מה פירוש ראשי התיבות את"ד?

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
וזה אינו מתייחס על הלשון, על צבעה או מראה, אלא על הדברים שנכתבו ומובאים בלשונם, אשר על כן נכון יותר הניסוח וזה לשונו.
'וזה' אינו מתייחס על הלשון, ולא על הדברים, כי אם על התוכן המובא להלן. על התוכן המצוטט ייתכן בהחלט לומר 'וזה' בלשון זכר.

אמנם השיבוש העיקרי הינו בכלל, שכן ברוב הפעמים נכתב "עיין ברשב"א שכתב וז"ל...", בעוד שהנוסח התקני הוא "עיין ברשב"א שכתב בזה"ל..."
 

מוישה

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
'וזה' אינו מתייחס על הלשון, ולא על הדברים, כי אם על התוכן המובא להלן. על התוכן המצוטט ייתכן בהחלט לומר 'וזה' בלשון זכר.

אמנם השיבוש העיקרי הינו בכלל, שכן ברוב הפעמים נכתב "עיין ברשב"א שכתב וז"ל...", בעוד שהנוסח התקני הוא "עיין ברשב"א שכתב בזה"ל..."
נו שוין. אם כבר, הנוסח היותר תקני הוא עיין בדברי הרשב"א שכתב...
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
נו שוין. אם כבר, הנוסח היותר תקני הוא עיין בדברי הרשב"א שכתב...
צודק בעידן הנקודתיים. בזמנם שהנקודתיים שימש כסוף פסוק היה חובה להשתמש במילת פיסוק כסימן ציטוט. ה'וז"ל' בא בדיוק בנקודה זו, בעוד ש'בזה"ל' יותר נכון.
 

מוישה

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
צודק בעידן הנקודתיים. בזמנם שהנקודתיים שימש כסוף פסוק היה חובה להשתמש במילת פיסוק כסימן ציטוט. ה'וז"ל' בא בדיוק בנקודה זו, בעוד ש'בזה"ל' יותר נכון.
התכוונתי למה שהוספתי 'בדברי'.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה