כללי מה הייתם רוצים להכניס בחוזה ביניכם ללקוח?

גיליון

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
נכתב ע"י זאבי;317040:
האם לא צריך להוסיף קצת סעיפים לטובת הלקוח?
הוא יברח מידי מהר כשיראה כזה חוזה

הנה סעיף לטובת הלקוח:

לגבי האיחור, אני הייתי אומרת אחרת: בתשלום בזמן יש הנחה של כך וכך אחוזים. לגבי מה שאמרו להוסיף: אין בעיה של ריבית?
ובוודאי שהמחיר אחרי ההנחה יהיה המחיר המלא

אגב, רעיון מבריק!!!

וכמובן, הלקוח יכול להוסיף סעיפים כרצונו (בהסכמת המעצב), כבר שחטנו את הפרה הקדושה.
 

ayala

משתמש מקצוען
-סעיף לטובת הלקוח:
לגבי זכויות יוצרים.
בעצם זכויות היוצרים בעבודה שייכים גם לגרפיקאי וגם ללקוח ביחד.
לכן בסעיף של זכויות יוצרים צריך להיות מפורט לגבי זכויות הלקוח ג"כ- שהגרפיקאי אינו רשאי להשתמש ברעיונות שהלקוח הביא עמו לעבודה הזו, וכן אם אותה הגרפיקה שעשה לו הגרפיקאי היא ייחודית, צריך להיות רשום דבר כזה, שאסור לגרפיקאי להשתמש באותו הדבר שעשה לו למישהו אחר (קשה לי לנסח את זה...), וצריך להיות כתוב שאם סוכם מראש שהגרפיקה שהלקוח מקבל אינה משהו ייחודי (לא כמו לוגו אלא כמו כרטיס ברכה שהגרפיקאי משווק לכל אחד ופשוט שם שם את התמונה של הילד שניתן לו.

-עוד דבר- לפי מה שאמרה עפרה , נראה לי שצריך לכתוב את פירוט העבודה שעליה מקבל הגרפיקאי כסף: למשל, בחוזה לדוגמא."-1- הגרפיקאי יקבל ציור בפקס. 2- הגרפיקאי יצייר את הקווים של הציור מחדש. -3- הגרפיקאי יצבע את העבודה בצורה שבה סוכם מראש" וכך, אם מאן דהו בא אליך בטענות שצריך לגזור דמויות מהציור ולמקמן במקום אחר, תבוא ותראה לו את החוזה, (ובסוף פירוט זה צריך להיות כתוב שכל דבר שלא נכתב בחוזה יחוייב בתשלום בנפרד, לפי שעת עבודה.

-כתוב בחוזה: <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"><meta name="ProgId" content="Word.Document"><meta name="Generator" content="Microsoft Word 10"><meta name="Originator" content="Microsoft Word 10"><link rel="File-List" href="file:///C:%5CDOCUME%7E1%5CAyala%5CLOCALS%7E1%5CTemp%5Cmsohtml1%5C01%5Cclip_filelist.xml"><!--[if gte mso 9]><xml> <w:WordDocument> <w:View>Normal</w:View> <w:Zoom>0</w:Zoom> <w:Compatibility> <w:BreakWrappedTables/> <w:SnapToGridInCell/> <w:ApplyBreakingRules/> <w:WrapTextWithPunct/> <w:UseAsianBreakRules/> </w:Compatibility> <w:BrowserLevel>MicrosoftInternetExplorer4</w:BrowserLevel> </w:WordDocument> </xml><![endif]--><style> <!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:David; panose-1:0 0 0 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:177; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:6145 0 0 0 32 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:12.0pt; margin-left:0cm; text-align:justify; line-height:150%; mso-pagination:widow-orphan; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:12.0pt; font-family:Arial; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:David; mso-bidi-language:HE;} h1 {mso-style-next:Normal; margin-top:0cm; margin-right:1.0cm; margin-bottom:12.0pt; margin-left:0cm; text-align:justify; text-indent:-1.0cm; line-height:150%; mso-pagination:widow-orphan; mso-outline-level:1; mso-list:l0 level1 lfo1; tab-stops:list 1.0cm; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:12.0pt; font-family:Arial; mso-bidi-font-family:David; mso-font-kerning:0pt; mso-bidi-language:HE; font-weight:normal;} h2 {mso-style-name:"Heading 2\,כותרת 2 תו תו תו תו תו\,כותרת 2 תו תו תו תו תו תו תו תו\,כותרת 2 תו\,כותרת 2 תו תו תו תו תו תו"; margin-top:0cm; margin-right:2.0cm; margin-bottom:12.0pt; margin-left:0cm; text-align:justify; text-indent:-1.0cm; line-height:150%; mso-pagination:widow-orphan; mso-outline-level:2; mso-list:l0 level2 lfo1; tab-stops:list 2.0cm; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:12.0pt; font-family:Arial; mso-bidi-font-family:David; mso-bidi-language:HE; font-weight:normal;} h3 {margin-top:0cm; margin-right:93.55pt; margin-bottom:12.0pt; margin-left:0cm; text-align:justify; text-indent:-36.85pt; line-height:150%; mso-pagination:widow-orphan; mso-outline-level:3; mso-list:l0 level3 lfo1; tab-stops:list 93.55pt; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:12.0pt; font-family:Arial; mso-bidi-font-family:David; mso-bidi-language:HE; font-weight:normal;} h4 {margin-top:0cm; margin-right:136.1pt; margin-bottom:12.0pt; margin-left:0cm; text-align:justify; text-indent:-42.55pt; line-height:12.0pt; mso-pagination:widow-orphan; mso-outline-level:4; mso-list:l0 level4 lfo1; tab-stops:list 136.1pt; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:12.0pt; font-family:Arial; mso-bidi-font-family:David; mso-bidi-language:HE; font-weight:normal;} h5 {margin-top:0cm; margin-right:6.0cm; margin-bottom:12.0pt; margin-left:0cm; text-align:justify; text-indent:-34.0pt; line-height:12.0pt; mso-pagination:widow-orphan; mso-outline-level:5; mso-list:l0 level5 lfo1; tab-stops:list 190.1pt; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:12.0pt; font-family:Arial; mso-bidi-font-family:David; mso-bidi-language:HE; font-weight:normal;} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} /* List Definitions */ @list l0 {mso-list-id:1593272274; mso-list-template-ids:438731032;} @list l0:level1 {mso-level-style-link:"Heading 1"; mso-level-legal-format:yes; mso-level-tab-stop:1.0cm; mso-level-number-position:left; margin-left:1.0cm; text-indent:-1.0cm; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:12.0pt; font-family:Arial; mso-bidi-font-family:David; mso-ansi-language:EN-US; mso-ansi-font-weight:normal; mso-bidi-font-weight:normal; mso-ansi-font-style:normal; mso-bidi-font-style:normal;} @list l0:level2 {mso-level-style-link:"Heading 2"; mso-level-text:"%1\.%2\."; mso-level-tab-stop:2.0cm; mso-level-number-position:left; margin-left:2.0cm; text-indent:-1.0cm; mso-ansi-font-size:13.0pt; mso-bidi-font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:David; mso-ansi-font-weight:normal; mso-bidi-font-weight:normal; mso-ansi-font-style:normal; mso-bidi-font-style:normal;} @list l0:level3 {mso-level-style-link:"Heading 3"; mso-level-text:"%1\.%2\.%3\."; mso-level-tab-stop:93.55pt; mso-level-number-position:left; margin-left:93.55pt; text-indent:-36.85pt; mso-ansi-font-size:13.0pt; mso-bidi-font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:David; mso-ansi-font-weight:normal; mso-bidi-font-weight:normal; mso-ansi-font-style:normal; mso-bidi-font-style:normal;} @list l0:level4 {mso-level-style-link:"Heading 4"; mso-level-text:"%1\.%2\.%3\.%4\."; mso-level-tab-stop:136.1pt; mso-level-number-position:left; margin-left:136.1pt; text-indent:-42.55pt;} @list l0:level5 {mso-level-style-link:"Heading 5"; mso-level-text:"%1\.%2\.%3\.%4\.%5\."; mso-level-tab-stop:190.1pt; mso-level-number-position:left; margin-left:6.0cm; text-indent:-34.0pt;} @list l0:level6 {mso-level-text:"%1\.%2\.%3\.%4\.%5\.%6\."; mso-level-tab-stop:136.8pt; mso-level-number-position:center; margin-left:136.8pt; text-indent:-46.8pt;} @list l0:level7 {mso-level-text:"%1\.%2\.%3\.%4\.%5\.%6\.%7\."; mso-level-tab-stop:162.0pt; mso-level-number-position:center; margin-left:162.0pt; text-indent:-54.0pt;} @list l0:level8 {mso-level-text:"%1\.%2\.%3\.%4\.%5\.%6\.%7\.%8\."; mso-level-tab-stop:187.2pt; mso-level-number-position:center; margin-left:187.2pt; text-indent:-61.2pt;} @list l0:level9 {mso-level-text:"%1\.%2\.%3\.%4\.%5\.%6\.%7\.%8\.%9\."; mso-level-tab-stop:216.0pt; mso-level-number-position:center; margin-left:216.0pt; text-indent:-72.0pt;} ol {margin-bottom:0cm;} ul {margin-bottom:0cm;} --> </style><!--[if gte mso 10]> <style> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman";} </style> <![endif]--> <!--[if !supportLists]-->[FONT=&quot]1.1.[FONT=&quot] [/FONT][/FONT]<!--[endif]-->הלקוח מעוניין בעיצוב מודעת פרסום בגודל דף 4[FONT=&quot]A[/FONT] שתפורסם בעלון המקומי באלעד: "אלעד עדי עד".

זאת לא בעיה לכתוב את זה כך? כי יכול להשתמע מכך שהגרפיקאי יהיה אחראי על תשלום המודעה (הלקוח יכול לטעון כך) או לפחות שהגרפיקאי אחראי באופן מסויים שהמודעה שלו תתקבל לשם (ומה אם לא ניתן לו האימייל הנכון שלהם?) בקיצור- נראה לי עדיף לכתוב כך:
שתפורסם ע"י ובאחריות הלקוח, בעלון המקומי באלעד: "אלעד עדי עד".


-לגבי מסירת העבודה. יש לכתוב משהו בסעיף זה לטובת הלקוח ולהתחייב לתת את העבודה בין תאריך זה וזהף ולא יאוחר מזה, והכל רק אם הלקוח בעצמו עמד בתאריכים של מסירת החומר בזמן.
 

אברימי

מנהל פורום סוכרת
מנהל
מנוי פרימיום
נכתב ע"י הסתר_פנים;317029:
להוסיף סעיפי עונשין על פיגור בתשלומים.
40 מלקות , וכדומה...
וברצינות...חיוב של X אחוזים מהעסקה בגין איחור של X זמן.
כתוב במפורש מועדי התשלומים. איןו העברה של קובץ טרם התשלום. נקודה.
נכתב ע"י GRN;317043:
לגבי האיחור, אני הייתי אומרת אחרת: בתשלום בזמן יש הנחה של כך וכך אחוזים. לגבי מה שאמרו להוסיף: אין בעיה של ריבית?
ובוודאי שהמחיר אחרי ההנחה יהיה המחיר המלא :)
אין איחורים כנ"ל.
מעצב שמפר את החוזה שהוא חתם עליו ומעביר קובץ ללא תשלום - 40 מלקות לא יספיקו לו.

בנוסף, הסכם טוב הוא הסכם ששני הצדדים מיוצגים בו היטב. נראה לי שלעת עתה החוזה הוא די ברור, אף אחד לא יוכל להתווכח שהוא חשב שזה כולל גם וגם וגם אם כתוב אחרת. לכן, לפני קבלת העבודה, צריך לבקש מהלקוח להעלות על הכתב בדיוק מה שהוא רוצה: החל מגודל וכלה בדרישות מיוחדות כמו קובץ פתוח. ולפי כל הנכתב, לתת מחיר ולערוך הסכם. חבל להתפלסף כאן, כי הדוגמה בהסכם מצוצה מהאצבע בדיוק כפי דוא"ל של הצדדים...
 

moshe018

משתמש צעיר
נכתב ע"י מאי נפקא מינא;316626:
* אם לא משלמים עד מועד X - המחיר עולה בריביות.
השתגעת? מאיפה אתה מכיר את המושג ריבית,
סליחה מראש על הביטוי
 

~נעמי~

עיצוב גרפי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
D I G I T A L
יש לי סעיף מצחיק אבל חשוב
תנסחו איך שנראה לכם.
זה בקשר לעיצוב שמישהו נותן לך משהו ואומר לך איך לעשות בדיוק (במסגרת הסקיצות) ובסוף מזדעזע ממה שהוא עיצב ומתחרט. או גם אני יכלתי לעשות את זה... אז משהו כמו: הלקוח נותן למעצב את מלא חופש העיצוב בסגנון שסוכם מראש...
 

אברימי

מנהל פורום סוכרת
מנהל
מנוי פרימיום
הייתי מכניס את זה ב"הואילים" שבפתיחת ההסכם כך:
"והואיל והלקוח התרשם מעבודתו ומרמת היצירות של המעצב, והוא רואה בו מסוגל ליצור את היצירה המתבקשת על פי שיקול דעתו ובהתייעצות עם הלקוח על המתווה הכללי;"
 

גרפיקנער

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
הנה ההסכם שאני עושה עם לקוחות. זה מתחום העימוד, ויש הבדלים בין זה לבין עבודת גרפיקה.

בבקשה:


הסכם

שנעשה ביום_________________ בין <st1>"</st1>ישראל ישראלי" מרחוב דיזראל 00, ישראליקו. (להלן: 'סטודיו אשורית') לבין_______________ מרחוב____________________________ בעיר_______ (להלן: 'מזמין העבודה').<o></o>
היות ומזמין העבודה חפץ להכין ספר לצורך הדפסתו, ו'סטודיו אשורית' הסכים לבצע את העבודה, לפיכך הוסכם בין הצדדים כלדלהן:<o></o>


<o></o>
  • מסירת הקבצים: מזמין העבודה יעביר את כל הטקסטים המיועדים לעימוד (כולל הקדמות, הנצחות, הסכמות וכיוצ"ב) לסטודיו אשורית תוך שבוע מיום חתימת הסכם זה. מזמין העבודה מתחייב בזאת שהטקסטים שהוא מוסר עברו כבר הגהה, ואינם זקוקים לתיקוני תוכן, אלא הם כבר מוכנים לעימוד. שינוי בתוכן במהלך עבודת העימוד או אחריה, יגרור תוספת תשלום, כפי שיובא להלן. כמו כן, מסירה חלקית של הקבצים, יתכן ותגרור תוספות תשלום, על פי שיקול הדעת של 'סטודיו אשורית'.<o></o>
  • ההתחיבויות של 'סטודיו אשורית': 'סטודיו אשורית' יעמד וסדר את הקבצים שנמסרו לו עד להבאתם לקבצי PDF מוכנים לדפוס. 'סטודיו אשורית' מתחייב לבצע עבודה מושלמת של עימוד הטקסטים, לשביעות רצונו המלאה של מזמין העבודה, ועל פי מה שסוכם מראש.<o></o>
  • העבודה כוללת אך ורק את עימוד הטקסטים, והכנתם לקובץ PDF. העבודה איננה כוללת הקלדות שונות, עיצוב שערים, עיצוב הנצחות והקדשות, ועיצובי כריכה.
  • הערות__________________________________<o></o>
  • העבודה אינה כוללת הדפסות. באם יהיה ברצונו של מזמין העבודה להדפיס את העבודה לצורך הגהתה או לכל צורך אחר, ימסור 'סטודיו אשורית' קובץ של PDF למזמין העבודה, והלה יבצע את ההדפסה באופן עצמאי, ועל חשבונו.<o></o>
  • 'סטודיו אשורית' מתחייב בזאת לסיים את עבודת העימוד עד תאריך____________. על כל____________של עיכוב במסירת העבודה לאחר התאריך האמור בסעיף הקודם, יקוזז סך של חמש אחוז מסכום עבודת העימוד.<o></o>
  • האמור בסעיף הקודם לא יחול במקרה שעיכוב העבודה נעשה ביוזמתו של מזמין העבודה, או במקרה שכוח עליון או אונס אחר של אחד הצדדים עיכב את התקדמות העבודה.<o></o>
  • בסיום עבודת העימוד, ימסור 'סטודיו אשורית' את קובץ הPDF למזמין העבודה על גבי דיסקCD) ), או באופן אחר המוסכם על ידי שני הצדדים. על 'סטודיו אשורית' לא תחול כל אחריות על כל נזק או עגמת נפש שנעשתה למזמין העבודה או אדם אחר בגין טעויות ושיבושים בטקסטים או בעיצוב. כמו כן בשום מקרה לא תחול כל אחריות על 'סטודיו אשורית' על תוכן הטקסטים, על העיצוב, או על שיבושים כל שהן בטקסטים – אף אם הם נעשו בשוגג על ידי 'סטודיו אשורית' במהלך העבודה. מומלץ בזאת שמזמין העבודה ידפיס את הקובץ לפני מסירתו לדפוס, ויבדוק שהעבודה בוצעה לשביעות רצונו.<o></o>
  • סטודיו אשורית מתחייב שלא להעביר את הטקסטים או חלק מהן לאף גורם בעולם ללא אישור מפורש בכתב ממזמין העבודה או בא כוחו.<o></o>
  • התשלום: מזמין העבודה ישלם סך של____________ עבור כל הפרויקט, באופן דלהלן: בעת חתימת הסכם זה ישלם מזמין העבודה שליש מסכום זה, בסך של __________ דמי קדימה. שליש נוסף, ישולם עם מסירת מהדורה ראשונית של הספר למזמין העבודה. יתרת הסכום, תשולם בסיום העבודה, מיד לאחר העברת קובץ הפידיאף למזמין העבודה. למען הספר ספק, מוצהר בזאת כי בשום אופן, העבודה לא תמסר למזמין העבדה, אלא אם כן שילם את יתרת התשלום.<o></o>
  • הסכומים האמורים הינם אך ורק עבור עבודת העימוד נטו, אבל אינם כוללים עיצוב שערים מיוחד או עיצוב כריכה, הדפסות, או תיקונים.<o></o>
  • תיקונים: במקרה שמזמין העבודה ירצה לבצע תיקונים או הקלדות נוספות בטקסטים לאחר שהחלה עבודת העימוד, יתכנו אופנים שבהם רק 'סטודיו אשורית' יוכל לבצע את התיקונים, על פי שיקול דעתו. במקרה כזה, המחיר עבור תיקונים יהיה 000 ₪ לשעה. סכום זה מתווסף על הסכום האמור בסעיף 10. כמו כן, אם ידרש תיקונים בעימוד עקב שינוי התוכן, אף עליהם יגבה הסכום האמור.

    <o></o>
  • כל המחירים אינם כוללים מע"מ.<o></o>
  • קבצים: בסיום העבודה ימסור 'סטודיו אשורית' למזמין העבודה דיסק ועליו כל הקבצים שנמסרו לו, בתוספת הקבצים המעומדים, וכן קובץ בפורמט pdf המיועד להדפסה. אין 'סטודיו אשורית' מתחייב להשאיר ברשותו את הקבצים המעומדים. באם ידרש עימוד מחדש של הספר, בין על ידי 'סטודיו אשורית' ובין על ידי גורם אחר, מזמין העבודה יהיה אחראי בלעדי להשגת הקבצים הנדרשים לצורך כך.<o></o>
<o></o>
שני הצדדים מצהירים בזאת כי קראו הסכם זה כולו והבינו אותו.<o></o>

ועל זה באנו על החתום ביום_________________<o></o>

<o></o>

<o>
</o>​


<v:line style="z-index: 2; position: absolute; text-align: left; left: 0px;" id="_x0000_s1027" strokeweight="1.5pt" to="486pt,.125pt" from="387pt,.125pt"></v:line><v:line style="z-index: 1; position: absolute; text-align: left; left: 0px;" id="_x0000_s1026" strokeweight="1.5pt" to="162pt,.125pt" from="63pt,.125pt"></v:line>סטודיו אשורית מזמין העבודה<o></o>

<o>
</o>
 

אברימי

מנהל פורום סוכרת
מנהל
מנוי פרימיום
הסכם טוב - הסכם שצופה מראש אלו בעיות עלולות לצוץ ולסדר אותן מראש. נהניתי לקרוא את ההסכם הנ"ל. יש בו דברים שחוזרים על עצמם, וחבל לסרבל. עדיין יש נישות לא סגורות, כמו סוגי פונטים, זכויות יוצרים.
 

תקשורת

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
על אחריות הלקוח לבדוק חוקי מדינה/ נותן כשרות או\וכל גוף מוסמך לגבי הפרסום לפני מסירת העבודה לעיצוב! וכל שינוי מהותי יחויב בהתאם... לפעמים זה ממש מוצר חדש ואין קשר בין הראשון לשני, ולא כי הלקוח לא אהב או משהו כזה, אלא כי הדרישות שוו לחלוטין!

זה לא מספיק מנוסח אבל קורה!.. "משרד הבריאות פסל את התמונה, ובכלל את כל סגנון התמונות הללו במוצר זה" למה? מסיבה די הגיונית!. אז הלו! תברר קודם, אוקיי, מתחילים מהתחלה, שוב עיצבנו מחדש! גמרנו וסגרנו, שוב חזרנו להתחלה! הפעם היה זה נותן הכשרות שפסל את התמונה...
ברגע זה פתחתי קובץ, שכבר נשלח לדפוסֱ! אחרי אייריס! ורק הסגירה זה כבר מסובך, עם שלושה שטנצים, וכמה קבצים כסט- שכל שינוי באחד מהם גורר שינוי בשאר- לתיאום מלא, הסיבה לשינוי: גוף ממשלתי מסוים שאינו מאשר לפרסם טקסט מסוים!. אז למה לא בדקת קודם??
 

ariels

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אולי אפשר להכניס סעיף...
כל סעיף בחוזה שהוסבר ללקוח בשיחה טלפונית למעלה מ-5 פעמים אך למרות זאת לא כובד ע"י הלקוח יזכה את המעצב בפיצוי על סך 50% מסכום העבודה

(מנסיונות השבוע החולף :mad:.......)
(מה שמראה שגם כשיש חוזה, וגם כשהלקוח שואל בפירוש על סעיף מסויים ומסבירים לו, עדיין יש סיכוי שהוא יפר את זה)
 

דפוס צילום ראשון

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
D I G I T A L
אינני חושבת שצריך מראש להכניס סעיפים לטובתו, הם עניינו האישי

לפי חוק החוזים חוזה שמנוסח לטובת צד אחד ומפלא את הצד השני לא חוקי ובמידה
ונחתם חוזה כזה תהיה אפשרות לצד המופלא לתבוע את הצד המפלא
יש היום שירות של אישרור חוזים ע"י בית משפט השלום זה אמנם עולה קצת כסף (לא ידוע לי התעריף נכון להיום אבל מדובר בכמה מאות שקלים) ואתם מקבלים פלומבה של בית המשפט שהחוזה תקין באם הו אכן כזה ואם יש צורך להכניס שינויים הם מפנים את הלקוח לפנות לעו"ד לתיקון / שיכתוב חוזה מחדש.

להלן החוזה שאני עורך עם לקוחותיי (אמנם מתחום הצילום) והוא מאושרר ע"י ביה"מ
 

קבצים מצורפים

  • ספר הזמנות.pdf
    KB 48.8 · צפיות: 11

אברימי

מנהל פורום סוכרת
מנהל
מנוי פרימיום
נכתב ע"י photo-1;319881:
לפי חוק החוזים חוזה שמנוסח לטובת צד אחד ומפלא את הצד השני לא חוקי ובמידה ונחתם חוזה כזה תהיה אפשרות לצד המופלא לתבוע את הצד המפלא
לא במדינת ישראל. עברתי על החוק ככתבו וכלשונו, ולא מצאתי איזכור לנושא.
מה שכן קיים הוא "חוק החוזים האחידים" (שאינו רלוונטי כ"כ בענייננו) דהיינו נותן שירות או מוכר מוצר ומחתים את לקוחותיו על חוזה אחיד מבלי יכולת לערוך בו שינויים, ידו על התחתונה במקרים מסויימים. לשם כך ניתן להוסיף סעיף בו ייכתב: "הנני מאשר בחתימת ידי כי ההסכם היה לנגד עיני והיה ביכלתי לערוך בו שינויים".
 

תקשורת

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
אכן חוזה לתפארה!
ויש לי גם כמה קטנות עליו:
1. כל פיצוי/עמלה מחיר כו' שנכתב באחוזים הוא בעייתי! יש עבודה שעשרה אחוזים שווים לחמישה שקלים בלבד! הלקוח יתעצבן נוראות שזה הפיצוי שלו. ויש עבודה ש-10% הם אלף וחמש מאות שקלים! במקרה כזה המעצב לא יסכים להמשיך לעבוד! במקרה של תשלום 10 % נוספים על כל סקיצה נוספת- זה בדיוק הפוך.

לכן בכל מקרה של אחוזים צריך גם לקבוע מחיר סף ותקרת מחיר לפיצוי.

2. חסר סעיף שינוי דד-ליין שמקרה של סקיצות נוספות.

3. מה עם מודעת פרסום שצריכה שינוים קטנים בין מדיה למדיה? אם זה גודל/כתובות/מבצעים וכן הלאה?
אני עצמי נותו אחרי את המודעה עד 3 גדלים שונים ללא תוספת תשלום- למה לו לתת הרגשה טובה? אני אומר לו "אתה יודע מה? בשבילך, קיבלת אני עושה לך את זה... אחרי 3 אופציות שונות אני גובה תשלום סמלי מאוד על כל אופציה, רק בשביל שיבדוק פעמיים אם אכן לקוראי עיתון אלעד עדי עד הוא לא רוצה לשים מס' פלפון אלא רק כתובת.. וכן על זה הדרך.

4. הסעיף לגבי תיקונים ושינוים אינסופיים לא מספיק ברור! (או שרק אצלי יש לקוחות כאלו במאגר?)

אני עצמי ברוב המקרים בכלל לא עושה חוזה, אנחנו מסכמים ענינים בטלפון או במייל ולרוב העסק זורם. עיקר הבעיות שלי עם לקוחות זה כשלקוח מאשר סקיצה ופה מתחילה סאגה של תיקונים שהם רובם ככולם לא תיקוניים אלא הוספות: הוא מבקש "להוסיף כתובת אתר אינטרנט", די מקובל נכון? אז שלחנו תיקון, ואז הוא מאשר ש"זה יפה מאוד, אבל צריך גם כתובת מייל". הגיוני? בפרוש, אז מיקמנו שוב, שלחנו, מצוין, "תודה רבה, ופתאום אני רואה שאין את מס' הטלפון של שרות לקוחות, אז תוסיף את זה"- ופה מתחילים לקפוץ לי הפיוזים, כי אני רואה שיש לי עסק עם בן אדם שמפחד להדפיס, הוא לא ישלח שני תיקונים בבת אחת! רק אחרי שיראה את הקובץ עם תיקון אחד, הוא יבדוק מה הלאה! לדעתי זה גובל בעוון צער בעלי חיים!!!
 

yrzys

משתמש רשום
מומלץ להוסיף שהגהות טקסט, שגיאות כתיב, שגיאות ניסוח ניקוד וכד' הן אחריות בלעדית של הלקוח,
 

Designer

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
לא יודעת אם כבר צוין אבל כדאי להוסיף שהזמן שנקבע להתחלת עבודה הוא בעת קבלת כל החומר הנדרש לעבודה מהלקוח
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קל

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה:ב אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי:ג אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד:ד כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא:ה קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי:ו נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר:ז יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת:ח וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו:
נקרא  41  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה