דרוש מידע מעונות יום תשפ"ב

תמר אלחרר

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי

מ. י.

משתמש מקצוען
אפשר לפתוח עוסק פטור, בלי כל פעילות במהלך השנה,
ובסוף השנה לסגור את העוסק?
(בתקווה שעד אז הממשלה תיפול והחוק יבוטל)
 

Sara led

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
יש לי חבר שגם עשה כך ושילם למישהו שקצת מתמצא בשביל שיגיש לו את הדוח
לפני מספר חודשים הוא קיבל קנס על כך שהדוח של 2019 לא הוגש במועד (על אף שההוא כן הגיש אותו הוא כנראה פספס משהו) וההוא אומר לו שהוא יסדר את זה ולא נראה באופק.
המלצתי, על תסמכו על מישהו שיעשה לכם, או שתאם מתמצאים ואתם יודעים לעשות זאת לבד תחליטו האם שווה לכם
או שתפנו לאיש מקצוע
מסכימה מאד!
יש לי חברה שעובדת עם קבלות. המלצתי לה לעבוד עם בעל מקצוע שיסדר לה את כל הבירוקרטיה. היא החליטה לחסוך את הכסף הזה ולעשות לבד.
אני לעומת זאת כן עבדתי מול יועץ מס. שילמתי לו סכום גבוה.
היום אני מסובכת מול מס הכנסה עם קנס של 4000 שח וההוא מתנער מאחריות! (סגרנו את התיק והוא היה אמור לוודא שנסגר סופית. ומס הכנסה טוען שהתיק לא נסגר ואנחנו אמורים להמשיך לשלם על חודשים נוספים)
תכלס, החברה שהסתדרה לבד מסודרת הרבה יותר ממני.
 

Yocheved

משתמש פעיל
@הכלבויניק אצלנו ובמעון דורשים תשלום על חודש נוסף מיום העזיבה. לא יום ההודעה אלא העזיבה בפועל.
האם חוקי? לא נשמע הגיוני בכלל. והם טוענים שזה לפי משרד התמת
 

אמא לשלוש...

משתמש פעיל
@הכלבויניק אצלנו ובמעון דורשים תשלום על חודש נוסף מיום העזיבה. לא יום ההודעה אלא העזיבה בפועל.
האם חוקי? לא נשמע הגיוני בכלל. והם טוענים שזה לפי משרד התמת

לא הבנתי
מה שכתוב בהסכם הורים שצריך להודיע חודש מראש
בחודש הזה הילד לא יכול לבוא למעון ??
 

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
@הכלבויניק אצלנו ובמעון דורשים תשלום על חודש נוסף מיום העזיבה. לא יום ההודעה אלא העזיבה בפועל.
האם חוקי? לא נשמע הגיוני בכלל. והם טוענים שזה לפי משרד התמת
ברור שלא הגיוני.
החובה היא להודיע חודש מראש על העזיבה.
 

elibeli

משתמש מקצוען
אצלינו כתוב במפורש חודש מההודעה ומודגש שבחודש זה אפשר להמשיך לשלוח את הילד (אלא א"כ מצאו ילד שיכנס במקום ואז לא צריך לשלם וכמובן לא לשלוח)

זה מה שאצלנו כתוב
מיום העזיבה בולד+ קו תחתי
תבדקי לפי התמת אם יש התייחסות שלהם לזה.
 

stbar

משתמש מקצוען
קבלתי במייל
מעלה לפה לטובת מי שצריך
 

קבצים מצורפים

  • מדריך לקבלת דרגה תשפב.pdf
    KB 616 · צפיות: 165

ילילי

משתמש מקצוען
אם יש מישהו שעושה לעצמו ועל הדרך רוצה גם לעשות לי (תמורת תשלום כמובן)
אשמח שיפנה אלי בפרטי dvorifri בגימייל.
אצל איש מקצוע מדובר בסיפור יקר מידי...


סתם חבל זה ממש סיפור פשוט הקדשה של שעה מקסימום בלי הרבה פרוצדורה
 

המשרד שלנו

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
דרגה לפי שנת תשפ"א לחודשים 9 ו10
מקבלים רק עבור ילד ממשיך? או שגם עבור ילד חדש?

לגבי עזיבת משפחתון, כמה זמן מראש יש להודיע למטפלת?
 

המוכשר !!!

משתמש מקצוען
גזירת המעונות​
לפני כשבועיים פרסם משרד העבודה את הנוהל החדש לקבלת סבסוד עבור תשלום המעונות, ובתוכו הגזירה החדשה על אברכי הכולל, מאז אנו מוצפים מדי יום בפניות של אברכים המעונינים לדעת כיצד יוכלו לקבל דרגה.
צוות המידע של אגודת ישראל למד את הנוהל החדש והכין עבורנו מדריך מיוחד עם כל מה שצריך לדעת בנושא.
על הדרך הם יסבירו לנו מי הם אלו שדווקא הרוויחו מהשינוי, וגם על הפייק ניוז בנושא לימודי האברכים.​

הסבסוד, בעוד שבכל השנים מטרת התמיכה הוגדרה בנוהל לסייע בסבסוד לאמהות עובדות, הרי שהשנה שינו זאת לסיוע להורים עובדים, בעקבות שינוי מטרת הנוהל ויצירת השוואה בין האב לאם (שלא כפי שהיה עד היום תנאים מסוימים לאב ותנאים מסוימים לאם) נוצרו שינוים רבים נוספים בנוהל שהיו מי שדווקא הרוויחו מהם וכפי שנפרט להלן.
במידה ושני ההורים עובדים, אין צורך שדווקא האם תעבוד 36 ש"ש כדי לקבל את הדרגה המקסימלית (כפי שהיה כל השנים) ,
אלא אף אם האב עובד 36 ש"ש הוא 24 ש"ש בלבד ניתן לקבל את הדרגה המקסימלית.​
מה התחדש השנה ?
כל הורה שילדו שוהה במעון או במשפחתון נדרש להגיש מדי שנה 'בקשה לקבלת דרגה' כדי לזכות בסבסוד מהמדינה. הדרגה נקבעת בהתאם להכנסות של המשפחה, ובתנאי שההורים עומדים בדרישות לקבלת סבסוד (מס' שעות העבודה, לימוד או עמידה באחד מתנאי הזכאות האחרים, נכות, אבטלה וכו') אך בעוד כל השנים, אם האב היה אברך כולל שתורתו אומנותו היה די בכך לקבלת סבסוד הרי שהשנה החליטה הממשלה החדשה להתנכל ללומדי התורה ולקבוע כי גם על האב לעבוד ובמידה והאב הינו אברך כולל לא יהיה באפשרותו לקבל דרגה.
כדי שיתאפשר להעביר זאת מבחינה חוקית דרשו היועצים המשפטיים לשנות את מטרת​

(נציין כי נתון זה לא נכתב בפירוש בנוהל, והוא נתון לפרשנות, אמנם כפי שנמסר לנו על ידי גורמים במשרד, זו היא הפרשנות הנוהגת כעת. אך יש לזכור כי כאשר מדובר בפרשנות בלבד, זה עשוי להשתנות בהמשך, ויש לבדוק לפני שליחת המסמכים שאכן כך הם פני הדברים.)
לידיעתכם:קצבאות הנכות אינן מחושבות במבחן ההכנסות לקביעת הדרגה, בדומה להורה לומד ושירות אזרחי, שהמלגה / תמיכה שהם מקבלים לא מחושבים, ובתמ"ת מחשבים סכום נמוך עבור סעיפים אלו ללא קשר לסכום שמתקבל בפועל.​
זכאות למקבלי קצבאות
כמו כן במידה ושני בני הזוג נכים הם יקבלו את דרגות הזכאות המקסימלית (בניגוד למה שהיה עד היום שאמא עם נכות לא יכלה להכניס ילדים למעון אלא במסגרת הרווחה למי שזכאי לכך) .
בנוסף במקרה בו אחד ההורים נכה / משרת בשירות אזרחי / מובטל / מקבל הבטחת הכנסה, ככל הנראה אף במידה שההורה השני יעבוד 24 ש"ש בלבד יהיה ניתן לקבל את הדרגה המקסימלית בכפוף לעמידה במבחן הכנסות, כיון שתמיד בודקים לפי ההורה עבורו כללי הזכאות מקלים יותר​

בדומה לכך גם פרסומים שונים שהיו על אודות רישום ללימודים שונים כדי לקבל זכאות לדרגה (בדומה לקבלת תעודת סטונדט עבור רב-קו) , לא יפתרו את הבעיה במרבית המקרים מכיוון שעל הלימודים להיות בהיקף של 24 ש"ש לפחות (מה שלא אפשרי מבחינת אברכי כולל) ונכון לעכשיו אין במקומות אלו מסלולים העומדים בתנאים.
על כן אישור הורה לומד לפי הכללים החדשים רלוונטי בעיקר לאברכים המחזיקים באישור המעיד על לימודים במסלול מוכר ללימודי הוראה או במסגרות מוכרות אחרות בהיקף של 24 ש"ש לפחות, יצויין כי הורה שעובד בהקיף של 24 ש"ש יכול להשלים את השעות הנדרשות גם בלימודים מוכרים בהקיף של פחות מ 24 ש"ש.​
זכאות אברכי כולל
ראשית, חשוב לעדכן כי בחודשיים הראשונים של השנה אברכי כולל יוכלו להגיש דרגה ולקבל זכאות כרגיל עבור חודשים אלו וכמו בשנים הקודמות. הבעיה מתחילה רק מחודש נובמבר, אז מסתיימת הזכאות על פי הנוהל הקודם, כך שגם אברך שממשיך ללמוד כעת, ובעוד חודשיים יוכל להיות זכאי באחד מתנאי הזכאות האחרים (עבודה/לימודים/קצבה) , יקבל סבסוד על כל השנה.
שנית, נציין כי בניגוד לשמועות שונות (פייק ניוז) שרווחו בציבור כביכול ניתן היה לקבל זכאות כהורה לומד באמצעות הצהרה על כך שעוסקים בכולל בלימודי דיינות, רבנות וכדומה, ככל הנראה הדבר לא יתאפשר מכיוון ויש בנוהל דרישות מוגדרות להכרה בלימודים, ולצערנו נכון לעכשיו, לימודים אלו אינם מוכרים.​

חשוב כמובן לברר אצל לקוחות מנה"ח על המקצועיות והאמינות שלו, ולא רק האם התעריף שהוא לוקח זול יותר בכמה שקלים.
את העלות של מנהל החשבונות והקמת העסק תוכלו לכסות בעז"ה עם מענק העבודה שיגיע אליכם (כמובן למי שמעל גיל 23 עם ילד ברף ההכנסות הנדרש)
עלות הביטוח לאומי לעצמאיים גבוהה אך במעט מהעלות אותה משלם אברך כולל, כמו כן במידה והעסק העצמאי אינו עונה להגדרה לא תדרשו כלל לשלם ביטו"ל בגינו (רלוונטי בעיקר לשכירים הפטורים מתשלום ביטו"ל)
לשאלת רבים נציין, כי אף במידה ובשנה הראשונה של העסק הוא לא יניב רווחים עקב חבלי הלידה, עדיין תוכלו לקבל את הדרגה, ואין כל צורך שהעסק יהיה רווחי, כל שנדרש הוא לעבוד בעסק את כמות השעות הנדרשת.
חשוב לדעת כי במידה ולבן הזוג יש עסק ואתם מסייעים לו ניתן לעדכן זאת בביטוח לאומי תחת ההגדרה 'בן זוג עוזר בעסק' ותוכלו לקבל דרגת זכאות גם בהתאם לכך, ואין צורך שתפתחו עסק עצמאי בנפרד.​
פתיחת עוסק פטור
בתקופה האחרונה אנו מקבלים פניות רבות של אברכים, אשר מלבד לימודם בכולל עוסקים בדבר מה נוסף (החל מסופרי סת"ם ועד אלו שמנסים לעסוק בשידוכים לעת מצוא), וכעת החליטו שהם מעונינים לפתוח עסק עצמאי ועל הדרך להרוויח גם את הדרגה במעון, וחפצים לדעת את הכללים ותנאי הזכאות.
הדבר אכן יכול לסייע לקבלת דרגה במעון כאשר לאחר פתיחת העסק הגשת הטפסים לצורך קבלת דרגה הינה קלה ופשוטה וכל שנדרש הוא אישור מיועץ מס / רואה חשבון על ההכנסות, והצהרה שלכם על כמות שעות העבודה.
אולם נציין כי אף שמבחינה חוקית ניתן לפתוח עסק ולהגיש את הדיווחים השונים לבד ללא צורך בהנהלת חשבונות, אנו ממליצים להמנע מכך, עקב מקרים רבים בהם נתקלנו שהנזק שנעשה בהגשה עצמאית עלה בהרבה על התועלת שבחסכון התשלום למנהל חשבונות (כך לדוגמא, עצמאי שהפסיד 'מענק עבודה' בשווי אלפי שקלים לאחר שהדו"ח לא הוגש כנדרש, כמו גם מקרים של קבלת קנסות על אי הגשת דוחות ועוד.)​
 

מ. י.

משתמש מקצוען
תעשו לי סדר בבקשה:
לבעלי יש תלוש של 70 שעות חודשיות
(שלצערנו לא מספיק לתמ"ת)
אני רוצה לפתוח לו עוסק פטור,
הוא יצטרך לשלם דמי ביטוח לאומי בנוסף לדמי בטוח לאומי שהוא משלם בתלוש?
 

מ. י.

משתמש מקצוען
תעשו לי סדר בבקשה:
לבעלי יש תלוש של 70 שעות חודשיות
(שלצערנו לא מספיק לתמ"ת)
אני רוצה לפתוח לו עוסק פטור,
הוא יצטרך לשלם דמי ביטוח לאומי בנוסף לדמי בטוח לאומי שהוא משלם בתלוש?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמא

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה קְרָאתִיךָ חוּשָׁה לִּי הַאֲזִינָה קוֹלִי בְּקָרְאִי לָךְ:ב תִּכּוֹן תְּפִלָּתִי קְטֹרֶת לְפָנֶיךָ מַשְׂאַת כַּפַּי מִנְחַת עָרֶב:ג שִׁיתָה יְהוָה שָׁמְרָה לְפִי נִצְּרָה עַל דַּל שְׂפָתָי:ד אַל תַּט לִבִּי לְדָבָר רָע לְהִתְעוֹלֵל עֲלִלוֹת בְּרֶשַׁע אֶת אִישִׁים פֹּעֲלֵי אָוֶן וּבַל אֶלְחַם בְּמַנְעַמֵּיהֶם:ה יֶהֶלְמֵנִי צַדִּיק חֶסֶד וְיוֹכִיחֵנִי שֶׁמֶן רֹאשׁ אַל יָנִי רֹאשִׁי כִּי עוֹד וּתְפִלָּתִי בְּרָעוֹתֵיהֶם:ו נִשְׁמְטוּ בִידֵי סֶלַע שֹׁפְטֵיהֶם וְשָׁמְעוּ אֲמָרַי כִּי נָעֵמוּ:ז כְּמוֹ פֹלֵחַ וּבֹקֵעַ בָּאָרֶץ נִפְזְרוּ עֲצָמֵינוּ לְפִי שְׁאוֹל:ח כִּי אֵלֶיךָ יְהוִה אֲדֹנָי עֵינָי בְּכָה חָסִיתִי אַל תְּעַר נַפְשִׁי:ט שָׁמְרֵנִי מִידֵי פַח יָקְשׁוּ לִי וּמֹקְשׁוֹת פֹּעֲלֵי אָוֶן:י יִפְּלוּ בְמַכְמֹרָיו רְשָׁעִים יַחַד אָנֹכִי עַד אֶעֱבוֹר:
נקרא  5  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה