לכל מי שנזקק לששרת

  • פותח הנושא trew
  • פורסם בתאריך

trew

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
סתם כי חשבתי שיהיו כאלה מהפורום שזה יעזור להם קדימה תנו הצעות הדבקה





מחשבות על "ניעור" שוק ה-VPS

פורסם בתאריך 21 באוגוסט 2010 מאת חץ בן חמו
<!-- .entry-meta --> אני מכיר את תחום ההוסטינג כבר משנת 95 לערך (עוד מהימים של ISDN NET ז"ל) ובד"כ הקשר שלי לשוק זה היה קשור ל"טובות": חברה שמכירה אותי מעוניינת לארח אתר שלהם ורצו שאעשה להם טובה ואבדוק להם את השוק, אז הייתי בודק את השוק בשבילם, מהספקים הקטנים עד הגדולים בארץ וחלק בחו"ל, עושה בדיקות שונות ולבסוף נותן המלצות. "טובות" כאלו הייתי עושה אחת למס' חודשים כל השנים האלו.
לאחרונה שמתי לב למשהו מעניין: מחירי השרתים והציוד הנלווה יורדים, אך המחירים בארץ לדוגמא – לא יורדים. כמה לא יורדים? מספיק בשביל לראות כל מיני הצעות על מכונות VPS הכוללות רבע ג'יגה זכרון, כתובת IP אחת, 10 ג'יגה דיסק וקו 10 מגהביט "בלתי מוגבל" (הוא מוגבל אחושקשוקה!) במחירים שמטפסים מ-200 שקלים ומעלה. אה, המחיר הזה חודשי. הצעות מקוממות אחרות הן לקחת PC פשוט שעולה 2300 ש"ח (בערך) שכוללת דיסק טרה, 2 ג'יגה זכרון, תעבורה "בלתי מוגבלת" על 100 מגהביט (שהם כמובן משותפים) ועל זה תשלם יותר מ-650 ש"ח לחודש (כולל מע"מ).
לאחרונה ניכרים סמנים של תחרות בארץ בשוק ה-VPS, אפשר למצוא חבילות זולות יותר עם טריק ידוע: מציינים לך איזה מעבד רציני יש בשרת, אבל אתה הרי לעולם לא תדע אם אתה יושב יחד עם עוד 30 שרתים וירטואליים על אותו שרת, ומעבד XEON, כמה שיהיה חזק, עדיין יש לו מגבלות.
בקיצור, טריקים לא חסרים על ימין ועל שמאל.
לאחרונה החלטתי לסיים את תקופת השכירות של השרת הוירטואלי שלי (זה שעליו יושב הבלוג הזה ועוד כמה דברים שלי) ותהיתי ביני לבין עצמי: אם כבר אני הולך לחזור לכל עניין ה-VPS (כן, השרת הזה הוא VPS), מדוע בעצם לא להציע זאת לאחרים גם? הרי ידע בטכנולוגיות וירטואליזציה יש לי כבר כמה שנים..
הנה כמה נקודות שחשבתי לגביהן:

  1. אני לא הולך להתחרות בכל אלו שמציעים Shared Hosting וחשבונות ריסלר ל-Shared Hosting
  2. אני לא הולך להציע שרותי ניהול שרתי Windows. אני בטוח שיש מספיק פרילנסרים שישמחו לעשות זאת במחיר שלהם.
  3. אני לא מחפש "לעשות מיליונים" מזה.
  4. אני כן רוצה למכור VPS במחיר הוגן. מה זה מחיר הוגן? מחיר שיכסה עלות מכונת VPS עם ליבה לכל מכונה, עם זכרון בלי טריקים (OverCommitting) ועם שטח דיסק גדול פר מכונה, פלוס מיסים ועלויות נוספות. לא יותר מזה.
  5. אני כן רוצה להציע שרותי תמיכה בסיסיים ללא תשלום (Reboot, קונסולה וכו')
  6. ואני בהחלט חושב להציע גם הפצות לא סטנדרטיות (SuSE, FreeBSD, Plan 9 וכו')
  7. השרתים ישבו בחו"ל אצל ספק שמאוד "עשיר" בחיבורים החוצה, כך שמהירות הורדה ותגובה תהיה כמו בארץ.
כמובן שיהיו שרותי תמיכה כמו טלפון, טיקטים וכו'.
לפני שאני בכלל חושב להציע דבר כזה במיוחד לחברי קהילת הקוד הפתוח (ואגב, אני בהחלט חושב לתרום לקהילה משאבים שונים), רציתי לשמוע את דעתכם מה המחירים שאתם הייתם מוכנים לשלם. אני אציע כאן מס' הצעות, כתבו בטוקבקים מה המחיר שהייתם מוכנים לשלם, ומה הכי חשוב לכם.
להלן ההצעות:

  1. חבילת בסיס: זכרון 1 ג'יגה, דיסק 40 ג'יגה, מערכת הפעלה לבחירתכם (Windows בתוספת תשלום, מה לעשות, מיקרוסופט רוצים את ליטרת הבשר שלהם), 10 מגהביט רוחב פס עם מקסימום חצי טרה הורדות בחודש, כתובת IP אחת. פאנל ניהול בתוספת תשלום זעירה (בדיוק כמו המחיר בחו"ל, לא מחפש להרוויח על כך).
  2. חבילת כסף: ליבה מובטחת, זכרון 2 ג'יגה, דיסק 80 ג'יגה, מערכת הפעלה לבחירתכם, 100 מגהביט רוחב פס עם מקסימום 1 טרה הורדות בחודש, 2 כתובות IP, פאנל ניהול בתוספת תשלום.
  3. חבילת זהב: 1 ליבות, זכרון 3 ג'יגה, דיסק 200 ג'יגה, מערכת הפעלה חינם (לא חשוב איזו מערכת הפעלה תבחרו כולל של מיקרוסופט), 100 מגהביט רוחב פס עם הגבלה לעד 2 טרה הורדות, 4 כתובות IP, פאנל – עליי.
  4. חבילת פלטניום: 2 ליבות, 4 ג'יגה זכרון, דיסק 200 ג'יגה + 200 לגיבוי (אפשרי להשתמש בשניהם), מערכת הפעלה חינם, חיבור 1 ג'יגהביט עם הורדות עד 50 טרה לחודש, 8 כתובות IP. פאנל – עליי.
מה דעתכם? אשמח לשמוע תגובות ממכם.
תודה
 

trew

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
אני יסביר שוב
לא אני מוביל את הרעיון
הרעיון הוא של אדם בשם חץ בן חמו שהוא במיקצועו אדמין של שרתים או כל דבר אחר בניהול מחשבים ורשתות
היות ונמאס לו שעושקים אותנו ונותנים לנו חבילות שלא ממש מה שחשבת שיש לך בחבילה זה מה שאתה מקבל הוא העלה רעיון ורוצה לשמוע כמה אתם הייתם נותנים על כאלה חבילות מי שרוצה מוזמן לתת מחיר נורמאלי לחבילה שבה ליבו חפץ בנתיים עדיין יש דיונים על מחיר אתם מוזמנים להכנס לכתובת ששמתי למעלה ולתת הצעות מחיר בתגובות יש לכם כח להשפיע
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלא

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד יְהוָה לֹא גָבַהּ לִבִּי וְלֹא רָמוּ עֵינַי וְלֹא הִלַּכְתִּי בִּגְדֹלוֹת וּבְנִפְלָאוֹת מִמֶּנִּי:ב אִם לֹא שִׁוִּיתִי וְדוֹמַמְתִּי נַפְשִׁי כְּגָמֻל עֲלֵי אִמּוֹ כַּגָּמֻל עָלַי נַפְשִׁי:ג יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  45  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה