נוסח ברכת מגילה?

הנושא בפורום 'קהילת מעצבים גרפיים' פורסם ע"י עסעמסי, ‏16/1/08.

  1. עסעמסי

    עסעמסי משתמש צעיר פרסום וקופירייטינג

    הצטרף:
    ‏17/6/07
    הודעות:
    120
    תודות :
    0
    נקודות:
    27
    יש למישהו?
     
  2. גרף

    גרף עימוד ספרים עימוד ספרים

    הצטרף:
    ‏17/6/07
    הודעות:
    2,421
    תודות :
    12
    נקודות:
    125
    בבקשה

    אם זה מיועד ל'זמירון' שעלול להתבזות, יש להחליף את שמות הקודש ב - יי.

    סדר ברכות המגילה<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>
    <o:p></o:p>
    קודם קריאת המגילה<o:p></o:p>
    בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם. אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ עַל מִקְרָא מְגִלָּה:<o:p></o:p>
    בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם. שֶׁעָשָׂה נִסִּים לַאֲבוֹתֵינוּ בַּיָּמִים הָהֵם בַּזְּמַן הַזֶּה:<o:p></o:p>
    בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם. שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִּיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה:<o:p></o:p>
    <o:p></o:p>
    בשחרית יכוין בברכת "שהחיינו" גם על מצות מתנות לאביונים. ומצות משלוח מנות איש לרעהו. ומצות סעודת פורים.<o:p></o:p>
    <o:p></o:p>
    ברכה אחר קריאת המגילה<o:p></o:p>
    בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם. הָרָב אֶת רִיבֵנוּ. וְהַדָּן אֶת דִּינֵנוּ. וְהַנּוֹקֵם אֶת נִקְמָתֵנוּ. וְהַמְשַׁלֵּם גְּמוּל לְכָל אוֹיְבֵי נַפְשֵׁנוּ. וְהַנִּפְרָע לָנוּ מִצָּרֵינוּ. בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה. הַנִּפְרָע לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל מִכָּל צָרֵיהֶם. הָאֵל הַמּוֹשִׁיעַ:<o:p></o:p>
    <o:p></o:p>
    בשחרית מתחילין שושנת יעקב<o:p></o:p>
    אֲשֶׁר הֵנִיא עֲצַת גּוֹיִם וַיָּפֶר מַחְשְׁבוֹת עֲרוּמִים: בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם רָשָׁע. נֵצֶר זָדוֹן מִזֶּרַע עֲמָלֵק: גָּאָה בְּעָשְׁרוֹ וְכָרָה לוֹ בּוֹר. וּגְדֻלָּתוֹ יָקְשָׁה לּוֹ לָכֶד: דִּמָּה בְנַפְשׁוֹ לִלְכֹּד וְנִלְכַּד. בִּקֵּשׁ לְהַשְׁמִיד וְנִשְׁמַד מְהֵרָה: הָמָן הוֹדִיעַ אֵיבַת אֲבוֹתָיו וְעוֹרֵר שִׂנְאַת אַחִים לַבָּנִים: וְלֹא זָכַר רַחֲמֵי שָׁאוּל. כִּי בְחֶמְלָתוֹ עַל אֲגָג נוֹלַד אוֹיֵב: זָמַם רָשָׁע לְהַכְרִית צַדִּיק. וְנִלְכַּד טָמֵא בִּידֵי טָהוֹר: חֶסֶד גָּבַר עַל שִׁגְגַת אָב. וְרָשָׁע הוֹסִיף חֵטְא עַל חֲטָאָיו: טָמַן בְּלִבּוֹ מַחְשְׁבוֹת עֲרוּמָיו. וַיִּתְמַכֵּר לַעֲשׂוֹת רָעָה: יָדוֹ שָׁלַח בִּקְדוֹשֵׁי אֵל. כַּסְפּוֹ נָתַן לְהַכְרִית זִכְרָם: כִרְאוֹת מָרְדְּכַי כִּי יָצָא קֶצֶף וְדָתֵי הָמָן נִתְּנוּ בְשׁוּשָׁן: לָבַשׁ שַׂק וְקָשַׁר מִסְפֵּד וְגָזַר צוֹם וַיֵּשֶׁב עַל הָאֵפֶר: מִי זֶה יַעֲמֹד לְכַפֵּר שְׁגָגָה וְלִמְחֹל חַטַּאת עֲוֹן אֲבוֹתֵינוּ: נֵץ פָּרַח מִלּוּלָב. הֵן הֲדַסָּה עָמְדָה לְעוֹרֵר יְשֵׁנִים: סָרִיסֶיהָ הִבְהִילוּ לְהָמָן לְהַשְׁקוֹתוֹ יֵין חֲמַת תַּנִּינִים: עָמַד בְּעָשְׁרוֹ וְנָפַל בְּרִשְׁעוֹ. עָשָׂה לוֹ עֵץ וְנִתְלָה עָלָיו: פִּיהֶם פָּתְחוּ כָּל יוֹשְׁבֵי תֵבֵל. כִּי פוּר הָמָן נֶהְפַּךְ לְפוּרֵנוּ: צַדִּיק נֶחֱלַץ מִיַּד רָשָׁע. אוֹיֵב נִתַּן תַּחַת נַפְשׁוֹ: קִיְּמוּ עֲלֵיהֶם לַעֲשׂוֹת פּוּרִים וְלִשְׂמֹחַ בְּכָל שָׁנָה וְשָׁנָה: רָאִיתָ אֶת תְּפִלַּת מָרְדְּכַי וְאֶסְתֵּר. הָמָן וּבָנָיו עַל הָעֵץ תָּלִיתָ:<o:p></o:p>
    שׁוֹשַׁנַּת יַעֲקֹב צָהֲלָה וְשָׂמֵחָה בִּרְאוֹתָם יַחַד תְּכֵלֶת מָרְדְּכָי: תְּשׁוּעָתָם הָיִיתָ לָנֶצַח. וְתִקְוָתָם בְּכָל דּוֹר וָדוֹר: לְהוֹדִיעַ שֶׁכָּל קֹוֶיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ. וְלֹא יִכָּלְמוּ לָנֶצַח כָּל הַחוֹסִים בָּךְ: אָרוּר הָמָן אֲשֶׁר בִּקֵשׁ לְאַבְּדִי. בָּרוּךְ מָרְדְּכַי הַיְּהוּדִי. אֲרוּרָה זֶרֶשׁ אֵשֶׁת מַפְחִידִי. בְּרוּכָה אֶסְתֵּר בַּעֲדִי. אֲרוּרִים כָּל הָרְשָׁעִים. בְּרוּכִים כָּל הַצַּדִּיקִים. וְגַם חַרְבוֹנָה זָכוּר לַטּוֹב:<o:p></o:p>
    ואחר כך אומרים ואתה קדוש וכו'. קדיש שלם בלא תתקבל. ובמוצאי שבת אומרים ויהי נועם ואתה קדוש. קדיש שלם. למנצח על אילת השחר. ק"י. ברכו. עלינו:<o:p></o:p>
    <o:p></o:p>
     
  3. עסעמסי

    עסעמסי משתמש צעיר פרסום וקופירייטינג

    הצטרף:
    ‏17/6/07
    הודעות:
    120
    תודות :
    0
    נקודות:
    27
    תודה רבה.

    ברוכים כל הצדיקים.
     
  4. דייקן

    דייקן משתמש רשום

    הצטרף:
    ‏28/11/07
    הודעות:
    189
    תודות :
    2
    נקודות:
    17
    בס"ד
    זוהי טעות! שני יודי"ן פי' יו"ד א' משם הוי"ה, ויו"ד שני משם אד'. שביחד ע"י צירוף זה התפילה עולה, וח"ו לומר כי זה אינו שם קדוש.

    וה' יעזרנו ע"ד כבוד שמו

    דייקן
     
  5. גרף

    גרף עימוד ספרים עימוד ספרים

    הצטרף:
    ‏17/6/07
    הודעות:
    2,421
    תודות :
    12
    נקודות:
    125
    אין לזה קדושת שמות הקודש.

    מה שכתבת הוא אולי הסבר למה כותבין 2 יודין במקום שם הוי"ה ב"ה, אבל זה לא אומר שיש לזה קדושה, ואכמ"ל.
     
  6. prog

    prog מנהל ראשי מנהל עיצוב ואדריכלות פנים עריכה והפקת סרטים פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים

    הצטרף:
    ‏15/8/17
    הודעות:
    5,153
    תודות :
    3,100
    נקודות:
    264
    גרף צודק. עימדתי פעם זמירות של פיוטים ותפילות לירח האיתנים.
    ושאלו את הרב אייכלר שליט"א, כי חששו שבגלל שזה בכיס לא ינהגו בזה מספיק קדושה.
    והוא אמר שצריך לכתוב יי ואז אין בעיה.
     
  7. ונתנו10

    ונתנו10 Administrator פיתוח / אפיון / עיצוב אתרים עיצוב גרפי פרסום וקופירייטינג

    הצטרף:
    ‏17/6/07
    הודעות:
    15,937
    תודות :
    73
    נקודות:
    134
    עיסוק:
    בניית אתרים
    מיקום:
    בית שמש
    דף הבית:
    דייקן צודק שבעצם זה המושג של תרין יודין נקטא - שילוב של שם הויה עם שם אדנות. שביחד יוצא שם שתחילתו "יוד" וסופו "יוד" ששניהם מחברים את שני השמות ומיחדים אותם. אחד משם הויה ואחד משם אדנות.
    אבל אם יש בזה קדושת שמות הקודש או לא, איני יודע. מקובל שאין בזה בעיה.
     
  8. דייקן

    דייקן משתמש רשום

    הצטרף:
    ‏28/11/07
    הודעות:
    189
    תודות :
    2
    נקודות:
    17
    בס"ד
    איני יודע מזה כלל. אני דוקא שמעתי שיש בזה בעי'ה גדולה מסיבה זו שהובאה לעיל ע"י ונתנו10.

    וה' יצילנו משגיאות, והוא רחום יכפר וכו'....

    דייקן