זאת שאלה מעולה.כן, זה מובן. אני שואלת מה הם חושבים על ההתנהגות שלהם אליה. האם הם מאמינים שזה מה שיגרום לה ללכת בדרך שלהם, או בכלל ללכת בדרך טובה כלשהי. האם הם משוכנעים שהם עושים את הדבר הנכון או מה כן מניע אותם לפעול כמו שהם פועלים
כל עוד הם נוקטים בצעדים הללו, אני מאמינה שזה מה שהם חושבים - שרק דרך הפחד אפרת תחזור למוטב.
כשאני אומרת הפחד אני מתכוונת גם לפחד מהם, וגם להבדיל מהקב"ה. (אם לא תלכי ככה תהיי בגיהנום וכו)
מאחר והסיפור נכתב בגוף ראשון. אין לי דרך לעשות סיטואציה שלהם לבד, ללא אפרת ולתאר מה הם חושבים ומרגישים.
אפרת יכולה להסיק את זה מתנועות הגוף, מטון הדיבור וכו.
מה שכן, בעוד כמה פרקים אמור להיות דוח שיח ביניהם שאפרת תשמע מהצד. זה משהו שבהחלט אפשר להכניס. אבל שוב, לא בתדירות גבוהה מדי. אם התכוונת לזה אז יהיה קטע כזה בהמשך בעז"ה.
כמו שכתבתי לעיל, בגלל שמדובר בגוף ראשון אין לי דרך לכתוב מה עובר להם בראש.לא את מה שעובר להם בראש.
והנה תשובה טובה יותרנקודת המבט של הפרקים היא מהצד של אפרת. זה סיפור שנכתב מגוף ראשון.
אבל זה עדיין לא סותר את היכולת של הסופר להראות לנו את התחושות של הסובבים דרך נקודת המבט שלו.
אפשר לעשות את זה במשפטים ברורים דרך דיאלוגים (כמו התגובה שלהם על הנגן והבגדים), דרך מעשים (הדלת הסגורה למשל זאת דוגמא מצוינת), ואפשר גם להשתמש בסאבטקסט.
במילה אחת מאוכזבים.אם זה כל כך ברור, תנסי לנסח לי את זה במשפט אחד. מה ההורים של אפרת חושבים על השינוי שלה?
מאוכזבים מאפרת. מאוכזבים מהדרך שהיא מתחילה לפלס לעצמה, שונה משלהם.
חשוב להדגיש שבגלל שההורים שלה חזרו בתשובה האכזבה עמוקה הרבה יותר. וזאת בגלל שכל צעד הכי קטן שלה מחזיר אותם אל העבר. לעולם שברחו ממנו.
בלי שום קשר לזה שהם מאוכזבים, ובלי שום קשר לזה שהם חזרו בתשובה, הם גם לא מקבלים את הדרך הזו. יעידו הדלת הנעולה והנגן שנלקח.
מה שכן אני לא לגמרי בטוחה שאני מצליחה להבין את נקודת המבט שלהם.
טוב שאת אומרת לי את זה כי משום מה הייתי בטוחה שהדעה שלהם מאוד ברורה. (בגלל כל הדיאלוגים, ההבעות פנים הבלתי מרוצות, האווירה המתוחה בבית, הנגן שנלקח, הדלת שננעלה)
אולי נשאל את זה ככה. יש כאן מישהו שחשב שההורים שלה כן מרוצים מההתנהלות שלה? או לכל הפחות שהם מקבלים אותה? (אם התשובה היא כן, אז צריכה לחשב סיפור מחדש...: )