מכירה ביתית

מדייקת

משתמש רשום
איך פותחים מכירה רשמית?
כמה עלות ניהול חשבונות חדשית?
כמה מס צריך לשלם?
אשמח לכל מידע בנושא
תודה רבה!
 

מוצלח

משתמש רשום
נכתב ע"י מדייקת;1176544:
איך פותחים מכירה רשמית?
כמה עלות ניהול חשבונות חדשית?
כמה מס צריך לשלם?
אשמח לכל מידע בנושא
תודה רבה!

הולכים למס הכנסה באזור שלכם ופותחים עוסק {פשוט מאוד, מניסיון}
לאחמ"כ הולכים למשרדי מע"מ {עוד יותר פשוט, מניסיון}
ולאחמ"כ שולחים מכתב לביטוח לאומי, את הטופס של ביטוח לאומי אפשר לבקש בטלפון שלהם וכן במענה האוטומטי שלהם

מס צריך לשלם מהשקל הראשון 10%, רק שיש נקודות זיכוי זה אומר { הכל בערך} שפחות מ-6000 רווח נטו (לא כולל הוצאות) לא משלמים מס יותר זה תלוי גבר/אישה, מס' ילדים, ועוד פריטים בד"כ אם צריך לשלם מס ממכירה ביתית זה אומר מכירה מאוד משתלמת

מע"מ יש שני אפשריות או לפתוח עוסק פטור ממע"מ שזה 77,993 (נכון ל-2013) ברוטו
ואז לא משלמים מע"מ
או אם העסק מכניס יותר מהסכום הנ"ל פותחים עוסק מורשה ומשלמים 18% על הקבלות עם קיזוז מע"מ

ביטוח לאומי עד כ-2500 ₪ רווח נטו ועובדים רק שעות בודדות ביום לא צריך לשלם, ולא מקבלים חופשת לידה מ-2500 ₪ משלמים כ- 10% ומקבלים חופשת לידה

עלות ניהול עסק הוא:
לעוסק פטור כ-500 ₪ בשנה
לעוסק מורשה כ-300 ₪ בחודש {תלוי בכמות החשבניות שמוציאים}
בהצלחה רבה
 

בנימין41

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
נכתב ע"י מוצלח;1177274:
מע"מ יש שני אפשריות או לפתוח עוסק פטור ממע"מ שזה 77,993 (נכון ל-2013) ברוטו
ואז לא משלמים מע"מ
או אם העסק מכניס יותר מהסכום הנ"ל פותחים עוסק מורשה ומשלמים 18% על הקבלות עם קיזוז מע"מ

ביטוח לאומי עד כ-2500 ₪ רווח נטו ועובדים רק שעות בודדות ביום לא צריך לשלם, ולא מקבלים חופשת לידה מ-2500 ₪ משלמים כ- 10% ומקבלים חופשת לידה

עלות ניהול עסק הוא:
לעוסק פטור כ-500 ₪ בשנה
לעוסק מורשה כ-300 ₪ בחודש {תלוי בכמות החשבניות שמוציאים}
בהצלחה רבה
77,993 זה המקסימום המחזור השנתי של העסק ! (ללא ניכוי הוצאות וכו') מעבר לזה איננו עוסק פטור אלא מורשה כנ"ל
2500 זה רווח חודשי!
יש רו"ח שעושים עבורך גם את פתיחת התיק, לא נורא יקר
 

מדייקת

משתמש רשום
מה פירוש עלות ניהול
אם מסדרים לבד את הענינים עם מע"מ, מס הכנסה ובטוח לאומי? למי?
 

מוצלח

משתמש רשום
נכתב ע"י בנימין41;1177285:
77,993 זה המקסימום המחזור השנתי של העסק ! (ללא ניכוי הוצאות וכו') מעבר לזה איננו עוסק פטור אלא מורשה כנ"ל
כן 2500 זה רווח חודשי!
יש רו"ח שעושים עבורך גם את פתיחת התיק, לא נורא יקר
2500 זה רווח נטו חודשי (בערך)
אין צורך דווקא ברו"ח מספיק גם מנהל חשבונות פשוט
והעלות של פתיחה היא 500 ₪ (תלוי אצל מי)
כמובן שאפשר בקלות לפתוח לבד
 

adr חשבונאו

משתמש רשום
נכתב ע"י מוצלח;1177274:
הולכים למס הכנסה באזור שלכם ופותחים עוסק {פשוט מאוד, מניסיון}
לאחמ"כ הולכים למשרדי מע"מ {עוד יותר פשוט, מניסיון}
ולאחמ"כ שולחים מכתב לביטוח לאומי, את הטופס של ביטוח לאומי אפשר לבקש בטלפון שלהם וכן במענה האוטומטי שלהם

מס צריך לשלם מהשקל הראשון 10%, רק שיש נקודות זיכוי זה אומר { הכל בערך} שפחות מ-6000 רווח נטו (לא כולל הוצאות) לא משלמים מס יותר זה תלוי גבר/אישה, מס' ילדים, ועוד פריטים בד"כ אם צריך לשלם מס ממכירה ביתית זה אומר מכירה מאוד משתלמת

מע"מ יש שני אפשריות או לפתוח עוסק פטור ממע"מ שזה 77,993 (נכון ל-2013) ברוטו
ואז לא משלמים מע"מ
או אם העסק מכניס יותר מהסכום הנ"ל פותחים עוסק מורשה ומשלמים 18% על הקבלות עם קיזוז מע"מ

ביטוח לאומי עד כ-2500 ₪ רווח נטו ועובדים רק שעות בודדות ביום לא צריך לשלם, ולא מקבלים חופשת לידה מ-2500 ₪ משלמים כ- 10% ומקבלים חופשת לידה

עלות ניהול עסק הוא:
לעוסק פטור כ-500 ₪ בשנה
לעוסק מורשה כ-300 ₪ בחודש {תלוי בכמות החשבניות שמוציאים}
בהצלחה רבה

בכדי למנוע מאחרים טעויות, יש בדברים שלעיל אי דיוקים רבים !!!!
 

מוצלח

משתמש רשום
מה שנכתב למעלה, זה תקציר של המושגים
אם אתה חושב שיש טעויות תציג אותם
החכמה היא להראות את השגיאות {אם יש}
 
א

אליהו פריד

אורח
>>>איך פותחים מכירה רשמית?
מכינים פרסומת טובה

כמה עלות ניהול חשבונות חדשית?
תלוי מס' התנועות שלך בחודש, ותלוי מיהו מנהל החשבונות.
כמובן תלוי אם צריך לרוץ כל חודש\חודשיים לשלם מע"מ\ב"ל וכו'
אבל בגדול מנהל חשבונות נורמלי גם לתיק הכי קטן לא יקח פחות מ-200 ש"ח לחודש

כמה מס צריך לשלם?
שאלה שאין עליה תשובה, תלוי גודל המחזור שלך.

כעת יותר לפרטים.

לפני שאת בכלל פונה לרשויות
א. כדאי שתמלאי הצהרת הון בזהירות עם איש מקצוע, לא כדאי למלאות לבד.
ב. תתיעץ עם איש מקצוע האם כדאי לפתוח עוסק מורשה או עוסק פטור.

גם אם תקרת המחזור היא קרוב 100,000 ש"ח וההכנסות שלך הם רק 50,000 בשנה
לא בטוח שכדאי לפתוח עוסק פטור, יתכן שעוסק מורשה עדיין עדיף. למה?
במידה ואתה נותן שירות כמו גרפיקאי וכדו' סביר להניח שעדיף לפתוח עוסק פטור, אבל אם אתה מוכר מוצרים פיזיים יתכן שעל כל פנים כדאי לפתוח עוסק מורשה.
בקניית המוצר שילמת מע"מ אבל כעוסק פטור לא תקבל מע"מ תשומות.
אתה הולך לשלם קצת יותר ארנונה על החלק היחסי של הדירה שאתה מקצה למכירה [ארנונה עסקית] (העלמת מידע זה הוא פלילי וישא קנסות אם תופסים, לא כדאי להתחמק)
אם כך אתה רשאי לקבל החזר מע"מ חלקי על הטלפון, חשמל (ארנונה לא מקבלים החזר) ואולי אפילו החזר מסויים על שכירות יחסי.

יש לך מלאי??? תצטרך להצהיר עליו בהצהרת ההון.
כמה מלאי יש לך????
מה רמת הבלאי של המוצר???
חלב כמה ימים.
משקה קל חצי שנה נגיד
ניירות למדפסת 3 שנים.
בדים, נגיד 7 שנים

הנקודה הזאת הי מאוד חשובה.
אם יש לך מלאי של 1000 של חלב ואתה מרוויח 10% ז"א שאתה צריך לקבל הספקה דומה 6 פעמים בחודש היינו רווח של לפחות 600 ש"ח אתה קולט את הנקודה.

נזקי מלאי מוצהר ניתן לקזז, נזקי מלאי לא מוצהר הוא עליך.
יש לך כבר מלאי או שיש לך רק כסף בצד לרכישת המלאי????

ע"פ רוב כשיש מלאי אני ממליץ לפתוח עוסק מורשה, אם לא הגעת לתקרה החייבת אין הבדל משמעותי בפועל.

לסכם את התשובה,
כאן זה לא המקום לשאול שאלות כאלה, צריך להתייעץ עם מישהו שמבין ושיודע את כל הפרטים על העסק.
 

050

משתמש פעיל
פרסום וקופי
- צריך לעשות הצהרת הון עוד לפני פתיחת העסק?
- עסק שמתנהל מתוך חדר בבית - זה באמת חובה לעדכן בעירייה ולשלם ארנונה עסקית?

אשמח לפרטים מדויקים מהמקצוענים כאן, תודה :)
 

פרייליך רו"ח

משתמש רשום
ר' אליהו חידד נקודה חשובה מאד
יש הבדל גדול מבחינת ההתנהלות, בין נותני שירותים שהם רוב החברים בפורום, לבין עסק שמחזיק מלאי.

- צריך לעשות הצהרת הון עוד לפני פתיחת העסק?
דרישה להצהרת הון נשלחת על ידי מס הכנסה
 

חיה.

משתמש מקצוען
נכתב ע"י מוצלח;1182752:
מה שנכתב למעלה, זה תקציר של המושגים
אם אתה חושב שיש טעויות תציג אותם
החכמה היא להראות את השגיאות {אם יש}

א. קודם הולכים למע"מ, אח"כ למ"ה
ב. בביטו"ל- אם מרווחים מעל 2,500 עד 4,500 בערך, ולא עובדים הרבה שעות יש 2 אפשרויות: א. לשלם ביטו"ל רק על ההפרש מעל 2,500 ואז לא מקבלים דמי לידה. ב. לשלם בטו"ל מהשקל הראשון על כל הרווחים ורק אז יש זכאות לדמי לידה.
 
א

אליהו פריד

אורח
נכתב ע"י 050;1183576:
- צריך לעשות הצהרת הון עוד לפני פתיחת העסק?
- עסק שמתנהל מתוך חדר בבית - זה באמת חובה לעדכן בעירייה ולשלם ארנונה עסקית?

אשמח לפרטים מדויקים מהמקצוענים כאן, תודה :)

לא מגישים הצהרת הון לפני פתיחת העסק, אבל כדאי מאוד להיות מוכנים לגמרי עם כל סעיפי הצהרת ההון לפני פתיחת העסק.
ההשלכה לכך תבוא בהשוואת ההון בעוד שנה שנתיים.

כן, זה באמת מומלץ לעדכן את העירייה על כך שפתחתם עסק בבית ואיזה חדר מיועד לעסק.
ועליו תשלם ארנונה עיסקית.
 

050

משתמש פעיל
פרסום וקופי
כן, זה באמת מומלץ לעדכן את העירייה על כך שפתחתם עסק בבית ואיזה חדר מיועד לעסק.
ועליו תשלם ארנונה עיסקית.

גם אם העסק הוא לא מכירה ביתית וכדו' -
אלא נותני שירות כמו ייעוץ טלפוני, או עבודה נטו על המחשב כמו גרפיקאי?
 
א

אליהו פריד

אורח
נכתב ע"י 050;1184112:
גם אם העסק הוא לא מכירה ביתית וכדו' -
אלא נותני שירות כמו ייעוץ טלפוני, או עבודה נטו על המחשב כמו גרפיקאי?
אם אין מלאי, וזה לא מקום שלקוחות נכנסים ויוצאים יש מקום להקל :)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק א

א אַשְׁרֵי הָאִישׁ אֲשֶׁר לֹא הָלַךְ בַּעֲצַת רְשָׁעִים וּבְדֶרֶךְ חַטָּאִים לֹא עָמָד וּבְמוֹשַׁב לֵצִים לֹא יָשָׁב:ב כִּי אִם בְּתוֹרַת יְהוָה חֶפְצוֹ וּבְתוֹרָתוֹ יֶהְגֶּה יוֹמָם וָלָיְלָה:ג וְהָיָה כְּעֵץ שָׁתוּל עַל פַּלְגֵי מָיִם אֲשֶׁר פִּרְיוֹ יִתֵּן בְּעִתּוֹ וְעָלֵהוּ לֹא יִבּוֹל וְכֹל אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה יַצְלִיחַ:ד לֹא כֵן הָרְשָׁעִים כִּי אִם כַּמֹּץ אֲשֶׁר תִּדְּפֶנּוּ רוּחַ:ה עַל כֵּן לֹא יָקֻמוּ רְשָׁעִים בַּמִּשְׁפָּט וְחַטָּאִים בַּעֲדַת צַדִּיקִים:ו כִּי יוֹדֵעַ יְהוָה דֶּרֶךְ צַדִּיקִים וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים תֹּאבֵד:
נקרא  6  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה