שיתוף - לביקורת משיח שקר

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
יום אחד
הוא פגש את המשיח שלו בתוכו
המשיח היה מסובך
בהרבה כבלים של שקר
בתחבושות של נחמה
שהסתירו את פצעיו וכאביו.

'משיח שלי'
הוא התבלבל.

'משיח שבי'
הוא נבהל.

'משיח עם שליחות והכל'
הוא נחרד

נפלו השערים
נבקעו החומות
והוא הלך בתוך הים
בחרדה

'איך יצאת לכאן פתאום?
אתה לא צריך להופיע
אתה לא שייך אלי',
אמר.

המשיח חייך ושתק.

'אתה לא שייך לכאן
אני שקר אתה אמת
אני לא לא לא
אתה כן כן כן

מה אתה עושה כאן?
אני יחיד,
אתה שייך לכולם.
מה אתה רוצה?'

הוא הדף את המשיח
זרק עליו אבנים
צעק עליו
גרש אותו
גער בו
התנער מכל שייכות אליו

והמשיח נשאר מחייך
ויציב
ולא נע ולא זע

'למה אתה כאן?
מה עשיתי?
אני כלום
האגו שלי ברצפה
אני לא לא לא'.

'בגלל שאתה לא לא
הופעתי כאן.
וכדאי שתדע
שתמיד הייתי.
לא הופעתי פתאום.
אני נמצא אצלך
ואצל כל אחד ואחת
אני המפגש שלכם
בני האדם
עם הבורא
שיוצר את החיבור
בין שמים לארץ

כשנופלת החומה של האני
מופיע אני המשיחי
עם כל הלהט והרצון האלוקי
ויורדת גאולה
לעולם

כי אין לך אדם בלי 'אני'
ואם אתה מפסיק להיות אני
אתה מגלה את המשיח
בתוכך

אם המשיח שלך שקר
זה כי אתה גדלת באמונות של שקר
תפקידך לברר את האמת
ולהפוך את התפקיד המשיחי
לזך ונקי, רצוף אהבה
ומלא אמת וצדק

כי אתה לא תוכל להיות משיח
ואם אתה חושב שאתה משיח
זה משיח שקר
אם תבין שה' הוא משיח
והוא מתגלה אצל כל אדם
באופן שווה
תגיע לאמת של העולם.

תברר את נקודת משיח
וה' יתברך יגאל את העולם.

כמה מילים על הקטע ומשמעותו:
יש חוגים מסוימים גם בציבור הכללי וגם בציבור החרדי שהמושג 'משיח' מתורגם בעיניהם ל- הזוי, לא בקרקע, הכינוי 'אדם משיחי' לא זוכה לכבוד גדול.
מצד שני יוצא לי להאזין לפודקאסטים של אנשים שמדברים על משיח בכל מיני פרשנויות ואפשרויות באמונה מוחלטת ואור גדול.
הקטע הנ"ל הוא סיכום של שתי השיטות, אלו שחושבים שמשיח זה גנאי בעצם מאמינים במשיח שקר.
כי המשיח קיים ורוצה לגאול אותנו, ואת כל העולם.
הגאולה לא רחוקה כל כך. היא צריכה לבוא מתוכנו מתוך תהליך של חשיבה חיובית - 'חשיבה של גאולה'.
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איזו כתיבה יפה ונוגעת!


אנשים אלו מתייחסים לכך שאדם מכריז על עצמו כמשיח.
לא לכל הנושא של משיח, ח"ו.

האמת שאין בכוונתי לתת כאן הרצאה בנושא משיח וגאולה -
מה עוד שמדובר בנושא מאוד מאתגר ועמוס באגו ובמצוקה.
(בד"כ אנשים שמכריזים קבל עם ועדה שהם משיח- זה נולד בהם בעקבות מצוקה,
או בעקבות אגו פגוע, או בעקבות רצון מאוד גדול לישועת הכלל, ומסקנה של - אם אין אני לי מי לי)

אני כן רואה שכל דבר שקורה בחברה זה באחריות של החברה.
זאת אומרת - אם אדם נקלע למצוקה שגורמת לו לחוש שהוא משיח
זה כי החברה לא מתוקנת ולא מצליחה לתת לאנשים שחיים בה
את כל מה שהם צריכים.
ובגלל שהחברה אחראית - היא צריכה לשאת בתוצאות ולכבד את האנשים האלה,
לתת להם כבוד גדול, ההערכה, והערצה.

כי אם כל יהודי משיח - הרי שאנשים שמכריזים שהם משיח בעצם באים להדהד
את השליחות של כולנו. ככל שנסכים לקבל אותם ולתת להם כבוד מלא,
ככה נצליח לתת לעצמנו כבוד ולאפשר לעצמנו להאיר לסביבה, לגאול את עצמנו
ולגאול את הסביבה.
 

ilan p

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עיצוב ואדריכלות פנים
איזו כתיבה יפה ונוגעת!


אנשים אלו מתייחסים לכך שאדם מכריז על עצמו כמשיח.
לא לכל הנושא של משיח, ח"ו.
פעם אמרו לרב חיים קנייבסקי ---יש מישהו מחכה בתור במדרגות לבית של הרב -- הוא אומר --שהוא המשיח
ורוצה שהרב יברך אותו ---------- אז --ר חיים ברך -- -רפואה שליימה :LOL:
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
פעם אמרו לרב חיים קנייבסקי ---יש מישהו מחכה בתור במדרגות לבית של הרב -- הוא אומר --שהוא המשיח
ורוצה שהרב יברך אותו ---------- אז --ר חיים ברך -- -רפואה שליימה :LOL:
ומשיח נוסף שהגיע (כנראה משיח בן יוסף..) והתלונן בפניו שהוא לא יודע למה אנשים לא מקבלים את עול משיחיותו..
ר' חיים בתגובה שאל אותו, כבוד המשיח, 'התואיל להסביר לי "פשט" שהתקשיתי בתוספות?'
ולמשמע השאלה "המשיח" תפס את רגליו ונעלם...
ועל זה אפשר להליץ 'משיח משיח משיח, אוי אוי אוי ואי'
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פעם אמרו לרב חיים קנייבסקי ---יש מישהו מחכה בתור במדרגות לבית של הרב -- הוא אומר --שהוא המשיח
ורוצה שהרב יברך אותו ---------- אז --ר חיים ברך -- -רפואה שליימה :LOL:

ומשיח נוסף שהגיע (כנראה משיח בן יוסף..) והתלונן בפניו שהוא לא יודע למה אנשים לא מקבלים את עול משיחיותו..
ר' חיים בתגובה שאל אותו, כבוד המשיח, 'התואיל להסביר לי "פשט" שהתקשיתי בתוספות?'
ולמשמע השאלה "המשיח" תפס את רגליו ונעלם...
ועל זה אפשר להליץ 'משיח משיח משיח, אוי אוי אוי ואי'
יש סיפורים דומים על עוד רבנים.

היה בחור מתמודד נפש שבא לרבי מחב"ד ואמר לו שהוא משיח.
שכחתי את ההמשך... יתכן שהרבי אמר לו שיניח תפילין ואחר כך יוכל להיות משיח... משהו כזה.
יתכן שהתגובה היתה אחרת.
אנסה לברר את הסיפור, מעניין.

בגדול הפחד או השעשוע מאנשים שחושבים שהם משיח נובע מכך שבסתר ליבו כל אדם בטוח שהוא משיח...
זה נוגע במשהו מאוד עמוק בנפש. כי באמת כל אדם משיח. הייתי ממשיכה לכתוב על זה, אבל זה מיותר.
אחד הדברים שנתקלתי בהם בשנים האחרונות זה אנשים שאומרים את אותו דבר: כל אדם משיח! נותר רק לחפש
ולבנות את משיח בתוכנו, וליצור עם זה גאולה לעצמנו ולעולם.
 

שולמית רוז

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
ד"כ אנשים שמכריזים קבל עם ועדה שהם משיח- זה נולד בהם בעקבות מצוקה,
לא סתם מצוקה, זה אנשים חולי נפש. עם פסיכוזה.
כי אם כל יהודי משיח -
איפה זה כתוב?
את מתכוונת שכל אחד יכול להיות משיח?
בסתר ליבו כל אדם בטוח שהוא משיח...
לא ידוע לי שכל אדם חושב שהוא משיח... אני לפחות, לא בכיוון הזה;).
גם לחשוב את זה בסתר הלב, בלי להגיד, נובע מבעיה, אולי שיגעון גדלות.

ובאופן כללי, למה לבנות משיח בתוכנו?
למה לא לבנות את עצמנו, את הנשמה שלנו שהיא צלם אלוקים?
ולצפות לגאולה ולמשיח כיהודים פשוטים וכשרים, בגודל טבעי.
בלי לרמות את עצמנו ולעשות מעצמנו משהו הירואי.
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
בגדול הפחד או השעשוע מאנשים שחושבים שהם משיח נובע מכך שבסתר ליבו כל אדם בטוח שהוא משיח...
קשה לי להאמין שיש דברים בגו, ועוד יותר קשה לי להתחבר לשורה הזו מבחינה הגיונית,
בני אדם נורמטיביים לא מגחכים על אותם ''משיחונים' בגלל הפחד משיקוף המציאות אצלם,
בדיוק כמו שלא נאמר על אדם שצוחק למראה משוגע שרוקד ברחוב, שבסתר ליבו הוא בטוח שהוא גם רקדן..
ובין אם נסכים ובין לאו, הייתי משאיר לבוחן הלבבות שבאמת יודע מה קורה בסתר לבי, לבו, לבה, לבך, לבנו..
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
לא סתם מצוקה, זה אנשים חולי נפש. עם פסיכוזה.

איפה זה כתוב?
את מתכוונת שכל אחד יכול להיות משיח?

לא ידוע לי שכל אדם חושב שהוא משיח... אני לפחות, לא בכיוון הזה;).
גם לחשוב את זה בסתר הלב, בלי להגיד, נובע מבעיה, אולי שיגעון גדלות.

ובאופן כללי, למה לבנות משיח בתוכנו?
למה לא לבנות את עצמנו, את הנשמה שלנו שהיא צלם אלוקים?
ולצפות לגאולה ולמשיח כיהודים פשוטים וכשרים, בגודל טבעי.
בלי לרמות את עצמנו ולעשות מעצמנו משהו הירואי.
קשה לי להאמין שיש דברים בגו, ועוד יותר קשה לי להתחבר לשורה הזו מבחינה הגיונית,
בני אדם נורמטיביים לא מגחכים על אותם ''משיחונים' בגלל הפחד משיקוף המציאות אצלם,
בדיוק כמו שלא נאמר על אדם שצוחק למראה משוגע שרוקד ברחוב, שבסתר ליבו הוא בטוח שהוא גם רקדן..
ובין אם נסכים ובין לאו, הייתי משאיר לבוחן הלבבות שבאמת יודע מה קורה בסתר לבי, לבו, לבה, לבך, לבנו..
אשיב באופן כללי למה הכוונה שלי.
יש רב בשם הרב טוביה סינגר והוא נלחם במיסיונרים ובטענות שלהם, אחד הדברים שהוא אמר זה שליהודים אין צורך בתיווך משיחי כי הם קרובים להקב"ה. כמובן לא במילים הללו אך בסגנון הזה.

בתור יהודי, ההגדרה משיח -עד כמה שהיא נשמעת צופנת מלוכה - היא קצת מעליבה - כי אנחנו לא רק משיחים, אלא אנחנו יכולים להגיע לדרגות גבוהות של קשר עם הקב"ה, כמו שנאמר: מי יתן שכל ישראל יהיו נביאים.

מכאן אפשר להבין שמשיח זה תכונת נפש - כמו ענווה או כל תכונה אחרת, ויש מושג כזה של תודעת משיח.

האמת היא שגם השיגעון הכי גדול לא יצליח לעמוד מול עוצמה של יהודי אחד.

אז בלי להצטנע ובלי פסיכוזה אנחנו ענקיים ממש יש לנו כוחות מטורפים.
רק היומיום המייגע והחשש ממה יגידו והבקורת העצמית וכל הצמצום שבא מתרבות הגויים גרם לנו לחשוב במונחים מחלישים.

האמת היא שאנחנו יכולים לשנות את העולם, אם נשאר נאמנים לעובדה שאנחנו לא נהיה חשובים אלא אנחנו קטנים מעצם טבענו, והכל זה רק בורא עולם שמחזק את כולם.

אגב יש אמירה שאומרת עדיף להיות משוגע שמח מאשר נורמלי עצוב.
כפרפראזה: עדיף להיות משיח שפועל ועושה משהו כדי להתקדם מאשר לא-משיח (אם כי יש לי כבוד כלפי אלה שאומרים: לא תודה, לא בא לי עכשו לעשות משהו, כי כל אדם מחליט להתקדם כשזה מתאים לו, לא כולנו דומים).

ואם תשאלו למה לא להיות אדם רגיל שפועל ועושה? למה צריך להיות משיח?
זה כי לתודעת משיח יש עוצמה שאדם רגיל לעולם לא יצליח להגיע אליה. מנגד יש במושג משיח גם קושי.
לדוגמה: אדם רגיל לא יסכים לקבל על עצמו בושות, 'לנדנד', להכנע, להלחם, להכשל, להתמודד וכו
אדם בתודעת משיח יעשה זאת וישאר מבסוט. כי זה לא הוא, זו השליחות שלו.

כדי להיות בתודעת משיח אתה יכול להיות גם מנקה רחובות פשוט אבל אם אתה חושב בצורה משיחית תרגיש שאתה פועל גדולות ונצורות, כי אתה משמח אנשים ומנקה את הארץ הקדושה, ונותן דעתך שלא תקלקל את עולמו יתברך, ויהיה לך כיף.

להבדיל, אפשר ללמוד את הנושא מהעיסוק של הכהנים.
בית המקדש, בלי משמעותו המשיחית, יכול היה להחשב סתם מקום חלילה.
לכן הבורא אמר: אני לא חפץ בזבחים חפצתי בלב שלכם - בכוונה (המשיחית).

הדבר הכי קשה בתודעת משיח זה לקבל את העובדה שיש עוד הרבה כמוני. זה קשה כי תודעת משיח היא יחידה וקשה לתפוס את האמת והיא שיש הרבה יחידות או שכולם יחידה אחת.

דבר נוסף קשה זה ההבנה שהאדם תמיד ישאר בצד, בצללים, כי הוא חשוב בגבול מסוים. אבל לא מעבר. זה בלתי אפשרי להבין שאתה גדול, ענק עם כוחות מטורפים אבל תמיד תשאר בלתי חשוב. כי לא נועדת לגדולות.

איך זה קשור למתמודדי נפש שמכריזים שהם משיח?
מתמודדי נפש נולדו בריאים או עם פוטנציאל לחוות חיים תקינים.
העולם המקולקל בו יש אגו - גרם לאנשים לבעיות נפשיות.
אין צורך ללעוג לאנשים שמגיעים למצבי קיצון כי כולנו אחראים זה לזה ותפקידנו לתקן את העולם באופן בו כל אדם יזכה לחיים תקינים ויפסיק לחשוב שהוא משיח או שהוא לא שווה כלום.

איך להגיע לתודעת משיח בצורה הכי קלה?
להביט על מה שקורה בעולם ולקחת אחריות אישית.
ואז לחפש משהו מעשי שאפשר לעשות.

למיטיבי לכת:
המצב העולמי בלתי בריא ולא נורמלי.
זה כמו לראות אדם טובע ולעשות הכל להציל אותו.
כדי שהעולם יחזור לתפקד נורמלי חובה על כל אחד להציל את הטובע (העולם).
איך? לכאן נכנס התפקיד המשיחי של כל אחד.
זה לא משנה איך, כל אחד עם המשאבים שלו: כסף, כשרון או מעמד גבוה
אפשר ללמוד את הנושא ולהעביר את זה (מיועד לאנשים כמוני)
אפשר להיות משיח בתפקידנו הנוכחי:
אם את מורה ומחליטה שאת גם משיח אז את מתחילה להתבונן בראיה ארוכת טווח. את מלמדת עם חזון, מעלימה עין מדברים קטנים ומחנכת כל אחת לפי דרכה עם הבנה, הכנעה, והמון מילים טובות ואוירה טובה. מעודדת תחרותיות בגבול ומדגישה שכל אחד שונה וכל אחד מתקדם בקצב שלו.
(אני מכירה אחת כזו.. חלום).
אם אתה וועד בית ואתה בתודעת משיח: אתה תסתכל איך לשפר את המצב באופן רגשי ולא רק מעשי, תתרים שכנים עבור משפחה שקשה לה לשלם, ועוד...
הורים בתודעת משיח יהיו סמכותיים בגלל שזה טוב ובה בעת יתנו לכל ילד מרחב מתוך הבנה שכל ילד הוא עולם. הם יעשו מה שטוב ומדויק ולא מה שהאינטרס שלהם אומר.
הם לא יהיו נוקשים אלא גמישים ויביעו רגישות.

אדם שנוהג לשקר, לדוגמה, ויש לו תודעת משיח ילך לטפל בעצמו, יבקש סליחה ויספר לכולם איך להתמודד עם רצון לשקר.

תודעת משיח זה לגייס את המשאבים עבור רעיון ובה בעת לא לשכוח את האדם הפשוט (את עצמנו).
 

Tamarit

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אני כן רואה שכל דבר שקורה בחברה זה באחריות של החברה.
זאת אומרת - אם אדם נקלע למצוקה שגורמת לו לחוש שהוא משיח
זה כי החברה לא מתוקנת ולא מצליחה לתת לאנשים שחיים בה
את כל מה שהם צריכים.
ובגלל שהחברה אחראית - היא צריכה לשאת בתוצאות ולכבד את האנשים האלה,
לתת להם כבוד גדול, ההערכה, והערצה.
בלת"ק, ועם ממש לרפרף על כל העסק.
אבל התגובה הזו הקפיצה אותי.
זה מאוד נחמד וחמוד וחכם להאשים חברה
לתת לה אחריות
לבקש ממנה לקחת אחריות על החלשים
גאונות.
 

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אשיב באופן כללי למה הכוונה שלי.
יש רב בשם הרב טוביה סינגר והוא נלחם במיסיונרים ובטענות שלהם, אחד הדברים שהוא אמר זה שליהודים אין צורך בתיווך משיחי כי הם קרובים להקב"ה. כמובן לא במילים הללו אך בסגנון הזה.

בתור יהודי, ההגדרה משיח -עד כמה שהיא נשמעת צופנת מלוכה - היא קצת מעליבה - כי אנחנו לא רק משיחים, אלא אנחנו יכולים להגיע לדרגות גבוהות של קשר עם הקב"ה, כמו שנאמר: מי יתן שכל ישראל יהיו נביאים.

מכאן אפשר להבין שמשיח זה תכונת נפש - כמו ענווה או כל תכונה אחרת, ויש מושג כזה של תודעת משיח.

האמת היא שגם השיגעון הכי גדול לא יצליח לעמוד מול עוצמה של יהודי אחד.

אז בלי להצטנע ובלי פסיכוזה אנחנו ענקיים ממש יש לנו כוחות מטורפים.
רק היומיום המייגע והחשש ממה יגידו והבקורת העצמית וכל הצמצום שבא מתרבות הגויים גרם לנו לחשוב במונחים מחלישים.

האמת היא שאנחנו יכולים לשנות את העולם, אם נשאר נאמנים לעובדה שאנחנו לא נהיה חשובים אלא אנחנו קטנים מעצם טבענו, והכל זה רק בורא עולם שמחזק את כולם.

אגב יש אמירה שאומרת עדיף להיות משוגע שמח מאשר נורמלי עצוב.
כפרפראזה: עדיף להיות משיח שפועל ועושה משהו כדי להתקדם מאשר לא-משיח (אם כי יש לי כבוד כלפי אלה שאומרים: לא תודה, לא בא לי עכשו לעשות משהו, כי כל אדם מחליט להתקדם כשזה מתאים לו, לא כולנו דומים).

ואם תשאלו למה לא להיות אדם רגיל שפועל ועושה? למה צריך להיות משיח?
זה כי לתודעת משיח יש עוצמה שאדם רגיל לעולם לא יצליח להגיע אליה. מנגד יש במושג משיח גם קושי.
לדוגמה: אדם רגיל לא יסכים לקבל על עצמו בושות, 'לנדנד', להכנע, להלחם, להכשל, להתמודד וכו
אדם בתודעת משיח יעשה זאת וישאר מבסוט. כי זה לא הוא, זו השליחות שלו.

כדי להיות בתודעת משיח אתה יכול להיות גם מנקה רחובות פשוט אבל אם אתה חושב בצורה משיחית תרגיש שאתה פועל גדולות ונצורות, כי אתה משמח אנשים ומנקה את הארץ הקדושה, ונותן דעתך שלא תקלקל את עולמו יתברך, ויהיה לך כיף.

להבדיל, אפשר ללמוד את הנושא מהעיסוק של הכהנים.
בית המקדש, בלי משמעותו המשיחית, יכול היה להחשב סתם מקום חלילה.
לכן הבורא אמר: אני לא חפץ בזבחים חפצתי בלב שלכם - בכוונה (המשיחית).

הדבר הכי קשה בתודעת משיח זה לקבל את העובדה שיש עוד הרבה כמוני. זה קשה כי תודעת משיח היא יחידה וקשה לתפוס את האמת והיא שיש הרבה יחידות או שכולם יחידה אחת.

דבר נוסף קשה זה ההבנה שהאדם תמיד ישאר בצד, בצללים, כי הוא חשוב בגבול מסוים. אבל לא מעבר. זה בלתי אפשרי להבין שאתה גדול, ענק עם כוחות מטורפים אבל תמיד תשאר בלתי חשוב. כי לא נועדת לגדולות.

איך זה קשור למתמודדי נפש שמכריזים שהם משיח?
מתמודדי נפש נולדו בריאים או עם פוטנציאל לחוות חיים תקינים.
העולם המקולקל בו יש אגו - גרם לאנשים לבעיות נפשיות.
אין צורך ללעוג לאנשים שמגיעים למצבי קיצון כי כולנו אחראים זה לזה ותפקידנו לתקן את העולם באופן בו כל אדם יזכה לחיים תקינים ויפסיק לחשוב שהוא משיח או שהוא לא שווה כלום.

איך להגיע לתודעת משיח בצורה הכי קלה?
להביט על מה שקורה בעולם ולקחת אחריות אישית.
ואז לחפש משהו מעשי שאפשר לעשות.

למיטיבי לכת:
המצב העולמי בלתי בריא ולא נורמלי.
זה כמו לראות אדם טובע ולעשות הכל להציל אותו.
כדי שהעולם יחזור לתפקד נורמלי חובה על כל אחד להציל את הטובע (העולם).
איך? לכאן נכנס התפקיד המשיחי של כל אחד.
זה לא משנה איך, כל אחד עם המשאבים שלו: כסף, כשרון או מעמד גבוה
אפשר ללמוד את הנושא ולהעביר את זה (מיועד לאנשים כמוני)
אפשר להיות משיח בתפקידנו הנוכחי:
אם את מורה ומחליטה שאת גם משיח אז את מתחילה להתבונן בראיה ארוכת טווח. את מלמדת עם חזון, מעלימה עין מדברים קטנים ומחנכת כל אחת לפי דרכה עם הבנה, הכנעה, והמון מילים טובות ואוירה טובה. מעודדת תחרותיות בגבול ומדגישה שכל אחד שונה וכל אחד מתקדם בקצב שלו.
(אני מכירה אחת כזו.. חלום).
אם אתה וועד בית ואתה בתודעת משיח: אתה תסתכל איך לשפר את המצב באופן רגשי ולא רק מעשי, תתרים שכנים עבור משפחה שקשה לה לשלם, ועוד...
הורים בתודעת משיח יהיו סמכותיים בגלל שזה טוב ובה בעת יתנו לכל ילד מרחב מתוך הבנה שכל ילד הוא עולם. הם יעשו מה שטוב ומדויק ולא מה שהאינטרס שלהם אומר.
הם לא יהיו נוקשים אלא גמישים ויביעו רגישות.

אדם שנוהג לשקר, לדוגמה, ויש לו תודעת משיח ילך לטפל בעצמו, יבקש סליחה ויספר לכולם איך להתמודד עם רצון לשקר.

תודעת משיח זה לגייס את המשאבים עבור רעיון ובה בעת לא לשכוח את האדם הפשוט (את עצמנו).
כל זה יפה, אבל לא הבנתי איך זה קשור למילה "משיח".
משיח הוא הנמשח בשמן לגאול ולהנהיג את העם.
 

ר' יעקב ישראל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
עימוד ספרים
אשיב באופן כללי למה הכוונה שלי.
יש רב בשם הרב טוביה סינגר והוא נלחם במיסיונרים ובטענות שלהם, אחד הדברים שהוא אמר זה שליהודים אין צורך בתיווך משיחי כי הם קרובים להקב"ה. כמובן לא במילים הללו אך בסגנון הזה.

בתור יהודי, ההגדרה משיח -עד כמה שהיא נשמעת צופנת מלוכה - היא קצת מעליבה - כי אנחנו לא רק משיחים, אלא אנחנו יכולים להגיע לדרגות גבוהות של קשר עם הקב"ה, כמו שנאמר: מי יתן שכל ישראל יהיו נביאים.

מכאן אפשר להבין שמשיח זה תכונת נפש - כמו ענווה או כל תכונה אחרת, ויש מושג כזה של תודעת משיח.

האמת היא שגם השיגעון הכי גדול לא יצליח לעמוד מול עוצמה של יהודי אחד.

אז בלי להצטנע ובלי פסיכוזה אנחנו ענקיים ממש יש לנו כוחות מטורפים.
רק היומיום המייגע והחשש ממה יגידו והבקורת העצמית וכל הצמצום שבא מתרבות הגויים גרם לנו לחשוב במונחים מחלישים.

האמת היא שאנחנו יכולים לשנות את העולם, אם נשאר נאמנים לעובדה שאנחנו לא נהיה חשובים אלא אנחנו קטנים מעצם טבענו, והכל זה רק בורא עולם שמחזק את כולם.

אגב יש אמירה שאומרת עדיף להיות משוגע שמח מאשר נורמלי עצוב.
כפרפראזה: עדיף להיות משיח שפועל ועושה משהו כדי להתקדם מאשר לא-משיח (אם כי יש לי כבוד כלפי אלה שאומרים: לא תודה, לא בא לי עכשו לעשות משהו, כי כל אדם מחליט להתקדם כשזה מתאים לו, לא כולנו דומים).

ואם תשאלו למה לא להיות אדם רגיל שפועל ועושה? למה צריך להיות משיח?
זה כי לתודעת משיח יש עוצמה שאדם רגיל לעולם לא יצליח להגיע אליה. מנגד יש במושג משיח גם קושי.
לדוגמה: אדם רגיל לא יסכים לקבל על עצמו בושות, 'לנדנד', להכנע, להלחם, להכשל, להתמודד וכו
אדם בתודעת משיח יעשה זאת וישאר מבסוט. כי זה לא הוא, זו השליחות שלו.

כדי להיות בתודעת משיח אתה יכול להיות גם מנקה רחובות פשוט אבל אם אתה חושב בצורה משיחית תרגיש שאתה פועל גדולות ונצורות, כי אתה משמח אנשים ומנקה את הארץ הקדושה, ונותן דעתך שלא תקלקל את עולמו יתברך, ויהיה לך כיף.

להבדיל, אפשר ללמוד את הנושא מהעיסוק של הכהנים.
בית המקדש, בלי משמעותו המשיחית, יכול היה להחשב סתם מקום חלילה.
לכן הבורא אמר: אני לא חפץ בזבחים חפצתי בלב שלכם - בכוונה (המשיחית).

הדבר הכי קשה בתודעת משיח זה לקבל את העובדה שיש עוד הרבה כמוני. זה קשה כי תודעת משיח היא יחידה וקשה לתפוס את האמת והיא שיש הרבה יחידות או שכולם יחידה אחת.

דבר נוסף קשה זה ההבנה שהאדם תמיד ישאר בצד, בצללים, כי הוא חשוב בגבול מסוים. אבל לא מעבר. זה בלתי אפשרי להבין שאתה גדול, ענק עם כוחות מטורפים אבל תמיד תשאר בלתי חשוב. כי לא נועדת לגדולות.

איך זה קשור למתמודדי נפש שמכריזים שהם משיח?
מתמודדי נפש נולדו בריאים או עם פוטנציאל לחוות חיים תקינים.
העולם המקולקל בו יש אגו - גרם לאנשים לבעיות נפשיות.
אין צורך ללעוג לאנשים שמגיעים למצבי קיצון כי כולנו אחראים זה לזה ותפקידנו לתקן את העולם באופן בו כל אדם יזכה לחיים תקינים ויפסיק לחשוב שהוא משיח או שהוא לא שווה כלום.

איך להגיע לתודעת משיח בצורה הכי קלה?
להביט על מה שקורה בעולם ולקחת אחריות אישית.
ואז לחפש משהו מעשי שאפשר לעשות.

למיטיבי לכת:
המצב העולמי בלתי בריא ולא נורמלי.
זה כמו לראות אדם טובע ולעשות הכל להציל אותו.
כדי שהעולם יחזור לתפקד נורמלי חובה על כל אחד להציל את הטובע (העולם).
איך? לכאן נכנס התפקיד המשיחי של כל אחד.
זה לא משנה איך, כל אחד עם המשאבים שלו: כסף, כשרון או מעמד גבוה
אפשר ללמוד את הנושא ולהעביר את זה (מיועד לאנשים כמוני)
אפשר להיות משיח בתפקידנו הנוכחי:
אם את מורה ומחליטה שאת גם משיח אז את מתחילה להתבונן בראיה ארוכת טווח. את מלמדת עם חזון, מעלימה עין מדברים קטנים ומחנכת כל אחת לפי דרכה עם הבנה, הכנעה, והמון מילים טובות ואוירה טובה. מעודדת תחרותיות בגבול ומדגישה שכל אחד שונה וכל אחד מתקדם בקצב שלו.
(אני מכירה אחת כזו.. חלום).
אם אתה וועד בית ואתה בתודעת משיח: אתה תסתכל איך לשפר את המצב באופן רגשי ולא רק מעשי, תתרים שכנים עבור משפחה שקשה לה לשלם, ועוד...
הורים בתודעת משיח יהיו סמכותיים בגלל שזה טוב ובה בעת יתנו לכל ילד מרחב מתוך הבנה שכל ילד הוא עולם. הם יעשו מה שטוב ומדויק ולא מה שהאינטרס שלהם אומר.
הם לא יהיו נוקשים אלא גמישים ויביעו רגישות.

אדם שנוהג לשקר, לדוגמה, ויש לו תודעת משיח ילך לטפל בעצמו, יבקש סליחה ויספר לכולם איך להתמודד עם רצון לשקר.

תודעת משיח זה לגייס את המשאבים עבור רעיון ובה בעת לא לשכוח את האדם הפשוט (את עצמנו).
כל זה יפה, אבל לא הבנתי איך זה קשור למילה "משיח".
משיח הוא הנמשח בשמן לגאול ולהנהיג את העם.
בהחלט מסכים עם @פירי
הדברים עצמם (ברובם) נכונים ואמיתיים!
אבל מה העניין לקרוא לזה "משיחיות" ולגרום לקורא לקונוטציה שלילית של שיגעון או נצרות. (גם אם יש חלקים שאפשר לשייך אותם לעבודת הגאולה הפרטית שמוטלת על כל אחד, ההכללה של "משיח" יוצרת יותר רתיעה מאשר חיבור).
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
כל זה יפה, אבל לא הבנתי איך זה קשור למילה "משיח".
משיח הוא הנמשח בשמן לגאול ולהנהיג את העם.

בהחלט מסכים עם @פירי
הדברים עצמם (ברובם) נכונים ואמיתיים!
אבל מה העניין לקרוא לזה "משיחיות" ולגרום לקורא לקונוטציה שלילית של שיגעון או נצרות. (גם אם יש חלקים שאפשר לשייך אותם לעבודת הגאולה הפרטית שמוטלת על כל אחד, ההכללה של "משיח" יוצרת יותר רתיעה מאשר חיבור).
משיח זה מושג יהודי וצריך להיות לו קונוטציה חיובית מאוד.
הגלות גרמה לנו להתייחס לזה באופן פחות טוב.
האמת שגאולה ומשיח הם אור גדול, רק צריך להתיידד עם ההבנה שכולנו משיחים.
המשיח הוא גיבור העל של היהדות
הוא בעצם ביטוי של נקודת משיח בתוכנו שמחכה להתגלות.

ומה עם משיח בן דוד האמיתי שלפי היהדות אמור לבוא לגאול אותנו?
יתכן שהוא מחכה שכולנו נתעורר עם נקודת משיח שלנו, אין לאף אחד הבנה בנסתר.
אבל זה לא סותר את הנקודה המשיחית בתוכנו.
ויתכן שזה הרבי מחב"ד שהעביר את תורת הגאולה ופעל להביא את הגאולה.

הייתי מרחיבה עוד בעניין הזה אבל 70 פנים לתורה, ולכל אחד יש הבנה אחרת וכו'.

ברגע שנפקח את העיניים לראות את המציאות, ניווכח לראות שהעולם סביבנו ישתנה כשניקח אחריות לקדם את עצמנו - בכל האופנים, ודרך כך את העולם.

בלת"ק, ועם ממש לרפרף על כל העסק.
אבל התגובה הזו הקפיצה אותי.
זה מאוד נחמד וחמוד וחכם להאשים חברה
לתת לה אחריות
לבקש ממנה לקחת אחריות על החלשים
גאונות.
יש הבדל בין 'להאשים' שזה שלילי ולא רצוי, לבין ההצעה לקחת אחריות - שזו חובתנו.

אין לנו יכולת להחליט על החברה, אבל כאנשים פרטיים אם נלמד לכבד כל אדם - בינינו לבין עצמנו - (ולא משנה מי הוא) וכמובן קודם כל נכבד את עצמנו - נצליח להעביר הלאה אווירה טובה ומכבדת ודרך כך החברה תשתנה.

זה אולי לא קל לכבד כל אדם, ולהתייחס אליו בגובה העיניים, גם הוא נראה לדוגמה שיכור, לכבד באמת בלי לשפוט, אך זה חשוב.
 

ר' יעקב ישראל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
עימוד ספרים
משיח זה מושג יהודי וצריך להיות לו קונוטציה חיובית מאוד.
משיח וגאולה זה אכן נושא עם קונוטציה חיובית מובהקת (לפחות אצלי), שכולנו מחכים ליום שהוא יגיע.
המילה משיחיות ומשיח בהקשר הפרטי - שכל אדם הוא משיח, זו אמירה עם קונוטציה שלילית של משיח שקר/שיגעון גדלות/וכדו'.
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
משיח וגאולה זה אכן נושא עם קונוטציה חיובית מובהקת (לפחות אצלי), שכולנו מחכים ליום שהוא יגיע.
המילה משיחיות ומשיח בהקשר הפרטי - שכל אדם הוא משיח, זו אמירה עם קונוטציה שלילית של משיח שקר/שיגעון גדלות/וכדו'.

זה לא כזה חשוב איזו דעה נכונה.

במידה והדעה שהצגת צודקת נראה זאת בקרוב כשמשיח יבוא.

ואם הדעה שהבאתי נכונה יש כאן הזדמנות לכל אדם להיות משיח, שזה פספוס לכולנו אם אנשים לא יאמינו שהם משיח. אני הייתי אומרת ששתי הדעות צודקות, נכונות ומדויקות.
וכל אחד בוחר איזו דעה מתאימה לו יותר, אם להאמין שמשהו חיצוני אמור לגאול אותי ואת העולם או להבין שזה באחריותו המלאה של כל אדם.

בענין הרתיעה והזרות וחוסר הסכמה להשתמש במושג:
גם לי יש רתיעה מהמושג הזה.
אני מכירה ושמעתי על דברים לא טובים שיצאו בעקבות שימוש בתואר משיחי.
אבל עלינו לזכור שהעולם מתנהל בתוכנו, וכך גם המשיח שמצפה להתגלות, לא ניתן להתעלם מכך.

חשוב לי לציין שהאמירות הללו אינן שלי. מדובר באמירות ששמעתי מהרבה רבנים שנחשבים ב'שוליים', נקווה שהתפיסה המשיחית הרואה את האדם הפרטי כאחראי על העולם כולו תהיה דומיננטית גם בקרב המיינסטרים של הציבור שלנו ואולי תזרז בכך את ביאת גואל צדק..

מה שבטוח שהעולם חייב להיגאל כבר עכשיו גאולה שלימה ופחות משנה כיצד.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת זְכוֹר יְהוָה לְדָוִד אֵת כָּל עֻנּוֹתוֹ:ב אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַיהוָה נָדַר לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ג אִם אָבֹא בְּאֹהֶל בֵּיתִי אִם אֶעֱלֶה עַל עֶרֶשׂ יְצוּעָי:ד אִם אֶתֵּן שְׁנַת לְעֵינָי לְעַפְעַפַּי תְּנוּמָה:ה עַד אֶמְצָא מָקוֹם לַיהוָה מִשְׁכָּנוֹת לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ו הִנֵּה שְׁמַעֲנוּהָ בְאֶפְרָתָה מְצָאנוּהָ בִּשְׂדֵי יָעַר:ז נָבוֹאָה לְמִשְׁכְּנוֹתָיו נִשְׁתַּחֲוֶה לַהֲדֹם רַגְלָיו:ח קוּמָה יְהוָה לִמְנוּחָתֶךָ אַתָּה וַאֲרוֹן עֻזֶּךָ:ט כֹּהֲנֶיךָ יִלְבְּשׁוּ צֶדֶק וַחֲסִידֶיךָ יְרַנֵּנוּ:י בַּעֲבוּר דָּוִד עַבְדֶּךָ אַל תָּשֵׁב פְּנֵי מְשִׁיחֶךָ:יא נִשְׁבַּע יְהוָה לְדָוִד אֱמֶת לֹא יָשׁוּב מִמֶּנָּה מִפְּרִי בִטְנְךָ אָשִׁית לְכִסֵּא לָךְ:יב אִם יִשְׁמְרוּ בָנֶיךָ בְּרִיתִי וְעֵדֹתִי זוֹ אֲלַמְּדֵם גַּם בְּנֵיהֶם עֲדֵי עַד יֵשְׁבוּ לְכִסֵּא לָךְ:יג כִּי בָחַר יְהוָה בְּצִיּוֹן אִוָּהּ לְמוֹשָׁב לוֹ:יד זֹאת מְנוּחָתִי עֲדֵי עַד פֹּה אֵשֵׁב כִּי אִוִּתִיהָ:טו צֵידָהּ בָּרֵךְ אֲבָרֵךְ אֶבְיוֹנֶיהָ אַשְׂבִּיעַ לָחֶם:טז וְכֹהֲנֶיהָ אַלְבִּישׁ יֶשַׁע וַחֲסִידֶיהָ רַנֵּן יְרַנֵּנוּ:יז שָׁם אַצְמִיחַ קֶרֶן לְדָוִד עָרַכְתִּי נֵר לִמְשִׁיחִי:יח אוֹיְבָיו אַלְבִּישׁ בֹּשֶׁת וְעָלָיו יָצִיץ נִזְרוֹ:
נקרא  24  פעמים

אתגר AI

תקווה לעתיד טוב יותר • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה