מה יהיה עם המשלוחים של עלי אקספרס....

ROSE.graphics

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
אני שמעתי שהגישו תביעה על כמה מיליונים נגד דואר ישראל..
בעקבות ההשיבושי דואר ואי מסירת משלוחים..
 

ROSE.graphics

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
תביעה של עשרות מליונים נגד דואר ישראל
גם אתם מרגישים שחברת דואר ישראל נהייתה לאחרונה הסיוט שלכם? חבילות שמגיעות אחרי חודשים, או לא מגיעות בכלל או מגיעות לכתובת אחרת ואתם מקבלים טלפון מאדם ישר שנתקל בה | יש מי שמבקשים לתבועה בעשרות מיליוני שקלים את החברה שמתעדפת חברה מסוימת על פני השאר
משפטי6.1.2020 | 19:28

189e6f6705083c79da8e.jpg


דואר ישראל צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

בתקופה האחרונה, ואולי אפילו בשנים האחרונות, עשרות אלפי לקוחות דואר ישראל מתלוננים על שיבושים בחלוקת הדואר. חבילות שנשלחות בפורים ומגיעות בט"ו בשבט במקרה הטוב, או לא מגיעות כלל במקרה הרע. היום (שני) הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית בסך 50.6 מיליון שקל. הטענה היא שדואר ישראל מתעדפת את אמזון על פני שאר לקוחותיה, תוך הפרת חוזה. כך דווח ב'דה-מרקר'.

מי הגיש את התביעה הוא מרדכי ארנון, בעליו של עסק מכירות פומביות באינטרנט, שמשתמש באופן יומיומי בשירותי הדואר של דואר ישראל. לטענתו, כתוצאה מהתיעדוף האסור של דואר ישראל, הצטברו אצלו חבילות של מאות לקוחות מאוקטובר 2019, מה שפוגע לו קשות בעסק.

במכתב התביעה נכתב, כי "התובע החל לעקוב אחר כל חבילה וזיהה כי הנתבעת (הדואר) אכן לא עמדה בהתחייבויותיה לגבי מועדי השליחויות. הוא פנה לסניף הדואר בחדרה וביקש לדעת מדוע חל עיכוב במסירת השליחויות. מנהלת סניף חדרה הבהירה לו - 'אני מצטערת, אנחנו בקריסה".

אלון מספר כי יש בידיו כ-16 דוגמאות לשליחויות שאיחרו או לא הגיעו כלל, שאותן הוא יספק לבית המשפט. גם שירות משלוח 10 המציע משלוח חבילה תוך 2 ימי עסקים בתשלום נוסף, לא צלח.

בתביעה נטען, כי "הנתבעת (הדואר) ידעה שלא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה, וזאת בשל האסטרטגיה לתעדף את חברת אמזון על פני שאר לקוחותיה, ולמרות זאת בחרה להמשיך ולהכשיל את התובע והמשיכה למכור לו שוברים".

ואיך הגיעו לסכום של 50.6 מליון ש"ח? 211 שקל זהו סכום הנזק שמעריך אלון שנגרם לו כתוצאה מהעיכוב במסירה, וכי בקבוצת הנפגעים יש כ-100 אלף בעלי עסק, שכל אחד מהם צרך בממוצע 2.4 שליחויות שהתעכבו או לא הגיעו.

מדואר ישראל נמסר בתגובה לפרסום ב'דה-מרקר': "התביעה טרם התקבלה במשרדנו. לכשתגיע, נבחן אותה ונשיב במסגרת ההליך בבית המשפט".
פורסם באתר כל רגע..
 

פ.צ.

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
כשאני מקבלת הודעה על דבר דואר - איך אני יכולה לדעת אילו מהחבילות הגיע?
שמתי לב שלא תמיד זה אותו מספר
 

לייב - מיתוג פרסום ויח"צ

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הזמנתי ב11/11 בעלי אקספרס 18 מוצרים ושום מוצר לא הגיע לי ביינתים(אפילו לא אחד בלי הגזמה)
ורוב המוצרים הסטטוס של המשלוח מסתיים עוד יומיים שלוש..
זה לא לענין לפתוח עכשיו מחלוקת על כל המוצרים...
לכם כן הגיעו מוצרים מ11/11???
4 מתוך 5 הזמנות הגיעו.
רובם תוך כחודש+.

אגב, זו אכן בעיה שהדואר לא תמיד טורח לעדכן את בעל החבילה שהיא הגיעה לסניף.
 

רְפָאֵל

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הלוואי ומשהו ישתנה, הדואר כאן פשוט קטסטרופה.
לדוגמא בארה"ב יש מראש צפי להגעה, והם בדר"כ עומדים בצפי מקסימום יום איחור.
(חבילות שעוברות מרחקים יותר גדולים ממטולה עד אילת מגיעות תוך ימים בודדים ליעד)

מה גם שיש אפשרות להכנס לאתר הדואר שלהם USPS ולהזין מייל תחת מספר המעקב, וכל מעבר מיקום של החבילה מקבלים מייל\SMS כך שיודעים בדיוק מיקום ומה מתקדם.
אפשר גם לבקש לקבל מייל בהגעה בלבד וכדו'.

יש לנו הרבה מה לשפר בארץ.
כאן המרחק יותר קטן ולוקח יותר זמן...
 

רפ

משתמש סופר מקצוען
החוויות שלי מהשירות הזוועתי של דואר ישראל:

1. לפני כמה חודשים הזמנתי שני מוצרים באותו יום.
לאחר מספר שבועות קיבלתי הודעה על אחד מהם שהגיע.
חיכיתי שהשני גם יגיע כי היה לי חבל ללכת פעמיים (שעות הפתיחה שלהם ממש לא מתאימות לי),
ובינתיים יצרתי קשר עם השירות לקוחות בבקשה שיקפיאו את החבילה הראשונה בסניף ולא יחזירו אותה לסין.
לאחר מספר ימים קיבלתי הודעה על החבילה השניה - הלכתי לדואר לקחת את שתיהן והפקידה אומרת לי שהחבילה הראשונה הוחזרה.
אמרתי לה שאין מצב - בשירות הלקוחות הבטיחו לי שישאירו אותה בסניף. אין עם מי לדבר. אין שום נכונות לבדוק אפילו אם החבילה קיימת או לא. כתוב לה שהחבילה הוחזרה - חלאס.
לאחר חודשיים מתקשרים אלי מהסניף שיש חבילה מאוד ישנה שמחכה לי בסניף (=החבילה שביקשתי עליה הקפאה והפקידה אמרה לי שהוחזרה). באתי לסניף במסירות נפש עם מספר המדף, הפקידה (=אותה פקידה שהתקשרה אלי!!!) אומרת לי מספר המדף לא קיים...
חזרתי בפחי נפש.
לאחר שבועיים מתקשרת אלי שוב הפקידה עם אותו מספר מדף, יש חבילה מאוד ישנה שכבר עומדים להחזיר אותה לסין. באתי שוב לסניף ובחסדי שמיים מרובים הפעם החבילה נמצאה ללא בעיות.

2. הזמנתי מוצר מסוים ב-25 דולר. קיבלתי מספר מעקב. יצא מסין ב31.10.19. מידי כמה ימים אני בודקת באתר של דואר ישראל, ואין שום מידע על מספר המעקב. לאחר 60 יום מההזמנה פתחתי סכסוך וקיבלתי את הכסף חזרה. מספר ימים לאחר מכן קיבלתי טלפון מהדואר שיש חבילה ישנה שעומדים לשלוח אותה חזרה ושאבוא בהקדם (הי, הייתי פעם בסרט הזה). באתי, זה היה המוצר שהזמנתי וקיבלתי עליו החזר, מספר המעקב שלו השתנה ללא סיבה, ולא קיבלתי אפילו הודעה אחת בדואר על כך שהגיע לסניף.
 

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
אם נתאגד כאן יחד
ונלך על תביעה ייצוגית
עם כל הסיפורים כאן

זה יכול להיות רווחי ביותר
לפחות משהו ששווה לבדוק, לא?
 

במקום שאין אנשים ;)

משתמש מקצוען
איך אפשר לדעת אם כוונת המוכרים בתקופת ההגנה היא על עצם המשלוח בזמן ההגנה או על זה שהמשלוח לא הגיע.
חשוב לי דלעת איך לנסח שאלה לרב, אם כאשר חבילה מגיעה אחרי שבסכסוך קיבלתי את הכסף, אני צריכה להחזיר כסף למוכר או לא.
 

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
ברור שזה
על זה שהמשלוח לא הגיע
כתוב מפורש בדף של כל מוצר
הגנה של 60 יום - כנסו לזה כאן

והנה ציטוט מכתב ההגנה
החזר כספי באחריות
אנו מתחייבים להחזיר את כספכם אם הפריט שתקבלו יהיה שונה באופן משמעותי מהתיאור שלו, או אם הפריט לא יגיע אליכם במהלך התקופה המובטחת לאספקה במסגרת 'הגנת הקונה'. תוכלו לקבל החזר כספי 15 ימים לאחר שתהליך בירור המחלוקת שלכם יושלם. התחייבות זו אינה גורעת או מגבילה את זכויותיכם החוקיות כצרכנים לפי החוקים והתקנות הרלוונטיים במדינת המגורים שלכם.
 

ללי.ללי

לאי ללי (לשעבר)
מנוי פרימיום
למה לפעמים משתנה מספר המעקב בדואר?
או כשהם מאחדים 3/4 חבילות הם נותנים מספר חדש ואז אין אפשרות לעקוב לפי המספר שהמוכר נתן
 

אסתי H

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה והפקת סרטים
זה לא אליאקספרס. זה עומס בדואר ישראל.
 

יעל אייזיקוביץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
גם אני מחכה ומחכה
 

ללי.ללי

לאי ללי (לשעבר)
מנוי פרימיום
לי הגיע משלוח אחד מ16.12
אבל מ11.11 יש חצי שהגיעו
וחצי שלא
 

החיים קלים

משתמש מקצוען
לפי דעתי הבעיה היא שאין להם שירות למי שאין לו SMS.
יש מישהו כאן שלא קיבל שיש לו SMS?
ואני אשמח להצטרף לתהיעה נגד דואר ישראל.
יש לי את התיעודים על מה שלא קיבלתי הודעות- רק דרך האתר שלהם, אבל רוב הדברים הבעיה היא של הדואר שמשנים את מספר המעקב בלי סיבה.
נראה לי שלא כדאי לפתוח סכסוך אלא לבקש הארכה של זמן ההגנה כי המוכרים בעלי פשוט יפסיקו לשלוח לישראל ובצדק.
 

רפ

משתמש סופר מקצוען
נראה לי שלא כדאי לפתוח סכסוך אלא לבקש הארכה של זמן ההגנה כי המוכרים בעלי פשוט יפסיקו לשלוח לישראל ובצדק.
אני גם חושבת ככה, ולכן במקרה שמקבלים חבילה לאחר החזר כספי, אני חושבת שבכל מקרה כדאי לשלם למוכר (גם אם לפי ההלכה לא בטוח שחייבים).
 

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
נראה לי שלא כדאי לפתוח סכסוך אלא לבקש הארכה של זמן ההגנה כי המוכרים בעלי פשוט יפסיקו לשלוח לישראל ובצדק.
או שפשוט יתחילו לשלוח במשלוחים יותר מהירים
זה בחירה שלהם עם איזה משלוח להתעסק
(ומה יוגדר אצלם כברירת מחדל)

השוק של אליאקספרס בישראל הוא מהגבוהים ביותר
בין המדינות הראשונות, וודאי כשמתייחסים לכמות האוכלוסיה...

הם לא ירצו להפסיד נתח שוק כזה
הם רק יעבדו יותר קשה
וגם אליאקספרס עצמה תעבוד מול דואר ישראל
למהר את הטיפול בחבילותיה...

זה אפשרי,
כמו שמנקסט ומאמזון זה מגיע בפחות משבוע
אין סיבה שמסין זה יארך יותר מחודשיים!!!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  12  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה