מודעה משועממים בבית? כנסו למשחק טריוויה בלייב✨ ויש גם פרס מיוחד בשווי 1200 ש"ח! >>>

מצב
הנושא נעול.

חזקי רייך

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
אני מאמין שאת לא היחידה
בשאלה הזאת גם אני
אבל מי שעובד דרך הקו טלפון וגם עןשה חיפוש בגוגל תוך כדי יש לו הרבה סיכויים לנצח
מה שלי אין כח לעשות
איך היו השאלות הפעם?
רוצים יותר קשה או יותר קל.
 

חכמולוג למדן

משתמש פעיל
איך היו השאלות הפעם?
רוצים יותר קשה או יותר קל.
דוקא רוב השאלות היו ברמה סבירה גם במה שפישלתי לאחר שניה חשבתי וידעתי רק אי אפשר לתקן
חוץ מכמה שאלות בודדות שאני מאמיו שמי שידע לענות עליהם או ניחוש או דרך גוגל
(אול באמת צריך לעשות שיהיה אפשרות לתקן את התשובה בתוך הזמן שההצבעה פתוחה?!!!!!)
 

tamar *-*

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
D I G I T A L
דוקא רוב השאלות היו ברמה סבירה גם במה שפישלתי לאחר שניה חשבתי וידעתי רק אי אפשר לתקן
חוץ מכמה שאלות בודדות שאני מאמיו שמי שידע לענות עליהם או ניחוש או דרך גוגל
(אול באמת צריך לעשות שיהיה אפשרות לתקן את התשובה בתוך הזמן שההצבעה פתוחה?!!!!!)
כנל
 

BLAK

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
@חזקי רייך תודה רבה על המשחק המאתגר.
לתשומת לבך בתשובה לשאלה האחרונה יש טעות, זיגמונד פרויד היה פסיכולוג ולא פסיכיאטר, אמנם שניהם עוסקים בתחום נפש האדם אך אלו שני מקצועות שונים.

זִיגְמוֹנְד פְרוֹיְדגרמנית: Sigmund Freud), נולד בשם זיגיסמונד שלמה פרויד, Sigismund Schlomo Freud;‏ (6 במאי 1856, (א' באייר ה'תרט"ז), מוראביה23 בספטמבר 1939, (י' בתשרי ה'ת"ש) לונדון) היה פסיכולוג ונוירולוג אוסטרי-יהודי, אבי הפסיכואנליזה, אחד ההוגים החשובים ביותר בתחום תורת האישיות ומהמדענים ואנשי הרוח הבולטים והמשפיעים ביותר במאה העשרים. המכלול.
 

פררו רושה

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
וגם השאלה על הנוזל היקר ביותר-
למה חשבת שאין לי את הבושם של קלייב כריסטיאן?

הבושם של קלייב כריסטיאן, נכנס לדפי ספר השיאים של גינס כבושם היקר בעולם המורכב מהמרכיבים הנדירים בעולם, מיוצר על ידי קלייב כריסטיאן מזה שש שנים ועולה 2,350 דולר ל-30 מ"ל. כ-1,000 בקבוקי בושם לגבר ולאישה יוצאים לשוק כל שנה.

מניחה שזה עולה קצת יותר מהדיו :)
 

צירקי

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
האם דיו למדפסת הנו הנוזל היקר בעולם-
חילוקי דעות בין הפוסקים............;);)

האם דיו למדפסת, הנו הנוזל היקר ביותר בעולם? בדקנו והשווינו, התוצאות לפניכם.

האם ראש דיו ו/או מחסנית דיו מכילים את הנוזל היקר ביותר בעולם?. אגדה אורבנית עתיקת יומין מספרת כי דיו למדפסת הינו הנוזל היקר ביותר בעולם, אז החלטנו לבדוק האם זו טענה מבוססת ואמיתית.

חיפוש מהיר בגוגל העלה תוצאות רבות, מתוכן בררתי את המתיימרות להיות מבוססות ומקצועיות. קראתי בעיון רב, והתוצאה הינה ש.... החזיקו חזק, דיו למדפסת הוא לא הנוזל היקר ביותר בעולם. הרבה לפניו ובהפרש עצום נמצאים מים כבדים, יינות עתיקים ומשקאות חריפים כמו קוניאק מתוצרת פרימיום, נוזלי ארס המשמשים להכנת נסיוב וכו'.
ואולם, יש דברים בגו. דיו למדפסת הנו לרוב הנוזל היקר ביותר, בהפרש של אלפי אחוזים, ורק במקרה אחד הנו הנוזל השני היקר ביותר מבין מספר מוצרי צריכה נוזליים שדגמתי, כאלו שהנם חלק ממוצרי צריכה יומיומיים כמו דיו.
לא אישרתי את הדבר בטרם מצאתי שאכן כך הוא. טרחתי לבדוק מחירים של נוזלים המשמשים את הצרכן הממוצע ואף נוזלים אשר משמשים צרכנים שהנם הרבה מעבר לממוצע, אז התחלתי בהשוואה אל מחיר ליטר משקה שמפנייה מתוצרת מותג העל דום פריניון.
השוואה בין מחיר דיו למדפסת למחירו של משקה שמפניה מתוצרת דום פריניון

בקבוק שמפניה ורודה משנת 1996 של דום פריניון - מחיר ליטר משקה כשלושת אלפים ש"ח, יוצא מכך שמחיר מיליליטר משקה הנו כשלושה ש"ח.
מאידך בדקתי את מחירו של נוזל שימושי ביותר - דלק, אותו נוזל שעל מחירו נוטים הצרכנים להתלונן כה רבות.
מחירו של ליטר דלק, נכון לזמן כתיבת שורות אלה, הנו כשבעה וחצי ש"ח ומחירו של מיליליטר דלק הנו 0.75 אגורות בקירוב, ובל נשכח שרוב רובו של מחיר הדלק מורכב מהיטלים ומיסים ואילו דיו למדפסת, לא רק שאינו ממוסה הוא אינו כולל היטלים כלשהם, פרט למע"מ שבין כה וכה מוטל על כל מוצרי הצריכה.
מחירו של ליטר חלב, נכון לזמן כתיבת שורות אלה, הנו כחמישה ש"ח כך שמחיר מיליליטר חלב הנו כחצי אגורה.
מחיר בושם לאישה שאנל -5 פרפיום א.ד.פ. 100 מ"ל CHANEL NO-5 E.D.P 100ML הנו כשבע מאות ש"ח, כך שמחיר מיליליטר בושם שאנל 5 הנו כשבעה ש"ח.

השוואה בין מחיר מיליליטר דיו למדפסת לבין מחירו של מיליליטר בושם שאנל 5


בטרם נבדוק מהו מחירו של מיליליטר דיו למדפסת, בדקנו את מחירו של הנוזל הנפוץ ביותר - מי שתייה. מחירוו של בקבוק המכיל ליטר וחצי מים מינרליים, נכון לזמן כתיבת שורות אלה, הנו כשבעה וחצי ש"ח כך שמחיר מיליליטר מים מינרליים הנו כחצי אגורה. לעומת מים מינרליים, מחירם של מי ברז זול באלפי אחוזים ומחיר מיליליטר מי ברז הנו זניח בהשוואה למחירו של מיליליטר מים מינרליים.

כעת נבדוק מהו מחירו של מיליליטר דיו למדפסת, נבדוק זאת עבור מיליליטר דיו שחור ומיליליטר של דיו צבע. על מנת לבדוק מחיר ממוצע נשווה בין תכולת הדיו ומחירו עבור שלושה דגמים נפוצים של ראשי דיו ומחסניות דיו מתוצרת קנון, HP וברדר. כן, על מנת שלא להקצין את מחירי הדיו, בחרתי לבדוק את תכולתן של מחסניות דיו XL אשר מוגדרות על ידי יצרני המדפסות כמחסניות הדיו המשתלמות ביותר משום תכולת הדיו הגבוהה שבהן, תכולת דיו שאינה ביחס ישר למחירה של מחסנית דיו בעלת קיבולת דיו סטנדרטית.
דיו למדפסת HP
מחסנית דיו שחור HP 932XL מכילה 22.5 מיליליטר נוזל דיו שחור, מחירה של מחסנית דיו 932XL הנו 128 ש"ח בממוצע - יוצא מכך שמחיר מיליליטר דיו הנו 5.7 ש"ח ומחירו של ליטר דיו שחור 933XL הנו כחמשת אלפים ושבע מאות ש"ח.
מחסנית דיו HP 933XL של אחד מן הצבעים כחול,אדום, צהוב - מכילה 8.5 מיליליטר נוזל דיו , מחירה של מחסנית דיו 933XL הנו 60 ש"ח בממוצע - יוצא מכך שמחיר מיליליטר דיו הנו 7.05 ש"ח ומחירו של ליטר דיו צבע 933XL הנו כשבעת אלפים ש"ח.


דיו למדפסת ברדר
מחסנית דיו שחור Brother LC1280XL-BK מכילה 48 מיליליטר נוזל דיו שחור, מחירה של מחסנית דיו LC1280XL-BK הנו 111 ש"ח בממוצע - יוצא מכך שמחיר מיליליטר דיו הנו 2.3 ש"ח ומחירו של ליטר דיו שחור LC1280XL-BK הנו כאלפיים ושלוש מאות ש"ח.
מחסנית דיו Brother LC1280XL של אחד מן הצבעים כחול,אדום, צהוב - מכילה 24.6 מיליליטר נוזל דיו , מחירה של מחסנית דיו LC1280XL הנו 89 ש"ח בממוצע - יוצא מכך שמחיר מיליליטר דיו הנו 3.6 ש"ח ומחירו של ליטר דיו צבע LC1280XL הנו כשלושת אלפים ושש מאות ש"ח.



מחסנית דיו שחור Canon PGI-550PGBK XL מכילה 22 מיליליטר נוזל דיו שחור, מחירה של מחסנית דיו PGI-550PGBK XL הנו 91 ש"ח בממוצע - יוצא מכך שמחיר מיליליטר דיו הנו 4.1 ש"ח ומחירו של ליטר דיו שחור PGI-550PGBK XL הנו כארבעת אלפים ומאה ש"ח.
מחסנית דיו Canon CLI-551C XL של אחד מן הצבעים כחול,אדום, צהוב - מכילה 13 מיליליטר נוזל דיו , מחירה של מחסנית דיו CLI-551C XL הנו 62 ש"ח בממוצע - יוצא מכך שמחיר מיליליטר דיו הנו 4.8 ש"ח ומחירו של ליטר דיו צבע CLI-551C XL הנו כארבעת אלפים ושמונה מאות ש"ח.
אך אל לנו להתלונן על כך, שהרי ידוע כי יצרניות של מדפסות הזרקת הדיו מציעות את אלו במחירי היצף תוך שהן מבססות את החזר ההשקעה ואת הרווח העתידי ממכירה של דיו עבור אותן מדפסות. זוהי אסטרטגיה שיווקית אשר תורמת לתפוצתן של המדפסות וכן להגברת הצריכה של דיו מתוצרתן.
ועדיין, מחירו של בושם מסוג שאנל 5 הנו יקר לא פחות מאשר דיו למדפסת.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קל

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה:ב אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי:ג אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד:ד כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא:ה קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי:ו נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר:ז יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת:ח וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו:
נקרא  35  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה