>> נטפרי - לאן ??

  • פותח הנושא mat
  • פורסם בתאריך

mat

------- Magicode -------
ארגון נטפרי הוקם כדי לספק סינון אינטרנט איכותי בחינם.
אנחנו סוברים שהציבור החרדי צריך להשקיע פעם אחת בפיתוח מערכת. ואחרי זה להנות מזה בחינם.
האינטרנט זה ממש תהום, וזה ממש אסון למי שנופל שם. לכן- אנחנו רואים בזה הצלת נפשות. והצלת נפשות עושים בחינם.
בכל מדינה הצלת נפשות ממומנת מכספם של הציבור. כי יש כאלו מהציבור שימנעו מעצמם הצלה אם זה יעלה כסף.
לכן, אנחנו חושבים שגם ב"מדינת החרדים". הצלת נפשות מסכנת האינטרנט צריכה להיות מכספו של הציבור. וזה אמור להיות בשליטה של הציבור.

כיום, אחרי שנה שנטפרי כבר קיימת. אנחנו עומדים בפני פרשת דרכים.
יש את המציאות שלא חשבנו עליה בתחילה, שקוראים לה "תמיכה במשתמש".
תמיכה זה אומר לבדוק את האתרים כדי לפתוח אותם. לתמוך במישהו שיש לו תקלה. להדריך מישהו איך להתחבר ועוד מלא דברים. הדבר הזה עולה כסף והרבה הרבה כסף.
היום אנחנו יודעים שעולה לנו בחודש 25-30 שקל בממוצע למשתמש. זה רק ממוצע. כי יש משתמשים שצורכים תמיכה בעלות של 0 שקל בחודש ויש כאלו שצורכים תמיכה בעלות של 300 שקל בחודש.

על זה לא חשבנו מראש. (או אולי לא רצינו לחשוב כדי לא להרוס את התוכנית, וטוב שכך).
חשבנו שיהיו מתנדבים. שנשיג תרומות. שנעשה פורום תמיכה. ועוד מגוון רעיונות להתמודד עם העול הזה שנקרא "תמיכה".

בתאכלס. אנחנו היום מרגישים שככל שכמות המשתמשים עולה. ככה העול נהיה יותר קשה.
כרגע, בנתיים אפשר להחזיק איכשהו את כמות המשתמשים הנוכחית אבל לא נראה לי שנוכל להמשיך לספק שירות כזה בחינם לעוד משתמשים. למרות שאנחנו מאוד רוצים.
מתנדבים זה לא אופציה - כי אין. אין מתנדבים שיכולים לעבוד עבודה כל כך קשה ומחייבת של תמיכה, במשך הרבה שעות ביום, כמו"כ, למתנדב יותר קשה להתמודד עם משתמשים מעצבנים ומתעצבנים.
פרום תמיכה- לא הולך כי זה גם על בסיס מתנדבים. וגם זה לא יכול לפתור הרבה סוגים של בעיות.
תרומות-לא כך כך השקענו בזה. אבל אנחנו לא רואים שזה הולך להיות קל.

וגם בבדיקת התמונות האנושית. בימים האחרונים נוספו הרבה משתמשים ונהיה עומס תמונות שנשלחות לבדיקה, ואין לנו מספיק כסף להעסיק גויים נוספים שיסננו תמונות ולכן איכות הגלישה נפגמת.

השאלה הגדולה פה היא: מה צריך או כדאי לעשות.
האם כדאי להתאמץ ולהקים מחלקה לגיוס כספים, ולגייס כספים ותרומות לצורך העניין? או שלגבות כסף מהמשתמשים?
החסרון של גיוס כספים הוא שאנחנו לא יודעים האם זה יכול להצליח או לא. האם יש מספיק תורמים שיתרמו לעניין הזה. האם נמצא תורמים שזה מעניין אותם. יכול להיות שנעבוד מאוד קשה ולא יצא מזה כלום.
החסרון של לקחת כסף מהמשתמש זה, שאם נטפרי תעלה כסף יהיו אנשים שיחוסו על ממונם יותר מחייהם ויסכנו את חייהם.
ועוד חיסרון, שאחרי שקובעים תעריף למשתמש. אי אפשר להעלות את הסכום. כי משתמש ישראלי רוצה לקבל את ה-כ-ל בסכום הכי מינימלי שיכול להיות. וברגע שנוצר לנו מסגרת תקציב זה עלול למנוע מנטפרי להמשיך להתפתח מבחינה טכנולגית.
לדוגמא: אנחנו רוצים לאפשר שליחה של סירטוני יוטיוב לבדיקה. וזה מצריך תוספת עלות של הבדיקה. ולא בטוח שהמשתמש יהיה מוכן לספוג את זה.

אולי אפשר לתפוס את דרך האמצע. אולי יש לכם רעיונות אחרים איך להתמודד עם זה.
אבל מה שברור- שאנחנו רוצים להביא את הבשורה של נטפרי לכל בית חרדי שמשתמש באינטרנט. וחייבים למצוא את דרך הזהב לעשות את זה.
 

מלבב

משתמש צעיר
בגיוס כספים יש שני דברים.
השקעה.
ומזל.

אפשר להשקיע בגיוס כספים ואם יתמזל המזל, זה יפתור את כל הבעיה הנ"ל. ואם לא יהיה מזל, אזי יהיה מגיוס זה סכום כסף קטן, שאז בוודאי שיקרה אחד מהשנים; או שתופסק התמיכה השוטפת ותהיה (עקב כך) מפעם לפעם. או שיגבו כסף מאנשים עבור השרות. ואז כאן יהיה הניסיון של האנשים האם לעבור או לא, ואם כן יעברו, מן הסתם שיהיו להם דרישות שלא תמיד יתאימו למציאות.

ולכן צריך לחפש אדם שהפרויקט שלו יהיה רק "התרמה" (ואפשר בשכר. כמו אחוזים למשל. או שיהיה מוכן על בסיס התנדבות) והיינו שיחפש ויתרים אנשים. ויחפש מתנדבות ומתנדבים המוכנים לתרום מזמנם.

בנוסף צריך לפרסם את רעיון המיזם באופן רחב, בעיקר על מנת שיתרמו.

וכמו כן ניתן לבקש מכל מצטרף חדש תרומה חד פעמית או שנתית של כמאה ש"ח, למשל.
 

מיס

משתמש צעיר
יש את האופציה שהעלו כבר בעבר
שימוש חינמי למשתמשים רגילים, שירות VIP מהיר לאלו שישלמו סכום מסוים כל חודש
 

מיס

משתמש צעיר
אולי אם יצליחו לאחד את כל ספקי האינטרנט הכשר למיניהם לפרויקט חד, המשאבים יהיו גדולים והעלויות יהיו קטנות יותר
 

מלבב

משתמש צעיר
נכתב ע"י mat;1919031:
כיום, אחרי שנה שנטפרי כבר קיימת. אנחנו עומדים בפני פרשת דרכים.
יש את המציאות שלא חשבנו עליה בתחילה, שקוראים לה "תמיכה במשתמש".
תמיכה זה אומר לבדוק את האתרים כדי לפתוח אותם. לתמוך במישהו שיש לו תקלה. להדריך מישהו איך להתחבר ועוד מלא דברים. הדבר הזה עולה כסף והרבה הרבה כסף.

היום אנחנו יודעים שעולה לנו בחודש 25-30 שקל בממוצע למשתמש. זה רק ממוצע. כי יש משתמשים שצורכים תמיכה בעלות של 0 שקל בחודש ויש כאלו שצורכים תמיכה בעלות של 300 שקל בחודש.
האם ניתן להגדיר מהי העלות הכוללת החודשית, הכללית?
 

YBS

משתמש צעיר
D I G I T A L
מהתחלה זה היה ברור, לא שייך לבסס עסק על מתנדבים, יהיה מה שיהיה.

הפתרון קצר ולעניין-
משתמש חינמי - לא יכול לשלוח אתרים לבדיקה (מקסימום כמות מוגבלת של תמונות) ואין תמיכה.
משתמש פרמיום (תוספת קבועה של 20 ש"ח) - מקבל תמיכה ויכול לשלוח אתרים לבדיקה.

עם 20 ש"ח כפול 500 משתמשים (לפחות בהתחלה) ניתן יהיה להתחיל לייצב תמיכה מסודרת.

בכל אופן מעריכים מאוד את עבודתך מיסטר MAT :)
כל הזכויות שמורות לך לעוה"ב...
 

goli

משתמש פעיל
סביר מאד להניח שמכיוון שנט פרי עד היום ומסתבר עד עוד שנה לפחות עדיין תהיה בסוג של הקמה. כלומר עד שנטפרי לא תגיע למצב ש 95 אחוז מהמשאבים מופנים לסינון השוטף אין אפשרות ריאלית לבדוק מה כדאי.
זה כמו שפותחים חנות חדשה, בשנה שנתיים הראשונות ההוצאות יקרות מאד על מיחשוב. שיפוצים. וכו וכו. עד שמגיעים למצב של תפעול שוטף שאז יש את ההוצאות השוטפות בלבד.

ולכן לגבי נטפרי שזה מיזם חדשני הן מבחינת רעיון והן מבחינת תיכנות. מסתבר שהרבה מאד מהמשאבים הולכים כרגע על פתרון בעיות ראשוניות, תמיכה בסיסית וכד. כמו בכל דבר חדש.
(ראיתי פעם כתבה על הקמת גוגל ע"י שני סטודנטים, רמות הקשיים הכספיים והבסיסים שהם נתקלו היתה קשה מאד. ואיפה גוגל היום....)
אבל אלו דברים שבעתיד בקושי יצטרכו משום שרוב האתרים המותרים יהיו כבר פתוחים. שידרוגי תוכנה והדרכות בסיסיות למשתמשים גכ יפחתו.
לכן לדעתי כדאי מאד למצוא מישהו שיגייס תרומות לשלב הזה.
ובעתיד שהמערכת תכנס לאיזון לעשות חושבים מחדש.
מה שברור זה שאסור לוותר על הדבר הזה שקוראים לו נטפרי בשום פנים ואופן. ולו רק שמיום קום פרוג לא נראה לי שהיה מיזם שתפס כל כך הרבה אוהדים.

ולגבי הצלחת גיוס התרומות מסתבר שככל שהאנשים חמים לענין מסוים כך הסבירות שיותר יתרמו.
המודעות הגדולה שגודלת מיום ליום לסכנות האינטרנט הפרוץ תפתח את ליבם של ישראל להוזיל מכיסם למטרה נפלאה זו.
 

יצירתית

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
כשאני הצטרפתי וקיבלתי מדריך במייל כיצד להתקין אך לא הסתדרתי- כתבתי שעדיף לי לשלם ולקבל שירות צמוד מאשר להסתבך כי כל נושאי התוכנה רחוקים ממני
אני חושבת שכל אדם מוכן לשלם עבוד דברים טובים כמו שאני משלמת יותר עבור אינטרנט מהיר ועוד ועוד
הלקוחות הותיקים בנטפרי- לא יעזבו!!! המערכת מוכיחה את עצמה!!!

אפשר לתת למשתמשים חדשים שעדין מסופקים, לא מכירים, מתלבטים בין החברות וכד'- תקופת חינם כדי שיבינו את המערכת ואח"כ לפנות אליהם שישלמו
(עם הוותיקים המתנגדים אפשר להתגמש...)
 

start

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
ללא ספק לתועלת העבודה כדי שלא יוצר מצב שנתקעים ללא מענה. עדיף תשלום סביר חודשי ובטחון למענה צמוד ושהעבודה תזרום.
אכן ניתן להקים מסלול חינמי ללא אפשרות לשליחת עשרות אלפי תמונות ביום ואתרים לבדיקה. זה רעיון מצוין.

בכל מקרה ישר כח עצום לכל העוסקים במלאכה! שכרכם לא יסולא בפז!
 

קהילות יעקב

משתמש פעיל
מסכים עם חבריי
יש ליצור מצב בו תינתן אפשרות להתחבר בחינם, עבור אלו שבלי זה לא יעברו את הסמבטיון, ומצד שני תינתן אפשרות להתחבר בתשלום תמורת שירות יותר מהיר ואיכותי, דבר הנצרך במיוחד לגרפיקאים וכדו'.

באופן אישי הייתי מוכן לשלם בשביל זה, ויש להניח שאלו שיחוו את השימוש במשך כמה חודשים ויבינו עד כמה הוא נחוץ יסכימו לשלם גם הם תמורת התייעלות.

מה שחשוב לציין הוא, כי ישנו הבדל קוטבי בין משתמשים 'כבדים' כגרפיקאים וכו' הזקוקים לתמיכה רחבה ורצופה, לבין משתמשים פשוטים הזקוקים לאינטרנט לצורך מידע יבש - קרי: לאו דווקא תמונות, אשר יכולים להסתדר בתמיכה מינורית יחסית.

ברור אפוא כי כיון שעיקר ההוצאות נובעות מבדיקת תמונות וכיו"ב, יש להפריד בין שתי קבוצות המשתמשים, כולם ירוויחו מכך.

ונקודה לסיום, חשוב מאוד להשקיע בהגדרת אתרים 'נקיים', כאלו שלא כל תמונה שבהם תצטרך להגיע לסינון ולהכביד על המערכת, אלא ניתן יהיה לסמוך עליהם (בכפוף לבדיקות תקופתיות ולביקורת המשתמשים) כי הם מביאים מידע נקי. דוגמא לדבר: אתר jdn.

ובכל מקרה תודה לmat היקר ולכל העושים במסירות במלאכה, אל תתייאשו כי אין ערוך לפעלכם בזה ובבא.
עלו והצליחו
 

גיטי 123

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י goli;1919047:
סביר מאד להניח...

דווקא במקרה של נטפרי זה לא בדיוק ככה.
אין הרבה עלויות גדולות שקשורות רק להקמה.

עיקר העלויות הן דווקא מהשוטף: תמיכה במשתמשים חדשים, תמיכה בכלל, בדיקת תמונות ובהמשך סרטים,
וכל אלו רק יתרבו ככל שיתקדם הזמן ומעגלי המשתמשים של נטפרי יתרחבו.
 

ישראלי1

משתמש צעיר
עימוד ספרים
ניתן לקבוע על כל דבר מחיר
בתכלס מי שמסתדר לבד שיהיה הכל חינמי
ועל כל פעולה שמצריך כח אדם שכל מנוי ישלם לפי מה שהוא משתמש בהם..
שזה אומר שמי שיש לו תקלה פעם בחודש לא צריך לשלם כמו מי שיש לו כל יומים תקלות (הרי כל מי שלא מסתדר לבד בקשר לתכנות ג"כ משלם לטכנאי מחשבים על כל ביקור וטיפול שוטף ובמה שונה נטפריי)
ובקשר לסינון תמונות הרי אין צורך לבדוק עבור כל משתמש בנפרד - נוכל לקבוע שכל התמונות שכבר עברו סינון יהיה חינמי - ועל אתרים של תמונות לגפיקאים שכל הזמן משתנים - התשלום יהיה לפי חבילות 500 תמונות בסך כך כך וכן חבילה של 1000 תמונות במחיר יותר מוזל באופן יחסי
בקיצור בגדול זה הרעיון - יש אנשי מקצוע שיוכלו לטפח ולשדרג את זה..
בהצלחה לכל העוסקים במקצוע הקודש הזה - שלא תמיד יודעים עד כמה להעריך
 

נחמד מאד

משתמש צעיר
נכתב ע"י mat;1919031:
ארגון נטפרי הוקם כדי לספק סינון אינטרנט איכותי בחינם.
אנחנו סוברים שהציבור החרדי צריך להשקיע פעם אחת בפיתוח מערכת. ואחרי זה להנות מזה בחינם.
האינטרנט זה ממש תהום, וזה ממש אסון למי שנופל שם. לכן- אנחנו רואים בזה הצלת נפשות. והצלת נפשות עושים בחינם.
בכל מדינה הצלת נפשות ממומנת מכספם של הציבור. כי יש כאלו מהציבור שימנעו מעצמם הצלה אם זה יעלה כסף.
לכן, אנחנו חושבים שגם ב"מדינת החרדים". הצלת נפשות מסכנת האינטרנט צריכה להיות מכספו של הציבור. וזה אמור להיות בשליטה של הציבור.


החסרון של לקחת כסף מהמשתמש זה, שאם נטפרי תעלה כסף יהיו אנשים שיחוסו על ממונם יותר מחייהם ויסכנו את חייהם.
כבוד רבי מאט תרשה לי לחלוק עליך משתי סיבות:
1. בכל מקום הספק עולה כסף, וזו לא הוספה במחיר.
2. נטפרי נקטו צד יותר 'פרום' ממה שהתכוונו בהתחלה (וטוב שכך), כך שצרכני נטפרי כיום מגיעים דווקא מהציבור היותר חרדי וירא"ש שהקטע הכספי פחות מדבר אליו בנסיבות כאלו, ולא מהציבור היותר כללי שיכול להימנע מסיבות כספיות.
(אחד שמרתיע אותו כסף מרתיע אותו קודם שדרייב למשל חסום לו).

רוב תודות לך על מסירותך למענינו!!!

נ.ב.: אפשר לגייס כספים מציבור הצרכנים בצורה יותר אקטיבית כמו חלונות קופצים עם בקשת תרומה וכדו'.
 

אהרן2

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
נכתב ע"י mat;1919031:
היום אנחנו יודעים שעולה לנו בחודש 25-30 שקל בממוצע למשתמש

לא כולל תשלום עבור תמיכה בהתקנה ובעיות גלישה
לא כולל שום תמורה עבור העבודה שלך
לא כולל אחזקת צוות מתכנתים מוכשרים במיוחד ליישם תוכניות מאופינות כבר שיכולות להעיף את נטפרי שנות אור מהמתחרים.
לא כולל עוד ועוד שרתים
לא כולל סינון בלילה לא כולל ולא כולל

על 'תשלום סימלי' אל תחלום אפילו, להיות מחויב עבור תשלום לא מספק זה אסון.

לדעתי קח 150 ש"ח למשתמש
כולל שירות ספק לבית ויוזר VPN לחיבורים ציבוריים.
 

אהרן2

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
נכתב ע"י אהרן2;1919139:
לדעתי קח 150 ש"ח למשתמש
כולל שירות ספק לבית ויוזר VPN לחיבורים ציבוריים.

זה כולל תמורה לעבודה שלך
אם יהיו תורמים, כלומר שותפים נספים לדעה ולמאמץ
תתן מול זה את המערכת חינם.

לך קוטבי
אתה הרי לא יכול להחזיק הכל לבד (אפילו לא את הפיתוח)
אז אם תישאר לבד
קח תמורה מלאה לשירות מהחלומות
אם יהיו שותפים למאמץ
חינם \ מחיר זול מאוד.
 

popsi

משתמש פעיל
במצב הנתון כרגע יש מאוד להיזהר מחיבוק של גורמים מסחריים שונים במסוה של תרומה והתנדבות.

ישנם אנשי עסקים המזהים מצבים כאלו ומשקיעים בשלב זה, ובהמשך המיזם הופך לעסקי מסחרי ושלהם.

גם waze התחיל כfreemap עד שאחד מהמנהלים השתלט והפך למיזם עיסקי ובהמשך אקזיט ברכישה של גוגל.

ויש עוד המון פרוייקטים מסוג כזה שהתבסס על קוד פתוח, ובסוף הפך למסחרי.

נכון שכאן זה לא דומה מדובר במתנדבים שפיתחו מוצר, רוב רובם של המשתמשים לא תרמו שום שורת קוד, ולגבי השיתוף שלהם הם קיבלו מוצר לשימוש, אבל עדיין מיזם זה כפי שהיא כיום הוא נכס לציבור ואסור לתת לאחרים להשתלט בתרגיל זה או אחר, ברור שבמידה והמפתחים יחליטו למכור את המיזם זכותם המלאה לעשות זאת תוך שקיפות מלאה.

התוכנית העיסקית יכולה להתבסס ע"י מכירת שירותי סינון לספקי האינטרנט שדרכם יוכלו להתחבר דרך הסינון, והם ישלמו סכומים בהתאם לפי הסכם, עלויות החומרה יפול על הספקים וזאת בהתקנה של מערכות הסינון על השרתים שלהם בחווה שלהם על תשתית האינטנרט שלהם, מקרי תמיכה סטנדרטים יטופלו על ידי המוקד של הספקים ומקרים הקשורים לסינון יועברו דרכם לצוות אחורי תפעולי של נטפרי.

נט צח יושב על שרתי 012
רימון על נטויזין/סלקום
 

דריבלית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
לא יודעת מה כתבו לפני
אני כמשתמשת חדשה
רואה את הדברים ככה:

עלות הספק יותר יקרה 41 (רימון לקחו 35 לחודש)
איכות הסינון מעולה ומעלה
אין המון אתרים כרגע מאושרים
ככל שהמשתמשים יהיו רבים יותר אתרים יהיו פתוחים
כך שקטע כזה ירד עם הזמן

אני כלקוחה חדשה פונה הרבה עם קישורים חדשים
ומבחינתי זה עבודה וזמן והפסד שעות עבודה - גם לכתוב וגם להמתין שיאשרו
נכון שזה התנדבותי הסינון אך אני כלקוחה משלמת ספק נטו לנטפריי- התנתקתי ממה שהיה לי כדי להתחבר לטוב. בס"ד

אבל זה עדיין לא מוכן עם קשת רחבה כדי לגבות תשלום מעבר לעוד 5-10 ש"ח בחודש
(ואני מנסה לשכנע אנשים לעבור ואלו התשובות)

לדעתי זה השקעה שכל סטארט-אפ משקיע
אח"כ תמכרו את החברה וכשהחברה גדולה אפשר להפחית עלויות
וכרגע אפשר ע"י תרומות של אנשים שתמיד אכפת להם מהנושא
אנשים חוצניקיים וכד'
לקחת מתרים שיסע לחול וכו -
כמו עמותה חדשה במקום אוכל - אוכל לנפש - מי יעמוד בפני זה

כל הקטע להתרים לקוחות לדעתי מוזיל את הענין
קחו את הרמה שהגעתם אליה למשהו הטוב הבא


יעמדו היזמים לברכה
עד עולם!
 

ישורון קובי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עימוד ספרים
חייבים להמשיך! - לאן נלך??

[אני קצת מדבר בנימה אישית...] כאדם שעובד הרבה שנים עם אינטרנט, שמתחילה נאבק במסירות נפש כדי שזה יהיה שייך (עוד בימים שלא היה סינון - רץ (20 דק') עם דיסק, למישהו שיעשה טובה לשלוח קובץ לדפוס), אחר כך תוכנת סינון פלונית, וחברת סינון אלמונית וכו' וכו' - כהיום שאני משתמש נט-פרי טרי, אני חווה עולם חדש לגמרי. מקבל את כל הכלים שאני צריך מהרשת (האיומה הזאת), ונשמר מכל משמר (על ידי "הבודק הבטחוני" הזה של נט פרי). אני חושב שיש כאן דבר אדיר שחייב להמשיך!
לדעתי, אם זה המצב מבחינה כלכלית, אז חייב לעשות את נט-פרי בתשלום (כמובן למצוא את הקונספט המתאים).
בתור שלב ראשון, הייתי שולח סקר קצר לכל משתמשי נט-פרי...
"נט פרי עומדת לפני שידרוג מהותי. תענה בכנות: כמה אתה מרוצה מנט-פרי (1-5)? כמה אתה מוכן לשלם לחודש (10|20|50|100|לא מוכן)?"
תוך יום אחד תדע שיש לך גב חזק של משתמשים שמוכנים ללכת איתך!
[נ.ב. תרומות?! - נו... מי תורם למשהו שבחינם]
 

אהרן2

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
נכתב ע"י Shabes;1919186:
"נט פרי עומדת לפני שידרוג מהותי. תענה בכנות: כמה אתה מרוצה מנט-פרי (1-5)? כמה אתה מוכן לשלם לחודש (10|20|50|100|לא מוכן)?"

התשובה שתתקבל תהיה כמעט אחידה..

חובה להקדים
"ככל שהשתתפות המשתמשים תגדל, כך נוכל לפתח יותר"
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה