מותר או אסור לשטוף כלים בשבת? הרב נויבירט שליט"א:

האם ההלכה חידשה לך השבוע?


  • סה"כ מצביעים
    23

נחמי בלר

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
באישור ההנהלה:

לשאלת רבות, הבאנו את סגויית שטיפת הכלים בשבת, גם אם אין צורך בכלים, ולהלן ההלכה השבועית, מצורפת כקובץ שמע להאזנה נעימה וכן כתוב לבקשת חלק מהגולשות:


הלכת השבת זכתה לעריכתו של הרה"ג ר' שמחה נויבירט שליט"א. עורך הספר שמירת שבת כהלכתה ובנו של מחבר הספר, הרה"ג יהושע נויבירט זצ"ל.

מהי הלכת השבת?


הלכת השבת הינה הלכה קצרה ופרקטית המיועדת לך, אשת החיל, בפורמט קולי, רהוט וקצר. (מצורפת רצועת שמע קצרה למייל). אם ברצונך להצטרף לרשימת התפוצה החסויה, נא שלחי מייל, אפילו ריק, לכתובת: <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>

ניתן להאזין להלכת השבת גם בקו הלכת השבת, בטלפון, שמספרו: 0723-18-18-20. ניתן ורצוי לשתף ולהפיץ.

לזכות אסתר ברכה בת ייטל יהודית לרפוה שלימה במהרה!

למעוניינות, להלן גם ההלכה הכתובה:

הלכת שבת פרק כ"ג


ערב שבת שלום, שבת פרשת בשלח.


שעת לילה, זה עתה סיימת את הסעודה. היו לך אורחים רבים והשתמשת בהרבה כלים. הכיור מלא על גדותיו ואפילו משטח השיש עמוס בכלים. על פי ההלכה של שבוע שעבר, ישנם כלים שמותר לך לשטוף הלילה עבור הסעודה של שבת בבוקר, אולם לשבת הזו, אין לך יותר צורך בכלים הללו, כיוון שמחר בבוקר את מתארחת. מה את עושה כעת?


ההלכה אומרת ששטיפת כלים שאינם מיועדים לשימוש חוזר במהלך השבת הנוכחית, אם הדבר גורם ללכלוך רב ומראה לא נעים ושטיפת הכלים מיועדת להחזיר את הסדר למקומו ולצורך יום השבת הוא, מותר לשטוף את הכלים ולהניחם במקומם, שלצורך השבת הוא.

אולם,

שימי לב! על פי ההלכה, עליך לבדוק עם עצמך האם את עושה זאת לכבוד השבת או שבירכתי התודעה את בעצם רוצה כמו כולנו לחסוך את זמן שטיפת הכלים של מוצאי השבת. ולכן, ההלכה נותנת בידייך את השיקול הכן שלך מול עצמך, וכך זו החלטה אישית של כל אחת עם עצמה.


אם המטרה היא לכבודה של השבת – יש המון לכלוף ובלגאן ואת שוטפת ומחזירה את הכלים למקומם לכבוד השבת – מותר. אם מה שעומד מאחורי הרצון לשטוף את הכלים הוא חוסר הרצון לעמוד במוצאי שבת מול הררי כלים – הדבר אסור.


שבת שלום אשת חיל!
 

קבצים מצורפים

  • 22 אולפני נחמי בלר תקשורת NBC הלכת שבת בשלח פרק כב.mp3
    2.7 MB · צפיות: 28

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד הִנֵּה מַה טּוֹב וּמַה נָּעִים שֶׁבֶת אַחִים גַּם יָחַד:ב כַּשֶּׁמֶן הַטּוֹב עַל הָרֹאשׁ יֹרֵד עַל הַזָּקָן זְקַן אַהֲרֹן שֶׁיֹּרֵד עַל פִּי מִדּוֹתָיו:ג כְּטַל חֶרְמוֹן שֶׁיֹּרֵד עַל הַרְרֵי צִיּוֹן כִּי שָׁם צִוָּה יְהוָה אֶת הַבְּרָכָה חַיִּים עַד הָעוֹלָם:
נקרא  11  פעמים

אתגר AI

תקווה לעתיד טוב יותר • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה