דרוש מידע למה אין מסוף/תחנה מרכזית בערים החרדיות? חצי מבעיות התח"צ הם בגלל זה...

אין דברים כאלה

משתמש מקצוען
משפחות הנסחבות עם ארבעה ילדים + 2 מזוודות + עגלת תאומים לרוב מעדיפות אוטובוס שעובר מתחת לבית ועוצר קרוב ככל שאפשר להורים גם במחיר של תוספת שעה נסיעה.
וכן, כנ"ל, תחנה מרכזית=מרכז קניות=קניון
 

הילוך גבוה

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
כמו שאפריים אמר תחנה מרכזית לא פתרון טכני לבעיות של תח"צ וגם לא פתרון מטעמי צניעות
הפתרון הנכונה הוא בהזמנה מראש דרך הטלפון כמו אצל מירון בל"ג בעומר
חחחחחח, הצחקת אותי, מי יזמין מראש כרטיס לנסיעה מירושלים לביתר עילית למשל?! ועוד בימי שישי בערבי חג..
תכף תציעו גם להזמין לפי שעה מסוימת, נראה את כל נשות ישראל מצליחות להתארגן ליציאה לפי השעה שהם הזמינו
אין סיכוי שזה יעבוד
 

יעל!!!!!!!!!!!!!

משתמש מקצוען
איך הם יגיעו למסוף ברחפן? הם יבואו עם תחבורה פנימית אז מה הרווחת שגם האוטבוסים העירוניים יהיו מלאים...
וזה לא כולל את הקושי של משפחה להיסחב עם כל ילדיהם ומיטלטליהם בעוד אוטובוס....
ברור שזה חוסך פקקים
כי במקום שמכל שכונה יצא אוטובוסים לכל רחבי הארץ [או חלקה...] שזה אומר 15 אוטובוסים אם לא יותר בימי שישי לדוגמא.
יוצא אוטובוס אחד או שתיים למסוף מכל שכונה וחוסך את כל הבלאגן
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
ברור שזה חוסך פקקים
כי במקום שמכל שכונה יצא אוטובוסים לכל רחבי הארץ [או חלקה...] שזה אומר 15 אוטובוסים אם לא יותר בימי שישי לדוגמא.
יוצא אוטובוס אחד או שתיים למסוף מכל שכונה וחוסך את כל הבלאגן
ואם האוטובוס מהשכונה נתקע קצת ביציאה מהשכונה ובגלל זה תפסידו את האוטובוס האחרון ביום שישי לעיר ****??
אז תפתחו אשכול למה לא מחכים עד שהאוטובוסים של כל השכונות מגיע???
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
הבהרה חשובה: המדובר בעיקר (אבל לא רק) על הערים הגדולות - ירושלים ובני ברק.
בערים הללו האוטובוסים בלאו הכי לא מגיעים "מתחת לבית" ל95% מהתושבים.
רוב התושבים נאלצים בלאו הכי להתקרב לאוטובוסים בתחבורה ציבורית, או במונית, או בהליכה רגלית ארוכה.

ובמקום שאחרי זה ^^^ יהיה אוטובוס שיוצא מיידית במסלול הקצר ביותר לכיוון היציאה מהעיר, התושבים נאלצים אחרי זה לבחור באחת מהאפשרויות:

1. לנסוע לתחנה הראשונה, ואז לחוות נסיעה ארוכהההה ומייגעת בתוך העיר.
נסיעה הכוללת עצירה בכל תחנה או לפחות ברובם, בכל תחנה יש עצירה ארוכה של העלאת מזוודות וכו'.
במקרים רבים - הנסיעה המיותרת בתוך העיר אורכת זמן קרוב ואף יותר מאשר הנסיעה שצריכים - בין הערים....

ואפילו אחרי שהאוטובוס עמוס עד מעבר למותר ומפסיק להעלות - חייבים ע"פ חוק להמשיך את כל המסלול...
כמובן שכל המסלול של האוטובוסים הוא מסלול פקוק באופן נוראי, מכיוון שיש בו המון אוטובוסים... וכך הרע מזין את עצמו...

2. לנסוע לתחנה האחרונה.
ואז צריכים לחכות בכסיסת ציפרניים שהאוטובוס יגיע. אין שום מושג מתי הוא יגיע. (עם כל הכבוד ללווין).
ואם הוא יגיע, אם הוא יעצור או לא.
ואם הוא יעצור, האם יהיו מקומות ישיבה או לא.

ובמקרה שהוא לא עצר - לך תדע מתי ואם יגיע האוטובוס הבא, והאם הוא יעצור וכו' וכו' כנ"ל.

ואז הוא לא עוצר, ומתחילים ללכת רגלית לתחנה הקודמת... ואז מתברר שגם שם האוטובוסים כבר לא עוצרים.... ואז מחפשים מונית... ומגיעים לתחנה הראשונה.... ומתברר שבדיוק האוטובוס יצא ממנה הרגע...

3. לנסוע לתחנה הקרובה אליכם, נניח שהיא באמצע המסלול.
ואז מקבלים חצי מהתענוג של אופציה 1, וחצי מהתענוג של אופציה 2...
 
נערך לאחרונה ב:

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
הבהרה חשובה: המדובר בעיקר (אבל לא רק) על הערים הגדולות - ירושלים ובני ברק.

בשאר הערים, שבהם האוטובוסים הבינעירוניים בדר"כ מתחלקים לפי שכונות (למשל בי"ש, מו"ע, ביתר), זה כמובן "עושה שכל" הרבה יותר, משני סיבות:
א. האוטובוסים באמת לפחות עוברים לרוב התושבים "מתחת לבית" (בניגוד לירושלים ובני ברק, כנ"ל).
ב. האוטובוס לא עושה סיבוב ברחובות הראשיים של העיר שהם עמוסים ופקוקים , אלא ברחובות השכונה שהם בדר"כ פנויים.


אם כי אין להתעלם מהמחיר שיש לזה - בעיקר זה שאין בכל שכונה תדירות גבוהה לנסיעה מחוץ לעיר. ומי שרוצה לנסוע בזריזות מחוץ לעיר, וכעת אין לו אוטובוס מהשכונה, הוא צריך לצאת מהשכונה, ושוב לסבול מכל הבעיות הנ"ל.
 

בת צלפחד

משתמש מקצוען
בביתר עילית יש מוקדים לטעמי זה ממש לא מוצלח אם האוטובוס מתמלא בתחנה הראשונה הפסדת
אז בכל מצב צריך להגיע לכיכר העיר
 
D

Deleted member 107321

אורח
לפחות בבני ברק הגיע הזמן לעשות סדר!
במוצאי ראש השנה לוקח שעה לקח לי שעה וחצי נסיעה מתחילת ר"ע עד ליציאה מהעיר.
למה?
כי היו שם 39 אוטובוסים בין עירוניים לכל רחבי הארץ היה אפשר להכניס את האנשים יופי בעשרה אוטובוסים.
אז פשוט וקל: כמו בלווית הגר"ח, אוטובוסים רק בכביש 4.
כי פשוט הגיע הזמן!
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
ברור שזה חוסך פקקים
כי במקום שמכל שכונה יצא אוטובוסים לכל רחבי הארץ [או חלקה...] שזה אומר 15 אוטובוסים אם לא יותר בימי שישי לדוגמא.
יוצא אוטובוס אחד או שתיים למסוף מכל שכונה וחוסך את כל הבלאגן
אוטובוס אחד או שתיים לא יכול בשום אופן להכיל אנשים שצריכים לנסוע לכל הארץ ב15 אוטובוסים!
גם לא אם ידחסו יותר מאיך שנדחסים סרדינים בין דפנות הקופסא!
הבלגן ממשיך בפקקים בדרך למסוף (מריבוי האוטובוסים מכל שכונה)
האוטובוסים במסוף (שאמורים להתאים את עצמם לזמן שהאוטובוס הפנימי מגיע - לכל הערים באותה שעה)
הדחיפות בעלייה לאוטובוס (כי בתחנה לא מחכים 15 אנשים אלא 250 אנשים)
האיחורים (אם האוטובוס הפנימי התעכב, אם הבינעירוני התעכב אז אין אוטובוס בעיר היעד...)
הבהרה חשובה: המדובר בעיקר (אבל לא רק) על הערים הגדולות - ירושלים ובני ברק.
בערים הללו האוטובוסים בלאו הכי לא מגיעים "מתחת לבית" ל95% מהתושבים.
רוב התושבים נאלצים בלאו הכי להתקרב לאוטובוסים בתחבורה ציבורית, או במונית, או בהליכה רגלית ארוכה.

ובמקום שאחרי זה ^^^ יהיה אוטובוס שיוצא מיידית במסלול הקצר ביותר לכיוון היציאה מהעיר, התושבים נאלצים אחרי זה לבחור באחת מהאפשרויות:

1. לנסוע לתחנה הראשונה, ואז לחוות נסיעה ארוכהההה ומייגעת בתוך העיר.
נסיעה הכוללת עצירה בכל תחנה או לפחות ברובם, בכל תחנה יש עצירה ארוכה של העלאת מזוודות וכו'.
במקרים רבים - הנסיעה המיותרת בתוך העיר אורכת זמן קרוב ואף יותר מאשר הנסיעה שצריכים - בין הערים....

ואפילו אחרי שהאוטובוס עמוס עד מעבר למותר ומפסיק להעלות - חייבים ע"פ חוק להמשיך את כל המסלול...
כמובן שכל המסלול של האוטובוסים הוא מסלול פקוק באופן נוראי, מכיוון שיש בו המון אוטובוסים... וכך הרע מזין את עצמו...

2. לנסוע לתחנה האחרונה.
ואז צריכים לחכות בכסיסת ציפרניים שהאוטובוס יגיע. אין שום מושג מתי הוא יגיע. (עם כל הכבוד ללווין).
ואם הוא יגיע, אם הוא יעצור או לא.
ואם הוא יעצור, האם יהיו מקומות ישיבה או לא.

ובמקרה שהוא לא עצר - לך תדע מתי ואם יגיע האוטובוס הבא, והאם הוא יעצור וכו' וכו' כנ"ל.

ואז הוא לא עוצר, ומתחילים ללכת רגלית לתחנה הקודמת... ואז מתברר שגם שם האוטובוסים כבר לא עוצרים.... ואז מחפשים מונית... ומגיעים לתחנה הראשונה.... ומתברר שבדיוק האוטובוס יצא ממנה הרגע...

3. לנסוע לתחנה הקרובה אליכם, נניח שהיא באמצע המסלול.
ואז מקבלים חצי מהתענוג של אופציה 1, וחצי מהתענוג של אופציה 2...
מה שצריך זה אוטובוסים בכמות מספקת.
כל זמן שלא יהיה מספיק אוטובוסים, הבעיות לא ייפתרו בכך שכולם יעלו באותו מקום.
יתכן ולמסוף פשוט יגיעו פחות אנשים, אחרי שאנשים יתחילו לחשוב פעמיים לפני יציאה אל מחוץ לעיר, ואז האוטובוסים כן יספיקו...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכח

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אַשְׁרֵי כָּל יְרֵא יְהוָה הַהֹלֵךְ בִּדְרָכָיו:ב יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תֹאכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ:ג אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ:ד הִנֵּה כִי כֵן יְבֹרַךְ גָּבֶר יְרֵא יְהוָה:ה יְבָרֶכְךָ יְהוָה מִצִּיּוֹן וּרְאֵה בְּטוּב יְרוּשָׁלִָם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ:ו וּרְאֵה בָנִים לְבָנֶיךָ שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
נקרא  38  פעמים

לוח מודעות

למעלה