָתִי עֲדֵי עַד פֹּה אֵשֵׁב כִּי אִוִּתִיהָ:טו צֵידָהּ בָּרֵךְ אֲבָרֵךְ אֶבְיוֹנֶיהָ אַשְׂבִּיעַ לָחֶם:טז וְכֹהֲנֶיהָ אַלְבִּישׁ יֶשַׁע וַחֲסִידֶיהָ רַנֵּן יְרַנֵּנוּ:יז שָׁם אַצְמִיחַ קֶרֶן לְדָוִד עָרַכְתִּי נֵר לִמְשִׁיחִי:יח אוֹיְבָיו אַלְבִּישׁ בֹּשֶׁת וְעָלָיו יָצִיץ נִזְרוֹ:
נקרא  25  פעמים

אתגר AI

תקווה לעתיד טוב יותר • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה