מידע שימושי משטרה - עצירה בשוליים

יהודי חם

משתמש מקצוען
שלום
כידוע עצירה בשוליים מסוכנת
ומותרת רק בעת תקלה שאיננה מאפשרת המשך נסיעה
ומכאן השאלה:
האם מותר לשוטר לבקש מנהג לעצור בשוליים בשביל לתת דו"ח?
או שהוא צריך ללוות את הנהג עד למחלף וכד' ושמה לתת את הדו"ח?
 

מ הלוי

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
זה נתון לשיקול דעתו של השוטר כמה הוא חושב שהעבירה מסכנת חיים.
רק שאין דרך להתווכח על זה עם השוטר...
ולכן כשהוא מחליט לעצור אותך בשוליים לא כדאי לברוח....
 

תילתן

משתמש סופר מקצוען
חפש תרוץ אחר..

"אל תחשבו שאתם יודעים יותר טוב מהשוטר לגבי נהלים. למשל במקרה בו שוטר ביקש ממכם לעצור, עשו זאת! אל תחשבו שזה לא חוקי לעצור בתחנת אוטובוס, או בשול הדרך. זכרו, לשוטר מותר לעבור על חוקי התעבורה בכדי לבצע את תפקידו"
 

יהודי חם

משתמש מקצוען
לא התכוונתי לנסות לברוח....
השאלה היא עקרונית
האם זה מותר? ולמה???
 

מ הלוי

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
הנוהל המשטרתי
אתה כנראה נהג חדש...
עוד לא למדת ששוטר והיגיון זה כמו אור וחושך.
ששוטר ושכל זה כמו שחור ולבן....
משטרה זה לא משהו ששוה לפתוח עליו אשכול בפרוג בניסיון להבין את כוונתה....
 

תילתן

משתמש סופר מקצוען
מאיפה הציטוט סתם מענין?
מההיגיון..
לא באמת זוכר מאיפה
לי שוטר כרז רמקול לחצות צומת באדום,
השאלה היא "איך הנוהל המשטרתי מאפשר דבר כזה?"
משפחות שלמות נמחקו בשוליים!!!!!!!!!!!!!!
עצרו אותי השבוע על דבר שולי - בשולי כביש 1
לכן התעוררתי למחשבה על העניין

הניידת עמדה מאחוריך?
אין בזה שום בעיה
בכביש 1 יש שול מספיק רחב במיוחד למתן דוחות..
 

יהודי חם

משתמש מקצוען
אף אחד לא עונה על עצם העניין
יש כאן משהו עקרוני, אנא התייחסו איליו,
חיפשתי האם יש נוהל שמתייחס לסוגיה ולא מצאתי, לכן אני שואל פה,
לא בשביל לקבל תשובות "שלשוטרים אין שכל / שחייבים לציית להם"
 

תילתן

משתמש סופר מקצוען
לא מסכים.
מה? זה לא מסוכן??
היית עוצר שם עם המשפחה שלך???
תגיד הגעת מהחלל החיצון?
אתה לא רואה בצידי הדרכים ניידות או אופנוענים שרושמים דוחו"ת?
כאשר ניידת עומדת מאחוריך היא מאבטחת את בטיחות שלך

אתה רוצה הזמנה לקבלת דו"ח על כוס קפה בתחנת משטרה?
נהגת בעולם?
שם זה עובד אותו הדבר בדיוק
 

יהודי חם

משתמש מקצוען
ומה הבעיה להילוות לניידת עד למחלף?
משאית שנוגחת מאחור יכולה לשטח גם את הניידת וגם מה שלפניה.....
תזכורת:
מצויין שם "שעצר בבטחה בשוליים"
 

אסתושי

משתמש מקצוען
@תילתן
מה לא מובן?
הוא שואל שאלה מאוד לענין !
הוא לא חושב שהוא יתקן את משטרת ישראל...
אבל מכיון שזה באמת מסוכן, איך מאשרים את הדבר הזה?
נ. ב. השוטר הרבה פעמים שם את הניידת מקדימה ולפעמים זה בכלל אופנוע...
 

RUSI10

משתמש מקצוען
מהרשת:


ארז קיטה, מנכ"ל אור ירוק: "בכל שנה משתמשי דרך רבים מקפחים את חייהם לאחר תאונות שהתרחשו בשולי הכביש וכל הימצאות בשוליים מסכנת חיים. כאשר שוטר עוצר רכב מכל סיבה שהיא בכביש מהיר עליו לעשות זאת בצורה כזו שלא תסכן אותו ולא את נוסעי הרכב שהוא עצר.
"אכיפת המשטרה היא כלי חשוב ואפקטיבי במיגור תאונות הדרכים אבל אין שום סיבה להחליף סכנה אחת באחרת ולכן השוטרים חייבים להקפיד על עצירה במקום בטוח, מוסדר כזה שלא חושף את הנהגים לסכנות מיותרות
ממשטרת ישראל נמסר: "במהלך פעילות אכיפה סמויה בכביש 77 נתפס הנהג מבצע עבירת מהירות, השוטר עצר את הנהג בשול הדרך במקום בטיחותי שאינו מהווה סכנה למשתמשי הדרך, תוך שהוא מאבטח את הרכב שעצר עפ"י הנהלים. לאחר זמן קצר נרשם לנהג דו"ח בגין העבירה שביצע והוא שוחרר לדרכו".





נעצרתם על ידי שוטר תנועה? להלן כללי העשה ואל תעשה שעליכם לדעת​

בעת מפגש עם שוטר תנועה, בגין ביצוע עבירת תנועה או שמא לבדיקה אקראית, חשוב לדעת מספר כללים מהותיים אשר עשויים להטיב עמכם או לחילופין להחמיר עם מצבכם בהתאם לנסיבות. להלן הכללים:


כללי אל תעשה:
כללי עשה:
לא להתווכח. אל תנסו להוכיח כי אתם יותר חכמים מהשוטר גם במקרה בו אתם מאמינים שכך הדבר. לכל דבר יש מקום וזמן, לכן גם אם אתם חושבים שהשוטר טעה, ניתן לפנות לאחר מכן לערכאות המתאימות.ברגע ששוטר סימן לכם לעצור, אף פעם אל תעשו כאילו לא ראיתם אותו. אי ציות להוראת שוטר עשויה להעמיד לכם דו"ח חמור הנושא עימו סנקציות רבות וחמורות. זכרו, אם יש ספק, אין ספק!
זכרו, השוטר עושה מלאכת קודש! תפקידו העיקרי הוא לצמצם את תופעת הקטל בכבישים, ולהרחיק נהגים מסוכנים מרחבי הכבישים בישראל. לכן, גם אם נעצרתם לבדיקה או ביצעתם עבירת, נשמו עמוק, וזכרו מהי עבודתו של השוטר לבסוף.אל תזרקו את הדו"ח ואל תקרעו אותו, המעשה הזה לא יגרום לכם להתחמק מתשלומי האגרה או מהעמדה לדין בביהמ"ש.
נסו להבין מדוע השוטר סימן לכם לעצור, לעיתים מדובר בביקורת רישיונות סטנדרטית. לעיתים נהגים נוטים להתעצבן ולומר מילים שעשויות לסבך אותם, מה שעשוי להוביל את הבדיקה השגרתית לדו"ח ואף להזמנה לדין.אל תעירו הערות ללא תכלית כמו למשל: היעדר כובע על ראשו. אל תקללו, אל תעליבו, אל תאבדו את העשתונות, אל תאיימו, אל תדברו על משפחתו, אל תספרו לו מי המקורבים שלכם או מי אתם.
הקפידו לתעד את המתרחש החל משלב העצירה ועד לשלב האחרון. תעדו אפילו בכתב את כל הטענות שיש לכם לגבי התנהלות השוטר. תיעוד זה עשוי להוביל להקלה בענישה ועד לזיכוי מלא.נתקלתם במתנדבים? אל תזלזלו בהם, אל תעליבו אותם, מבחינת החוק הם שוטרים לכל דבר ועניין.
במקרה בו השוטר נחוש בדעתו לרשום לכם דו"ח תנועה, הימנעו מלסור את תגובתכם טרם סיים השוטר לכתוב את הדו"ח תגובה מהירה ללא מחשבה עשויה להחמיר עימכם בהמשך.אל תודו באשמה! הימנעו מלקחת אחריות בשלב זה. במקרה שתבחרו להישפט בגין הדו"ח, ההודאה באשמה עשויה להרע איתכם בבית המשפט.
בעת קבלת דו"ח התנועה השוטר ישאל את תגובתכם ולאחר מכן יחתים אותכם על קבלת הדו"ח, טרם החתימה וודאו כי התגובה שנרשמה היא אכן התגובה שנאמרה על ידכם, במקרה שקיימת טעות ציינו זאת בפני השוטר ובקשו לתקן זאת.אל תראו ביקורת כלפי עבודת השוטר. אם יש לכם כוונה להתלונן על תפקודו של השוטר, אל תספרו לו את כוונתכם, נסו לרשום את שמו של הנהג ולתעד את המתרחש.
התנהגו בהתאם לאופן ההתרשמות מהשוטר, למשל: במקרה בו השוטר עניני ומקצועי נסו לפתח עימו שיח ענייני, לחילופין, במקרה שהשוטר נראה עצבני ואף קצר רוח, נסו להימנע מדיבורים מיותרים בכדי לצמצם נזקים אפשריים.במקרה שאמרתם את תגובתכם לשוטר, השתדלו שלא לתת תגובה ארוכה ומפורטת. עדיף שהתגובה תהיה לאקונית וחסרה. בהתאם לכך מרחב התמרון גודל.
שוטר הוא בן אדם בדיוק כמוכם, דמיינו את עצמכם במקומו והקפידו לנהוג בהתאם, לא להתלהם, לא לצעוק, לא להתחצף, לכל דבר יש צורה ודרך.אל תחשבו שאתם יודעים יותר טוב מהשוטר לגבי נהלים. למשל במקרה בו שוטר ביקש ממכם לעצור, עשו זאת! אל תחשבו שזה לא חוקי לעצור בתחנת אוטובוס, או בשול הדרך. זכרו, לשוטר מותר לעבור על חוקי התעבורה בכדי לבצע את תפקידו.
 

תילתן

משתמש סופר מקצוען
הוא שואל שאלה מאוד לענין !
איפה כתבתי שזה לא לעיניין?
אבל מכיון שזה באמת מסוכן, איך מאשרים את הדבר הזה?
אפשר להפנות את השאלה למפכ"ל או למבקר המדינה..
נ. ב. השוטר הרבה פעמים שם את הניידת מקדימה

תצלם לי פעם כזה מצב..

יהודי שואל שאלה, זה נהדר
אבל יהודי ששואל שאלה ורוצה לקבל את התשובה שהוא רוצה..
עם זה קשה להתמודד..
נהגתי בכל העולם וכך נוהגות כל המשטרות בכל העולם
רוצים לתקן את העולם? זה קשה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב יַעַנְךָ יְהוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב:ג יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ:ד יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה:ה יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא:ו נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ:ז עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ:ח אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר:ט הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד:י יְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

זמן מסע • אתגר 47

לוח מודעות

למעלה