מידע שימושי מירון תשפ"ד - רעיונות לייעול

מצב
הנושא נעול.

גרפיקאית מתנסה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
יש לי שאלת תם
כולם יודעים שכמעט שאי אפשר להרחיב את השטח הציבורי סביב הציון הק' כי אין לאן
יש מוסד שיושב במרחק נגיעה מהציון והשטח שלו שייך למדינה
הוא ברוב טובו "מסכים" להשכיר את המתחם "שלו" בכסף מלא לחצאי שעות לכל מיני חסידויות חשובות שמגיעם למקום
אז במקום לריב בבית משפט עם ההקדשות בלי שום הצדקה כי הם אף פעם לא עשו כלום תרתי משמע
תנפנפו משם את הנ"ל תתנו לו שטח בכל מקום שהוא פי שמונה בגודלו ממה שיש לו היום בצפון או בדרום ואולי גם בגוש קטיף
ואז יתפנו עשרות דונמים לרווחת הציבור לכל הצרכים הדחופים במירון
לעשות שם תחנה מרכזית ואצטדיון עם 20000 מקומות כמו בארנה לכל ההדלקות ועוד ועוד
נו אז למה אתם מחכים שיו"ר ועד מירון יתנגד גם לזה?
ווואוו מסובך!
 

למאי נפקא מינה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
העיתון היומי
לא נראה שבאמת רוצים הערות למה אין מייל????????????
ככל הנראה מדובר בעיתון המודיע ( @3524 אכן? ) , ולכן פורסם פקס.
מייל למשרד התחבורה מפורסם באתר, ויש גם טופס מקוון לפניות הציבור.
בעיקרון היה תיפקוד מעולה
רק חבל שאין מישהו שאפשר לפנות אליו בעניין התחבורה
נסענו בהלוך באוטובוס אגד במשך 4+ שעות
הנהג נסע עם וויז ואמר ששלחו לו מיקום רק מה בוויז מעודכן שהכבישים חסומים אז סובב אותנו בדרכים במקום לפנות איפה שכל האוטובוסים
למה לא מעדכנים את הנהגים????
ואחר כך המשטרה חסמה אותנו בגוש חאלב כי השוטר אומר שאגד לא עוברים שם
ואומרים לנו לכו ברגל למעלה מ 45 דקות ושמנסים לדבר עם השוטרים חוטפים צעקות
לא מתחשבים באנשים מבוגרים וילדים
הולכים בכביש חשוך ומסוכן על הכביש פשוט טירוףףףףףףףףף
במקום נסיעה של 5 דקות
וההזוי שאוטובוסים פרטיים כן נכנסו שם
למה אי אפשר להכניס אוטובוס כי הוא אגד
ממש חוצפה וחוסר התחשבות
כנ"ל - יש למי לפנות.
 

שכויח

משתמש מקצוען
בלת"ק, כנראה שכבר הגיבו אבל בכל זאת חשוב לי להגיב גם אני.

הקנאים שעליהם אתה מדבר, הם אלו שניהלו את הציון!
כן כן!
בשום עיתון לא תקראו על זה ואף אחד לא מפרגן להם את הקרדיט, אבל 'וועד נאמני הרשב"י', הלוגו שהתנוסס על כל השילוט באזור של הציון, זהו ארגון קנאי למהדרין. (אש דת. מכירים?)
האברכים שניהלו את הציון בפועל, (אלו שהיו בלי ווסט ורק על השרוול היה להם תגית כזה של 'משמש בקודש' הם אברכים ירושלמים קנאים!

ועוד נקודה חשובה שלי אישית מאוד הפריע.
לקנאים היה איך להגיע בלי שום מכשול.
האוטבוסים שלהם עצרו סמוך לשער ט וי' מהדרין.
לעומת התחבורה הציבורית שעצרה רחוק מאוד, בתוככי הדרך המעובת המפוצצת באלפי גברים ונשים.
אני אישית ירדתי לכביש והתחמקתי כל הזמן מהשוטרים והסדרנים (הערבים) עד שהגעתי לדרך מהדרין ורק אז חזרתי לכביש.
גם בדרך חזור, יש גשר מהדרך מהדרין עד לצד השני של הכביש, ומשם יש שביל מיוחד רק לגברים שמגיע עד לחניון בו חיכו השאטלים של הקנאים.
לעומת החניון המרכזי של השאטלים שצריך ללכת עשר דקות בתוך כבישים צרים ומעורבים.

גם בשאטלים עצמם יש הרבה מה לחנך את הציבור שלנו, שהגברים יתיישבו אך ורק מקדימה והנשים אך ורק מאחורה. (באוטובוסים נדמה לי שהמצב יותר טוב)
אבל לצערי אני לא בטוח שיש סיכוי, וכאן בוודאי לא המקום.
וכן אפשר לשנות שיפתחו גם את הדלת האחורית.
(חלק מהנהגים אכן עשו את זה וחלק התעקשו. ואגב, זה הצעה שצריך לעשות לכל השנה. למה בחור טבור שמתיישב בספסל הראשון באוטובוס כדי לא להיכשל צריך כל הזמן להיתקל בנשים שעולות לאוטובוס? למה שהנשים לא יעלו מהדלת האחורית?)

לסיכום: לא רק הקנאים כשרים וקדושים.
גם לנו מגיע!

תהיו בטוחים שאם הקנאים היו עורכים הדלקות במתחם 89 הם לא היו מוותרים בשום אופן על דרך מהדרין...
כל מילה הוא דבש ואמיתי אבל אם תסתכל מהצד השני, תח"צ עלה בהלוך עד להר בלי שאטלים ותחבורה פרטית לא עלה והיו צריכים להחליף שאטל אז יש שתי צדדים למטבע
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
לחנך את הציבור שלנו, שהגברים יתיישבו אך ורק מקדימה והנשים אך ורק מאחורה. (באוטובוסים נדמה לי שהמצב יותר טוב)
אבל לצערי אני לא בטוח שיש סיכוי, וכאן בוודאי לא המקום.
רק בסוגרים: זה אפשרי, אם יתנו קודם לנשים לעלות. זה גם יפתור את בעיית המעבר לסוף האוטובוס לעיני הבחורים ואביהם.
בעיה שנשים יעלו קודם? שהגברים יזוז ואז לא תהיה שום בעיה.
במציאות בה הגברים נדחפים על הדלתות ומתיישבים בלי לחשוב מה קורה עם הנשים, ואם יש להן סיכוי להגיע הביתה (גם הן עייפות, לפעמים...) - באמת קשה לראות שזה קורה...
סגרתי סוגריים
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
לגבי האוכל: היה כדאי שיהיה אוכל מבושל כמו בשנים עברו.
אני מבין את הסיבה שבישלו את זה, אבל זה חלק מההילולא, וחוץ ממה שזה חשוב להמון אנשים, יש בזה גם עניין.
כמובן שצריך לעשות את זה בצורה המתאימה, אבל אין סיבה לבטל לגמרי.
אוכל מבושל היה במתחמי אור הרשב"י וישועות הרשב"י במושב
 

avi++

משתמש מקצוען
רק בסוגרים: זה אפשרי, אם יתנו קודם לנשים לעלות. זה גם יפתור את בעיית המעבר לסוף האוטובוס לעיני הבחורים ואביהם.
בעיה שנשים יעלו קודם? שהגברים יזוז ואז לא תהיה שום בעיה.
במציאות בה הגברים נדחפים על הדלתות ומתיישבים בלי לחשוב מה קורה עם הנשים, ואם יש להן סיכוי להגיע הביתה (גם הן עייפות, לפעמים...) - באמת קשה לראות שזה קורה...
סגרתי סוגריים
ואז לא ישאר מקומות לגברים...
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
ואז לא ישאר מקומות לגברים...
בא נאמר * בעדינות* שנשים יותר רגישות לשימת לב לשני.
יודעים מה? גם אם לא ישאר מקום, ופעם אחת הם יחווה מה שעובר על הנשים בכל אירוע מסוג זה - זה עדיין שווה. בד"כ הן קודמות לגברים בנושא הנסיעה.
 

שכויח

משתמש מקצוען
איני מבין למה אתה מתכוון (לא בהתקפה חלילה אני באמת לא מבין)
אבל אם אתה מתכוון למהדרין, אזי חזקה על נשות מאה שערים שיקפידו על הפרדה.
הקנאים משלמים כפול שלוש על תחבורה מהדרין. ע"ע משאלותינו בי"ש, וההסעות מטבריה וחריש.
השאטלים של הקנאים היה בחניון נפרד משאר הציבור ושם היו רק יראים ושלמים.
אני מתכוון לומר שלא נתנו להם את כל היתרונות אם אתה מסתכל רוחני אז הם היו יותר טובים אבל אם תסתכל גשמי ונוחות תח"צ היו הרבה יותר נוח בזה שלא צריכים להחליף שאטל בהלוך
 

חבררר

משתמש צעיר
נתתי פיתרון הרבה יותר טוב.
אכן הנשים עייפות, אבל גם הגברים...
אי אפשר לסמוך רק על התבונה של אנשים.

באוטובוסים של מהדרין בקו בי"ש ירושלים, וכן האוטובוסים הפרטיים למירון, הנהג פותח את שני הדלתות, וגברים עולים מקדימה ונשים מאחורה.
כמה קל. וכמה פשוט...

אפשר להתקין מכשירים לתיקוף רב קו וזה יהפוך למנהג של קבע.

צריך רק לדבר עם מנהלי הסמינרים שידברו על כך עם הבנות.
הסמינרים זה לא רק הנוסעות יש הרבה יותר שלא בסמינרים
 

חבררר

משתמש צעיר
בא נאמר * בעדינות* שנשים יותר רגישות לשימת לב לשני.
יודעים מה? גם אם לא ישאר מקום, ופעם אחת הם יחווה מה שעובר על הנשים בכל אירוע מסוג זה - זה עדיין שווה. בד"כ הן קודמות לגברים בנושא הנסיעה.
מסכים
ובפרט שברוב הפעמים הן יושבות רק מאחורה
לעומת גברים שיושבים גם מאחורה
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
מבקש לעצור פה את נושא הקדימה באוטובוסים
הנושא הזה נטחן אינספור פעמים כאן בפרוג ואף פעם לא הביא לתוצאות טובות
חבל לגרום לנעילת האשכול
 

משה שולמן

משתמש מקצוען
תקנו אותי אם אני טועה, לא היו שירותי גברים מטעם הפרוייקטור באיזור ההר, אלא רק כמה שירותים שהועמדו לשירות הציבור ע"י 'אור הרשב"י' וגם שם היה תור ארוך
עוד דבר, השטיבלאך באיזור ההר ממש קטנים ובשעות העומס יש שם ממש צפיפות.
טעות היה
 

שכויח

משתמש מקצוען
אבל לצערינו הניסיון מוכיח שגם במקרה שפותחים שתי דלתות, הרבה פעמים גברים מסתערים על הדלת האחורית (ראיתם מה קורה ביציאה מהכותל? זהו...)
זה קורה רק בתח"צ ששם אי אפשר להכריז רישמי 'גברים קדימה נשים פנימה' כי זה נגד החוק אבל בתחבורה פרטית זה אפשרי ומכריזים על זה ברישמי שגברים קדימה נשים פנימה ולכן זה מתנהל בצורה יפיפיה בלי תערובת ב"ה
 

קול תורה

משתמש פעיל
אתה צודק.
אבל בתור יהודים חרדיים אמור להיות לנו איכפת יותר מהרוחניות מאשר הגשמיות.

אבל כמו שציינתי, מה שהיה חשוב לקנאים, יושם בשטח.
הם דרשו שלא יהיו שוטרים בכל שטח הציון, וקיבלו.
הם דרשו שיוכלו גם להתעכב בציון ולא רק לתת נשיקה, וקיבלו.
הם דרשו מוזיקה בחצר, וקיבלו.
היה להם דרך מהדרין בהלוך.
היה להם דרך מהדרין בחזור.
מה שהם רצו היה להם.

ומה איתנו?
מה אנחנו, עיזים חילוניות?
באמת אי אפשר להבין למה לא הוציאו אוטובוסים רק לנשים, אני בתור גבר עמדתי בפרוד כשעה וחצי סה"כ, אחרי חצי שעה מאז שהגעתי אחרי שכבר ניסיתי לבקש מהשוטרים במקום שיוציא אוטובוס נשים וגם הספקתי לראות שהעומס רק גובר הבנתי שבלי להידחף לא הגיע הביתה..
 

שכויח

משתמש מקצוען
אתה צודק.
אבל בתור יהודים חרדיים אמור להיות לנו איכפת יותר מהרוחניות מאשר הגשמיות.

אבל כמו שציינתי, מה שהיה חשוב לקנאים, יושם בשטח.
הם דרשו שלא יהיו שוטרים בכל שטח הציון, וקיבלו.
הם דרשו שיוכלו גם להתעכב בציון ולא רק לתת נשיקה, וקיבלו.
הם דרשו מוזיקה בחצר, וקיבלו.
היה להם דרך מהדרין בהלוך.
היה להם דרך מהדרין בחזור.
מה שהם רצו היה להם.

ומה איתנו?
מה אנחנו, עיזים חילוניות?
יש לי פיתרון בשבילך תיסע עם תחבורה פרטית על רוחניות משלמים וזה משתלם ועוד איך!
וזה לא אומר שאתה נהיה קנאי
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יג

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב עַד אָנָה יְהוָה תִּשְׁכָּחֵנִי נֶצַח עַד אָנָה תַּסְתִּיר אֶת פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי:ג עַד אָנָה אָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשִׁי יָגוֹן בִּלְבָבִי יוֹמָם עַד אָנָה יָרוּם אֹיְבִי עָלָי:ד הַבִּיטָה עֲנֵנִי יְהוָה אֱלֹהָי הָאִירָה עֵינַי פֶּן אִישַׁן הַמָּוֶת:ה פֶּן יֹאמַר אֹיְבִי יְכָלְתִּיו צָרַי יָגִילוּ כִּי אֶמּוֹט:ו וַאֲנִי בְּחַסְדְּךָ בָטַחְתִּי יָגֵל לִבִּי בִּישׁוּעָתֶךָ אָשִׁירָה לַיהוָה כִּי גָמַל עָלָי:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

חג מתן תורה • 1

לוח מודעות

למעלה