מקווה שזה בסדר לכתוב את זה כאן

  • פותח הנושא cello
  • פורסם בתאריך

cello

משתמש צעיר
איור וציור מקצועי
אני כנראה התכוונתי למשהו קצת שונה

אני מתכוונת לומר שהמוזיקה היום נורא רדודה ופשוטה
(פשטות הנובעת מחוסר תוכן, להבדיל מפשטות גאונית כשל באך)
המוזיקה כל כך לא חכמה, כל כך מטופשת, שבא לי לבכות.
אני חושבת שלכן היא לא מרגשת.
בעייני דבר מרגש הוא דבר נכון, יפה, מדויק, מושלם..
(ולא שיר שמנסה לסחוט ממני דמעות בעזרת מילים מ'ונתנה תוקף' ומקהלת כינורות.
מספיקה לי חלילית עץ בודדת
או אפילו תוף בודד.
העיקר שיהיה נכון, מסודר וחכם.
אומנם אני לא אתרגש מהשיר של סיום הש"ס אפילו אם יתארו לי במשך 40 דקות
כמה המעמד היה נשגב ומרגש, ואפילו אם יאיימו עלי באקדח, אני לא אמצא בו טיפת חן,
אבל אני כן אתפעם עד עצירת נשימה מסונאטה של באך.
(כמה זה מדויק! כמה זה בנוי, מאורגן, מסודר! גאוני).
צמרמורת.
מקווה שהובנתי בהקשר הנכון
 

צברית

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
נכתב ע"י יהודה סגל;837996:
את/ם עושים את זה הרבה יותר גרוע ממה שזה (אני מרשה לחלוק עלי...)

נס שאתה המרשה.... כי אני חולקת עלייך,

אני לא מבינה במוזיקה בגרם ואין לי מושג מה זה יצירות של באך,
אבל גם לי נמאס מהמוזיקה בציבור החרדי- אין לך למה להקשיב כמעט. :(

להוציא כמובן את אלו שאמרו כאן כבר, שולי רנד, אודי דוידי, יונתן רזאל וכו...
אגב, אף אחד מהם- עד כמה שידוע לי לא מגיע מרקע חרדי סטנדרטי- אולי שם נעוץ הפיתרון.
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י צברית;838001:
נס שאתה המרשה.... כי אני חולקת עלייך,

אני לא מבינה במוזיקה בגרם ואין לי מושג מה זה יצירות של באך,
אבל גם לי נמאס מהמוזיקה בציבור החרדי- אין לך למה להקשיב כמעט. :(

להוציא כמובן את אלו שאמרו כאן כבר, שולי רנד, אודי דוידי, יונתן רזאל וכו...
אגב, אף אחד מהם- עד כמה שידוע לי לא מגיע מרקע חרדי סטנדרטי- אולי שם נעוץ הפיתרון.
לא.
אולי התהליך וההתקרבות האמיתית לבורא עולם.
אגב, יש משהו דווקא די שטחי וסתמי מבחינה מוסיקאלית בלחניהם של האלה מהרקע החרדי לא סטנדרטי.
אבל הם לא מופרעים ומרעישי עולמות. נכון.
 

צברית

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
אוקיי סליחה, ברור שהתכונתי לכך שהם היגיעו מרקע אחר ובחרו להתקרב אל אלוקים.

השירים שלהם מלאי עומק! והמוזיקה לדעתי כן יפה- סגנון שונה מאווד מהחסידי הסטנדרטי.
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י צברית;838049:
אוקיי סליחה, ברור שהתכונתי לכך שהם היגיעו מרקע אחר ובחרו להתקרב אל אלוקים.

השירים שלהם מלאי עומק! והמוזיקה לדעתי כן יפה- סגנון שונה מאווד מהחסידי הסטנדרטי.
השאלה היא אם זה מושך את לבך כי את שומעת משהו אחר, אקזוטי.
או שאת מתחברת לסגנון ומתרגשת עד לנימים הדקים.
 

צברית

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
אני מדברת בעיקר על הקשר בין המילים למנגינה (ובכלל על המילים...),
וגם, על החיבור האמיתי שלהם (שמתבטא בין השאר בשירה) למה שהם כתבו,
שהם שרים משהו- הם מתכוונים למה שהם שרים.
 

SmarTune

משתמש פעיל
סאונד והפקות אולפן
עריכה והפקת סרטים
Loudness war

אני לא אכשיר או אפסול זמרים/סגנונות, למען האמת אפשר להנות מכל סיגנון בזמן הנכון (לטעמי לפחות).
אי אפשר ללכת למכון כושר עם באך ואי אפשר להירדם עם טראנס, אבל רציתי להאיר את עינכם לנקודה נוספת, מקצועית קצת.
שימו לב לגרף שלפניכם ולא, זה לא ממדורי הכלכלה.
הגרף הזה מציין את התחום הדינמי לאורך השנים, כמה הכל הופך להיות חזק או באנגלית Loudness war
הגרף אומנם מתייחס ללהקות לא דתיות בעליל אבל בהחלט משקף לפחות בעוצמות את מה שקורה גם במוסיקה החסידית (ברובה) חזק/לפנים - In שקט/עדין - Out.
כל זמר רוצה שהשיר שלו ישמע ברדיו חזק יותר וזו התוצאה.
למעט בודדים שהבינו שזו לא הדרך כל השאר ממשיכים בזה...
 

קבצים מצורפים

  • loudness.jpg
    KB 255.1 · צפיות: 26
  • drd_graph.jpg
    KB 153.9 · צפיות: 23

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י Cubase Less;838087:
אני לא אכשיר או אפסול זמרים/סגנונות, למען האמת אפשר להנות מכל סיגנון בזמן הנכון (לטעמי לפחות).
אי אפשר ללכת למכון כושר עם באך ואי אפשר להירדם עם טראנס, אבל רציתי להאיר את עינכם לנקודה נוספת, מקצועית קצת.
שימו לב לגרף שלפניכם ולא, זה לא ממדורי הכלכלה.
הגרף הזה מציין את התחום הדינמי לאורך השנים, כמה הכל הופך להיות חזק או באנגלית Loudness war
הגרף אומנם מתייחס ללהקות לא דתיות בעליל אבל בהחלט משקף לפחות בעוצמות את מה שקורה גם במוסיקה החסידית (ברובה) חזק/לפנים - In שקט/עדין - Out.
כל זמר רוצה שהשיר שלו ישמע ברדיו חזק יותר וזו התוצאה.
למעט בודדים שהבינו שזו לא הדרך כל השאר ממשיכים בזה...
זוועה.
בדור הבא ילכו עם מכשירי שמיעה?
נ.ב. בילדותי תהיתי לפשר ה"הפתעה" בסמפוניית ההפתעה של היידן. נקישת תוף הדוד העמומה שם- זה הפתעה, זה?
 

מרחב

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
נכתב ע"י Cubase Less;838087:
אני לא אכשיר או אפסול זמרים/סגנונות, למען האמת אפשר להנות מכל סיגנון בזמן הנכון (לטעמי לפחות).
אי אפשר ללכת למכון כושר עם באך ואי אפשר להירדם עם טראנס, אבל רציתי להאיר את עינכם לנקודה נוספת, מקצועית קצת.
שימו לב לגרף שלפניכם ולא, זה לא ממדורי הכלכלה.
הגרף הזה מציין את התחום הדינמי לאורך השנים, כמה הכל הופך להיות חזק או באנגלית Loudness war
הגרף אומנם מתייחס ללהקות לא דתיות בעליל אבל בהחלט משקף לפחות בעוצמות את מה שקורה גם במוסיקה החסידית (ברובה) חזק/לפנים - In שקט/עדין - Out.
כל זמר רוצה שהשיר שלו ישמע ברדיו חזק יותר וזו התוצאה.
למעט בודדים שהבינו שזו לא הדרך כל השאר ממשיכים בזה...

הכל התחיל מהשימוש בקומפרסור שנתן את הפתח לעוצמת המוזיקה
 

אסנת

משתמש רשום
עיצוב גרפי
נכתב ע"י cello;837986:
אני מתכוונת לומר שהמוזיקה היום נורא רדודה ופשוטה
(פשטות הנובעת מחוסר תוכן, להבדיל מפשטות גאונית כשל באך)
המוזיקה כל כך לא חכמה, כל כך מטופשת, שבא לי לבכות.
אני חושבת שלכן היא לא מרגשת.
בעייני דבר מרגש הוא דבר נכון, יפה, מדויק, מושלם..
(ולא שיר שמנסה לסחוט ממני דמעות בעזרת מילים מ'ונתנה תוקף' ומקהלת כינורות.
מספיקה לי חלילית עץ בודדת
או אפילו תוף בודד.
העיקר שיהיה נכון, מסודר וחכם.
אומנם אני לא אתרגש מהשיר של סיום הש"ס אפילו אם יתארו לי במשך 40 דקות
כמה המעמד היה נשגב ומרגש, ואפילו אם יאיימו עלי באקדח, אני לא אמצא בו טיפת חן,
אבל אני כן אתפעם עד עצירת נשימה מסונאטה של באך.
(כמה זה מדויק! כמה זה בנוי, מאורגן, מסודר! גאוני).
צמרמורת.

האמת היא שהמוזיקה של היום היא פשוט שונה.
החשיבה פעם היתה חשיבה אחרת של נושא מלודי ופיתוחו. היום, החשיבה הרמונית ולכן אלו שמבינים או נמשכים יותר לפן ההרמוני יאמרו שהמוזיקה היום מקצועית יותר, אבל מלבד הרמוניה שהיא מושקעת היום יותר (אם כי גם בעבר ישנם הרמוניות מדהימות אם כי במינון נמוך יותר) המוזיקה היום ירדה מאוד ברמה! מאוד!
אבל רגש זה עניין סובייקטיבי למרות שעדיין יש יותר סיכויים שהמוזיקה הגאונית והשיכלית של באך תרגש חלקים ניכרים יותר והאחרים אוהבי הרגש ימצאו את הנאת המוזיקה האמיתית ביצירות של מלחינים כמו מנדלסון, שוברט, שופן, שומן, ברהמס, דבוז'ק ונוספים שהשקיעו במוזיקה המביעה רגש.
ואילו במוזיקה היום שברובה מחרישת אוזניים ולב אין את האיכויות הללו וזה לפעמים מגוחך עד דמעות שמילים קדושות כל כך מלבישים להם לחנים...

באופן כללי המוזיקה של ימינו פוסחת על כל הסעיפים זה תערובת של פולקלור אפריקאי (בלו'ז על פיתוחיו הרבים והשונים) טעימה קלה מהתקופות הקדומות עם ערבוב של כלים חשמליים בני ימינו פלא שיוצא משהו נוראי נסו לבשל ולשפוך את כל התבלינים שיש לכם בבית....
אי אפשר להיות גם חסידי וגם חדשני וגם מקצועי וגם להיט וגם קליל וגם סוער וגם וגם וגם....
 

SmarTune

משתמש פעיל
סאונד והפקות אולפן
עריכה והפקת סרטים
זוועה.
בדור הבא ילכו עם מכשירי שמיעה?
נ.ב. בילדותי תהיתי לפשר ה"הפתעה" בסמפוניית ההפתעה של היידן. נקישת תוף הדוד העמומה שם- זה הפתעה, זה?

לגביי המכשירי שמיעה, זו לא ממש בדיחה. לכל ילד יש היום אייפד/אייפון או כל דבר אחר שמתחיל באיי...או סתם נגן MP3 וחלק ממש מחוברים לאוזניות האלו.קצת מצחיק אותי לפעמים שיש אנשים שישקיעו מאות שקלים ויותר במכשיר עם ימבה של ג'יגות וכל השיכלולים, אבל האוזניות עצמן ישארו סוג ג'.
האוזניות האלו in-ear (תוך אוזניות) קרובות מאד לעור התוף ולשמוע מוסיקה בעוצמות בתדירות גבוהה בהחלט יגרום נזק.
כמה נזק? זה נוכל לדעת בעוד כמה עשורים.

הכל התחיל מהשימוש בקומפרסור שנתן את הפתח לעוצמת המוזיקה

מי שמקשיב לפעמים למוסיקה קלאסית בבית ברמקולים בטח שם לב שיש קטעים שפשוט צריך לגשת ולהגביר את עוצמת השמע ידנית כי....פשוט "לא שומעים"
הדינמיקה בתקופה הזו הייתה מאד גדולה עד כדי כך.
קומפרסור בא לתת פיצוי על זה ולנסות להקטין את הטווח הדינמי. הוא עשה את זה בהצלחה זה בטוח...יש שיגידו יותר מידיי בהצלחה.
 

מרחב

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
מי שמקשיב לפעמים למוסיקה קלאסית בבית ברמקולים בטח שם לב שיש קטעים שפשוט צריך לגשת ולהגביר את עוצמת השמע ידנית כי....פשוט "לא שומעים"
הדינמיקה בתקופה הזו הייתה מאד גדולה עד כדי כך.
קומפרסור בא לתת פיצוי על זה ולנסות להקטין את הטווח הדינמי. הוא עשה את זה בהצלחה זה בטוח...יש שיגידו יותר מידיי בהצלחה.[/QUOTE]

אכן פעולת הקומפרסיה היא פתרון ,פעולה זו תגביר את האותות החלשים ותחליש את החזקים ובאמת יקטין את הטווח הדינמי,
אך שימוש לא נכון בקומפרסור יכול להביא לתוצאות שליליות והגברת יתר של המוזיקה ,מה שפעם לא יכלו לעשות
 

אביה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
בוא נעשה קצת סדר.
כשמשווים בין "פעם" ל-"היום" אלו הכללים:
באך מול יאני
ברוך חייט מול יוסי גרין
להקת ויז'ניץ מימי הולדתה מול כל להקה חסידית בת ימינו

בשפה מקצועית: חלוקה למוזיקה פופולארית, עממית ואומנותית
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י אביה;838763:
בוא נעשה קצת סדר.
כשמשווים בין "פעם" ל-"היום" אלו הכללים:
באך מול יאני
ברוך חייט מול יוסי גרין
להקת ויז'ניץ מימי הולדתה מול כל להקה חסידית בת ימינו

בשפה מקצועית: חלוקה למוזיקה פופולארית, עממית ואומנותית
טוב שכתבת את המשפט האחרון, כי הייתי מציעה לדוגמה האחרונה את אקפלה של גור.
עשיתי בשעתו עבודת מחקר מקיפה על החומר של ר' יעקב תלמוד.
זו מוסיקה! נושאים, מבנה, צורה,מדהים מבחינת ניתוח.
מרטיט ומצמרר ביחד עם מילות התפילה.
 

אסנת

משתמש רשום
עיצוב גרפי
נכתב ע"י אביה;838763:
בוא נעשה קצת סדר.
כשמשווים בין "פעם" ל-"היום" אלו הכללים:
באך מול יאני
ברוך חייט מול יוסי גרין
להקת ויז'ניץ מימי הולדתה מול כל להקה חסידית בת ימינו

בשפה מקצועית: חלוקה למוזיקה פופולארית, עממית ואומנותית

אכן, סליחה אם תגובתי היתה נשמעת מעורבבת אבל היא עדיין תקפה המוזיקה של היום שונה! החשיבה של מלחיני התקופה הקודמת הן במוזיקה העממית הן במוזיקה הפופולארית והן באומנותית היתה חשיבה צורנית- נושא פיתוח מבנה צורה חזרות וכולי. והיום החשיבה הרמונית. ההרמוניה היא מכתיבה את הצורה.

כמו כן המוזיקה של ימינו הן האומנותית הן הפופולארית והן העממית היא שילוב כלאיים של העממית והאומנותית של פעם והיא נכנסת היום בשינויים כאלה ואחרים גם לפופולארית גם לאומנותית וגם לעממית: הג'אז הרוק הפופ ועוד הם בעצם שילובים שונים של האומנותית מהתקופה הקלאסית והרומנטית עם הפלוקלור והשילוב הזה נוצר באמריקה כאשר האירופאים הביאו את המוזיקה האומנותית שלהם (בעיקר האומנותית) והעבדים הכושים שרו שירי געגועים למולדת בשדות (בלוז) אגב מה שאנו מכנים היום בלוז ברובו הגדול אינו הבלוז האמיתי. כך שלא כ"כ אפשר להשוות בין אומנותית של פעם לאומנותית של היום וכולי. זה שונה מאוד החלוקה תקפה אך הזהות בין כל חלק מתקופה לתקופה שונה מאוד.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  15  פעמים

לוח מודעות

למעלה