מידע שימושי מצת הפלא לנרות שבת

אסתי3311

משתמש סופר מקצוען
לי יש את המצית ולא מסתדרת איתו בכלל. נדלק נכבה והאש לא נתפסת מהר.

אגב, לפי הרבה מהדיעות אין בעיה לכבות גפרור כל עוד לא עשו ברכה.
 

ניק ירושלמי

משתמש פעיל
להדלקת נרות חנוכה יש בעיה להדליק עם זה (גם נרות שבת למי שנוהג לברך לפני ההדלקה) כיון שאי אפשר להדליק את המצת קודם הברכה כדין "עובר לעשייתן" משום שעד שגומרים לברך זה נכבה וצריך להדליק שוב, ויש בזה חסרון של "עובר לעשייתן" ולא "עובר דעובר"
 

לעבעדיקייט

משתמש מקצוען
אני חושב שזה מצית כמו של "המאיר" שיש בחנויות, שהוא הרבה פחות יפה, וגם יותר שביר.

אני הבנתי מהיבואן שהביא ראשון את המצית המקורי לארץ, שבעוד כחודש מגיע הפתעה סוג מצית חדשה עם פטנט מאד מעניין שעדיין אין בשום מקום, הוא לא מוכן לפרט לפני שזה מגיע ארצה.
יש המלצות על המצת של "המאיר"?
 

WELLCOME

משתמש פעיל
גם לי יש את המצית והוא לא הכי נח לוקח הרבה זמן עד שנתפס האש.
[


רק שאתה צריך לשאול רב מכיוון שאם קיבלתם שבת בעצם ההדלקה מי אמר שמותר לאשתך להסיר את היד מלחצן המצית ולכבותו (ובגפרור מניחים אותו והוא נכבה לבד)
יש בזה מח' הפוסקים
[/QUOTE]
הפלא שלו שהוא נכבה מעצמו לאחר 10 שניות ואז אין כבר בעיה להסיר את היד כי האש כבר מכובה
 

leah po

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אמינים מאד!!
מכירה אותם אישית...
 

chavib

משתמש פעיל
לגבי הבעיה ההלכתית
אפשר להשתמש בזה ללא כל חשש כי הוא לא נכבה אם העזיבה את הכפתור אלא כעשר שניות אח"כ מעצמו
 

אינסוף

משתמש מקצוען
לגבי הבעיה ההלכתית
אפשר להשתמש בזה ללא כל חשש כי הוא לא נכבה אם העזיבה את הכפתור אלא כעשר שניות אח"כ מעצמו

 

מחשבת מילים

משתמש פעיל
אחת המתנות של ישיבת כסא רחמים בני ברק למי שקונה כרטיס של ההילולא
אני משתמשת בזה להדלקת נרות שבת
וממש נח זה לא כמו גפרור שאם יש לך רוח נכבה

לפי ההלכה אפשרי כי זה נכבה מעצמו
 

yehudam

משתמש מקצוען
המצת האלקטרוני שיצא לאחרונה במיוחד עבור הדלקת נרות שבת כתחליף להדלקה ע"י גפרורים, נמצא מדלג על הלכה מפורשת בדיני הדלקת נרות שבת • הגאון הרב שבתי לוי שליט"א רב שכונת רמת אהרן וראש כולל הליכות משה, מבאר את פסיקתו

מצת ההדלקה האלקטרוני שהובא לבדיקה בפני הגר"ש לוי כשאלה האם באמת הוא המהודר להדלקת נרות שבת, שהרי כל אשה המדליקה נרות ע"י גפרור וכדו' מתקשה לאחר ההדלקה עם כיבוי אותו גפרור שהרי מיד לאחר ההדלקה קיבלה על עצמה את השבת. כיום לאחר ההדלקה לוקחת האישה את הגפרור ומניחה אותו מידה כדי שיכבה מאליו, ונזהרת שלא יכבה על ידה.

בשביל כך וכדי להינצל מזהירות זו, המציאו את מצת ההדלקה האלקטרוני שכאשר לוחצים על המצת נדלק זרם מיוחד למשך מספר שניות ונכבה מאליו תכף אחר שגמרה האישה להדליק הנרות שבת. וממילא אין חשש לחילול שבת של כיבוי הגפרור הנמצא בזמננו. לאחר העיון בהלכות הדלקת נרות שבת נמצא שמצת זה אינו כשר להדלקה.

המקורות להלכה:

הגמ' בשבת (כ:) איתא אמר עולא המדליק צריך שידליק ברוב ביוצא מראש הפתילה חוץ לנר. ע''כ. ודין זה הוזכר בראשונים, היראים(ס' רעד), אהל מועד(שער השבת דרך ב'), פסקי הרי'''ד. ועוד. וכ''פ השו'ע סי' רסד ס''ח). ובטעם הדבר מצאנו כמה טעמים, פסקי הרי''ד כתב דיש בזה גזירה שמא יכבה ויבא להטות בשבת. ולפי טעם זה אם עבר ועשה כך הרי שיצא י''ח בהדלקה זו. אולם בתשובת מהר''י ברונא (סימן לט) כתב דלא יסלק ידו אחר הברכה עד אשר ידלק רוב הפתילה היוצאת מן השמן. והביאו להלכה הבאה''ל סי' תרע''ג ס''ב ד''ה הדלקה עושה מצוה צריך שהוא ידליק את רוב הפתילה ולא שהפתילה תשרף מאליה ולא ע''י האדם. ולפי טעם זה הרי שאם לא עושה כן לא יצא י''ח בהדלקתו.

וכ''כ להדיא הבא''ח ש''ש (פרשת נחסט'ו) וז''ל ידליקו נרות שבת רוב היוצא מן הפתילה, שאם לא ידליק אלא ראש הפתילה ויסלק ידו ממנה, חשיב כאילו דלקה מאליה ואינו מקיים מצווה בהדלקה, וכן היה בנרות המנורה של בית המקדש. וצריך להזהר בזה גם בנרות חנוכה.עכ''ל. וכ''פ בספר חזו''ע למו''ר עט''ר רבינו עובדיה יוסף זיע''א (חנוכה עמוד קכט), ועי''ע בלבוש רסד. ועיין במשנ''ב רס''ד (סקכ''ו).

ומכיוון שיש לנו להקפיד בכך ולחוש שאם לא הדליק רוב הפתילה לא יוצא י'ח בהדלקה זו. ברור לנו שצריך ליקח נר ולהצמיד את הלהבה לפתילה היוצאת עד שלהבה זו חובקת את רוב הפילה ושורפת אותה ונדלקת כולה ע'י האדם עצמו, וזו היא עיקר ההדלקה, ולא שרק יגע בקצה הפתילה והיא תעלה מאליה.

במצת האלקטרוני החדש שיצא כעת לאור כיוון שמגע עם הפתילה הוא דקה מן הדקה הרי שיכול רק לשרוף ולהדליק את מקום המגע ותו לא. וכל מה שתשרף כל הפתילה הכל נעשה מאליו ולא על יד האדם. ואפילו יעמוד שם כמה זמן מ''מ לא יועיל שהרי המגע שלו רק באותו מקום שנוגע בפתילה ולא ברוב הפתילה כשלהבת של נר.

ולכן אף שרצה אותו המו''ל להיטיב עם המדליקים ולהקל עליהם, גם בכיבוי מהיר ללא מגע אדם, וגם בהדלקה ללא נר וטיפטופי שעווה, מ''מ הצל לא הצילו, וע''ז נאמר ברח מן הארי ופגע בו הדוב, דסו''ס נתקלים בחסרון שאין מדליקים את רוב הפתילה ע''י מעשה אדם.

ומ''מ אפשר ליקח מצת גז שיש לו שלהבת ולהדליק עמה כך שיצמיד את השלהבת לפתילה עד שידליק רוב הפתילה. אולם שם בשיחרור המגע גם נכבה המצת ומי שקיבל שבת בהדלקה לא יוכל להשתמש בזה.

קרדיט כל רגע
 

ADG2395A

משתמש חדש
‏‏לכידה.JPG
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכח

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אַשְׁרֵי כָּל יְרֵא יְהוָה הַהֹלֵךְ בִּדְרָכָיו:ב יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תֹאכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ:ג אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ:ד הִנֵּה כִי כֵן יְבֹרַךְ גָּבֶר יְרֵא יְהוָה:ה יְבָרֶכְךָ יְהוָה מִצִּיּוֹן וּרְאֵה בְּטוּב יְרוּשָׁלִָם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ:ו וּרְאֵה בָנִים לְבָנֶיךָ שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
נקרא  21  פעמים

לוח מודעות

למעלה