Natan Galant
כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
הכתבה היחצנית הקטנה הזו צדה את עיני ביומון המבשר. לדעתי? היא לא קריאה כלל, ואישית אברח מכל כנס של המנטור העולמי המוזכר בה, בגלל ריבוי השבחים המוגזמים עד כדי מיאוס. ואיזה קטע, ייתכן והוא באמת טוב, ובגלל הפרסום הגרוע אני אפסיד. חבל!
איך זה קורה?
בעבר, עלתה כאן סדרת כתבות מרתקת של @אלי אלימלך אם אינני טועה, ובה הוא הסביר איך קורה שאנחנו הקוראים מקבלים כתבה כזו.
בקצרה: הלקוח מבקש כמה שיותר סופרלטיבים, הפרסומאי כותב את הבריף, והיות שהלקוח לא מבין את הצורך בעידון, הוא לא מתווכח, וכך עוברת "הידיעה" המזעזעת הזו ישר אלינו, הקוראים המבועתים.
ממש ממש מצער.
מניוני, אני יכול לספר שלקוחות רבים רוצים כתבה רועשת שתספר לכל העולם כמה המוצר שלהם גדול וטוב. ברור שזה מה שהם רוים. הם מאמינים במה שהם מוכרים. אתה, כאיש המילים שלהם, חייב להסביר להם שעל מנת שהקוראים יתעניינו בך, אתה צריך להיות ענייני בחזרה, לכבד אותם. לדבר אליהם. לא מעליהם. לפטפט איתם בשפה ישירה ובגובה העיניים. ו.. הלקוחות מבינים את זה. פשוט צריך להסביר ולרצות באמת בטובה והצלחה של הלקוח, לא רק בהזרמה ("של מליונים") מהלקוח אליך.
אגלה לכם סוד?
פעם אחת לא התעקשתי, וכתבתי בדיוק לפי דרישת הלקוח. אחר כך הוא חזר אליי מתוסכל מהוצאות... הצטערתי בשבילו.
מאמין שיש פה בפורום עוד כותבי תוכן שעובדים מול מפרסמים. אז בבקשה. תדפיסו לכם את הכתבה ותתלו אותה מול העיניים, ותזכרו:
כדי לעזור באמת ולתת שירות אמיתי ללקוח - אתם חייבים לפעמים לעמוד על שלכם, להזיע קצת, ובשום אופן לא לשגר לפרסום כתבת יח"ץ קלישאתית, דוחה, עמוסת סופרלטיביים
גרוטסקיים
מלאים בקורת רוח
אדירה
ומרתקת...