מס' המנויים בעיתונים במגזר

cheinanit

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
למיטב ידיעתי, הנתונים שפורסמו כאן אודות היומונים החרדיים, מופרזים בעליל. האם חברות הפרסום לא מקבלות נתוני אמת ממערכות העיתונים?
 

צפרא טבא

משתמש רשום
נכתב ע"י חסידישער;n4929469:
למיטב ידיעתי, הנתונים שפורסמו כאן אודות היומונים החרדיים, מופרזים בעליל. האם חברות הפרסום לא מקבלות נתוני אמת ממערכות העיתונים?

האם הלקוחות של משרדי הפרסום מקבלים נתוני אמת ממשרדי הפרסום?
 

cheinanit

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
בוודאי שנתוני האמת חסויים ביותר. אך לדעתי, משרד פרסום גדול שבין לקוחותיו נמנים חברות ענק במשק, ומשלם לעיתונות לגווניה, סכומי עתק עבור פרסומות, אמור לדרוש - ולקבל - את נתוני האמת על מספר המנויים.

ולעניין גופו: בעבר שמעתי מאדם העוסק בתחום, שהנתונים עומדים על כ-10-15% מהנתונים שנכתבו כאן... היה לי קשה מאוד לקבל את זה, אך לאחר מבדק מסויים שעשינו קבוצת חברים, זה די סביר. המבדק היה, ע"י סקירת כמה עשרות בניינים בכל עיר חרדית. נדירים הבניינים שיש בהם יותר מ-2-3 עיתונים מכל יומון. למיטב זכרוני [אין לי כעת את הקובץ שכתבתי בו את הנתונים] יצא שעל כל 15 משפחות בב"ב, יש 1.5 מנויים לכל יומון. בירושלים הנתונים היו יותר נמוכים מזה. כך גם בביתר עילית, מודיעין עילית, אלעד. באשדוד הנתונים היו כ-1.9 מנויים על כל 15 משפחות ל'המודיע', ועוד כ-0.6 מנויים על כל 15 משפחות לשאר היומונים. את הנתונים המדוייקים אני צריך לבדוק שוב, אבל זה היה הסדר גודל.

מכאן והלאה, הנתונים פשוטים מאוד. הציבור החרדי כולו כולל 100,000 משפחות בקירוב. ז"א שלכל העיתונים יחד יש 10,000-15,000 מנויים...

אגב, ברור ש'המודיע' הוא העיתון עם מספר המנויים הגדול ביותר, משום שרובו ככולו של ציבור חסידי גור מנויים על העיתון.
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י חסידישער;n4929781:
בוודאי שנתוני האמת חסויים ביותר. אך לדעתי, משרד פרסום גדול שבין לקוחותיו נמנים חברות ענק במשק, ומשלם לעיתונות לגווניה, סכומי עתק עבור פרסומות, אמור לדרוש - ולקבל - את נתוני האמת על מספר המנויים.

ולעניין גופו: בעבר שמעתי מאדם העוסק בתחום, שהנתונים עומדים על כ-10-15% מהנתונים שנכתבו כאן... היה לי קשה מאוד לקבל את זה, אך לאחר מבדק מסויים שעשינו קבוצת חברים, זה די סביר. המבדק היה, ע"י סקירת כמה עשרות בניינים בכל עיר חרדית. נדירים הבניינים שיש בהם יותר מ-2-3 עיתונים מכל יומון. למיטב זכרוני [אין לי כעת את הקובץ שכתבתי בו את הנתונים] יצא שעל כל 15 משפחות בב"ב, יש 1.5 מנויים לכל יומון. בירושלים הנתונים היו יותר נמוכים מזה. כך גם בביתר עילית, מודיעין עילית, אלעד. באשדוד הנתונים היו כ-1.9 מנויים על כל 15 משפחות ל'המודיע', ועוד כ-0.6 מנויים על כל 15 משפחות לשאר היומונים. את הנתונים המדוייקים אני צריך לבדוק שוב, אבל זה היה הסדר גודל.

מכאן והלאה, הנתונים פשוטים מאוד. הציבור החרדי כולו כולל 100,000 משפחות בקירוב. ז"א שלכל העיתונים יחד יש 10,000-15,000 מנויים...

אגב, ברור ש'המודיע' הוא העיתון עם מספר המנויים הגדול ביותר, משום שרובו ככולו של ציבור חסידי גור מנויים על העיתון.


כנראה שזה לפי עיתון סוף שבוע כמו משפחה ובקהילה, שאת זה קונים הרבה מאוד גם בדוכנים.
ואפשר גם למצוא את הנתונים אצל השליח שמחלק את העיתון, (או למצוא את זה בנקודת האיסוף)
השאלה היא כמה מוסדות וארגונים גם מנויים? כמו משרדי ממשלה, הספרייה הלאומית?
 

יוני מקרוני

משתמש פעיל
נכתב ע"י חסידישער;n4929781:
..

אגב, ברור ש'המודיע' הוא העיתון עם מספר המנויים הגדול ביותר, משום שרובו ככולו של ציבור חסידי גור מנויים על העיתון.

זאת אומרת שלפעמים מי שהוא הכי גדול לא באמת שולט על השוק אלא פלח ממש קטן שבוחר לנהוג בדרך שונה מהכלל

ולעניינינו זה לא סוף העולם לגלות את הנתונים המפתיעים האלו כי בדרך כלל הציבור שצורך הרבה ואיליו מכוונים הפרסומות מנוי לעיתון ו90% מהציבור שלנו הוא ציבור עני שאין לו כסף לא לקנות את העיתון ולא את מה שיש לו למכור

מי שבכל זאת מעוניין בציבור לא עשיר נשאר רק חינמונים או לוחות מודעות
 

האורות

משתמש פעיל
זאת אומרת שלפעמים מי שהוא הכי גדול לא באמת שולט.. רגע רגע רגע אולי עוד רגע אני יבין... על השוק אלא פלח ממש קטן שבוחר... לאאא עוד לא הבנתי... לנהוג בדרך שונה מהכלל
לא. לא הצלחתי להבין מה אומרים המשפטים האלה
אשכול מרתק. ופה מונחות מילים עמוקות שאני לא מצליח להבין
מישהו יכול לעזור לי אולי?
 

israelintop

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
פחחחח....

הצחיק אותי ההשוואה בין פרינט לדיגיטל.

אז ככה - הכרתי משיהוא שפרסם פעם בשחרית במשך נראה לי חודש - עדות שלו - 2 אינצ בפרינט שוים הרבה יותר.

אני גם יש לי רשימת תפוצה עם 'נתוני פתיחה' של 12000, והפרסום לא מביא הרבה. הכנסות בפועל


כניסות לאתרים זה אולי מביא, - מהרבה משעוממים, שיתכן מאוד שמתוך 20000 מדוורים יש 100 בחורים שלוחצים כדי להכיר אתר חדש.

להוציא מזה הכסף? לדעתי ולידיעתי כמעט חסר סיכוי.


 

יוני מקרוני

משתמש פעיל
נכתב ע"י האורות;n4931983:
זאת אומרת שלפעמים מי שהוא הכי גדול לא באמת שולט.. רגע רגע רגע אולי עוד רגע אני יבין... על השוק אלא פלח ממש קטן שבוחר... לאאא עוד לא הבנתי... לנהוג בדרך שונה מהכלל
לא. לא הצלחתי להבין מה אומרים המשפטים האלה
אשכול מרתק. ופה מונחות מילים עמוקות שאני לא מצליח להבין
מישהו יכול לעזור לי אולי?

לא נעים לדבר גלוי בפורום חרדי אבל ביקשת אז נצטרך לדבר בצורה מכובדת ומקווה שתבין
אם עולם הפרסום מתחלק לכל השוק
ובציבור הכללי מי שיש לו הרבה מנויים זה אומר שהוא בפריסה רחבה יותר זה נכון בדרך כלל אבל לפעמים יש יוצא מהכלל
לדוגמא עם עיתון מסויים שייך למגזר מסויים מאד יכול ליהיות שלאותו מגזר יש סנדרטים שונים מהכלל
(וזה נכול כמעט לכל העיתונים במגזר שלנו )


לדוגמא אם יש עיתון עם 20 אלף מנווים מאד יכול ליהיות שהם מחולקים 9000 בערד 9000 בחצור הגלילית ורק היתר בבני ברק וירושליים ובעצם הם לא שולטים על השוק למרות שהם הכי גדולים
דוגמא נוספת אם יש שבועון ששייך לרשת מסוימת ויש לו 5000 מנויים ולאותה רשת יש 4800 עובדים מאד יכול ליהיות שהוא עושה מנוי אוטמטי לכל עובדי הרשת ובסה"כ יש לו רק 200 מנויים המעונינים לקרוא את השבועון
הדוגמאות בהקצנה בלי לפגוע באף אחד רק לסבר את האוזן
 

welcome

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י יוני מקרוני;n4929867:
ולעניינינו זה לא סוף העולם לגלות את הנתונים המפתיעים האלו כי בדרך כלל הציבור שצורך הרבה ואיליו מכוונים הפרסומות מנוי לעיתון ו90% מהציבור שלנו הוא ציבור עני שאין לו כסף לא לקנות את העיתון ולא את מה שיש לו למכור

מי שבכל זאת מעוניין בציבור לא עשיר נשאר רק חינמונים או לוחות מודעות

ממש טעות לחשוב שפרסום אצל ציבור 'עני' לא מביא את הכסף, הציבור ה'עני', השכבה הסציו אקונומית הנמוכה, המשפחות ברוכות הילדים, או איך שלא נקרא לזה, זה ציבור קניין ובהרבה תחומים הוא הקניין הגדול ביותר (בדרך כלל מוצרי יסוד ודברים בסיסיים), וגם אליהם מדבר הפרסום.
 

יוני מקרוני

משתמש פעיל
נכתב ע"י welcome;n4934218:
ממש טעות לחשוב שפרסום אצל ציבור 'עני' לא מביא את הכסף, הציבור ה'עני', השכבה הסציו אקונומית הנמוכה, המשפחות ברוכות הילדים, או איך שלא נקרא לזה, זה ציבור קניין ובהרבה תחומים הוא הקניין הגדול ביותר (בדרך כלל מוצרי יסוד ודברים בסיסיים), וגם אליהם מדבר הפרסום.


צודק בהחלט תלוי מה אתה מפרסם
אבל עדיין 50% מהעיתונים משווקים חופשות בחול או בגדי יוקרה וכדו'
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
מעניין ששחרית יצאו בימים אלו בקמפיין התרחבות מנויים עם הגרלות.
רק הבעיה המסויימת שיש בהגרלה הזו שהם רוצים פרטים אישיים.
 

312A

משתמש חדש
נכתב ע"י israelintop;n4932910:
פחחחח....

הצחיק אותי ההשוואה בין פרינט לדיגיטל.

אז ככה - הכרתי משיהוא שפרסם פעם בשחרית במשך נראה לי חודש - עדות שלו - 2 אינצ בפרינט שוים הרבה יותר.

אני גם יש לי רשימת תפוצה עם 'נתוני פתיחה' של 12000, והפרסום לא מביא הרבה. הכנסות בפועל


כניסות לאתרים זה אולי מביא, - מהרבה משעוממים, שיתכן מאוד שמתוך 20000 מדוורים יש 100 בחורים שלוחצים כדי להכיר אתר חדש.

להוציא מזה הכסף? לדעתי ולידיעתי כמעט חסר סיכוי.

אני ממש לא מתכוון לנהל כאן דיווח על 'שמעתי פעם ממישהו שפרסם' וכדומה.
אנחנו (אולי בשונה מהמקובל בקרב רוב העיתונים כיום) מוכנים להביא לכל אדם רציני נתוני אמת מוכחים.
אם בכל זאת יש לך לשיטתך נתונים, אשמח שתפנה אלי באישי כדי שאוכל להוכיח לך אחרת.
 

312A

משתמש חדש
נכתב ע"י תאורת חרום;n4934951:
מעניין ששחרית יצאו בימים אלו בקמפיין התרחבות מנויים עם הגרלות.
רק הבעיה המסויימת שיש בהגרלה הזו שהם רוצים פרטים אישיים.

בעיה?!
ידוע לך שבהמודיע יודעים על המנויים שלהם 'הכל'?
אתה לא חושב שיתד נאמן עושים עוול בכך שהם לוקחים מהמנוי את השם ומספר הטלפון שלו? לא מספיק אמצעי תשלום וכתובת?

ברוך הבא לעולם השיווק
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י 312A;n4935791:
בעיה?!
ידוע לך שבהמודיע יודעים על המנויים שלהם 'הכל'?
אתה לא חושב שיתד נאמן עושים עוול בכך שהם לוקחים מהמנוי את השם ומספר הטלפון שלו? לא מספיק אמצעי תשלום וכתובת?

ברוך הבא לעולם השיווק


אתה צודק, אבל זה מנעמי הרשת והדיגטל שלא חייבים להחשף.
וראה ערך מה שמישו כתב כאן בפורום איש את רעהו.
 

האורות

משתמש פעיל
נכתב ע"י יוני מקרוני;n4934040:
לא נעים לדבר גלוי בפורום חרדי אבל ביקשת אז נצטרך לדבר בצורה מכובדת ומקווה שתבין
אם עולם הפרסום מתחלק לכל השוק
ובציבור הכללי מי שיש לו הרבה מנויים זה אומר שהוא בפריסה רחבה יותר זה נכון בדרך כלל אבל לפעמים יש יוצא מהכלל
לדוגמא עם עיתון מסויים שייך למגזר מסויים מאד יכול ליהיות שלאותו מגזר יש סנדרטים שונים מהכלל
(וזה נכול כמעט לכל העיתונים במגזר שלנו )


לדוגמא אם יש עיתון עם 20 אלף מנווים מאד יכול ליהיות שהם מחולקים 9000 בערד 9000 בחצור הגלילית ורק היתר בבני ברק וירושליים ובעצם הם לא שולטים על השוק למרות שהם הכי גדולים
דוגמא נוספת אם יש שבועון ששייך לרשת מסוימת ויש לו 5000 מנויים ולאותה רשת יש 4800 עובדים מאד יכול ליהיות שהוא עושה מנוי אוטמטי לכל עובדי הרשת ובסה"כ יש לו רק 200 מנויים המעונינים לקרוא את השבועון
הדוגמאות בהקצנה בלי לפגוע באף אחד רק לסבר את האוזן

לא הצלחתי להבין.
אם העיתון לא היה מייצג נתח גדול מהציבור החרדי לא היו מפרסמים אצלו.
אם העיתון מיצג פלח קטן מהציבור, היו צצים עוד עיתונים, כי הרי הציבור רוצה חדשות, דיווחים וכו'
או שהעיתון פשוט מייצג פלח גדול מאד מהציבור החרדי והחברות המפרסמות רוצות להגיע לציבור החרדי, ומה לעשות שזה הציבור החרדי?

הבאת דוגמה יפה של ה5000 מנויים על השבועון, אם הציבור שדורש את השבועון הם בסה"כ 5000 איש, אז הוא השיג את המטרה.
אם יש יותר מ5000 איש, אז או שהמנויים אינם "אוטומטיים" מעובדי הרשת או שהיה נפתח עוד עיתון. כי הרי יש דרישה.

היה עיתון בערד ובחצור, פתחו עיתון בביתר ואלעד. וככה זה יכול להמשיך,
או שלא יכול להמשיך כי זה בעצם כל הציבור החרדי.
 

welcome

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י האורות;n4937081:
לא הצלחתי להבין.
אם העיתון לא היה מייצג נתח גדול מהציבור החרדי לא היו מפרסמים אצלו.
אם העיתון מיצג פלח קטן מהציבור, היו צצים עוד עיתונים, כי הרי הציבור רוצה חדשות, דיווחים וכו'
או שהעיתון פשוט מייצג פלח גדול מאד מהציבור החרדי והחברות המפרסמות רוצות להגיע לציבור החרדי, ומה לעשות שזה הציבור החרדי?

הבאת דוגמה יפה של ה5000 מנויים על השבועון, אם הציבור שדורש את השבועון הם בסה"כ 5000 איש, אז הוא השיג את המטרה.
אם יש יותר מ5000 איש, אז או שהמנויים אינם "אוטומטיים" מעובדי הרשת או שהיה נפתח עוד עיתון. כי הרי יש דרישה.

היה עיתון בערד ובחצור, פתחו עיתון בביתר ואלעד. וככה זה יכול להמשיך,
או שלא יכול להמשיך כי זה בעצם כל הציבור החרדי.

זה שלא פותחים עוד עיתון זה לא מעיד על כך שאין דרישה ציבורית, אלא שברור שלפתוח עיתון זהו מערך מאד קשה, וגם אם יש צורך ודרישה, צריך בשביל זה משאבים כלכליים עצומים מערך עובדים שלם, שמתחיל בכותבים, גרפיקאים, מעצבים, מעמדים, פרסומאים, אנשי שיווק, אנשי הפצה, אנשי מכירות, וכו' וכו' וכו'.

ובכלל, יש לי שאלה, אתה באמת סבור שכווווול העיתונים במגזר (לא עיתון ספציפי), חסידיים, ליטאיים, ספרדיים, ומה שלא יהיה, האם הם אכן מייצגים את כלל הציבור החרדי?

אין מצב בעולם, המגזר החרדי מרובה קהילות, חצרות, מגזרים ומגדרים בלי סוף, יש לך את החסידויות, שביניהם לעתים מתחלקות, כלל חסידי, חב"ד, ברסלב, ליטאיים, ליטאיים 2, ליטאיים ניטרליים, מודרנים, שמרנים, ספרדים, ספרדים בני תורה, ספרדים של ש"ס וספרדים של הצד השני, בקיצור, לא חסרים מגזרים שאין להם ייצוג הולם באף עיתון, אך עדיין זה לא אומר שיש להם את המשאבים להקים עיתון.

רק מי שעיתון אצלו זה באידיאולוגיה, יפתח עיתון גם באפס יכולת ואמצעים.

וסתם שאלה, במבט אובייקטיבי נראה שהדברים של יוני מקרוני ממש נכונים, ובאמת מגדירים את התפלגות העיתונים במגזר, ההתכחשות נראית שבאה להגן על אחד מהעיתונים, על מי, אם אפשר לדעת?...
 

welcome

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
בכלל, כזה מצחיק לראות שאתם דנים על המודיע והמבשר (בהצטעצעות מילים של 'ערד וחצור' 'ביתר ואלעד') שכל זה שייך לציבור החסידי ואף לא לכולו, אך הוא לא שייך כלל לליטאים ולספרדים, לחזב"תים ולכל השאר, ועל זה לומר (אפילו רק כהצעה) שאולי זה בעצם כל הציבור החרדי.

מגוחח...

מחקתם ציבורים שלמים, ובאה המסקנה ש...אולי זה בעצם כל הציבור החרדי.

או שאולי התכוונתם כל הציבור החסידי, אך גם זה לא נכון, ואף לא רלוונטי לאחר שניכר שניתוח הדברים כאן מצומצם כל כך.

נ.ב. טוב שאדם רואה את הציבור שהוא חי בו כאילו 'הוא' כווווווול הציבור, אבל כשמדובר על שיווק ופרסום אתה צריך לראות איך אתה מקיף את כל קהלי היעד, כי הכסף יגיע מכולם בשווה. (ואולי גם לכל מישורי החיים כדאי להכיר את כל המכלול ולא רק את המגדר שבו אני ממוקם)
 

park

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כשזה מגיע לפרסום, אתה צריך להוכיח כי יש אפשרות להגיע דרכך לקהל יעד ספציפי, עם שתי אפשרויות. או שזה קהל שלא ניתן להגיע אליו בדרך אחרת. או שזה קהל יעד שניתן להגיע בדרך אחרת, אבל דרכך תשלם על אותו קהל יעד פחות כסף.
 

יוני מקרוני

משתמש פעיל
נכתב ע"י האורות;n4937081:
לא הצלחתי להבין.
אם העיתון לא היה מייצג נתח גדול מהציבור החרדי לא היו מפרסמים אצלו.
אם העיתון מיצג פלח קטן מהציבור, היו צצים עוד עיתונים, כי הרי הציבור רוצה חדשות, דיווחים וכו'
או שהעיתון פשוט מייצג פלח גדול מאד מהציבור החרדי והחברות המפרסמות רוצות להגיע לציבור החרדי, ומה לעשות שזה הציבור החרדי?....
היה עיתון בערד ובחצור, פתחו עיתון בביתר ואלעד. .......

חוץ מזה שהדיון פורה ומעמיק,
אני רוצה לתקן טעות אחת.
הציבור שרוצה חדשות זה לא הציבור שלנו!
רגע לפני שאתם מתלהמים הסבר
עם כל הכבוד כל הציבור שלנו עם כל הדרישה הגבוהה הדרישה עדיין לא מספיקה בשביל לפתוח עיתון בכלל
ובבודאי לא יומון
שים לב אין ולא היה אף פעם בציבור שלנו יומון רק בשביל חדשות
אילו שחיפשו רק חדשות הלכו לראות בשדות זרים
העיתונים (לצערנו היו דבר קדוש )
ותמיד עמדו מאחורי פוליטיקה
לפני פטירתו של מרן הגרי"ש היו 3 ניסיונות להקים עיתון מאלו שמנויים היום על העיתון הבני ברקי עיין ערך "יום חדש" ו"המקור" מי שזוכר ולא הצליחו
בביתר תמיד היה דרישה לעיתון משלהם והם לא הצליחו לעמוד בזה, באותה מערכת בחירות שלאחריה נפתח העיתון דובר שכל ביתר יעברו לבני ברק רק שאחרי זה היה מאמר ארוך בבני ברק נגד יו"ר ביתר והיו"ר השקיע המון כסף שיפתחו את העיתון שיוצא בביתר

הסיבה לכך היא שבציבור שלנו אי אפשר אף פעם לכתוב באמת חדשות ופרשנויות כי יש דברים שלא מדברים עליהם אם בגלל לשון הרע אם בגלל סיבות אחרות
על מה כן מותר לדבר על מה שהוא לא לפי ההשקפה הטהורה "על מנת לחזק את הקדושה וכו' "
ולכן אם אין לך השקפה טהורה ומוגדרת פוליטית אז יהיה לך אסור לכתוב כמעט הכל ואין לך מה לפתוח עיתון, הוא לא יהיה מעניין

ולדוג' אם השבועון
מי שבאמת יודע מה קורה שם יודע עד כמה אני צודק
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  16  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה