מיתוג ומינוף עסק- ייעוץ

געציל

משתמש פעיל
כבעלים של עסק ותיק שעבר התחדשות בשנים האחרונות, בדקתי לאחרונה אפשרות של מיתוג ואסטרטגיה חדשה לעסק.

כאחד שעומד מהצד הזה של המפה היה לי קצת הלם לשמע רמת המחירים של התהליך. ואני לא אומר שזה לא הגון חלילה, אדרבה, הבנתי לגמרי שמדובר בתהליך ארוך, ניתוחים לעומק ולרוחב, משהו שלוקח זמן רב, וניסיונות אינסופיים למצוא את הנוסחה שבסופו של דבר היא זו שתזניק את העסק קדימה.

אלא מאי? זה דורש להניח סכום כסף לא קטן בכלל, שלא מגיע מחסכונות מהפדיון שהעסק מניב כרגע... והחשש הזה גורם לי לרגליים קרות, מה יקרה אם יתברר שהתהליך לא כיסה את עצמו?

ביעוץ עסקי פרטני השקעתי בעבר סכום של כסף, אמנם לא גדול בכלל, אבל הוא די היה לריק... איך אוכל לדעת ברורות שבמקום להתקדם אני לא צולל חלילה?

אודה לתגובות בעלי המקצוע דכאן!
 

קופיריטרית

משתמש מקצוען
גם אני שנמצאת מהעבר השני של המתרס, מהרהרת בזה הרבה.
ההבדל בין מיתוג, אסטרטגיה, קופי ודומיהם לבין מודעת פרסום לדוגמה, הוא משמעותי.
אם הזמנת מודעה ממעצב, אתה רואה אותה בעיניך, אתה מחליט אם היא מוצאת חן, אם היא מתאימה אם זה מה שהתכונת ולפי זה אתה מנחה את בעל המקצוע עד לתוצר המוגמר לשביעות רצונך.
אתה מרגיש שמבחינתך עשית מה שצריך למען העסק המתפתח.
לעומת זאת כשאתה מזמין מיתוג או משפט, אמנם גם כאן אתה אומר אם אתה אוהב או לא אוהב, גם כאן תוכל לאמר ' לא זה לא הכיוון' ואז ימשיכו לעבוד ולחפש כיוון חדש אבל עדין, אין לך מושג מה בדיוק אמור להיות ומה תהיינה ההשלכות, הכל לוט בערפל ולא ברור... זה יצליח? זה יגע במקומות הנכונים? זה יעשה את העבודה? תהיינה תוצאות? ...
הרבה יותר קל לנו לעבוד עם דברים מוחשיים, ברורים שרואים אותם בעיניים, ממששים אותם בידיים...
התחום שהעלית, הוא מופשט, הוא די עלום, אין מספיק בטחון וביטוח שאכן זה יביא את ההצלחה המקווה.
זה כמו בעולם הטיפול, אנשים פונים לטיפול\קאוצינג\יעוץ\מח אחד וכו' מניחים שם הרבה כסף ולא תמיד רואים סיוע, מכל מיני סיבות...
זו אולי גם הסיבה לאשכולות השכנים שחוללו כאן בלגן היום.
אני יכולה להבין את האנשים שלא ממש רואים חשיבות ברכישה ובתשלום בתחומים האלו
כי זה לא משהו מוחשי שהם מחזיקים ביד.
אבל יש מושג כזה שנקרא קנין רוחני, מקובל שזכויות שמורות גם בדברים מופשטים, נכון?
אם כך, אפשר להבין את החשש ואת הרתיעה
ודאי צריך להתפלל לסיעתא דשמיא
כן כדאי לפנות לאנשי המקצוע ולקוות שהגענו לאנשים הנכונים לנו[!]
ומומלץ, גם במקרה של כשלון עם האחד לא להתיאש ולא לפסול
אלא לנסות שוב ואם צריך אז שוב...
מה שעוזר, זה האמון והחשיבה החיובית שההשקעה הזו תניב לי רוחים
היא תשתלם לי, זה יועיל ויקדם אותי ואת העסק.
מנסיון, זה מחולל פלאות, זה עובד... והעסק עובד...
הצלחות.

ועוד תוספת, אני חושבת שאפשר לקבל מיתוג מוצלח נכון ומתאים גם במחיר מתאים...
 

ariels

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י געציל;1614070:
כבעלים של עסק ותיק שעבר התחדשות בשנים האחרונות, בדקתי לאחרונה אפשרות של מיתוג ואסטרטגיה חדשה לעסק.

כאחד שעומד מהצד הזה של המפה היה לי קצת הלם לשמע רמת המחירים של התהליך. ואני לא אומר שזה לא הגון חלילה, אדרבה, הבנתי לגמרי שמדובר בתהליך ארוך, ניתוחים לעומק ולרוחב, משהו שלוקח זמן רב, וניסיונות אינסופיים למצוא את הנוסחה שבסופו של דבר היא זו שתזניק את העסק קדימה.

אלא מאי? זה דורש להניח סכום כסף לא קטן בכלל, שלא מגיע מחסכונות מהפדיון שהעסק מניב כרגע... והחשש הזה גורם לי לרגליים קרות, מה יקרה אם יתברר שהתהליך לא כיסה את עצמו?

ביעוץ עסקי פרטני השקעתי בעבר סכום של כסף, אמנם לא גדול בכלל, אבל הוא די היה לריק... איך אוכל לדעת ברורות שבמקום להתקדם אני לא צולל חלילה?

אודה לתגובות בעלי המקצוע דכאן!

פשוט תלוי למי פנית.
טווח המחירים בתחום הזה מאוד רחב
 

געציל

משתמש פעיל
נכתב ע"י ariels;1615053:
פשוט תלוי למי פנית.
טווח המחירים בתחום הזה מאוד רחב

פניתי לאדם שמכיר אותי אישית ושהוא מכיר את העסק שלי מקרוב. (דבר שמקטין את הסיכון..)
 

געציל

משתמש פעיל
נכתב ע"י קופיריטרית;1614253:
זה כמו בעולם הטיפול, אנשים פונים לטיפול\קאוצינג\יעוץ\מח אחד וכו' מניחים שם הרבה כסף ולא תמיד רואים סיוע, מכל מיני סיבות...

ההבדל, שבתחומים הנ"ל הסכומים הרבה יותר ברמה שבנאדם יכול לומר לעצמו, "לקחתי סיכון". לא הצליח - כפרת עוונות.
אני מדבר על השקעת סכום של משכורת חודשית גבוהה נניח, באסטרטגיה ופרסום, כשמדובר בעסק בינוני שלא יכול לקחת את הסיכון.

נכתב ע"י קופיריטרית;1614253:
ומומלץ, גם במקרה של כשלון עם האחד לא להתיאש ולא לפסול
אלא לנסות שוב ואם צריך אז שוב...

אין מצב להזדמנות נוספת... ודאי שלא בטווח הקרוב...
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
אם עסק לא יכול לקחת על עצמו את הסיכון,
עדיף לבסס את העסק עוד קצת ולהשקיע בשיווק ומכירות עד שזה כן יהיה באפשרות.

לדברים שעושים בלחץ (כלכלי) יש סיכוי נמוך יותר להצליח.
 

ariels

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י געציל;1615288:
ההבדל, שבתחומים הנ"ל הסכומים הרבה יותר ברמה שבנאדם יכול לומר לעצמו, "לקחתי סיכון". לא הצליח - כפרת עוונות.
אני מדבר על השקעת סכום של משכורת חודשית גבוהה נניח, באסטרטגיה ופרסום, כשמדובר בעסק בינוני שלא יכול לקחת את הסיכון.

אין מצב להזדמנות נוספת... ודאי שלא בטווח הקרוב...

אתה צודק שבעסק בינוני זה לא יהיה נכון "לקחת סיכון" ברמה שעלולה לפגוע בעסק בצורה קשה.
בטח שלא להשקיע סכום גדול רק כדי לבדוק אם משהו עובד.
זה לא כמו חברות ענק שמקסימום הקמפיין הצליח פחות ממה שציפו - הם לא יפלו על זה.
במצב כזה נדרשים לחשיבה קצת יותר מקורית, חשיבה מחוץ לקופסה, רעיונות יצירתיים לקידום מכירות ולאו דווקא דברים שעולים המון.

ולגבי תהליך שלם של מיתוג ואסטרטגיה - אולי זה עדיין לא הזמן?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב חַלְּצֵנִי יְהוָה מֵאָדָם רָע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי:ג אֲשֶׁר חָשְׁבוּ רָעוֹת בְּלֵב כָּל יוֹם יָגוּרוּ מִלְחָמוֹת:ד שָׁנֲנוּ לְשׁוֹנָם כְּמוֹ נָחָשׁ חֲמַת עַכְשׁוּב תַּחַת שְׂפָתֵימוֹ סֶלָה:ה שָׁמְרֵנִי יְהוָה מִידֵי רָשָׁע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי אֲשֶׁר חָשְׁבוּ לִדְחוֹת פְּעָמָי:ו טָמְנוּ גֵאִים פַּח לִי וַחֲבָלִים פָּרְשׂוּ רֶשֶׁת לְיַד מַעְגָּל מֹקְשִׁים שָׁתוּ לִי סֶלָה:ז אָמַרְתִּי לַיהוָה אֵלִי אָתָּה הַאֲזִינָה יְהוָה קוֹל תַּחֲנוּנָי:ח יְהוִֹה אֲדֹנָי עֹז יְשׁוּעָתִי סַכֹּתָה לְרֹאשִׁי בְּיוֹם נָשֶׁק:ט אַל תִּתֵּן יְהוָה מַאֲוַיֵּי רָשָׁע זְמָמוֹ אַל תָּפֵק יָרוּמוּ סֶלָה:י רֹאשׁ מְסִבָּי עֲמַל שְׂפָתֵימוֹ (יכסומו) יְכַסֵּמוֹ:יא (ימיטו) יִמּוֹטוּ עֲלֵיהֶם גֶּחָלִים בָּאֵשׁ יַפִּלֵם בְּמַהֲמֹרוֹת בַּל יָקוּמוּ:יב אִישׁ לָשׁוֹן בַּל יִכּוֹן בָּאָרֶץ אִישׁ חָמָס רָע יְצוּדֶנּוּ לְמַדְחֵפֹת:יג (ידעת) יָדַעְתִּי כִּי יַעֲשֶׂה יְהוָה דִּין עָנִי מִשְׁפַּט אֶבְיֹנִים:יד אַךְ צַדִּיקִים יוֹדוּ לִשְׁמֶךָ יֵשְׁבוּ יְשָׁרִים אֶת פָּנֶיךָ:
נקרא  26  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה