עזרה משפט/פסוק המקשר בין מתן תורה לחתונה....

פריגוד

משתמש פעיל
אחי מתחתן שבוע הבא, והשבת הקרובה תהיה שבת אופרוף.
אני צריכה משפט/פסוק המקשר בין מתן תורה לחתונה כדי לרשום במכתב שמצורף למשלוח הפמוטות שנשלח לכלה.
אשמח לרעיונות.
 

korot

משתמש מקצוען
משנה בסוף מסכת תענית:

וכן הוא אומר: (שיר השירים ג) צאינה וראינה בנות ציון במלך שלמה בעטרה שעטרה לו אמו ביום חתונתו וביום שמחת ליבו.

ביום חתונתו, זו מתן תורה.

וביום שמחת ליבו, זה בניין בית המקדש, שייבנה במהרה בימינו, אמן.
 

korot

משתמש מקצוען
מדרש תנחומא כי תשא טז'

דבר אחר, ככלותו, ככלתו כתיב. אמר רבי שמעון בן לקיש, אסור לתלמיד חכם להורות הלכה בצבור, עד שיהו דברי תורה עריבין על שומעיהם, ככלה הזו שהיא עריבה על בעלה ומתאוה להיות שומע את דבריה. אמר רבי לוי אמר רבי שמעון בן לקיש, מה הכלה הזו מקושטת בעשרים וארבעה מיני תכשיטין, כך תלמיד חכם צריך להיות פקח וזריז בעשרים וארבעה ספרים. דבר אחר, ככלתו, מה כלה הזו צנועה בבית אביה ואינה מפרסמת עצמה עד שתכנס לחופה לומר כל מי שיודע בי כלום יבוא ויעיד, כך תלמיד חכם צריך להיות צנוע ומפורסם במעשים טובים.
 

פריגוד

משתמש פעיל
משנה בסוף מסכת תענית:

וכן הוא אומר: (שיר השירים ג) צאינה וראינה בנות ציון במלך שלמה בעטרה שעטרה לו אמו ביום חתונתו וביום שמחת ליבו.

ביום חתונתו, זו מתן תורה.

וביום שמחת ליבו, זה בניין בית המקדש, שייבנה במהרה בימינו, אמן.
תודה, יפה מאוד.
אני מחפשת משהו יותר קצר וקולע שאוכל לרשום במכתב המצורף למתנת הפמוטות....
 

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
בברכת האירוסין נאמר "מקדש עמו ישראל על ידי חופה וקידושין", כלומר שהקב"ה הוא ה"בעל", ועם ישראל נקראים "אשה", ובמתן תורה הקב"ה קידש את עם ישראל.
סתם בשביל האמת
הפשט הפשוט בברכה
שהקב" קידש את עם ישראל
על ידי מצות חופה וקידושין
 

פצצת תאורה

משתמש מקצוען
סתם בשביל האמת
הפשט הפשוט בברכה
שהקב" קידש את עם ישראל
על ידי מצות חופה וקידושין
לא
כמו שאנו מברכים בכל הברכות אשר קדשנו במצוותיו והכוונה היא שנצטוינו בכל מיני ציווים שתכליתם לקדש אותנו בהנהגתינו. וכך גם בחופה וקידושין ע"י מצוה זו אנו נעשים קדושים יותר
ובדרך אגב אוסיף שע"פ המהר"ל בשבת יש ציווים נוספים משום שאנו קדושים יותר
 

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
לא
כמו שאנו מברכים בכל הברכות אשר קדשנו במצוותיו והכוונה היא שנצטוינו בכל מיני ציווים שתכליתם לקדש אותנו בהנהגתינו. וכך גם בחופה וקידושין ע"י מצוה זו אנו נעשים קדושים יותר
ובדרך אגב אוסיף שע"פ המהר"ל בשבת יש ציווים נוספים משום שאנו קדושים יותר
זו היית כוונתי
כנראה לא הייתי מספיק ברור
 

פצצת תאורה

משתמש מקצוען
זו היית כוונתי
כנראה לא הייתי מספיק ברור
אני אוהב את זה שגם בפרוג מותר לגלוש קצת לדיון תורני משהו ולא רק לגלוש לדיונים האם לגמלים באופקים יש שתי דבשות או שלוש...
לעצם העניין אתם כתבתם:
בברכת האירוסין נאמר "מקדש עמו ישראל על ידי חופה וקידושין", כלומר שהקב"ה הוא ה"בעל", ועם ישראל נקראים "אשה", ובמתן תורה הקב"ה קידש את עם ישראל.
ואני כתבתי שהציווי לישא אישה ע"י חופה וקידושין הוא ציווי שבכך נקדש את עצמינו
 
נערך לאחרונה ב:

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
אני אוהב את זה שגם בפרוג מותר לגלוש קצת לדיון תורני משהו ולא רק לגלוש לדיונים האם לגמלים באופקים יש שתי דבשות או שלוש...
לעצם העניין אתם כתבתם:

ואני כתבתי שהציווי לישא אישה ע"י חופה וקידושין הוא ציווי שבכך נקדש את עצמינו
טוב
אז אני כתבתי
סתם בשביל האמת
הפשט הפשוט בברכה
שהקב" קידש את עם ישראל
על ידי מצות חופה וקידושין
והתכוונתי שהשם נתן קדושה לעמ"י ע"י מצוות קידושין
 

אבו מאיר

משתמש מקצוען
חברה הגזמתם!! מה נסגר ?? הבנאדם ביקש משפט קצר שמקשר בין מתן תורה לחתונה! לא פלפולים! מי שרוצה יכול לפתוח אשכול לדברי תורה בענין חג מתן תורה!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכח

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אַשְׁרֵי כָּל יְרֵא יְהוָה הַהֹלֵךְ בִּדְרָכָיו:ב יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תֹאכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ:ג אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ:ד הִנֵּה כִי כֵן יְבֹרַךְ גָּבֶר יְרֵא יְהוָה:ה יְבָרֶכְךָ יְהוָה מִצִּיּוֹן וּרְאֵה בְּטוּב יְרוּשָׁלִָם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ:ו וּרְאֵה בָנִים לְבָנֶיךָ שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
נקרא  26  פעמים

לוח מודעות

למעלה