נושא הספרים היה בסמכות ה'קהל' (-לא ה'קהילה', אלא הגוף הסמכותי שנקרא 'קהל'). כיום אין סמכות כזאת.למה היום לא רואים כמעט ע"ד שפעם ראו יותר בהסכמות של רבנים: :"וע"כ אנו אוסרים לעשות כמתכונתו עד חמש שנים מיום שלמטה"? מפני היבול העצום?
נושא הספרים היה בסמכות ה'קהל' (-לא ה'קהילה', אלא הגוף הסמכותי שנקרא 'קהל'). כיום אין סמכות כזאת.למה היום לא רואים כמעט ע"ד שפעם ראו יותר בהסכמות של רבנים: :"וע"כ אנו אוסרים לעשות כמתכונתו עד חמש שנים מיום שלמטה"? מפני היבול העצום?
תודה על היוזמה החשובה.גמ"ח חדש לתועלת המתעסקים בעריכת ספרים וההדרתם
ב"ה עולם הספרים לא שוקט על שמריו. בכל יום אנו מתבשרים על צאתם לאור עולם של ספרי רבותינו הראשונים והאחרונים במהדורות מאירות עיניים ומשובבות לב המעיינים.
בשנים האחרונות קרה כמה וכמה פעמים שאנשים ההדירו ספרי הראשונים ואף האחרונים, ומעט לפני סוף העריכה, והיו אף מקרים שאחר ההדפסה, נודע שערכו את אותו הספר במקביל במקום אחר מבלי לדעת זה מזה.
עוגמת הנפש במקרה כזה היא לאין שיעור, הן מחמת הממון הרב שנשפך בכל פרוייקט כזה והן מחמת המאמצים והכוחות. ואם היו יודעים אחד מרעהו היו מסכימים ביניהם למי זכות הראשונים ומי יפסיק את מלאכתו, או שמא יתאחדו ביניהם ולאחיו יאמר חזק.
הרעיון המוצע בזה פשוט מאוד: כל עורך שמתחיל פרוייקט מסויים מספרי רבותינו, שיעדכן במערכת זו, עם פרטים מלאים על קצב ההתקדמות, סוג העריכה [ייתכן שאותו ספר יוצא בשתי צורות שונות, אחד עובד על דיוק מירבי של כתב היד והשני רוצה להוציאו עם הערות והארות, ובמקרה זה אדרבה, שייצאו שניהם לאור], צפי סיום העבודה וההוצאה לאור, וכן כל המבקש להתחיל בעריכה כלשהי, יברר קודם אם אין מישהו שקדם לו בכך, ולשניהם יונעם.
המערכת תשמור את כל פרטי המעדכנים, ותמסור את הפרטים הרלוונטיים לכל מבקש ומתעניין.
כמובן שאין בעדכון ורישום במערכת שום קדימה הלכתית וכל הרעיון כאן הוא רק למנוע עוגמת נפש מיותרת, שכנראה אפשר למונעה בקלות!
לרישום ספרים שבעריכה ולבירור על ספרים הרשומים במערכת: kefelbookאין לכתוב כתובת מייל [להחליף # ב-@]
שנזכה להגדיל תורה ולהאדירה
אכן זו בעיה מוכרת, ולאו דוקא מכוונה לא טובה, אלא מאילוצים כספיים וכדו'.תודה על היוזמה החשובה.
מה קורה אם מישהו התחיל בעריכת ספר, ואחרי תקופה נתקע ועצר [אך לא הודיע על העצירה, מכיוון שהוא חושב שאולי יבוא יום והוא ימשיך].
האם לא ראוי שחבירו שרצה לעבוד על אותו ספר יוכל להמשיך?
בשנים עברו, הם עשו עבודה יסודית ויפה. אולי לא הכי יסודית, אבל בסה"כ הרמה היתה בסדר.לא אהבתי את ההשתלחויות המוגזמות כאן על עוז והדר, כאילו כל החומר שלהם זבל שנמכר באמצעות כריכות יפות ופרסומת... לענ"ד הקלושה יש להם לא מעט ספרים איכותיים, וגם אם יש ביקורת אפשר להתייחס בצורה מכובדת [כן, אני עורך בעוז והדר, אבל אין לי מניות שם...].
אני מוחה על הוצאת שם רע.הפרויקטים בשיתוף המכון של הרב אבוחצירא - מתחת לכל ביקורת.
סליחה על הבוטות. אבל זו דעתי שהתגבשה לאחר ליבון מעמיק של העניין עם כמה וכמה מנכבדי העוסקים בההדרת ספרים ובהאדרת תורה.
המחאה אינה תגובה ענינית. המאות הרבות של תלמידי חכמים ומיליוני הדולרים - אינם הופכים את העבודה לראויה לשמה.אני מוחה על הוצאת שם רע.
מאות רבות של תלמידי חכמים מן השורה הראשונה עבדו ביגיעה רבה על הפרויקטים המדוברים, ועשו כמיטב יכולתם להגיע למקסימום האפשרי, בהוצאה עצומה של מיליוני דולרים - ובמחי יד בא מישהו וכותב על כל יגיע כפיהם 'מתחת לכל ביקורת'.
אתה יכול לבקר פרויקטים ספציפיים על בעיות ספציפיות.המחאה אינה תגובה ענינית. המאות הרבות של תלמידי חכמים ומיליוני הדולרים - אינם הופכים את העבודה לראויה לשמה.
קח כדוגמא את פרויקט 'אוצר פניני החסידות', שסובל מבעיות ניקוד חמורות למשל. וכן בעוד ספרים. מיליוני דולרים הושקעו, ולא יכלו לשלם לנקדן מקצועי שיבקר את הניקוד?
נמתין לראות את תוצאות 'מתיבתא על הרמב"ם', ונראה אם חל שיפור ברמת העבודה שלהם.אתה יכול לבקר פרויקטים ספציפיים על בעיות ספציפיות.
'המכון בשיתוף הרב אבוחצירא' עובד על המוני נושאים, ובמיוחד על גולת הכותרת - מתיבתא על הרמב"ם, ולקטול את כולו בחדא מחתא ולומר שכל העבודות שיצאו מתחת ידו הן 'מתחת לכל ביקורת' זו הוצאת שם רע גמורה.
מעניין אותי לראות את התוצרים של המכון שלכם, האם הוא ראוי לשם מכון.נמתין לראות את תוצאות 'מתיבתא על הרמב"ם', ונראה אם חל שיפור ברמת העבודה שלהם.
המכון שלנו הוא מכון פרטי. לא מכון עולמי. לפחות בינתיים...מעניין אותי לראות את התוצרים של המכון שלכם, האם הוא ראוי לשם מכון.
אם התכוונת שהתוצרים של עוז והדר הם 'מתחת לכל ביקורת' ביחס ל'מכון עולמי' - היה מומלץ שתציין זאת...המכון שלנו הוא מכון פרטי. לא מכון עולמי. לפחות בינתיים...
אני בטוח שאם 'עוז והדר' היו מייצרים בסטנדרטים שלהם עבור לקוחות פרטיים - הם היו מרוויחים פי כמה, והלקוחות היו מרוצים פי כמה.אנחנו 'מייצרים' עבור לקוחות פרטיים, וב"ה הלקוחות שלנו מרוצים מאוד, הם חוזרים שוב ושוב לפרויקטים נוספים, ואף ממליצים עלינו לחבריהם.
להיפך כבודו להיפך, ואתן דוגמה אחת מיני רבות.אבל א"א לומר שהעבודה שלהם בספרים שהם הוציאו בשנים האחרונות, משתווה לרמת העבודה שלהם בשנים מוקדמות יותר. הספרים שהם הוציאו לפני עשור ויותר ערכם רב עשרת מונים מהספרים שיצאו בשנים האחרונות ממש.
מסכים בהחלט.להיפך כבודו להיפך, ואתן דוגמה אחת מיני רבות.
המתיבתא על הש"ס יצאה בצורה רשלנית, אבל מאז ועד היום הם לא חדלים מלתקן, למרות העלויות שיש בדבר.
אם כבר, תעלה על המוקד בכיכר העיר, את המכונים שמהדירים ספרים בצורה נפשעת, ומאז הנוסח התקדש בעיניהם ואינו עומד לתקן עולמית...
להבנתי, כל הבקורת שלי [ועוד רבים, עיי' פורום אוצה"ח] על עוז והדר, נובעת מכוח היותם מכון עולמי שאין 'אבא' אחד ששולט ברמת החומר שיוצא מתחת ידיהם. אין לי טענות אל הגר"י לייפער או אל הגרמ"מ פומרנץ, כיון שיש גבול כמה אדם אחד יכול להכיל. הטענה שלי היא שהעבודה שהם עשו בבחירת מנהלי פרויקטים לא היתה מספיק יסודית, וישנם פרויקטים מסוימים שמנוהלים ברשלנות שגורמת לתוצאות להיראות בהתאם.אם התכוונת שהתוצרים של עוז והדר הם 'מתחת לכל ביקורת' ביחס ל'מכון עולמי' - היה מומלץ שתציין זאת...
אני בטוח שאם 'עוז והדר' היו מייצרים בסטנדרטים שלהם עבור לקוחות פרטיים - הם היו מרוויחים פי כמה, והלקוחות היו מרוצים פי כמה.
יש בעוז והדר המון פרויקטים והמון עורכים, חלקם עובדים בקבלנות וחלקם לפי שעות, חלקם מתחילים וחלקם מנוסים מאד, ודרישות העריכה שלהם הם לא לפי 'רצון הלקוחות' אלא לפי סטנדרטים גבוהים מאד, ואי אפשר להקיש אפילו מפרק אחד למשנהו.
נכון שתמיד יש מה לשפר, אבל יש שם חומרים ברמה גבוהה מאד.
המתיבתא [בחלקו!] אכן כבר לוקה בנמהרות האופיינית לעוז והדר של השנים האחרונות.להיפך כבודו להיפך, ואתן דוגמה אחת מיני רבות.
המתיבתא על הש"ס יצאה בצורה רשלנית, אבל מאז ועד היום הם לא חדלים מלתקן, למרות העלויות שיש בדבר.
אם כבר, תעלה על המוקד בכיכר העיר, את המכונים שמהדירים ספרים בצורה נפשעת, ומאז הנוסח התקדש בעיניהם ואינו עומד לתקן עולמית...
זו טענתי המדויקת. ועל דא קא בכינא.אגב, בעניין הויכוח לעיל - אינני מכיר אתכם אישית, אך אני מיודד באופן די קרוב עם מנהל בכיר בעוז והדר, וכן עם עורך ראשי שאינו רשמי בפאמ"ק. שמעתי משניהם כיצד מתנהלת העבודה.
אין שחור ולבן, אך כאשר הגישה באופן כללי שיווקית, תוך הבנה שהפרסום מחפה על חסרונות לא מעטים, אזי אנשים שקצת מבינים בזה מתאכזבים קשות.
על מה שכתב "לצדדין קתני":
בדידי הוי עובדא, עבדתי שנה תמימה על ספר מטעם מכון עוז והדר, לפני תקופה שמעתי על יהודי שהוציא מהדורה משלו. על אותו הספר. בשבועות הקרובים אמור לצאת הספר במהדורה של עוז והדר. ליבי עליו.
לפעמים מתאים יותר לומר רחמי "על הציבור".
לדוגמא יש את המאמר מרדכי של עוז והדר, שעשו עבודת הקלדה נפלאה. אבל לעומתה יש מהדו' מוגהת עם הערות חשובות ובסיסיות של הרב יהודה חטאב, והציבור מפסיד שאינם מודעים למהדו' זו בגלל שעוז והדר שולטים בשוק.
מלמדת על רדידות עצומה.אי אפשר להקיש אפילו מפרק אחד למשנהו.
אאל"ט הסיבה (הרשמית לפחות) היא: הרבה יותר חידושים לכל עמוד.מוזמן לציין זאת.
נלין גם נלין, על הפגיעה העצומה בארון הספרים התורניים, שאנשים פרטיים ויסודיים שהיו יכולים להאיר את העולם בספרים מוהדרים כראוי, פשוט התייאשו והם יושבים להם בקרן זוית ואין העולם זוכה לאורם.הרדידות שולטת כיום ברוב תחומי החיים. מי שרוצה מעט יותר מחפש 'מאצעב' - כל אחד מהסוג שלו.
קח למשל את ענף הביטוח: שמעתי מסוכן ותיק שבעבר עוד היו לא מעט אנשים שישבו ובדקו את הפוליסות. היום הם נדירים. מי מסוגל להקשיב להרצאה שעה וחצי בדורנו, וכן הלאה.
לכן, מה לנו כי נלין על מכון שכל ייעודו כלכלי, שהוא פשוט מתאים את עצמו למצב הכללי.
מדויק. המכונים הגדולים צריכים להבין את גודל האחריות המוטלת על כתפיהם. אם אתם מוציאים ספרים להמון העם, הספרים צריכים להיות ברמה מספיק גבוהה! אנשים מסתמכים עליכם כשהם רוכשים ספרים, ומגיע להם לקבל ספרים איכותיים באמת, ולא רק ספרים בקנקן נאה שתוכנו חסר.שווה בנפשך שתיקח ספר בחנות לדפדוף קל, ולא תוכל לדמיין מה הוא מכיר גם אם תקרא פרק שלם.
כמה מדויק. מי ששמע קצת על הגאון הנסתר רבי יצחק גולדשטיין זצ"ל, שהיה מהעורכים הראשיים של שוטנשטיין ושל אנצ"ת, מבין כיצד הגיעו לתוצאה המופלאה. ואגב, אנציקלופדיה תלמודית היא דוגמא מצוינת למכון גדול עם משימה אדירה, שעומד בה בכבוד ואינו נותן ללחץ הזמן וכדו' לפגוע באיכות העבודה.ההשוואה בין שוטנשטיין למתיבתא היא מגוחכת לחלוטין
שעות אחרונות! אל תחמיצו!!!
מנוי פרימיום באתר פרוג, יקפיץ את המוניטין שלך לקהל גדול שאסור לך להחמיץ!
ועכשיו בהזדמנות, מבצע פסח ממשיך לשעות בודדות 10% הנחה ברכישת מנוי שנתי!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: