הכסף יושב ומחכה לך בסניף. רק תסעי לשם.
הסיפור שלך חוזר על עצמו אצל הרבה:
טעות מסוימת בנתונים,
אפס תגובה במייל או בפקס (הטלפון לא עובד בחיים)
ואז מגיעים לסניף, נכנסים אחרי כמה דקות, ומקבלים את הכסף למחרת בחשבון.
לפעמים שווה להשקיע במקומות הנכונים. את יודעת...
הלכתי אמש לעשות קניות באחת הרשתות הגדולות.
תמיד לפני שאני יוצאת לשם אני מרגישה סוג של חשש, כיוון שמעולם לא יצא שהגעתי ומצאתי עגלה פנויה.
תמיד זה לחכות בחוץ ולשאול מישהו אם הוא סיים בעגלה, לחכות שיעמיס באוטו, ואז לגלות שהעגלה טיפהלה נוטה על צידה.
פעם, כשעשיתי קניות ברמי לוי, היה שם בחור רחב גרם שכל פעם היה אוסף את העגלות מהחניה, ומחזיר למקום,
והיה משאיר כמה עגלות משוחררות. הוא הסביר לנו שאם אנשים מגיעים ורואים שאין עגלה, הם הולכים לרשת הסמוכה, ולכן הם הועידו לכך תפקיד מיוחד שהוא אחראי עליו- להחזיר את העגלות למקומן, ולדאוג שלאנשים תהיה עגלה.
אוקי. החלטתי אתמול שאם ככה זה תמיד וכנראה לא תופעה חולפת, שיש צורך לדבר על זה עם מישהו אחראי.
הלכתי לקופה הראשית, האחראית אמרה לי בתשישות: זו אשמה של הלקוחות שאינם מחזירים עגלות!
אמרתי לה: אבל הסתובבתי בחניה ולא ראיתי שום עגלה!
היא אמרה: אז תבקשי מהלקוחות שיחזירו.
אישדה שעמדה שם החרתה אחריה: רב העיר דיבר על הנושא!
אמרתי לאחראית: לא היו עגלות בחניה, וזו לא פעם ראשונה.
היא ענתה לי: מה את רוצה שאעשה? ופכרה ידיה.
אמרתי לה: שתעבירי את הפניה שלי. לא האשמתי אותך. רק ביקשתי שתעבירי את הפניה.
היא אמרה לי: דברי עם מיכאל.
טוב, הלכתי לחפש את מיכאל.
שאלתי עוברים ושבים מי זה מיכאל, ואף אחד לא ידע, כולם הצביעו לארבעת הכיוונים מזרח מערב ימא ונגבה.
ומיכאל אין.
אז הבת שלי מצאה עגלה נוטה בגלגל הימני, והסתפקתי בה.
קצת עבודת פרך להניע אותה, לכן השארתי במעברים והערמתי לתוך ידיי את המוצרים, קצת פספסתי בדרך,
ונמנעתי מכמה מוצרים כבדים שכבר נשלים במכולת, אבל הקניה נערכה לבסוף.
עוד לא דיברתי עם מיכאל.
עשרות אנשים סובלים מדי שבוע כשאין להם עגלות,
העגלות ישנות משנות תותח, מקשות להתנהל איתן. אנשים עלולים להימנע מצריכת מוצרים,
אבל מה?
אף אחד אינו טורח להתלונן (אולי גם הם לא מוצאים את מיכאל), ואז הם מגיעים בבוקר פנוי,
או ממשיכים לעמוד כמו ענייןם בפתח ולאתר עגלות, ולבזבז עשר דקות רבע שעה רק על הנושא הזה.
לכן אני בעד שיהיו כמה אנשים שיסתכלו מתוך אחריות ציבורית,
ולא יגידו שזה המצב ואין מה לעשות אלא לזרום,
אלא יבינו שמגיע להם שרות ממס הכנסה,
ויתבעו אותו, וישלחו מכתבין למי שאפשר,
ויזכו להפסיק לסבול בעצמם, וגם לעזור לאלפי סובלים.
להגיד: ככה זה ולזרום זו לדעתי הסתכלות צרה.
כמובן אני לא הולכת לדפוק את עצמי.
אם לא יסתדר בצורה הזו אלך ואפנה ישירות.
אבל ברור שזו לא התנהלות ואסור לנו להרכין ראש ולהשלים עם המצב.
מותר לנו לקבל שרות, בדיוק כפי שאנחנו דואגים לעדכן את מס הכנסה כחלק מהחובות שלנו.
כך החוב שלהם הוא לפנות אלינו ולתת לנו שרות כחוק.
ובקשר לרמי לוי:
לאחרונה הם הכניסו לסניפים שלהם עגלות חדשות וקלילות, שמתן לב?
אפשר ללמוד ממנו הרבה. והוא לא מפסיד מכך שהוא משפר שרות.
הסניפים שלו מוצפים.