אסטרטגיה ניתוח קמפיינים לבחירות

מצב
הנושא נעול.

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
האמת,
חבל מאד שיהדוה"ת לא מדגישה גם "כי יש לנו דרך".
נכון שזה מובן מאליו, אבל לקרוא ש"ברגע האמת" וכו' וכו'
זה נמאס.
תנו לנו תמונות היסטוריות של הצבעה, תנו משהו יותר מעניין חוץ ממכתבי הרגע האחרון ושלטים ממוחזרים.
אנחנו קהל, גם אם שבוי.
ש"ס כן עושה קמפיין חלקי לציבור החרדי. עצוב, אבל גם היא משקיעה את מיטב כוחה (לפחות בקמפיין) באחינו החילונים/מסורתיים.
בזמנו טען הנרי קיסינג'ר שלמדינת ישראל אין מדיניות חוץ, אלא רק מדיניות פנים...
באותה מידה למפלגות החרדיות אין מדיניות חוץ - כיצד מנסים לשאוב קולות, אלא רק מדיניות פנים - איזה משרד פרסום יקבל את הכסף הגדול, וכיצד בדיוק העוגה תתחלק בין היומונים והשבועונים.
 

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
1610103792586.png

1610104202706.png

גם סמוטריץ' מקים מפלגה?
 
נערך לאחרונה ב:

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
המכתב של מתן כהנא לסמוטריץ'
בצלאל ידידי,


אתה יודע היטב מה אני חושב עליך ועד כמה אני מעריך אותך. אם יש לך עדיין איזה שהוא ספק, תקשיב לאחד מעשרות הראיונות בהם נשאלתי לגביך. אני פוליטיקאי צעיר. עדיין אומר אמת בראיונות...

תוכל לשמוע אותי חוזר פעם אחר פעם על כמה שאני מעריך אותך (נראה לי שאפילו פעם אחת התפלק 'מעריץ'...), עד כמה אנחנו מסכימים על כל-כך הרבה דברים, על היעילות שלך כפרלמנטר וכשר בממשלה, ועל עד כמה אנחנו עובדים בהרמוניה ביחד.

לא מתחרט על אף מילה.

קיוויתי שלעולם לא נגיע למאבק הכה מיותר הזה "מי יותר מייצג את הציונות הדתית".

ההרמוניה בה עבדנו מילאה אותי בשמחה. בני הציונות הדתית, על המנעד הרחב של גווניה, יודעים לעבוד יחד כדי לקדם מטרות משותפות. בני הציונות הדתית יודעים לתאם ביניהם עמדות ולחלק ביניהם משימות כדי "להתאים חימוש למטרה". בני הציונות הדתית יודעים להתווכח גם בחדרי חדרים וגם בכיכר העיר על נושאים שבהשקפה. על איך לרומם את קרנה של הרבנות הראשית, על מתווה הגיור הנכון, על גיוס נשים לצה"ל ועוד ועוד.

ויכוחים לשם שמים. ויכוחים הנשענים על עולם ההלכה וגדולי תורה. ויכוחים שבהם שנינו ידענו שגם הצד השני רוצה לקדש שם שמים ולחזק את קרנה של תורתנו הקדושה, ובעצם אנחנו חלוקים על הדרך.

בצלאל ידידי, כואב לי. זהו? אני לא מייצג את הציונות הדתית?

אתה יודע כמה זמן הקדשתי לקידום נושאים החשובים לציונות הדתית. כמוך, פעלתי מתוך אמונה שהערכים שלנו והדברים בהם אנחנו מאמינים טובים ונכונים לכלל המדינה.

אתה ראית איזה התקפות חטפתי מחברי לנשק כשביטאתי בקול רם וברור את העמדות בהם אנו מאמינים במגוון נושאים. שיתפתי אותך בדברים. ראית שזה לא היה לי קל.

אתה יודע שהגשתי הצעות חוק שישפרו את הסיכויים למינוי רב ראשי ציוני.

אתה יודע שהקמתי שדולה לשיפור שרותי הדת כדי לטפל בבירוקרטיה הנוראית ובחילול ה' שנגרם במצב הקיים. אתה יודע שפעלתי רבות לקדם בחינות לרבני עיר לתלמידי המוסדות שלנו.

אתה יודע שנפגשתי עם ראשי ערים כדי לקדם בחירת רבנים ציוניים. אתה מכיר את סיורי העומק שעשיתי בישיבות ובמפעלות החינוך וההתנדבות של הציונות הדתית ובגרעינים התורניים כדי להבין את המצוקות ולהושיט יד.

אתה יודע שהסתובבתי בישיבות שלנו ועודדתי את בחורי הישיבה להמשיך וללמוד תורה.


אתה מכיר היטב את תפיסת עולמי בענייני משפט, התיישבות, כלכלה וחברה, נושאים שנראה לי שלגבי רובם אנו חולקים דעות דומות להפליא ומנסים לקדם ביחד ולחוד.

בצלאל ידידי,

אני חושב שמאז שאני בכנסת הצלחתי להוכיח שגם במפלגה שפתחה את שורותיה לכל הימין הערכי והאידאולוגי, מפלגה השואפת להנהגה לאומית, אפשר להמשיך ולהיות נציג אותנטי לבית הגידול ממנו הגענו. אפשר להמשיך ולקדם את כל הנושאים היקרים לציבור הנפלא שלנו גם במפלגה שאינה על טהרת סקטור אחד בלבד.

בימים האחרונים מתקיים דיון ער (שלא לומר ויכוח) מי מייצג בצורה אוטנטית יותר את הציונות הדתית. האם יש יותר "בצלאלים" או יותר "מתן כהנאים".

בשביל מה אנחנו צריכים את הוויכוח הזה?

אני פשוט יודע שהציונות הדתית זה מה שאתה מייצג והציונות הדתית זה מה שאני מייצג. אני יודע שממש במשפחות הגרעיניות של שנינו יש מזה ומזה.

ואני בעיקר יודע ש"ביחד זה שלם".

בצלאל,

באופן בו פעלנו יחד ב"ימינה", בזכות הגיוון, בזכות זה שאנחנו בעצם משלימים זה את זה, הצלחנו לייצג נאמנה את כלל הציונות הדתית. למרות הקשיים שחווינו כסיעה באופוזיציה הצלחנו להניף את הדגל שלנו ואני בטוח שכאשר נהיה כולנו ביחד, מאוחדים בקואליציה, נמשיך לעשות את זה בהצלחה וביעילות גדולים בהרבה.

בצלאל,

למען ערכיה ותורתה של הציונות הדתית. בוא נמשיך ביחד!



מקור
 

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai
המכתב של מתן כהנא לסמוטריץ'
בצלאל ידידי,


אתה יודע היטב מה אני חושב עליך ועד כמה אני מעריך אותך. אם יש לך עדיין איזה שהוא ספק, תקשיב לאחד מעשרות הראיונות בהם נשאלתי לגביך. אני פוליטיקאי צעיר. עדיין אומר אמת בראיונות...

תוכל לשמוע אותי חוזר פעם אחר פעם על כמה שאני מעריך אותך (נראה לי שאפילו פעם אחת התפלק 'מעריץ'...), עד כמה אנחנו מסכימים על כל-כך הרבה דברים, על היעילות שלך כפרלמנטר וכשר בממשלה, ועל עד כמה אנחנו עובדים בהרמוניה ביחד.

לא מתחרט על אף מילה.

קיוויתי שלעולם לא נגיע למאבק הכה מיותר הזה "מי יותר מייצג את הציונות הדתית".

ההרמוניה בה עבדנו מילאה אותי בשמחה. בני הציונות הדתית, על המנעד הרחב של גווניה, יודעים לעבוד יחד כדי לקדם מטרות משותפות. בני הציונות הדתית יודעים לתאם ביניהם עמדות ולחלק ביניהם משימות כדי "להתאים חימוש למטרה". בני הציונות הדתית יודעים להתווכח גם בחדרי חדרים וגם בכיכר העיר על נושאים שבהשקפה. על איך לרומם את קרנה של הרבנות הראשית, על מתווה הגיור הנכון, על גיוס נשים לצה"ל ועוד ועוד.

ויכוחים לשם שמים. ויכוחים הנשענים על עולם ההלכה וגדולי תורה. ויכוחים שבהם שנינו ידענו שגם הצד השני רוצה לקדש שם שמים ולחזק את קרנה של תורתנו הקדושה, ובעצם אנחנו חלוקים על הדרך.

בצלאל ידידי, כואב לי. זהו? אני לא מייצג את הציונות הדתית?

אתה יודע כמה זמן הקדשתי לקידום נושאים החשובים לציונות הדתית. כמוך, פעלתי מתוך אמונה שהערכים שלנו והדברים בהם אנחנו מאמינים טובים ונכונים לכלל המדינה.

אתה ראית איזה התקפות חטפתי מחברי לנשק כשביטאתי בקול רם וברור את העמדות בהם אנו מאמינים במגוון נושאים. שיתפתי אותך בדברים. ראית שזה לא היה לי קל.

אתה יודע שהגשתי הצעות חוק שישפרו את הסיכויים למינוי רב ראשי ציוני.

אתה יודע שהקמתי שדולה לשיפור שרותי הדת כדי לטפל בבירוקרטיה הנוראית ובחילול ה' שנגרם במצב הקיים. אתה יודע שפעלתי רבות לקדם בחינות לרבני עיר לתלמידי המוסדות שלנו.

אתה יודע שנפגשתי עם ראשי ערים כדי לקדם בחירת רבנים ציוניים. אתה מכיר את סיורי העומק שעשיתי בישיבות ובמפעלות החינוך וההתנדבות של הציונות הדתית ובגרעינים התורניים כדי להבין את המצוקות ולהושיט יד.

אתה יודע שהסתובבתי בישיבות שלנו ועודדתי את בחורי הישיבה להמשיך וללמוד תורה.


אתה מכיר היטב את תפיסת עולמי בענייני משפט, התיישבות, כלכלה וחברה, נושאים שנראה לי שלגבי רובם אנו חולקים דעות דומות להפליא ומנסים לקדם ביחד ולחוד.

בצלאל ידידי,

אני חושב שמאז שאני בכנסת הצלחתי להוכיח שגם במפלגה שפתחה את שורותיה לכל הימין הערכי והאידאולוגי, מפלגה השואפת להנהגה לאומית, אפשר להמשיך ולהיות נציג אותנטי לבית הגידול ממנו הגענו. אפשר להמשיך ולקדם את כל הנושאים היקרים לציבור הנפלא שלנו גם במפלגה שאינה על טהרת סקטור אחד בלבד.

בימים האחרונים מתקיים דיון ער (שלא לומר ויכוח) מי מייצג בצורה אוטנטית יותר את הציונות הדתית. האם יש יותר "בצלאלים" או יותר "מתן כהנאים".

בשביל מה אנחנו צריכים את הוויכוח הזה?

אני פשוט יודע שהציונות הדתית זה מה שאתה מייצג והציונות הדתית זה מה שאני מייצג. אני יודע שממש במשפחות הגרעיניות של שנינו יש מזה ומזה.

ואני בעיקר יודע ש"ביחד זה שלם".

בצלאל,

באופן בו פעלנו יחד ב"ימינה", בזכות הגיוון, בזכות זה שאנחנו בעצם משלימים זה את זה, הצלחנו לייצג נאמנה את כלל הציונות הדתית. למרות הקשיים שחווינו כסיעה באופוזיציה הצלחנו להניף את הדגל שלנו ואני בטוח שכאשר נהיה כולנו ביחד, מאוחדים בקואליציה, נמשיך לעשות את זה בהצלחה וביעילות גדולים בהרבה.

בצלאל,

למען ערכיה ותורתה של הציונות הדתית. בוא נמשיך ביחד!



מקור
חמוד, אבל כהנא לא עונה על השאלה 'מה אתה מחפש אצל בנט'...
 

דדד

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
את באמת שואלת?
קוקווים בכל צבעי הקשת,
יש לזה רק משמעות אחת.מצונזר כמובן
"רק משמעות אחת"? להביא את כל העיריות עם סמלים צבעוניים?...
download.jpg
כנראה מסמל באמת תזזיתיות, פעלתנות, קריצה לצעירים, וכמובן- מזכרת מתל אביב- קהל היעד העיקרי.
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
גם סמוטריץ' מקים מפלגה?

לגבי סמוטריץ, למה זה נשמע כ"כ לא הגיוני שכל הציונות הדתית תבוא אליו, גם זו שלא תורנית?
במה הוא שונה מראשי המפד"ל, יצחק לוי ואפי איתם שהיו סמל לניציות ולהתנחלויות, והביאו 5 או 6 מנדטים מכלל הציונות הדתית? הוא צריך לשחזר את הענין של מפלגה סקטורילית ציונית דתית, ולקרוץ גם לדתי לייט, ולחבר אותו לזה.
הבעיה שלו שהוא מתחיל עם סקרים של מתחת לאחוז החסימה. ומשם להתרומם זה קשה.
 

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
הציונות הדתית, כהרגלה בקודש, שוב נכנסת לסחרור מיותר ערב בחירות. הטיעונים מוכרים, העמדות ידועות, ההאשמות גם.

זהו פולמוס ישן, אבל אין לנו דרך להתחמק ממנו ואין ספק שהבירור הנוקב הזה, כל עוד ייעשה לשם שמיים, יוביל למציאות טובה ומתוקנת יותר.

במשפט אחד: ידידיה מאיר סבור שהאמירה של בנט לפיה, "עכשיו שמים בצד הכל, גם נושאי דת ומדינה, ומתרכזים בפרנסה ובשיקום הכלכלה", שגויה. תפיסת העולם של מאיר, ושל רבים כמותו, גורסת שאסור להתפשר על אף צעד ושעל. האמנם?

התשובה מורכבת. אבל הוויכוח עמוק ועקרוני יותר מאשר פרנסה או תקציב לישיבות ההסדר. העולם אינו דיכוטומי, החיים צבועים באפור ולא בשחור-לבן, האתגרים חוצים מגזרים ודתות, ומותר לומר זאת.

לפני למעלה מ-2,000 שנה ניצב רבי יוחנן בן זכאי מול אספסיאנוס - מפקד הצבא הרומאי שבאותן שעות ממש שרפו חייליו את ירושלים וטבחו בתושביה - הוא היישיר אליו מבט ואמר ארבע מילים ששינו את פני ההיסטוריה היהודית: "תן לי יבנה וחכמיה".

הסנהדרין הוקמה מחדש. העם היהודי ותורת ישראל ניצלו מכליה. רבי יוחנן בן זכאי קיבל החלטה שדרשה אומץ לב בלתי מבוטל, אבל יותר מכך, היא הצריכה יכולת להרחיק ראות ולהבין את התמונה הגדולה.

כמה קל לנו לפרגן לרבי יוחנן בן זכאי ממרחק השנים.

רשתות חברתיות לא היו שם, במאה ה-1 לספירה, אבל ביקורת ציבורית נוקבת, גם מקרובי ידידיו, הושמעה גם אז. ועוד איך. ריב"ז ספג קיתונות של בוז על "הפשרנות" שגילה. על ויתורו על ערכי הקודש, על הקלות בה הרים ידיים לטובת מציאת מקום מפלט מחוץ לירושלים.

ואנחנו? אחרי שנת קורונה שריסקה מאות אלפי ישראלים מבחינה כלכלית, אחרי 3 מערכות בחירות שהביאו את שנאת החינם לעוצמות שמהדהדות את ימי החורבן, האם יש לנו זמן לוויכוחים קטנוניים פנים-מגזריים שכאלה? האם מענק לבנות השירות הלאומי חשוב יותר מטיפול במערך בריאות הנפש? האם ילדי שדרות אינם ילדינו? האם מאבק המתמחים אינו נוגע לנו?


לקרוא ולא להאמין. "כן, גם על ארץ ישראל אפשר קצת לוותר. כי יש פה מומנטום גדול של 'רק לא ביבי' בצירוף משבר הפרנסה של הקורונה, אז בואו לא נהיה עכשיו קטנוניים ומגזריים כמו ידידיה הקנאי הזה. אין ברירה, בשביל להרחיב את מעגל הבוחרים נניח גם לארץ ישראל", כותב מאיר, ואני לא משוכנעת שהוא מאמין לעצמו. לא בגלל שהוא קנאי. אלא משום שהוא מרכיב משקפיים צרים.

אז רק כדי להוריד את הטיעון הלא ענייני הזה מהשולחן – אם יש פוליטיקאי שעמד כסלע איתן למען ארץ ישראל באופן עמוק ואידיאולוגי, קוראים לו נפתלי בנט.

אבל הנקודה המרכזית היא שלא ניתן לנהל מדינה על פי צרכים סקטוריאליים.

מי שמבין איך מתנהלת המדינה, איך פועלים סדרי השלטון, כיצד מנותבים כספי ציבור, יודע היטב שלא ניתן לתכנן קדימה באופן שיטיב עם אזרחי המדינה מתוך נקודת מבט מגזרית.

וזאת יש לומר: הוויכוח לא נסוב על דת ומדינה, אלא על האופן בו ראוי לנהל את המדינה כולה באופן הגון ואחראי. 72 שנות עצמאות הוכיחו שהשיטה בעייתית. מדוע אנו בכלל מדברים בשפה מגזרית? מדוע אנחנו צריכים "מישהו שידאג לאינטרסים"?

ואם למשל, נציג המפלגה המגזרית שלנו ישיג הנחה דרמטית בשכר הלימוד של הישיבות התיכוניות כתוצאה מסבסוד ממשלתי? הישג נפלא, לא? רגע, ואם הסבסוד הזה יגיע על חשבון תקצוב סייעת נוספת לתלמידי החינוך המיוחד? האם עדיין נחגוג את ההישג? ושוב, ריבונו של עולם, מתי הפך כל העסק להם ואנחנו? כלל ישראל נכנס להקפאה ולא הודיעו לנו על כך?

חברים, אנו מביטים באופן מעוות על המציאות. יש להבין מהו השורש העמוק שבבסיס השיקולים.

נפתלי בנט לא רוצה מדינה שמתנהלת כמו ארגון מיושן כבד ופוליטי, כזה ששם את ההנהלה ואנשי שלומה הרבה לפני העובדים והלקוחות. נשמע מוכר? הפוליטיקה הישנה, הקומבינות, ההסכמים באישון ליל, כל אלה חייבים לרדת מעל הבמה לטובת דאגה לטובת הציבור כולו.

ראיה דתית לאומית אמיתית, היא ראייה כלל לאומית. נקודה. ללא חלוקות או הגדרות.

מישהו מסוגל לדמיין כיצד היה מגיב הראי"ה קוק זצ"ל אם היו מבקשים ממנו אישור לקחת כסף מסל הבריאות או מהקצאות לפריפריה החברתית לטובת הסכמים קואליציוניים סמויים כדי לדאוג "לאנשי שלומנו"? הרי הוא היה נחרד.

כן, ידידיה, אני יודעת שהרב קוק זצ"ל היה נחרד גם למראה חילול שבת המוני וסוגיות הנוגעות לחינוך תורני. אבל אנחנו בתהליך. ואתה יודע שאין קיצורי דרך או פתרונות קסם בדרך לגאולה.

כי ראש ממשלה נבחן בדבר אחד: לאן שטה הספינה. הספינה כולה. הקברניט איננו מנהל מחלקה. הוא נושא באחריות הכללית.

כמה קל לדאוג רק לצרכים מצומצמים של מגזר כזה או אחר. הקמפיין ממש כותב את עצמו. נו, ואז מה? המדינה כולה לא חשובה לנו? אין לנו אחריות לפעול ולדחוף קדימה בכל החזיתות? האם מיליון מובטלים לא אמורים להדיר שינה מעינינו?

כן, יש המון מורכבויות. אבל האם בנט ינווט את הספינה ימינה? כן. האם בנט ידאג למסורת וליהדות? בוודאי שכן. ובניהול נכון ומקצועי אני משוכנעת שהנושאים הללו אף יתחזקו.

אני כותבת זאת מדם ליבי. אני בשר מבשרה של הציונות הדתית, בוגרת אולפנת צפירה. בעלי למד בישיבת נחלים ובמכינה בעלי. ילדינו לומדים בנועם ובישיבת הדרום.


ודווקא מתוך כך, אני מביטה בספינה שלנו היום ומתמלאת דאגה. אנחנו נסחפים במערבולת של שנאה, של ייאוש, של שבטיות ופילוג, של חוסר אמון במוסדות המדינה ובסמליה. בית המקדש חרב בשל שנאת חינם, לא בשל גודל הכיפה.

בתוספתא למסכת מכות פרק ה' הלכה ט', אומר רבי ישמעאל: "המוחק אות אחת מן השם עובר בלא תעשה, שנאמר: ואבדתם את שמם מן המקום ההוא. לא תעשון כן לה' אלהיכם". והנה, אותו רבי ישמעאל, הוא שקובע במסכת דרך ארץ: "גדול השלום, שמצינו שוויתר הקב"ה על שמו שנכתב בקדושה שיימחה על המים, כדי להטיל שלום בין איש לאשתו".

מה קרה לרבי ישמעאל? הוא שכח מה זה להיות יהודי? הוא ויתר על ערך מקודש ככה פתאום? או שמא יש כאן שיעור גדול שחובה עלינו ללמוד? גם הקדוש ברוך הוא מלמד אותנו על סדרי עדיפויות. גם הוא מוחל על כבודו ומוחק את שמו למען שלום בית.

חברות וחברים,

שלום הבית הלאומי גדול פי מה משלום הבית הפרטי של כל אחת אחד מאיתנו. מדינת ישראל איננה הטיטאניק. התנגשנו במספיק קרחונים.

בשעת משבר, מנהיג טוב מקבל החלטות בקור רוח מתוך בחינת מכלול הנסיבות והשיקולים. מי שבשעת צרה מתחיל להיכנס לדקויות ומתעכב על ניואנסים, לעולם לא יוכל לשאת על גבו אחריות אמיתית ולאומית.

צלף, מוכשר ככל שיהיה, מביט דרך הטלסקופ. מפקד, עומד על הגבעה ומביט על המערכה כולה. הגיע הזמן לקברניט מסור, חכם וערכי, ששוקל את שיקוליו למען הכלל.
 

ygy

משתמש מקצוען
דווקא אני חושב שזה מאד משמח.
זה אומר שסקרי העומק שלהן מצביעים על כך שרוב ככל המצביעים שהדרך מדברת אליהם, מושפעים מחתימות, קריאות ונאומי הרבנים והאדמו"רים, ומההבנה שמי יעשה את זה אם לא אנחנו.
אמת
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה