בקשה מה חוקיות של "משנת יוסף" לעשות שימוש במרחב ציבורי ללא תשלום לעירייה? (בדגש על ירושלים)

מצב
הנושא נעול.

תורה שבע"פ

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
בלי להתייחס לתגובות הקודמות.

אני שגר בעיר חרדית, ללא רכב. והמכירה הקרובה אלי מוכרת למאות משפחות מוצרים.
לא מצליח להבין בכלל איך מעיזים כאן להתלונן על לקיחת החניה ל12 שעות בשבוע (על הנקיון כמובן יש זכות להתלונן, ומנהל התחנה מקבל 3 ש"ח מכל משפחה כדי בין השאר לדאוג לנקיון שאחרי"ז, ועל זה ודאי עליכם להתלונן למשנת יוסף שידעו להעמיד את האחראי על מקומו!).
מדובר אם נגזים מאד על תפיסת 20 מקומות חניה ל12 שעות בשבוע, שתמורת ה20 מקומות חניה של 20 משפחות, נעזרים במכירה במחירים סבירים וקרובה לבית, מאות משפחות!! איך בכלל אפשר להעמיד את זה לעומת זה?
מה הבעיה שלכם (20 איש) לחנות בלילה לפני המכירה וביום המכירה עצמו במרחק 5 דק' מהבית, כדי שמאות משפחות לא יצטרכו לקנות בחנויות מרוחקות ולסחוב דברים כבדים במשך הרבה יותר מ5 דק'.

מי אמר שמשחק הילדים אחה"צ קודם לשימוש משנת יוסף?

אגב, לגבי חניות ישנה טענה גם לגבי הרכבים של סי טי קאר וגם של מיי קאר, שתופסים מקומות חניה, ומאידך באים אחרים ואומרים, שהרי הרכבים השיתופיים משמשים את ה 80% או 60% שאין להם רכבים, ולכן מותר להם לתפוס חניה.
וכנ"ל משנת יוסף, דווקא אלו שאין להם רכבים, הם יותר צריכים את החניה כרגע, מאלו שיש להם רכבים שפחות להוטים על המכירה, וממילא פחות אכפת להם אם לא תתקיים מכירה.

אם המכירה הייתה מפריעה גם לכם מכל סיבה שהיא, לא הייתם מזדעקים?

זו לא חוכמה רק להנות ממנה, ולהתלונן על אלו שסובלים מכך [כן גם אם הם נהנים ומזמינים במכירה, זה לא סותר], ועוד לטעון 'איך אתם מעיזים'?

גם אם המכירה מתקיימת בחניה שאיננה פרטית [בחניה פרטית אין כאן שאלה בכלל], באיזו זכות אפשר לבוא בטענה למי שמחנה שם את רכבו או ילדיו משחקים שם, אם אין למכירה זכות שימוש מטעם העיריה שהיא האחראית על שימושי המקום???

גם אם זו היתה 'מכירת חסד' אין כאן כל טענה, כ"ש שמדובר בעסק כלכלי ורווחי לכל דבר, שאין שום סיבה שלא ישלם מיסי עיריה כחוק כמו כל תושב בעיר???

אתם שמזדעקים ואינכם מוכנים להבין שישנם עוד שימושים בחניות מלבד המכירה של משנת יוסף, הייתם מוכנים לתת את דירתכם פעם בשבוע עבור המכירה? או לכל הפחות את חדר המדרגות שלכם? והרי אין חסד גדול מזה?
 

חני בנני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
באמת.????
יאלה, אז להתחיל לכתוב את החשבון וכמה מקבל בנטו המנהל תחנה והעוזרים שלו.
אבל אף אחד לא חייב אותם לעבוד בזה,
מי שבחר בעבודה מסוימת וידע מה השכר- למה להתלונן?
לא טוב לך- לך תעבוד במשהו אחר.
 

חגית קרמר

בניית אתרים ברמה בינלאומית
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
כמו שכתבתי, יש אינטרס ציבורי של 80% מהציבור למכירה
ובוודאי 51% מהציבור.
ולכן כמו שאתם תקבלו את חסימת הכביש להכנסת ספר תורה, או להנחת קורות בטון למבנה באיזור.
כך שלדעתי, יש לקבל בהבנה את הבקשה שלא לשחק בזמן ארגון המכירה, ובמכירה.
ובפרט שיש עוד מקומות רבים למשחקים.
הטענה לא מדויקת מהסיבות הבאות:
  1. המכירה היא קבועה, ולא מאורע חד פעמי (קצר או ממושך)
  2. המכירה היא עסק לכל דבר. (עסק משלם ארנונה, מיסים וכו')
  3. אינטרס ציבורי לא מתיר השתלטות על מרחב ציבורי (אשמח למקור שסותר את נקודה זו)
  4. אי אפשר לאסור על בנ"א לשהות במרחב ציבורי, כל עוד הוא פועל בו בניגוד לחוק ללא הפרעה לשאר הציבור.

בוודאי שיתכן שיש כאלו שיש להם ביקורות שונות על משנת יוסף, ומבחינתם כל דבר לקוי שמתרחש, יש לתקן. ובפרט כאלו שנפגעו במעגל ראשון או שני ממשנת יוסף.
מעולם לא קניתי במשנת יוסף.

אני רק מסכימה עם הטענות העולות כאן באשכול לגבי השתלטות על מרחבים ציבוריים. זה לא חוקי.
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
אם המכירה הייתה מפריעה גם לכם מכל סיבה שהיא, לא הייתם מזדעקים?

זו לא חוכמה רק להנות ממנה, ולהתלונן על אלו שסובלים מכך [כן גם אם הם נהנים ומזמינים במכירה, זה לא סותר], ועוד לטעון 'איך אתם מעיזים'?

גם אם המכירה מתקיימת בחניה שאיננה פרטית [בחניה פרטית אין כאן שאלה בכלל], באיזו זכות אפשר לבוא בטענה למי שמחנה שם את רכבו או ילדיו משחקים שם, אם אין למכירה זכות שימוש מטעם העיריה שהיא האחראית על שימושי המקום???

גם אם זו היתה 'מכירת חסד' אין כאן כל טענה, כ"ש שמדובר בעסק כלכלי ורווחי לכל דבר, שאין שום סיבה שלא ישלם מיסי עיריה כחוק כמו כל תושב בעיר???

אתם שמזדעקים ואינכם מוכנים להבין שישנם עוד שימושים בחניות מלבד המכירה של משנת יוסף, הייתם מוכנים לתת את דירתכם פעם בשבוע עבור המכירה? או לכל הפחות את חדר המדרגות שלכם? והרי אין חסד גדול מזה?
לא אכפת לי לחזור על חלק מהדברים שכבר כתבתי,
*יש אינטרס ציבורי לשימוש בחניה הציבורית, עבור מכירה רווחית.
*לא כל כך אכפת לי האם העיריה מקבלת מזה מיסים או אגרות, כמובן שאם היא תתבע זו זכותה.
וכמו שמקובל אצלנו שבונים סוכות ברחוב ובחניות, וכמו שבתי כנסת שמים קרוואנים בשצ"פ ואפילו בחניות.
* ואכן גם אני צריך להזיז את הרכב ממקום המכירה ויש לי מלאי של ביקורת על משנת יוסף (ניתן לחפש בארכיון)
*לא באתי בטענות על מי שמחנה את רכבו במקום המכירה, אלא אני חושב שזה צרות עין במקום הטוב לא להזיז את הרכב, ורשעות במקום הגרוע.
* אין זו דאגתי האם הוא משלם מיסים או לא (אלא אם כן אתה בעל המכולת)
*היכן התפללת בקורונה? במניני הקרונה? לא בחניה? וכי אתה מסכים לתת את דירתך או את חדר המדרגות בשביל זה?
* לגבי זכות שימוש של העיריה, למה היא שתחליט ולא האינטרס הציבורעי באיזור?
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
הטענה לא מדויקת מהסיבות הבאות:
  1. המכירה היא קבועה, ולא מאורע חד פעמי (קצר או ממושך)
  2. המכירה היא עסק לכל דבר. (עסק משלם ארנונה, מיסים וכו')
  3. אינטרס ציבורי לא מתיר השתלטות על מרחב ציבורי (אשמח למקור שסותר את נקודה זו)
  4. אי אפשר לאסור על בנ"א לשהות במרחב ציבורי, כל עוד הוא פועל בו בניגוד לחוק ללא הפרעה לשאר הציבור.
1. היא אירוע שתופס בדרך כלל את החניה למשך 4 שעות בלבד. בשבוע לא נקרא אירוע ממושך. גם כשמיחים את הסחורה ישנה אפשרות לחנות בחלק מהחניות.
2.אז מה אם זה עסק?
3.א. לא מדובר בהשתלטות. 2. אני כן חושב שאם זה אינטרס ציבורי יש מקום לתת השתלטות לזמן מוגבל.
4.לא מדובר על איסור לשהות, אלא בקשה לא להפריע, ולא דובר על שהות אלא על משחק בכדור שפוגע בכל מה שזז.
 

T5

משתמש פעיל
לא אכפת לי לחזור על חלק מהדברים שכבר כתבתי,

וכמו שמקובל אצלנו שבונים סוכות ברחוב ובחניות, וכמו שבתי כנסת שמים קרוואנים בשצ"פ ואפילו בחניות.
מקובל זה לא אומר שמותר
יש גם אומות שמקובל לגנוב בגלל זה מותר
לקחת שטח של רבים ולספח אותו לעצמך בהרחבת דירה , בסגירת חצר ציבורית, שצ"פ , וכדו' לטובתך הפרטית כמו הגדלת החצר שלך או לחילופין בית כנסת, או חנות רווחית ומלאה בחסד,
כל זמן שלא עומד בדיני התורה
יש לא תגזול...
והעובר ע"כ בפרט שמוחים בידו...

ולגבי מניין קורונה מה הפריע המניין לחנייה נגמרה התפילה התקפלו הביתה
לא לכלכו לא תפסו שום מקום וגם כלל הציבור נהנה מקיום תפילה במניין
וזה היה זמני לא קבוע
אם מישהו היה מוחה אולי זה ו היתה בעיה
 

תורה שבע"פ

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לא אכפת לי לחזור על חלק מהדברים שכבר כתבתי,
*יש אינטרס ציבורי לשימוש בחניה הציבורית, עבור מכירה רווחית.
*לא כל כך אכפת לי האם העיריה מקבלת מזה מיסים או אגרות, כמובן שאם היא תתבע זו זכותה.
וכמו שמקובל אצלנו שבונים סוכות ברחוב ובחניות, וכמו שבתי כנסת שמים קרוואנים בשצ"פ ואפילו בחניות.
* ואכן גם אני צריך להזיז את הרכב ממקום המכירה ויש לי מלאי של ביקורת על משנת יוסף (ניתן לחפש בארכיון)
*לא באתי בטענות על מי שמחנה את רכבו במקום המכירה, אלא אני חושב שזה צרות עין במקום הטוב לא להזיז את הרכב, ורשעות במקום הגרוע.
* אין זו דאגתי האם הוא משלם מיסים או לא (אלא אם כן אתה בעל המכולת)
*היכן התפללת בקורונה? במניני הקרונה? לא בחניה? וכי אתה מסכים לתת את דירתך או את חדר המדרגות בשביל זה?
* לגבי זכות שימוש של העיריה, למה היא שתחליט ולא האינטרס הציבורעי באיזור?
מסכים שאם יש אינטרס ציבורי אזי יש כאן טענה, אבל זה כבר צריך להיות תלוי לכאורה בהסכמת העירייה שתקבע קריטריונים לכך, שאם לא כן כל אחד יקום ויאמר שיש בצרכיו אינטרס ציבורי כלשהו. וכך גם לענין מיסים, אפילו שלי אישית אין שום ענין האם הם משלמים מיסים או לא, רק משום 'מוראה של מלכות', והסדר הציבורי.
כך גם לענין מנייני הקורונה שהיו אינטרס ציבורי וקיבלו אישור [גם אם לא רשמי אלא מעשי], וחוץ מזה לא הכרתי מנייני קורונה שחסמו חניות [אולי היו הפרעות אחרות], ובנוסף לזה, אמנם אינני פוסק הלכה אבל בפשטות ישנם דברים שכופים עליהם, ואחד מהם זה בית הכנסת, ובקורונה שהיו אנשים שהיה מסוכן להם או שחששו להתפלל בבית כנסת, יתכן שהדין היה שונה.
ובאמת אם זה נובע רק מצרות עין, זוהי רשעות! אבל אנשים הסובלים ממצוקת חניה באזור מגוריהם ופעם בשבוע אין להם חניה לחצי יום, כמדומני שזו לא רשעות אלא סבל!!! וצריך להבין ולקבל את הצד הזה, ולנסות להתחשב, ולא לזלזל בכך.
 

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
לא אכפת לי לחזור על חלק מהדברים שכבר כתבתי,
*יש אינטרס ציבורי לשימוש בחניה הציבורית, עבור מכירה רווחית.
*לא כל כך אכפת לי האם העיריה מקבלת מזה מיסים או אגרות, כמובן שאם היא תתבע זו זכותה.
וכמו שמקובל אצלנו שבונים סוכות ברחוב ובחניות, וכמו שבתי כנסת שמים קרוואנים בשצ"פ ואפילו בחניות.
* ואכן גם אני צריך להזיז את הרכב ממקום המכירה ויש לי מלאי של ביקורת על משנת יוסף (ניתן לחפש בארכיון)
*לא באתי בטענות על מי שמחנה את רכבו במקום המכירה, אלא אני חושב שזה צרות עין במקום הטוב לא להזיז את הרכב, ורשעות במקום הגרוע.
* אין זו דאגתי האם הוא משלם מיסים או לא (אלא אם כן אתה בעל המכולת)
*היכן התפללת בקורונה? במניני הקרונה? לא בחניה? וכי אתה מסכים לתת את דירתך או את חדר המדרגות בשביל זה?
* לגבי זכות שימוש של העיריה, למה היא שתחליט ולא האינטרס הציבורעי באיזור?
זה נידון אחר לחלוטין.
חניה שייכת לציבור לצורך חניה בלבד ולא לצורך ציבורי אחר ואפילו לבית כנסת ...
לעירייה [שהיא בעצם וועד-בית של העיר] יש סמכות להתיר במקרים מסוימים.
כשהעירייה לא התירה שימוש מסויים[כמו מכירה], אז כל שימוש אחר הוא גזל.
 

תודה על חיים...

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
*לא כל כך אכפת לי האם העיריה מקבלת מזה מיסים או אגרות, כמובן שאם היא תתבע זו זכותה.
וכמו שמקובל אצלנו שבונים סוכות ברחוב ובחניות, וכמו שבתי כנסת שמים קרוואנים בשצ"פ ואפילו בחניות.
לא יודעת איפה אתה גר,
בירושלים - זה ממש לא ככה.
לגבי סוכה, דיברנו עם עיריית ירושלים, וקיבלנו אישור, לשבוע בלבד, לפרק מיד אחרי שבוע
קווראן לבי״כ - לקח 5 שנים עד שקיבלנו מקום להניח אותו.
החניות, מטרתן לחניה בלבד (ויש אצלנו מצוקת חניה מאד מאד גדולה)
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
ישנם אנשים שמחכים עם הרכב, לבן שלהם או לבת ליד מוסד הלימודים,לפעמים מחכים 5 או 10 דקות על הכביש או במפרץ של תחנת אוטובוס. או ליד המעון, ועד שמורידים את התינוק ומוציאים מכסא הרכב, ומכניסים לעגלה ומביאים אותו למעון ולוקח כ10 דקות שלמות שהתחבורה משתבשת , זה בסדר? זה לא גזל הציבור ונוגד את כללי העיריה?

יש משפחה שיש לה 2 רכבים וגם נגררת שתופסים מלא מלא מקום בחניות וזה על חשבון הציבור זה בסדר?

יש משפחה שיש לה עסק מהבית, ומביאים להם סחורה ומניחים בחניה, בחדר המדרגות, זה בסדר? זה לא על חשבון הציבור?

יש כאלו שבנו יחידות דיור, ומשתמשים בכל התשתיות הקיימות, ביוב מים ועוד, ופעמים רבות גם שוכר היחידה מביא איתו רכב.... וזה לא על חשבון הציבור?

חנויות רבות מוציאות סחורה על המדרכה, ויש קושי אף לעבור. ולשכנים בכלל יש רעש ורכבים שחונים צמוד לחנות ולוקחים חניות זה הוגן?

אלא כל אחד יש את הדברים שלו....

וכולם מפרגנים לכולם.
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
קראתי.
האמת? השתכנעתי הפוך!
900 ש"ח ל"יום עבודה" (במצטבר 4-5 שעות גג) בסה"כ אחלה משכורת!!!
א. זה לא 900 כי יש מעמ והפרשות.
ב. אם יש 2 עוזרים, זה כבר מתחלק ל2
ואם יש 3 זה מתחלק ל3
ואם יש רק 150 משפחות אז בכלל זה יוצא רק 450 לפני כל ההפרשות.
ומי מסכים לעבוד רק כמה שעות בקצת כסף? אף אחד לא מסכים לעבוד, לכמה שעות בודדות בסכום נמוך, רק אם זה יהיה עבודה קבועה של 8 שעות כל יום.
 

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
א. זה לא 900 כי יש מעמ והפרשות.
ב. אם יש 2 עוזרים, זה כבר מתחלק ל2
ואם יש 3 זה מתחלק ל3
ואם יש רק 150 משפחות אז בכלל זה יוצא רק 450 לפני כל ההפרשות.
ומי מסכים לעבוד רק כמה שעות בקצת כסף? אף אחד לא מסכים לעבוד, לכמה שעות בודדות בסכום נמוך, רק אם זה יהיה עבודה קבועה של 8 שעות כל יום.
משנת יוסף היא חברה ולא ארגון חסד.
הם מציעים שכר מסוים לעובדים.
מי שמעוניין עובד שם.
ומי שלא משתלם לו, שיעזוב!
 

חני בנני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
א. זה לא 900 כי יש מעמ והפרשות.
ב. אם יש 2 עוזרים, זה כבר מתחלק ל2
ואם יש 3 זה מתחלק ל3
ואם יש רק 150 משפחות אז בכלל זה יוצא רק 450 לפני כל ההפרשות.
ומי מסכים לעבוד רק כמה שעות בקצת כסף? אף אחד לא מסכים לעבוד, לכמה שעות בודדות בסכום נמוך, רק אם זה יהיה עבודה קבועה של 8 שעות כל יום.
העוזרים הם הרבה פעמים ילדים שמקבלים איגלו במקרה הטוב.
זה תוספת הכנסה,
הם יכולים לעבוד כל יום 8 שעות באיזה עבודה שבא להם,
ופעם בשבוע לעבוד שעתיים ולקבל 450-900 שח.
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
משנת יוסף היא חברה ולא ארגון חסד.
הם מציעים שכר מסוים לעובדים.
מי שמעוניין עובד שם.
ומי שלא משתלם לו, שיעזוב!
נכון. זה מה שאני אומר, שאין מה לקנאות במנהל התחנה שהחליט לעשות חסד, ולא הלך לעשות רווחים על חשבונך.
הוא סך הכל מקבל בונוס.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה