אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
אגב, כשמתחיל כך זה סימן טוב. בפעמים שהיו דיווחים על ההתחלה על "פגישות טובות" ו"התקדמות נאה" בסוף לא קמה ממשלה.
רק כשדיווחו על "נתק" ו"מבוי סתום" קמה ממשלה.
ברור שאתה אומר את זה בסרקזם,
כי הלא בפעם שעברה לא היה שום קשר לאיך התנהל המו"מ לבין זה שלא הוקמה ממשלה.
הסיבה הברורה והידועה שגרמה לכך היא תוצאת הבחירות!
ולכן גם כעת לא משנה דרך המו"מ אלא תוצאת הבחירות קובעת שתוקם ממשלה.

אגב, לא קראת כנראה את כל הכתבה,
הנה הוכחה לדברי, ציטוט:
אלא שגם אם יושגו הסכמות – נתניהו יזכה לתמיכה של 59 חברי כנסת בלבד. האפשרויות העומדות לרשות ראש הממשלה הן הקמת ממשלת מיעוט שתסתמך על הימנעות של רע"מ, או צירוף עריקים מתקווה חדשה – אפשרויות שבשלב זה מסתמנות כקלושות.
ו...הופ, עוד ציטוט שלא מתיישר עם דבריך, כי ממש לא הכל היה ורוד שמה!
הנה:
בליכוד הגיבו לאחר מכן כי "ההודעה מטעם סמוטריץ' אינה תואמת את המציאות. זה הזמן לעבודה משותפת, ולא לפרסומים שאינם תורמים למאמץ המשותף שאנחנו עושים".

לפני הפגישה, חזר סמוטריץ' על סירובו להקמת ממשלה שתישען באופן כל שהוא על רע"מ: "אני לא מחויב לביבי, אני מחויב לימין, ולכן סירבתי לחתום על מכתב הנאמנות", אמר. "אני נאמן לערכים שלי ולדרך שלי, לממשלת ימין בראשות נתניהו – אמרתי את זה שוב ושוב. לא אשב בתמיכה של עבאס, לא מבפנים ולא מבחוץ".

 

הילוך גבוה

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית

דרמה במשא ומתן: הציונות הדתית מאיימת להצביע נגד ממשלת נתניהו​

הציונות הדתית מאיימת להצביע נגד ממשלת נתניהו, במידה והוא ישקול להותיר אותם שיתמכו מבחוץ • צוות המו"מ סירב לדון היום עם הליכוד על התפקידים, ובן גביר הבהיר שעוצמה יהודית לא תיכנס לממשלה ללא סמוטריץ'

המשא ומתן להקמת הממשלה: הצהריים (חמישי) התקיימה פגישה בין צוות המשא ומתן של הציונות הדתית, לצוות המשא ומתן של הליכוד. אלא שאין למעשה שום התקדמות בשל התעקשותו של היו"ר בצלאל סמוטריץ' לתפקיד שר הביטחון או שר האוצר, כאשר על התיק האחרון מסרב לוותר יו"ר ש"ס אריה דרעי. הערב דווח ב'כאן חדשות' על פיצוץ במגעים.

לדברי אנשי צוות המו"מ של הציונות הדתית הצהריים בפגישה עם צוות הליכוד: "אנחנו לא רוצים לדבר על התפקידים שאנחנו דורשים, כי את זה בצלאל כבר העביר לנתניהו. אנחנו רוצים לדבר רק עניינים עקרוניים, כגון הסדרת ההתיישבות הצעירה, בניית התנחלויות נוספות, הרפורמה המקיפה במערכת המשפט ועוד". בליכוד הבינו שאין להם שום דבר אם כך להמשיך במו"מ.

בסביבת סמוטריץ' הוסיפו: "לא ניתן להקמת ממשלת נתניהו כשאנחנו תומכים מבחוץ, אם כל הכבוד דיברו על זה בפעם שעברה וגם אז לא נתנו לזה יד". המשמעות היא שהם מאיימים ברמז, שהציונות הדתית תצביע נגד ממשלת נתניהו במידה והם ישארו בחוץ. במקביל חודש הקשר החם בין סמוטריץ' ליו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר.

במסגרת הקשר החם בין בן גביר לסמוטריץ', סוכם כי עוצמה יהודית לא תיכנס לאף ממשלה ללא הציונות הדתית. עוד סוכם בין השניים, כי בן גביר ימתין עדיין עם הגשת הבקשה שלו לפצל את סיעת עוצמה יהודית מסיעת הציונות הדתית בכנסת ה-25. המטרה היא להראות לנתניהו שכל 14 המנדטים מאוחדים, ולא יכנסו בלי יישום הדרישות של האחר.

קרדיט ומקור: https://www.jdn.co.il/flashes/1858500/
 

הילוך גבוה

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית

"הצרחות בקעו מהחדר": הליכוד ויהדות התורה בויכוח על אידאולוגיית הממשלה​

פגישת המו"מ בין יהדות התורה לליכוד, בירושלים, נמשכת כבר כמעט 4 שעות • נוכחים מספרים על צרחות שבקעו מהחדר, הויכוח הוא אידאולוגי ולא על התיקים • מי שמנסה להפשיר את האווירה – ח"כ יצחק גולדקנופף

הקשיים במשא ומתן להקמת הממשלה: אחרי הפיצוץ במגעים בין הציונות הדתית לליכוד, הערב (חמישי) אנו מדווחים על פיצוץ נוסף והפעם מול יהדות התורה. צוות המשא ומתן של המפלגה הגיע בשעה 18:25 למלון פלאזה בירושלים כדי לסכם עם צוות הליכוד על הקווים האידאולוגיים של הממשלה המסתמנת, כאשר בפועל הכול רק הסתבך בחדר.

פגישת המשא ומתן נמשכת כבר למעלה משלוש שעות, כאשר היא לכאורה הייתה אמורה להיות קלה יותר. בזמן שכל הפיצוצים במשא ומתן עד כה נבעו מויכוח על תיקים, ש"ס והציונות הדתית, ביהדות התורה כבר סיכמו כמעט על כלל התיקים שיגיעו. אלא שבכל זאת הפגישה הערב עם הליכוד הוליכה לפיצוץ, כאשר הנוכחים בחדר הרימו את קולם אחד על השני.

"שומעים צרחות חזקות בכל הקומה, הצרחות יצאו אל מחוץ לחדר המשא ומתן", סיפרו ל'חדשות JDN' מספר נוכחים במקום. הויכוחים בין יהדות התורה לליכוד נסובים כעת על הנושאים האידאולוגיים, איזה קו ינחה את הממשלה הקרובה בכל הקשור לדת ומדינה. במפלגה האשכנזית מעוניינים לשנות מספר רפורמות בממשלה הקרובה, כגון בחוק הגיוס שמבוטל פעם אחר פעם.

לפגישה הערב הגיעו בכירי המפלגה, ביניהם יושב הראש חבר הכנסת יצחק גולדקנופף, חבר הכנסת מאיר פרוש ונציג דגל התורה חבר הכנסת יעקב אשר. בשביל לנסות ולהפשיר את האווירה, גולדקנופף הביא לחדר משלוח צ'ולנט וכבד. מוקדם יותר הערב דווח כי הציונות הדתית איימה הצהריים במפורש על הליכוד, שבמידה והם לא ייכנסו לממשלת נתניהו אז לא רק שלא יצביעו בעדה – אלא גם יצביעו נגדה ויפעלו להפיל אותה. הקמת הממשלה מסתבכת יותר ויותר.

F221117ALA02-1.jpg
F221117ALA11-1024x683.jpg
F221117ALA09-1024x683.jpg

קרדיט ומקור: https://www.jdn.co.il/flashes/1858526/
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: הצר ואוייב החדש...
מנהיגי מחאת הימין מול ביתם של אורבך וסילמן וכו'... שוקלים להפגין ולמחות מול ביתו של סמוטריץ' שמעכב את הקמת הממשלה...:oops:,
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
כמעט שלושה שבועות מאז נודעו תוצאות הבחירות שהביאו ניצחון לימין והמגעים להקמת ממשלה ממשיכים להתעכב, וציבור המצביעים מתחיל לאבד סבלנות לאור הדיווחים על הקשיים והעימותים.

ראשי הימין מאשימים זה את זה באחריות לקשיים ובעיכוב במגעים להשבעת ממשלה, אך נראה שלציבור יש תשובה ברורה. סקר חדש שפורסם הערב (ראשון) ב'ערוץ 14' בדק במי הציבור רואה כאחראי לעיכוב, ברקע ההתקרבות לקראת סיום המנדט של בנימין נתניהו.

על פי הסקר שבוצע על ידי מכון הסקרים 'דיירקט פולס', רוב הציבור רואה בחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', יו"ר הציונות הדתית, כמי שבגללו הממשלה לא הוקמה, 60%, כמעט שני שליש מהמשיבים.

התוצאה מגיעה על רקע דרישתו של סמוטריץ' לתיק האוצר או הביטחון, אותו נתניהו מסרב לתת לו. הרחק מסמוטריץ', רק 18% מהמשיבים רואים בראש הממשלה המיועד נתניהו כמי שאשם באי החלפת הממשלה הנוכחית.

במקום האחרון נמצא יו"ר ש"ס אריה דרעי, שהחליט 'לפתע' באמצע המו"מ להכריז על רצונו לכהן כשר האוצר, עם 3% בלבד. לפי הסקר, 19% מהציבור רואים בשלושתם אשמים.
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

המשא ומתן קורס: עוצמה יהודית מודיעה על פיצוץ בשיחות עם הליכוד​

הופסקו שיחות המשא ומתן בין עוצמה יהודית לליכוד • לדברי דובר המפלגה, "הליכוד חזר בו מההסכמה למשרד נוסף – הנגב, הגליל והפריפריה לעוצמה יהודית" • הפיצוץ מצטרף למשבר בין הליכוד ליהדות התורה והציונות הדתית


הקשיים במשא ומתן להקמת ממשלת הימין: אחרי שהערב (ראשון) דווח כי רה"מ המיועד ח"כ בנימין נתניהו, מתחמק מדרישת הציונות הדתית להתחייבות על קידום מהלכי סיפוח ביהודה ושומרון בקואליציה הקרובה, כעת מודיעים בעוצמה יהודית על משבר משלהם עם צוות המשא ומתן של הליכוד. מדובר בדרמה נוספת, שמצטרפת לשורת המשברים במו"מ.

בהודעת דוברות של עוצמה יהודית, נמסר כי הופסקו שיחות המשא ומתן בין עוצמה יהודית לליכוד. לדברי דובר המפלגה, "הליכוד חזר בו מההסכמה למשרד נוסף – הנגב, הגליל והפריפריה לעוצמה יהודית". בכירים בעוצמה יהודית הוסיפו: "בניגוד לסיכום המוקדם, הליכוד חזר בו ומסרב כעת לתת את השר הנוסף – הנגב והגליל והפריפריה החברתית לעוצמה יהודית".

לדברי הבכירים בעוצמה יהודית, לא מדובר בריב קטנוני שלהם על גו'בים ותפקידים, אלא על מימוש הבטחת בחירות מהותית שלהם: "לחזק את הנגב, הגליל והפריפריה זו הבטחת הבחירות שלנו, ואנחנו נבחרנו כדי לממש את הבטחות הבחירות, לא כדי לחפש ג'ובים, אלא כדי לדאוג לתושבי באר שבע, נתיבות, אשקלון, ושדרות כמו גם לפריפריה בגליל – זה בנפשנו".

אם לסכם עד כה את המו"מ, הליכוד נקלע לריב עם כל אחת משלושת מפלגות הימין שירכיבו את הממשלה הקרובה, מלבד המו"מ עם 'נעם' שם אין באמת על מה לדון וש"ס. אצל יהדות התורה דווח ב'חדשות JDN' כי במהלך הפגישה בשבוע שעבר נשמעו צרחות בעקבות סירוב הליכוד לספק תקציבים לנושאי החינוך, בהציונות הדתית ישנו משבר סביב הסיפוח וסביב דרישת סמוטריץ' לביטחון, והערב מצטרפת למשבר גם עוצמה יהודית.
בדרך לבחירות?
 

עיצוב גרפי מקצועי

משתמש מקצוען
D I G I T A L
:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: הצר ואוייב החדש...
מנהיגי מחאת הימין מול ביתם של אורבך וסילמן וכו'... שוקלים להפגין ולמחות מול ביתו של סמוטריץ' שמעכב את הקמת הממשלה...:oops:,
מי משלם להם על כל ההפגנות?
מי הם?
ואיפה הם יושבים ומקבלים החלטות ביחד?
יש מתוכם שרוצים להפגין נגד הליכוד?
או שכולם מאוחדים בדיעה שהליכוד צודק?
 

ציני בכיר

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
חזקי ברוך: על רקע הקשיים שמערימים בליכוד כלפי הסיעות הדתיות והחרדיות, נשקלת יוזמה לגיבוש גוש דתי-חרדי שיהווה 32 מנדטים מול הליכוד.
מקור כל רגע
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
דפנה ליאל מדווחת על פריצת דרך: הציונות הדתית\סמוטריץ - אוצר ושר במשרד הבטחון. ש"ס\דרעי - מ"מ רה"מ, הפנים, הנגב והגליל ודתות. בן גביר\עוצמה יהודית - חקלאות במקום נגב וגליל.
 

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען

מתקרבים להסכמות: דרמר שר החוץ ורגב בחינוך; חלוקת התפקידים המסתמנת​

לאחר בליץ פגישות שנערכו אמש בין ראשי גוש הימין-חרדים, נראה כי מתקרבים להסכמות ברוב התיקים במסגרת המשא ומתן הקואליציוני • מסתמן: יריב לוין ימונה לשר המשפטים, מירי רגב לשרת החינוך וגלנט לביטחון

  • [*]לאחר בליץ פגישות שנערכו אמש בין ראשי גוש הימין-חרדים, נראה כי מתקרבים להסכמות ברוב התיקים במסגרת המשא ומתן הקואליציוני. לאחר קרבות קשים עם לא מעט ביקורות כנגד יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ, מסתמן כי הוא יקבל את תיק האוצר לאחר שדרעי וויתר עליו כשבתמורה יקבל פיצוי מנופח.
    דרעי ימונה לשר הפנים והתחבורה וכן ממלא מקום ראש הממשלה, זאת בנוסף לשלושה משרדים בהם יכהנו שרים מש"ס – הנגב והגליל, הדתות ותיק נוסף. יו"ר יהדות התורה ח"כ יצחק גולדקנופף יהיה שר השיכון. ח"כ משה גפני יהיה בתפקידו המיתולוגי – יו"ר וועדת הכספים.
    סמוטריץ' צפוי להתמנות לשר האוצר כאמור. איתמר בן גביר יקבל את המשרד לביטחון פנים, תיק שהובטח לו טרם הבחירות ולא היה לגביו מחלוקת.
    מאחורי הקלעים מתרחשת כעת דרמה עצומה במפלגת הליכוד כאשר לטענת חלק מחברי הכנסת במפלגה, לליכוד נשארו לא מעט תיקים לחלק וגם חברי כנסת חדשים יחסית שהתקדמו במעלה הרשימה, צפויים להשתדרג ולשבת סביב שולחן הממשלה. הבעיה שנוצרה ברורה – יותר מדי חברי כנסת שמחשיבים עצמם "בכירים" ברשימת הליכוד, אל מול מעט מדי תפקידים משמעותיים שנותרו לאחר חלוקת התיקים לשותפות הקואליציוניות.
    בליכוד נותרו מלבד תפקיד יו"ר הכנסת גם תיק הביטחון, תיק החינוך, תיק הכלכלה, תיק החוץ, תיק המשפטים וייתכן כי גם תיק התחבורה – אך זה תלוי בהחלטת יו"ר ש"ס אריה דרעי.
    חלוקת התקפיקידם המסתמנת בליכוד:
    שר המשפטים – יריב לוין.
    שרת החינוך – מירי רגב. מועמד נוסף בולט הוא אלי כהן, אך סיכויה של רגב גבוהים יותר.
    שר ה‏ביטחון – יואב גלנט.
    שר ה‏חוץ: רון דרמר או אמיר אוחנה.
    ‏יו"ר כנסת: אם לא יכהן בחוץ – אוחנה/ קיש עם סיכויים טובים – גם אקוניס ודנון בקרב.
    שר הכלכלה: אלי כהן ואולי ברקת.

    שר האנרגיה: דיכטר/ ברקת.
    השר להגנת הסביבה – גילה גמליאל.
    עוד תיקים שמסתמן שיהיו בליכוד: תקשורת, רווחה, מדע, תיירות, התיישבות, וכאמרו ישנו סיכוי שהתחבורה ישאר גם בליכוד.
    כזכור, אתמול נערכה פגישה מרובעת בין נתניהו, לוין, דרעי ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', שהתקיימה כבר על בסיס ההסכמה וההבנה שתיק האוצר הולך לסמוטריץ'. נתניהו אמר לסמוטריץ' שהוא יפקיד בידיו את האוצר, אך ביקש ממנו לוותר על אגף התקציבים ועל רשות החברות. לא נשמע סביר שסמוטריץ' יוותר על אגף התקציבים, ודרעי רוצה לוודא שתקציבים שחשובים לדרעי יוסכמו מראש על ידי שר האוצר הבא.
    בסוף השבוע הודיעה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה לנתניהו כי הוא חייב לפנות ליו"ר ועדת הבחירות, השופט יצחק עמית, כדי שייקבע האם דרעי יוכל להתמנות לשר, אך דרעי לא מתכוון לעשות זאת, ומתכנן לייצר "חוק דרעי" פרסונלי נוסף, שייאפשר את מינויו.


    [*]
  • קרדיט ומקור
  • https://www.jdn.co.il/news/1860975/
 

יצחק ק

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
*הציונות הדתית מבהירה - כל האמת על המשא ומתן:*
האמת, קשה לרדוף כל יום אחרי עשרות ספינים שקריים שהליכוד מוציא מגמתית לעיתונאים. אנחנו בכלל מאמינים שנכון לנהל מו"מ בחדר ולא בתקשורת.

אבל הליכוד החליט למרבה הצער לקבוע פגישות משא ומתן בקושי אחת לשלושה ימים ובין לבין לתדרך ולהספין כדי להכפיש ולהקטין אותנו, ולשלוח גדודי צייצנים ו"פרשנים" לשקר, לקלל ולגדף בוולגריות. והיום כבר יריב לוין, שאמור לנהל את המו"מ, יצא לתקשורת בקולו בהאשמות שווא, אז אין מנוס מלענות. פשוט כי אתם צריכים לדעת את האמת.

אז בואו נעשה סדר גם בסוגיית התיקים מול כמה ספינים שרצים:

ביקשנו את תיקי ביטחון, חינוך ודתות.

נתניהו ביקש שנרד מביטחון וניקח אוצר עם אחריות על ההתיישבות והמנהל האזרחי - הסכמנו.

ביקש שנעשה רוטציה על אוצר מול פנים ותחבורה של דרעי - הסכמנו.

ביקש שנוותר על חינוך ונסתפק באחריות על חינוך דתי - הסכמנו.

ביקשנו דתות, ביקשו שנוותר ונגיע להסכמות עם דרעי - הסכמנו.

ואתמול בלילה.
חזר בו מכל ההסכמות.
לא אחריות מלאה על מנהל אזרחי.
לא רוטציה עם תחבורה.
לא אחריות על חינוך דתי.
לא חלוקה בהסכמות על הדתות.

אז מי פה רוצה להקים ממשלה ומוותר ופרגמטי.
ומי פה מטרתו לרמוס להשפיל ולהקטין את הציונות הדתית?!

אנחנו מציעים לליכוד להתחיל לנהל משא ומתן רציני.

ולכל אלה שמאיצים בנו לוותר על הכל, לסגור בכל מחיר ולהקים ממשלה מיד, קחו בחשבון שיש לנו ארבע שנים לעבוד. טעות להסתכל על הדברים דרך הכמה ימים האלה. מה שנבנה נכון עכשיו יעבוד טוב ארבע שנים, אם נילחץ היום נצטער ארבע שנים על הפספוס.

ואלה שאומרים לנו להיכנס בלי להגדיר כלום ו"הכל יהיה בסדר" אנחנו רק שאלה - זה הרי לא היה בסדר למעלה מעשור. הבטחנו שהפעם זה יהיה אחרת ואנחנו עומדים על כך שכך יהיה. בביטחון, במשילות, בהתיישבות, בתיקון מערכת המשפט, בזהות היהודית ועוד. בשביל זה עבדתם קשה במערכת הבחירות הזו ובשביל זה הלכתם לקלפי והצבעתם לנו. שלחתם אותנו למשימה ואנחנו מתכוונים בעזרת השם לעמוד בה.
יש לנו הזדמנות היסטורית לשינוי ואסור לנו לפספס אותה.

אנחנו הולכים עם נתניהו והליכוד ולא חושבים שאחרי השנתיים האחרונות אנחנו צריכים להוכיח את זה. אבל אנחנו לא נותנים שיק פתוח ולא הולכים על עיוור. קואליציה בנויה על שותפות והסכמות.

אנחנו מוותרים ומתפשרים המון, אבל יש לנו קווים אדומים שעליהם גם אתם לא רוצים שנוותר, ואם נוותר עליהם תכעסו עלינו ארבע שנים, ובצדק.

אז תנו אמון וגם אם זה יקח עוד קצת זמן (תמיד יש מו"מ ואף פעם לא קמה ממשלה מהר יותר) תאמינו לנו שיהיה בסדר. לא ניכנע לתכתיבים ולהכפשות, לא נילחץ ולא נוותר על הדברים החשובים.

אנחנו מצטערים על המתקפה הפרועה וחסרת הרסן נגדנו. זהו עוד ניסיון להשפיל ולרמוס את הציונות הדתית ולזלזל באידיאולוגיה ובערכים שלשמם נבחרנו.
בלי כלים לעשיה לא נצליח לשנות את מה שהיה בעשור האחרון באובדן המשילות, שחיקת ההרתעה, מערכת המשפט והזהות היהודית.

אין לנו עניין בהתכתשויות הדדיות. זה הזמן להרכיב ממשלת ימין ולהשיב את הביטחון לאזרחי ישראל.
נעמוד על דרישותינו כדי להבטיח שמי שבחר ימין באמת יקבל ימין.
 

ציני בכיר

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
גורמים ב'יהדות התורה' לאדמקר: אין שום התקדמות. מאז יום שני לא נערכה ישיבת מו"מ מלבד פגישת גפני עם נתניהו ולוין שגם בה לא הייתה התקדמות ממשית.

מקור כל רגע
 

אבא ל6

משתמש סופר מקצוען
עמית סגל מדווח: הליכוד ועוצמה יהודית על סף סיכום סופי בנוגע לתפקידים: תיק הנגב והגליל ל'עוצמה יהודית', פריפריה לש״ס. המכשול העיקרי לחתימה עם בן גביר ודרעי הוסר.
[כל רגע]
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  22  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה