מדריך מכירת חמץ במניות

ה. שלמה

משתמש מקצוען
ומה לגבי הפקדות חדשות באמצע החג לקרן הפנסיה, או קניית ומכירת מניות באמצע החג בצורה עצמאית או ע"י קרן הפנסיה?.
והאם לדעת הגר"מ פיינשטיין והגרי"ש אלישיב אמור להיות בכלל בעיה אם אין לי רוב בחברה?
ומה הפיתרון של חברות הכשרות בעניין?
@קול מבשר?
 

moti!a

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
הפקדות שעדיין לא היו אתה לא יכול למכור, ואת האחזקות הם קונים בשביל בעל הקרן.

אם מכרת את כל החלק שלך בקרן לגוי לפני החג
אז לא משנה מה הקרן הזאת תעשה אחרי שמכרת אותה לגוי הקרן לא שלך ואם לא היה לך חלק בקרן אלא רק מניות בה ומכרת אותם לגוי על אחת כמה וכמה שאין לך שום בעיה מה עושה קרן שהיא לא שלך
 

sking

משתמש חדש
ומה לגבי הפקדות חדשות באמצע החג לקרן הפנסיה, או קניית ומכירת מניות באמצע החג בצורה עצמאית או ע"י קרן הפנסיה?.
והאם לדעת הגר"מ פיינשטיין והגרי"ש אלישיב אמור להיות בכלל בעיה אם אין לי רוב בחברה?
ומה הפיתרון של חברות הכשרות בעניין?
לגבי הפקדות חדשות באמצע החג, אני חושב שזה סה"כ לתת מתנה לגוי בחג..., הרי המניות והקרנות שלו, לחלוטין!
וגם אם אין לך רוב בחברה אתה שותף בה ברמה כזו או אחרת, והפיתרון הוא שזה יהיה מכירה שתקפה חוקית.
 

השקעות R הון

מנהל פורום השקעות
מנהל
מנוי פרימיום
לגבי הפקדות חדשות באמצע החג, אני חושב שזה סה"כ לתת מתנה לגוי בחג..., הרי המניות והקרנות שלו, לחלוטין!
וגם אם אין לך רוב בחברה אתה שותף בה ברמה כזו או אחרת, והפיתרון הוא שזה יהיה מכירה שתקפה חוקית.
אי אפשר למכור חמץ בתוך החג.
 

השקעות R הון

מנהל פורום השקעות
מנהל
מנוי פרימיום
כוונת הכותב, שהכסף שמועבר לקרן הפנסיה מועבר למעשה לגוי, והגוי משקיע את זה לעצמו, וכל קרן הפנסיה שייך לגוי.
ומה עם כסף שרוכשים מניות בשוק ההון באופן עצמאי?
 

ה. שלמה

משתמש מקצוען
ומה עם כסף שרוכשים מניות בשוק ההון באופן עצמאי?
לכאורה זה בעיה, אין אפשרות לקנות בשביל גוי שהרי אין זכיה לעכו"ם, ואפי' אם נצליח לבצע את זה, יש לי הנאה בפסח מחמץ, שהרי המנייה היא בעלות על חמץ ויש לי הנאה ממנה שאני מעוניין לקנות את המניה לגוי בשביל שהוא יוכל למכור לי אותה אחרי פסח, וחמץ בפסח אסור בהנאה מדאורייתא אפי' של גוי, אך לדעת הגר"מ פיינשטיין, אני לא רואה סיבה מדוע נאסור קניית מניות אין כאן שום בעלות וההנאה היא לא מהחמץ אלא מהבעלות על המניה שאין לה קשר לבעלות על החברה, ולדעת הסוברים שיש חילוק בין רוב בעלי המניות זה בעיה לכאורה שחמץ בפסח אין מתבטל, אני לא כ"כ יודע את הסוגיא.
 
נערך לאחרונה ב:

sking

משתמש חדש
כוונת הכותב, שהכסף שמועבר לקרן הפנסיה מועבר למעשה לגוי, והגוי משקיע את זה לעצמו, וכל קרן הפנסיה שייך לגוי.
לכאורה זה בעיה, אין אפשרות לקנות בשביל גוי שהרי אין זכיה לעכו"ם, ואפי' אם נצליח לבצע את זה, יש לי הנאה בפסח מחמץ, שהרי המנייה היא בעלות על חמץ ויש לי הנאה ממנה שאני מעוניין לקנות את המניה לגוי בשביל שהוא יוכל למכור לי אותה אחרי פסח, וחמץ בפסח אסור בהנאה מדאורייתא אפי' של גוי, אך לדעת הגר"מ פיינשטיין, אני לא רואה סיבה מדוע נאסור קניית מניות אין כאן שום בעלות וההנאה היא לא מהחמץ אלא מהבעלות על המניה שאין לה קשר לבעלות על החברה, ולדעת הסוברים שיש חילוק בין רוב בעלי המניות זה בעיה לכאורה שחמץ בפסח אין מתבטל, אני לא כ"כ יודע את הסוגיא.
למעשה כל המכירה היא בשביל שלא יהיה בעלות על המניות או הקרנות בחג, אז מי שקונה בחג באופן עצמאי חזר לבעיה הראשונה
 

קול מבשר

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
בבקשה
צילום מסך 2024-04-04 174427.png
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
לכאורה זה בעיה, אין אפשרות לקנות בשביל גוי שהרי אין זכיה לעכו"ם, ואפי' אם נצליח לבצע את זה, יש לי הנאה בפסח מחמץ, שהרי המנייה היא בעלות על חמץ ויש לי הנאה ממנה שאני מעוניין לקנות את המניה לגוי בשביל שהוא יוכל למכור לי אותה אחרי פסח, וחמץ בפסח אסור בהנאה מדאורייתא אפי' של גוי, אך לדעת הגר"מ פיינשטיין, אני לא רואה סיבה מדוע נאסור קניית מניות אין כאן שום בעלות וההנאה היא לא מהחמץ אלא מהבעלות על המניה שאין לה קשר לבעלות על החברה, ולדעת הסוברים שיש חילוק בין רוב בעלי המניות זה בעיה לכאורה שחמץ בפסח אין מתבטל, אני לא כ"כ יודע את הסוגיא.
כיום עם ישראל אוהב לצאת ידי כל השיטות
גם למי שלא קונה בכלל דרך קרנות כשרות יש על מי לסמוך כמעט בכל נידון
אבל כיום אם יש אפשרות להדר מישהו מוציא חוברת או ספר ועם ישראל מהדר כי יש אפשרות להדר.
הבעיה שלפעמים מי שלא מהדר נהיה בעייתי, אבל התופעה לא רק בריבית וחמץ אלא גם בנושאים אחרים.
 

ה. שלמה

משתמש מקצוען
כיום עם ישראל אוהב לצאת ידי כל השיטות
גם למי שלא קונה בכלל דרך קרנות כשרות יש על מי לסמוך כמעט בכל נידון
אבל כיום אם יש אפשרות להדר מישהו מוציא חוברת או ספר ועם ישראל מהדר כי יש אפשרות להדר.
הבעיה שלפעמים מי שלא מהדר נהיה בעייתי, אבל התופעה לא רק בריבית וחמץ אלא גם בנושאים אחרים.
תכלס מה הטיעון?
אתה טוען שלהגר"מ פיינשטיין מותר לקנות ולמכור בחוה"מ? או אסור?
ולשיטות אחרות?
אין בי רצון לחלק ציונים לעמ"י על מנהגיהם, ברצוני לברר ההלכה כפי השיטות הנהוגות והבוחר יבחר.
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
תכלס מה הטיעון?
אתה טוען שלהגר"מ פיינשטיין מותר לקנות ולמכור בחוה"מ? או אסור?
ולשיטות אחרות?
אין בי רצון לחלק ציונים לעמ"י על מנהגיהם, ברצוני לברר ההלכה כפי השיטות הנהוגות והבוחר יבחר.
עיין בפסקי תשובות סימן ת"מ
שם הביא דעות לכאן ולכאן
הוא כותב שהמנחת יצחק מחמיר וראיתי במועדים וזמנים שמפקפק האם מכירה תועיל בכלל.
לא יודע מה דעת האג"מ
כאן כתבו שדעתו להתיר

למעשה אני מוכר כי אם לא יועיל לא יזיק
ומשתדל לא לסחור בחול המועד בגלל מסחר בחול המועד בלי קשר לחמץ.
אבל צריך לעיין מה יהיה הדין במסחר אוטומטי או בDividend Reinvestment
מן הסתם אפשר לדון האם נעשה כאן קניין וכו'
 

sking

משתמש חדש
ערב טוב.
אני לא מבין בנושא (מניות ושוק ההון) כלל, אך לפני פסח ברצוני לעורר את הציבור על מכירת המניות הנ"ל.
מאחר וכיום כמעט כל המניות מושקעים במוצרי מזון, ממילא יש צורך למוכרם בערב פסח.
אך דא עקא, שמבחינה חוקית אין תוקף למכירת חמץ משום שזה נחשב בעיניהם כ"טקס דתי" בלבד (כלשון השופטים שדנו בעניין), וכבר החמיר בכך הגרי"ש אלישיב זצוק"ל וביקש שהמכירה תעמוד גם מבחינה חוקית.
{בנוסף, שעד כמה שבעלי החברה אינם מחויבים למכירה, דינית יש לדון האם בכלל המכירה תקפה}

ישנו כשרות בשם "הדרת קודש" בנשיאות הרב גרוס שליט"א שמוכרים חמץ ע"י חוזה מוחלט שתקף חוקית, הם קוראים לזה "המכירה החלוטה" , מדובר בחוזה מכירה המכיל כ 8 עמודים, שעליו חותם היהודי בערב החג.
בנוסף, הגוי שקונה הוא עורך דין בדואי!!

בהצלחה.
המייל שלהם זה B0772707000&GMAIL.COM
 
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יג

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב עַד אָנָה יְהוָה תִּשְׁכָּחֵנִי נֶצַח עַד אָנָה תַּסְתִּיר אֶת פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי:ג עַד אָנָה אָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשִׁי יָגוֹן בִּלְבָבִי יוֹמָם עַד אָנָה יָרוּם אֹיְבִי עָלָי:ד הַבִּיטָה עֲנֵנִי יְהוָה אֱלֹהָי הָאִירָה עֵינַי פֶּן אִישַׁן הַמָּוֶת:ה פֶּן יֹאמַר אֹיְבִי יְכָלְתִּיו צָרַי יָגִילוּ כִּי אֶמּוֹט:ו וַאֲנִי בְּחַסְדְּךָ בָטַחְתִּי יָגֵל לִבִּי בִּישׁוּעָתֶךָ אָשִׁירָה לַיהוָה כִּי גָמַל עָלָי:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

חג מתן תורה • 1

לוח מודעות

למעלה