דרוש מידע מה דעתכם על מוזיקה ונגינה בבית בשעות 10-9 בערב? זה בסדר? מפריע לשכנים?

צ ב י

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
קודם כל זה תלוי באיזה עיר למשל בבני ברק אין שוום בעיה להפריע גם אחרי 10 בלילה כי זה סוג של מנטליות
אבל בעיר אחרת ברור שזה לא בסדר
פשוט להוריד את הווליום ולשמוע באוזנית ונגמר הסיפור
גם בירושלים בין9-10 בלילה אם זה לא וליום מקסימום אלא חצי וליום אין בזה מניעה כי כך הדרך
 

כוכבית ארבעים ושלוש

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
קודם כל זה תלוי באיזה עיר למשל בבני ברק אין שוום בעיה להפריע גם אחרי 10 בלילה כי זה סוג של מנטליות
אבל בעיר אחרת ברור שזה לא בסדר
פשוט להוריד את הווליום ולשמוע באוזנית ונגמר הסיפור
למה?
מה המנטליות?
שמותר להפריע לשני? להציק?
בב"ב בעיקר שיש הרבה ילדים שרוב רובם הולכים לישון בשעה סבירה. אפשר להתחשב ולהנמיך.
 

בבושקלה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
קודם כל זה תלוי באיזה עיר למשל בבני ברק אין שוום בעיה להפריע גם אחרי 10 בלילה כי זה סוג של מנטליות
אבל בעיר אחרת ברור שזה לא בסדר
פשוט להוריד את הווליום ולשמוע באוזנית ונגמר הסיפור
מה המנטליות? כל הילדים של בני ברק הולכים לישון אחרי 10??
אני ממש לא מסכימה עם העובדה הנ"ל
ילדים הם ילדים בכל עיר והולכים לישון ורעש מפריע להם!!!!!!

לגבי השאלה של פותחת האשכול
אם זה היה קורה לנו
היינו מנמיכים את הווליום בצורה שרק בני הבית ישמעו (למה כל הרחוב צריך להיות שותף למוזיקה שעכשיו מענינת אותנו??)
ומשתדלת לסגור חלונות כמה שאפשר (ואז אפשר טיפה להגביה)
וככה גם נהנים מהמוזיקה
וגם מלמדים את הילדים על הדרך שיעור במידות טובות, בהתחשבות, בהבנה, בויתור וכו'
לא תפסידו!!
 

כל בו לרכב

משתמש פעיל
למה?
מה המנטליות?
שמותר להפריע לשני? להציק?
בב"ב בעיקר שיש הרבה ילדים שרוב רובם הולכים לישון בשעה סבירה. אפשר להתחשב ולהנמיך.
שמה אין בעיה כל כך בבני ברק לא משמיץ אותה חס ושלום , בני ברק זה עיר לכתחילה מאד פעילה אז אולי יותר מקובל כך או שבאמת אין דרך ארץ כמו שצריך , זה ממש לא בסדר שמפריעים לשכנים לפי דיני תורה זה גזל שינה שאין להשיבו לבעליו
 

אביטל טאביב

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אני שואלת כי שכנה אומרת שזה מפריע לילדים שלה
אני לא רוצה להפריע, ועדיין זה נראה לי שעה לגיטימית לחלוטין אבל אני גם לא אובייקטיבית לעצמי ולכן אשמח לשמוע את דעתכם
לא עברתי על כל השרשור, אבל השכנה בהחלט יכולה לבקש לא להרעיש בשעה כזו, ויתכן גם שזה לא חוקי רעש בכזו שעה.

נאום אחת שיש לה שכן גיטריסט [חשמלית בעיקר], אנו חולקים קיר משותף, וזה פשוט לא מפריע לי.. אדרבה, זה כיף לי לשמוע אותו. הוא מבין לא לנגן בראסים [אם כתבתי נכון] בשעות הלילה אלא בעיקר סולו, אבל חוץ מזה, הוא מנגן 24/6.
 

הקלידן המאסטרו

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
לא עברתי על כל השרשור, אבל השכנה בהחלט יכולה לבקש לא להרעיש בשעה כזו, ויתכן גם שזה לא חוקי רעש בכזו שעה.

נאום אחת שיש לה שכן גיטריסט [חשמלית בעיקר], אנו חולקים קיר משותף, וזה פשוט לא מפריע לי.. אדרבה, זה כיף לי לשמוע אותו. הוא מבין לא לנגן בראסים [אם כתבתי נכון] בשעות הלילה אלא בעיקר סולו, אבל חוץ מזה, הוא מנגן 24/6.
א. אין בעיה חוקית מ-7:00 עד 14:00 ומ-16:00 עד 23:00.
ב. באסים.
 

AdiTec

משתמש מקצוען
מאד תלוי אם המוזיקה הייתה כל היום או רק קצת שעות.
אם זה כל היום- זה יכול להוציא מהדעה.
 

למדן וידען

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
 

אש קודש!

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
רשום שם שזו תקנה.
מעניין אותי לבדוק אם זה נכון.
 

למדן וידען

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
מה ששנוא עליך על תעשה לחבריך.

ברגע שאתה מפריע למישהו בניהול תקין של שגרת החיים זה רוע.
תמצא מקום אחר לנגן, תבנה אולפן, תדפן את הקירון באקוסטיקה וכדו'
אין לשכן איך להתגונן ואתה מפריע לו!
 

למדן וידען

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
רשום שם שזו תקנה.
מעניין אותי לבדוק אם זה נכון.
גם אם זה לא תקנה..

איסור "גזל שינה" אינו נובע מאיסור גזל אלא מאיסור לצער את החבר הנלמד מדין לא תונו (עיין בשאלות ותשובות משנה הלכות חלק י"ב סימנים תמ"ג ותמ"ד ובחלק יורה דעה סימן קצ"ט ור'. וכן בשאלות ותשובות שבט הלוי חלק ז' סימן רכ"ד. ובשאלות משנת יוסף ליברמן חלק ח' סימן ל"ה ובפתחי חושן חלק גניבה ואונאה פרק ט"ו הערה א') ובשאלות ותשבות קרן לדוד (אורח חיים סימן י"ח) דן בזה מצד קל וחומר דאם אסרה תורה צער בעלי חיים קל וחומר צער בני אדם (ועיין בברכי יוסף יורה דעה סימן שע"ב שדן בזה אי שייך קל וחומר מצער בעלי חיים או לא) אם כי הלשון "גזל שינה" הובא כנראה לראשונה בספר החפץ חיים ופעליו (חלק ג' עמוד ק"ה) שהגאון רבי ישראל מאיר הכהן מראדין זצ"ל שהיה אומר שהמקיץ את חברו משנתו הינו גזלן עיין שם (והובא בספר שיגרא דלישנא אות ג' עמוד 56) ויש הביאו סמך ללשון זו מלשון הכתוב במשלי (פרק ד' פסוק ט"ו) "ונגזלה שנתם" והרב המאירי (בבא בתרא דף כ' סוף עמוד ב') קורא לזה "היזק שינה" עיין שם (והובא בספר שולחן ערוך המקוצר חלק ח' סימן רט"ז הערה א) ועייןבשאלות ותשובות ויצבר יוסף בר (חלק ד' סימן קי"ב עמוד ת' ואילך ) שציין לספרים רבים שדנו באיסור זה עיין שם (כל המקורות שציינתי הם על ידי תוכנת אוצר החכמה).
 

אש קודש!

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
גם אם זה לא תקנה..

איסור "גזל שינה" אינו נובע מאיסור גזל אלא מאיסור לצער את החבר הנלמד מדין לא תונו (עיין בשאלות ותשובות משנה הלכות חלק י"ב סימנים תמ"ג ותמ"ד ובחלק יורה דעה סימן קצ"ט ור'. וכן בשאלות ותשובות שבט הלוי חלק ז' סימן רכ"ד. ובשאלות משנת יוסף ליברמן חלק ח' סימן ל"ה ובפתחי חושן חלק גניבה ואונאה פרק ט"ו הערה א') ובשאלות ותשבות קרן לדוד (אורח חיים סימן י"ח) דן בזה מצד קל וחומר דאם אסרה תורה צער בעלי חיים קל וחומר צער בני אדם (ועיין בברכי יוסף יורה דעה סימן שע"ב שדן בזה אי שייך קל וחומר מצער בעלי חיים או לא) אם כי הלשון "גזל שינה" הובא כנראה לראשונה בספר החפץ חיים ופעליו (חלק ג' עמוד ק"ה) שהגאון רבי ישראל מאיר הכהן מראדין זצ"ל שהיה אומר שהמקיץ את חברו משנתו הינו גזלן עיין שם (והובא בספר שיגרא דלישנא אות ג' עמוד 56) ויש הביאו סמך ללשון זו מלשון הכתוב במשלי (פרק ד' פסוק ט"ו) "ונגזלה שנתם" והרב המאירי (בבא בתרא דף כ' סוף עמוד ב') קורא לזה "היזק שינה" עיין שם (והובא בספר שולחן ערוך המקוצר חלק ח' סימן רט"ז הערה א) ועייןבשאלות ותשובות ויצבר יוסף בר (חלק ד' סימן קי"ב עמוד ת' ואילך ) שציין לספרים רבים שדנו באיסור זה עיין שם (כל המקורות שציינתי הם על ידי תוכנת אוצר החכמה).
ברור וגם רשמתי זאת לעיל.
לא ידעתי שמשבע בערב זו תקנה מבחינה חוקית, לא רק הלכתית.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ג

א מִזְמוֹר לְדָוִד בְּבָרְחוֹ מִפְּנֵי אַבְשָׁלוֹם בְּנוֹ:ב יְהוָה מָה רַבּוּ צָרָי רַבִּים קָמִים עָלָי:ג רַבִּים אֹמְרִים לְנַפְשִׁי אֵין יְשׁוּעָתָה לּוֹ בֵאלֹהִים סֶלָה:ד וְאַתָּה יְהוָה מָגֵן בַּעֲדִי כְּבוֹדִי וּמֵרִים רֹאשִׁי:ה קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶקְרָא וַיַּעֲנֵנִי מֵהַר קָדְשׁוֹ סֶלָה:ו אֲנִי שָׁכַבְתִּי וָאִישָׁנָה הֱקִיצוֹתִי כִּי יְהוָה יִסְמְכֵנִי:ז לֹא אִירָא מֵרִבְבוֹת עָם אֲשֶׁר סָבִיב שָׁתוּ עָלָי:ח קוּמָה יְהוָה הוֹשִׁיעֵנִי אֱלֹהַי כִּי הִכִּיתָ אֶת כָּל אֹיְבַי לֶחִי שִׁנֵּי רְשָׁעִים שִׁבַּרְתָּ:ט לַיהוָה הַיְשׁוּעָה עַל עַמְּךָ בִרְכָתֶךָ סֶּלָה:
נקרא  19  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה