לכל המרנדרים הותיקים והמנוסים!

אלה

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
רציתי לשאול האם תוספת של זיכרון RAM יכול לזרז מהירות רינדור? כרגע יש לי 8GB
לוקח לי כל רינדור (סצינה חוץ מפורטת) בין 4 -6 שעות! באיכות לא הכי גבוהה
את הכרטיס מסך שידרגתי ל quardo 2000. האם ככה זה? מה עושים בזמן מת? יש עוד פתרונות לזרוז?
תודה
 

משה קבלה

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
2 מחשבים זה על מה לעשות שהרנדר פועל
מחשב חזק וההשקעה העיקרית בעיקרון מעבד חזק כמה שאפר וכן כרטיס מסך (זה משתנה לפי התוכנות) זיכרון רם חשוב אם אין מספיק זיכרון רם המחשב פועל עם הזיכרון של המחשב דבר שממעיט מאוד את קצב העבודה וכמות הזיכרון תלויה בסוג העבודה לדעתי כדאי להשקיע על זה (המחיר לא כזה יקר)אם יש צד שיצטרכו אני הגעתי לניצול של כמעט 31 G ויש בטח גם כאלה שעברו את זה
 

trew

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
זיכרון יעזור לך להחזיק את הסצנה באויר ופחות יעזור לך בתוכנה, רינדור זאת פעולת מתמטיקה טהורה ולכן צריך שיהיה כמה שיותר כח חישוב, מנועי רינדור שתומכים בכרטיס מסך יש טעם לקנות אחד טוב וחזק (לרוב לא זה שציינת), Vray משתמש במעבד, אם יש לך מעבד חזק ובכל זאתת את רוצה להאיץ את הרינדור תצרפי כמה שיותר מחשבים שיעזרו לך ברינדור (יש פונקציה כזאת בתוכנה).
 

motioz

משתמש חדש
זכרון זה תמיד יתרון אבל זה לא מה שיזרז את התהליך,
כדי לזרז את הרינדור צריך לשפר את כמות המעבדים כי העבודה הקשה מוטלת עליהם :)

אם התוכנה עושה רינדור gpu אפשר לזרז על ידי הוספת כרטיסי מסך במקביל באותו מחשב (עסק יקר)
אם התוכנה עושה רינדור cpu יש לרכוש מעבד חזק בעל מספר הליבות והתהליכים הגבוה ככל שניתן במסגרת התקציב, ניתן גם להשתמש בכמה מחשבים במקביל לזירוז ב cpu
 

יניב

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אוטומציה עסקית
כדאי גם לתכנן את הרינדורים לזמן שממילא לא עובדים על המחשב (כמו בלילה) ואת רינדורי הניסיון לעשות על חלקים מהמסך כדי לא לבזבז זמן.
אני לא יודע איך זה בשאר התוכנות אבל בבלנדר לפחות ניתן לפתוח את התוכנה כמה פעמים ולעבוד בעצם על כמה פרוייקטים וכך לרנדר סצנה באחת מהן ב-GPU ובשניה נניח למדל וכך לנצל את הזמן.
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י יניב;1043528:
כדאי גם לתכנן את הרינדורים לזמן שממילא לא עובדים על המחשב (כמו בלילה) ואת רינדורי הניסיון לעשות על חלקים מהמסך כדי לא לבזבז זמן.
אני לא יודע איך זה בשאר התוכנות אבל בבלנדר לפחות ניתן לפתוח את התוכנה כמה פעמים ולעבוד בעצם על כמה פרוייקטים וכך לרנדר סצנה באחת מהן ב-GPU ובשניה נניח למדל וכך לנצל את הזמן.

ואם יש פרוייקט של 15 רנדרים, זה אמור לקחת 15 לילות, תוריד שבתות ורק הרנדר יקח שבועיים וחצי שזה לא ריאלי כי הלקוח מחכה לעבודה, הכי טוב זה לרנדר עם שתים או שלוש (אפשר גם יותר כמובן) מחשבים יחד וזמן הרנדר יורד משמעותי, בלילה אפשר לרדנדר גם שלוש או ארבע תמונות.
 

יניב

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אוטומציה עסקית
נכתב ע"י ip6;1043577:
ואם יש פרוייקט של 15 רנדרים, זה אמור לקחת 15 לילות, תוריד שבתות ורק הרנדר יקח שבועיים וחצי שזה לא ריאלי כי הלקוח מחכה לעבודה, הכי טוב זה לרנדר עם שתים או שלוש (אפשר גם יותר כמובן) מחשבים יחד וזמן הרנדר יורד משמעותי, בלילה אפשר לרדנדר גם שלוש או ארבע תמונות.
כל עוד יש עוד מחשבים, לבריאות.
אם מדברים על הוספת זיכרון כנראה שזה המחשב היחיד.
בכל אופן שווה לבדוק רינדור בחוות רינדור, מחירים וכו', לפעמים זה גם מהיר וגם משתלם.
 

shagogo

משתמש רשום
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
ב"ה

אם זה אנימציה אולי תנסי AO במקום GI לרוב GI ממש לא משתלם
וגם בסטיל אם הסצנה ממש מורכבת לפעמים שווה וחוסך המון זמן

זה הפיתרון האידאלי לאנשים דלי התקציב כמונו ;)

גם לרנדר בשכבות חוסך המון כאב ראש
 

יניב

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אוטומציה עסקית
עוד שיטה: לעשות Bake (כשזה אפשרי) שזה בעצם מאפשר לרנדר את ה-AO, הטקסטורות, הבאמפ וכו' לטקסטורה שאפשר להלביש על המודל כך שבפעם הבאה לא יהיה צורך לרנדר את כולו.
השיטה הזו נמצאת בשימוש נרחב במשחקי מחשב (שהאיכות שם יורדת בעיקר בגלל כמות הפוליגונים הנמוכה) ואנימציות.
הבעיה היא שלא כל המנועים תומכים בזה (למשל בבלנדר רק המנוע הפנימי תומך וסייקלס לא...)

יש עוד המון קומבינות כמובן.
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י shagogo;1044097:
ב"ה

אם זה אנימציה אולי תנסי AO במקום GI לרוב GI ממש לא משתלם
וגם בסטיל אם הסצנה ממש מורכבת לפעמים שווה וחוסך המון זמן

זה הפיתרון האידאלי לאנשים דלי התקציב כמונו ;)

גם לרנדר בשכבות חוסך המון כאב ראש

גם באנימציה אם רוצים ריאליזים חייבים GI, בויריי (וגם במנועי רנדר אחרים) יש אפשרות לשמור GI כך לא צריך כל פעם לרנדר GI מחדש, בויריי אפשר בדרך כלל להוריד את איכות ה GI ואז התהליך של ה GI לוקח דקות ספורות לעומת רינדור התמונה עצמה שיכול לקחת כמה שעות כך שאין חיסכון של ממש.
 

shagogo

משתמש רשום
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י ip6;1044144:
גם באנימציה אם רוצים ריאליזים חייבים GI, בויריי (וגם במנועי רנדר אחרים) יש אפשרות לשמור GI כך לא צריך כל פעם לרנדר GI מחדש, בויריי אפשר בדרך כלל להוריד את איכות ה GI ואז התהליך של ה GI לוקח דקות ספורות לעומת רינדור התמונה עצמה שיכול לקחת כמה שעות כך שאין חיסכון של ממש.

בשביל ריאליזים לא חייב GI בכלל ! יצא לי לא פעם ולא פעמיים לרנדר עם AO שנראה
ממש טוב ולפעמים להשתמש ב GI זה סתם בזבוז זמן כמובן תלוי בסצנה ואם אתה עושה את
זה נכון.
(הי'ה לי פרוייקט לא מזמן עם אנימציה באורך 15שניות גאומטריה מרכבת סוף הדרך
זמן רנדור 10שעות פלוס (vray+gi), לאחר מעשה בקמפזציה ולאחר motion blur וDPF וכו'
התברר לי שההיתי בכייף יכול לשים AO ואף אחד לא הי'ה שם לב)

וגם האפשרות לשמור את מפת ה GI זה רק במקרה שרק המצלמה זזה בסצינה

יש אפשרות לשלב GI באיכות נמוכה מאוד עם AO ובאנימצה ואפשר להגיע לתוצאות ממש
טובות .
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אולי תשים פה בבקשה רנדר בלי GI ונראה איך יצא, איזה תאורות אתה שם בשביל לא להשתמש ב GI?

AO כבודו במקומות מונח אבל זה לא תחליף ל GI.

עם איזה תוכנה ומנוע רנדר אתה עובד?

שוב, בשביל כמה דקות של GI לא שווה לוותר עליו.
 

shagogo

משתמש רשום
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
ב"ה

תראה אחי .... בגדול זה עובד כך
סצנות עם המון פרטים שזזים די מהר העין לא מספיקה לקלות אם שי GI או
לא ולפעמים גם צל פשוט יתאים, ביחוד אם שהמושן בלור מטשטש הכל או DOF
,או למשל יותר מדי רפלקט או רפרשקן הGI נבלע ולא מורגש
אני גם מסכים לסצנה של ארכיטקטורה עם משטחים כמו קירות תיקרה וכדומה ... ללא GI זה יראה ממש גרוע.
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י shagogo;1045363:
ב"ה

תראה אחי .... בגדול זה עובד כך
סצנות עם המון פרטים שזזים די מהר העין לא מספיקה לקלות אם שי GI או
לא ולפעמים גם צל פשוט יתאים, ביחוד אם שהמושן בלור מטשטש הכל או DOF
,או למשל יותר מדי רפלקט או רפרשקן הGI נבלע ולא מורגש
אני גם מסכים לסצנה של ארכיטקטורה עם משטחים כמו קירות תיקרה וכדומה ... ללא GI זה יראה ממש גרוע.

זה אולי מתאים לאנימציות בלתי ריאליסטיות, אנמציות של הדמיה אם רוצים שזה יצא ריאליטי חייבים GI עובדה שכולם משתמשים בזה ובוודאי הדמיות בלי GI אין בכלל על מה לדבר, ה GI גם עושה את התאורה, בלי GI חייבים להוסיף תאורות כי בלי זה יהיו חלקים חשוכים בסצנה.
 

יניב

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אוטומציה עסקית
נכתב ע"י ip6;1046438:
זה אולי מתאים לאנימציות בלתי ריאליסטיות, אנמציות של הדמיה אם רוצים שזה יצא ריאליטי חייבים GI עובדה שכולם משתמשים בזה ובוודאי הדמיות בלי GI אין בכלל על מה לדבר, ה GI גם עושה את התאורה, בלי GI חייבים להוסיף תאורות כי בלי זה יהיו חלקים חשוכים בסצנה.
תתפלא כמה אפשר לרמות גם בלי GI.
מספיק לראות תמונות פוטוריאליסטיות שנעשו במנועים שלא תומכים ב-GI כדי לראות שזה אפשרי.
אתה פשוט צריך לייצר הכל לבד, אם אתה יודע שספה אדומה למשל משפיעה על הצבע של הקיר אתה תוסיף תאורה אדומה לקיר.
אח"כ תאפה את הכל ותדביק את זה כטקסטורה.
באנימציה זה יכול להאיץ המון ולא מרגישים כל כך ברמאות.

מאמרים על זה:
http://www.creativecrash.com/tutorials/faking-global-illumination

http://cglighting.blogspot.co.il/2009/07/faking-gi-with-maya-software-render.html

ויש עוד מן הסתם, פשוט לחפש בגוגל: "fake GI render"
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י יניב;1046459:
תתפלא כמה אפשר לרמות גם בלי GI.
מספיק לראות תמונות פוטוריאליסטיות שנעשו במנועים שלא תומכים ב-GI כדי לראות שזה אפשרי.
אתה פשוט צריך לייצר הכל לבד, אם אתה יודע שספה אדומה למשל משפיעה על הצבע של הקיר אתה תוסיף תאורה אדומה לקיר.
אח"כ תאפה את הכל ותדביק את זה כטקסטורה.
באנימציה זה יכול להאיץ המון ולא מרגישים כל כך ברמאות.

מאמרים על זה:
http://www.creativecrash.com/tutorials/faking-global-illumination

http://cglighting.blogspot.co.il/2009/07/faking-gi-with-maya-software-render.html

ויש עוד מן הסתם, פשוט לחפש בגוגל: "fake GI render"

אוקיי, זה אפשרי, אבל ראית כמה תאורות שמו שם בשביל זה? אולי באנמציה שווה להתאמץ בשביל זה למרות שלא ראיתי שום סטודיו שעובד כך, אולי כי לכל הסטודיואים יש חוות רנדר.
 

יניב

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אוטומציה עסקית
נכתב ע"י ip6;1046474:
אוקיי, זה אפשרי, אבל ראית כמה תאורות שמו שם בשביל זה? אולי באנמציה שווה להתאמץ בשביל זה למרות שלא ראיתי שום סטודיו שעובד כך, אולי כי לכל הסטודיואים יש חוות רנדר.
לתמונת סטילס אני מאמין שאין מה להתאמץ כל כך, סתם מסבך.
אבל ברגע שזה מוריד לך את זמני הרינדור זה שווה מאד כשמדובר באנימציה.
ככה עשו ומן הסתם ככה ימשיכו לעשות.
כמו שעושים BAKE ל-AO עושים אותו הדבר ל-GI.
אנימציה זה רמאות, אין מה לעשות.
ואם בכל זאת נאמר שיש להם מחשבי על וכו' אז כשעושים משחק שבו אתה צריך לפחות 30 פריימים בשניה (ולא פריים בחצי שעה...) תאמין לי שיושבים הרמאים הכי גדולים ומהנדסים על מה שאפשר כדי שתחשוב שמה שאתה רואה במשחק, אמיתי.
דוגמאות:
צפה בקובץ המצורף 166842
צפה בקובץ המצורף 166843

רמאים אחד אחד... :D
 

קבצים מצורפים

  • Photo_and_Realtime_B.jpg
    KB 696.6 · צפיות: 10
  • fox_engine_true or false.jpg
    KB 94.9 · צפיות: 10

משה קבלה

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
הדמיה מלשון דמוי לא משנה עם ע"י GI או כל דבר אחר העיקר שהיה דומה למה שרוצים
והתמונות פשוט מצוינות מעניין איך הם מסתדרים עם שקיפות והצללות (במיוחד הצללות רכות)פה בטח שמים לב למשוא מוזר
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
בהחלט יצא לרמאים יפה, כנראה באנימציה שווה לעבוד כך אפילו בהדמיות.
 

shagogo

משתמש רשום
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
ב"ה

כולנו פה מרמים ....חח ....:cool:
מנסים לחקות את המציאות ואפילו סצנה שלכל הדעות לא מציאותית בעליל
ואפילו ציור או אנימציה דו מימד (ואפילו GI ;))... כולם מנסים לחקות את המציאות או שיזכיר
לנו משהו דומה למציאות .... אבל שום דבר לא מציאותי הכל וירטואלי


שבת שלום לכולם :)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלא

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד יְהוָה לֹא גָבַהּ לִבִּי וְלֹא רָמוּ עֵינַי וְלֹא הִלַּכְתִּי בִּגְדֹלוֹת וּבְנִפְלָאוֹת מִמֶּנִּי:ב אִם לֹא שִׁוִּיתִי וְדוֹמַמְתִּי נַפְשִׁי כְּגָמֻל עֲלֵי אִמּוֹ כַּגָּמֻל עָלַי נַפְשִׁי:ג יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  27  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה