למה "אִשֶּׁה" נהפך לפעמים לצירי? ("אִשֵּׁה")

גידל

משתמש פעיל
זה אמור להיות תחת ד"ה אשה ? א"כ זה לא בעיה אני יכול למצוא תוך שניה , אך אם לא, זה כמו לחפש מחט בערימת שחת
אגב זה באמת לא סובל דיחוי השאלה הזאת מטרידה את מנוחתי זה תקופה ארוכה, רק עכשיו בחופש מצאתי זמן לשאול את הציבור הקדוש.
ניסית לחפש ללא הצלחה אנא חפש בבקשה (רק על בסיס זמן פנוי)
 
נערך לאחרונה ב:

סערצע

משתמש מקצוען
תצוה כט, יח ושם כה. וראה גם ויקרא א, ט. שם ג, יא.
אך לא אדע בבירור אם שייך הוא לנדו"ד.
 

גידל

משתמש פעיל
תצוה כט, יח ושם כה. וראה גם ויקרא א, ט. שם ג, יא.
אך לא אדע בבירור אם שייך הוא לנדו"ד.
לא שייך בנידו"ד 2 משמעוית שונות אך לפי הכלל דלעיל
מילה הנגמרת בהברה פתוחה ובה', בסתם יש שם סגול ובנסמך צירי (במרכבת הַמִּשְׁנֶה לעומת מִשְׁנֵה התורה).
יש לומר ש"אשה" נסמך ל"ריח ניחוח" ולכן היא נקודה ב'צירי' ולכן י"ל שה'תביר' מפסיק פחות מה'טיפחא'
 

גידל

משתמש פעיל
אם ספרדי שומע בבית כנסת אשכנזי "אִשֵּׁה רֵיחַ נִיחֹחַ" במבטא שאחר ה'צירי יש כמין 'יוד' ב'שוא נח' נסתר (אִשֵּׁיה). האם יש בכך שינוי משמעות ללשון רבים כמו "אִשֵּׁ֤י הַחֲלָבִים֙" ( ויקרא/פרק י/פסוק טו ). או שאין מקום מקום לטעות בזה? דבלשון רבים הי' ראוי להכתב "אשי הריחות" או כיוצה בזה
 

סערצע

משתמש מקצוען
אין חשש, ולו מפני שאם נאמר כן - נמצא כי אין אדם מישראל שיוכל לשמוע את קריאת בן־העדה השכנה.
 

סערצע

משתמש מקצוען
לא 'רק זה הטעם',
הדברים מפורשים בשו"ת 'אגרות משה' ושאר אחרונים.

לא באתי אלא לציין את האבסורד שבפסיקה כזו.
 

בן של מלך!

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עימוד ספרים
קצת לעשות סדר:
נקוט כלל זה בידך, הברה פתוחה בתנועה גדולה הברה סגורה בתנועה קטנה אא"כ היא מוטעמת, אם יש מקף היא כבר לא מוטעמת כי המקף מחבר את שתי המילים למילה אחת, ולכן אשה בדרך כלל ממוקד בסגול כי הוא מוטעם אבל אם הוא ממוקף ניקודו ישתנה לצירה.
 

בן של מלך!

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עימוד ספרים
כלל נוסף:
כל פעם שיש נסמך וסומך ורוצים ליידע עם האות ה' מיידעים את המילה השנייה הסומכת כמו בית המדרש אבל כשזה לא סמוך מיידעים את שתי המילים כמו הבית הגדול, שבית המדרש זה בית של מדרש והבית הגדול זה בית שהוא גדול.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה